Gå till innehåll

AA fullring får mothugg


Recommended Posts

NL10 fullring stars alltså. FI spelar 15, 12, 2,43 över 1333 händer. Ser ni någon hand jag slår här? Jag ser iaf bara sjuor och nior i hans hd! Vad säger ni?!

 

 

 

PokerStars Game #25659772152: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2009/03/06 13:35:20 CET [2009/03/06 7:35:20 ET]

Table 'Mimas V' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: gierZe ($2 in chips)

Seat 2: A_Grillo ($10.15 in chips)

Seat 3: zzo0 ($10.35 in chips)

Seat 4: andreybena ($9.65 in chips)

Seat 5: ManU-roma7-1 ($11 in chips)

Seat 6: Fusi156 ($10.85 in chips)

Seat 7: egis666 ($9.65 in chips)

Seat 8: Tacar24 ($17.90 in chips)

Seat 9: Gekke_T ($9.95 in chips)

andreybena: posts small blind $0.05

ManU-roma7-1: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 Ace of HeartsAce of Diamonds

Fusi156: calls $0.10

egis666: folds

Tacar24: folds

Gekke_T: calls $0.10

gierZe: folds

A_Grillo: folds

zzo0: folds

andreybena: calls $0.05

ManU-roma7-1: raises $0.55 to $0.65

Fusi156: calls $0.55

Gekke_T: calls $0.55

andreybena: calls $0.55

*** FLOP *** King of Diamonds9 of Hearts7 of Hearts

andreybena: checks

ManU-roma7-1: bets $2

Fusi156: raises $2 to $4

Gekke_T: folds

andreybena: folds

ManU-roma7-1: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du verkligen han limpar dom händarna med de statsen? Hans stats visar ju att han kan spela poker. Tror du verkligen han limpsynar? Bättre kan du.

 

 

Fusi har lagt in typ 45% av pengarna.

 

Han kan väl ha KT,KJ,KQ,AK,TJ,8T,77,99, :4c::7d: och färgdraget.

 

Dega in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15/12/2,43 och du menar att dessa stats visar att han kan spela poker? Snarare motsatsen, varför skulle dessa stats säga något om att han är en duktig pokerspelare?

 

Han minibettar dig liksom på flopp, även med de där statsen kan han mycket väl ha diverse kungar, combodrag såsom med öppet stegdrag+färgdrag, AA och AK är en jävligt trolig hand iom han inte är så agressiv. Givetvis kan han ha plockat upp ett triss men hans hand range är ju ändå såpass stor att du absolut inte foldar AA, antingen får du in pengarna på flopp eller turn. Om du inte redan har det tanka hem pokerstove och stoppa in händerna som han bör kunna ha i sin handrange och kolla vad du får ut. Som tidigare talare sa fick du väl in pengarna mot set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 52k händer på nivån senaste veckorna och inte sett alltför mycket idiotspel måste jag säga. Speciellt inte från 100bbstackarna.

 

 

8T,68,88,KQ,KJ,KT,AT + Vad som helst med 2 hjärter. Vi måste ta i tanken att det faktiskt är NL10 där de kan få för säg att göra lite vad som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv...Men tycker iaf handen är intressant!

 

Efter ett par månader här på forumet så vågar jag en gissning enbart utifrån det faktum att en handanalys postats att det med 90% sannolikhet var ett set. Det är inte många som postar analyser på vinnande händer :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dessa nivåer där jag också spelar så känns det ju ibland som att 90% av alla set slowspelas. Har man inte fattat någon annan taktisk finess i spelet så har man åtminstone greppat det. Jag skulle nog känna mig mer orolig om han synar och sen synar igen på turn. En höjning känns mer som att han träffat sin kung och tänker att du mest sannolikt höjt preflop med TT-QQ, alternativt AQ. Slår du om så har han åtminstone möjlighet att ta sig en funderare på om han är uppe mot AA eller AK (eller KK) och i så fall om han tror det folda. Är han en bra spelare och bara synar så förstår han ju att han förmodligen annars får ett nytt bet att ta ställning till på turn utan någon klar information om var han står.

