MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Har en 10 månader gammal Fujitsu-Siemens 17" som nu verkar ha tröttnat på livet. När jag startar den lyser alla kontrollampor och fläkten går igång. Det är allt. Skärmen är helsvart. Det låter även skumt från DVD-läsare. (Ett tuggande ljud) Hände en gång tidigare i veckan men efter en stund fick jag igång den men nu har jag provat ett tiotal gånger sedan igår kväll och det är likadant varenda gång... Jag har nyligen fått tillbaka den från en garantireparation där de bytte ut bl.a grafikkortet som var paj. Tips någon? Eller är det bara att skicka iväg den igen? Citera
SuperiorFish Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Hade exakt samma problem med min Fujitsu-Siemens. Internminnet hade brunnit. Citera
jm_j Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Kolla med supporten om du får rycka loss hårddisken för att göra backup på den. Sedan skickar du datorn till lagning. Mecka inte själv eftersom du har garanti kvar. Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Kolla med supporten om du får rycka loss hårddisken för att göra backup på den. Sedan skickar du datorn till lagning. Mecka inte själv eftersom du har garanti kvar. Backup ingår i garantin fick jag reda på sist jag skickade iväg den. Som vanligt har supporten helgstängt vilket innebär att jag ringer imorgon, supporten talar om att det tar 1-2 dagar till budfirman kommer och hämtar den, budfirman kommer fyra dagar senare och hämtar den, jag ringer efter en vecka och frågar hur det går, de svarar att budfirman precis levererat den, jag ringer efter ytterligare en vecka, de har då tappat bort arbetsordern, jag ringer efter ytterligare en vecka, de berättar att de precis skickat den, jag kollar med posten, de har INTE skickat den, jag ringer igen, de berättar att de menade att de skulle skicka den....efter helgen..., den kommer på onsdagen. Så var det sist iaf. Citera
cab Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Låter som grafikkortet har gått ingen tyvärr, vill du ha igång den testa låta den stå på och bli varm sen reboota om det ett par gånger. Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Låter som grafikkortet har gått ingen tyvärr, vill du ha igång den testa låta den stå på och bli varm sen reboota om det ett par gånger. Med reboota menar du stänga av/sätta på flera gånger? Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Du har kollat och kört alla standard grejer? Mao. Prövat med felsäkert läge? (bör inte funka) Startat med Windows skivan i? (För du har väl bränt ut en) Bios kontroll? Det finns ju mer standard man kan göra, kolla Alltomxp.se Ett bra ställe för oss mindre (data)vetande Annars är ju Sweclockers något att titta in på Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Nja, alltså... skärmen är helt död. Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Nja, alltså... skärmen är helt död. Ok, Du kommer inte ens till bios alltså. Och ingen reaktion om du stoppar i Windows skivan och startar om? Testat och koppla en annan skärm till lappen? Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Ok, Du kommer inte ens till bios alltså. Och ingen reaktion om du stoppar i Windows skivan och startar om?Testat och koppla en annan skärm till lappen? Nix, underligt nog verkar det vara fel även på DVD-läsaren. Den står lixom och tuggar på nåt konstigt sätt. Låter jävligt mysko. Japp, kopplat till LCD-tvn men den är lika svart och tråkig den. Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Det brukar gå att rycka ut hela dvd paketet? Det kan vara något skumt där, (hade ett liknade problem med en statinär) Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Mtp att jag har garanti kvar på den vill/vågar/kan jag inte mecka med den precis som jm_j skrev ovan. Får väl leva med den stationära skördetröskan i några veckor. Citera
werdball Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Rör den inte, enda rätta med garanti kvar är att få den reparerad eller utbytt! Citera
cab Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Japp det du skrev vad var jag mena ang "reboot" Hade ett liknande fel med min laptop som är inne på lagning. Låter precis som att ditt grafikkort är sönder eller att dom gjorde någit galet när dom bytte ut det senast. Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Mtp att jag har garanti kvar på den vill/vågar/kan jag inte mecka med den precis som jm_j skrev ovan.Får väl leva med den stationära skördetröskan i några veckor. Nja Alltså det brukar vara lösa dvd spelare dom stoppar i. En "knapp" att pressa in så kommer paketet ut. Jag tror ju iofs att det är något allvarligare än en trasig dvd som som tar all kraft. Men att dvdn "låter" är mysko, skulle "datorn bränt" (internminne/processor) skulle även den stått still. Jag menar även om grafikkortet gått, ska dvdn hålla käft Lika så om moderkortet gått. Citera
Carandiru Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Min skärm var död, det var sladden mellan skärmen och grafikkortet som ar glapp. Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 NjaAlltså det brukar vara lösa dvd spelare dom stoppar i. En "knapp" att pressa in så kommer paketet ut. Jag tror ju iofs att det är något allvarligare än en trasig dvd som som tar all kraft. Men att dvdn "låter" är mysko, skulle "datorn bränt" (internminne/processor) skulle även den stått still. Jag menar även om grafikkortet gått, ska dvdn hålla käft Lika så om moderkortet gått. Ja, när jag fick igång den i veckan efter att den betett sig lika illa som nu så tystnade även DVD-läsaren... och skärmen tändes upp... Jäkligt skumt fel... Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Min skärm var död, det var sladden mellan skärmen och grafikkortet som ar glapp. Nja, fast varför i helskotta skulle DVD-spelaren stå och "tugga" som en idisslande kossa isf? Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Nja, fast varför i helskotta skulle DVD-spelaren stå och "tugga" som en idisslande kossa isf? Nope, men du har väl kollat så det inte ligger något i? Citera
MikeTime Postad 8 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2009 Nope, men du har väl kollat så det inte ligger något i? Den är tom. Går ej att öppna DVD-luckan på vanligt sätt utan man får använda det lilla nödöppningshålet som finns bredvid ejectknappen. Den låter lika illa om man startar datorn med DVD-släden ute. Citera
Crappy Postad 8 Mars , 2009 Rapport Postad 8 Mars , 2009 Det måste gå och få loss den utan ingrepp. Ingen "knapp" under? Ingen "extra" kanpp vid sidan om dvd spelaren? Att ta loss den innebär vanligtvis inga "ingrepp" Citera
Recommended Posts