 

Så här från länsstolsperspektivet så skulle jag nog spela handen. Har han spelat en triss så här så har han spelat den bra (givet som sagt hur trissar brukar spelas på denna nivå) och lurat mig. Men jag är rätt vek fortfarande i praktiken så i stridens hetta hade jag nog svettats en hel del och sneglat på foldknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv...Men tycker iaf handen är intressant!

 

Det är den - inte minst för mig som lirar på samma nivå. Det var ett smådrygt skämt med lite allvar i botten. Harrington on Holdem har flera bra handanalyser där Hero spelar illa men ändå vinner handen. Tror att de flesta av oss är för snabba med att lägga de vinnande händerna åt sidan och utgå från att vi lirade dem som pokergudar, när det kanske i själva verket finns lika mycket lärdomar att hämta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske får reservera min analys lite då. Cash-nivån på $10 kanske är betydligt högre än på SNG $10 :)

Vad har du för stats? Så vad är FIs analys av dig.

 

Revidera kanske?

 

Ang. handen tycker jag du kan syna och få in degen på turn eller pusha rakt av. Tror både fungerar utmärkt. Men lutar mer åt push. Känns som det är att överanalysera exakt vilka händer han kan ha. Det e NL10, du har AA, brädan e den dragigaste ever och det ligger en Kung på floppen. Det där e typ den bästaste brädan i hela världen. Pysh!

 

Ps: Tror han har 9s7c och att du förlorade. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett litet längre inlägg! Uppskattas alltid. Men håller inte med dig riktigt i det du skriver. Tror snarare han synar med ett TP, för att se vad som händer på turn och höjer med en bättre hand som ett set. Jag pusha och han visade upp sjuorna...

 

 

På dessa nivåer där jag också spelar så känns det ju ibland som att 90% av alla set slowspelas. Har man inte fattat någon annan taktisk finess i spelet så har man åtminstone greppat det. Jag skulle nog känna mig mer orolig om han synar och sen synar igen på turn. En höjning känns mer som att han träffat sin kung och tänker att du mest sannolikt höjt preflop med TT-QQ, alternativt AQ. Slår du om så har han åtminstone möjlighet att ta sig en funderare på om han är uppe mot AA eller AK (eller KK) och i så fall om han tror det folda. Är han en bra spelare och bara synar så förstår han ju att han förmodligen annars får ett nytt bet att ta ställning till på turn utan någon klar information om var han står.

 

Så här från länsstolsperspektivet så skulle jag nog spela handen. Har han spelat en triss så här så har han spelat den bra (givet som sagt hur trissar brukar spelas på denna nivå) och lurat mig. Men jag är rätt vek fortfarande i praktiken så i stridens hetta hade jag nog svettats en hel del och sneglat på foldknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

5,940 games 0.005 secs 1,188,000 games/sec

 

Board: 9h Kd 7h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 12.677% 12.68% 00.00% 753 0.00 { AdAh }

Hand 1: 87.323% 87.32% 00.00% 5187 0.00 { 99, 77 }

 

 

---

 

 

 

---

 

 

Finns jättemånga spelare vars UTG-range är: 1010+ , AK = Raise. 22-99 och AQ = syn. Då vi blockar Ace of Hearts är det inte svårare än så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

5,940 games 0.005 secs 1,188,000 games/sec

 

Board: 9h Kd 7h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 12.677% 12.68% 00.00% 753 0.00 { AdAh }

Hand 1: 87.323% 87.32% 00.00% 5187 0.00 { 99, 77 }

 

 

---

 

 

 

---

 

 

Finns jättemånga spelare vars UTG-range är: 1010+ , AK = Raise. 22-99 och AQ = syn. Då vi blockar Ace of Hearts är det inte svårare än så här.

 

 

 

Ty! Vettigaste annalysen här inne imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...