Gå till innehåll

Låta bli att spela, EV+ ?


bossbaver

Hur gör du?  

89 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur gör du?

    • Spelar vidare, jag vet att det kommer vända
      64
    • Låter bli att spela, vet ju att jag kommer torska
      25


Recommended Posts

Running bad/running good doesn't exist.

 

Du kan ju se tillbaka på x antal händer i efterhand och konstatera om du vunnit mer eller mindre än ditt EV men eftersom slumpen inträffar från och med nu... och nu, och nu och nu... och nu och framåt så vet du aldrig vad som kommer hända i nästa hand.

 

ger dig gärna en klase händer du kan få titta på om jag hade normal tur eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ger dig gärna en klase händer du kan få titta på om jag hade normal tur eller inte.

 

Men kan inte folk sluta tro att vissa har mer tur än andra, eller att otur sker under en viss tid etc. Om du har fått dåliga kort under säg 1h, sitter du kvar vid bordet även om du inte spelar bra för att "jag kan inte ta en paus från bordet för då missar jag kanske min medrigg och när jag sätter mig igen är den över"?

 

Acceptera att otur händer och kommer hända igen och igen och ingen och ingen. Snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan inte folk sluta tro att vissa har mer tur än andra, eller att otur sker under en viss tid etc.

...

 

Alla har inte lika tur.

Om du förlorar 10st coinflips i rad så flyttar du din referenspunkt till att ligga 10 inköp under EV.

Du kommer alltså att utgå från din nya referenspunkt och det finns ingenting som säger att du kommer att vinna 10 raka coinflips i framtiden.

Visst det borde jämna ut sej i det långa loppet men är inte alls säkert att det kommer att ske under din pokerkarriär.

 

Tur eller inte är ju också en subjektiv upplevelse.

Om du är duktig så kommer du att bli utdragen ofta men sällan själv dra ut eftersom du oftast skickar in som favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Running bad/running good doesn't exist.

 

Du kan ju se tillbaka på x antal händer i efterhand och konstatera om du vunnit mer eller mindre än ditt EV men eftersom slumpen inträffar från och med nu... och nu, och nu och nu... och nu och framåt så vet du aldrig vad som kommer hända i nästa hand.

 

detta är klockrent!

bara för att du förlorat AA handen innan så vet ju inte "slumpen" om det och justerar din chans att vinna nästa ggn.

 

är det en riggfråga fr op så kan du lägga den i riggtråden imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl inte sagt något annat?!? Min fråga var om du inte läste den, var hur man ska bete sig på bästa sätt...

 

Förstår inte varför frågan skulle vara intressant?

 

Har man svagt psyke kanske man bör avstå ett tag. Är man en maskin matar man på oavsett resultat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ofta på detta forum missuppfattar folk medvetet OP's fråga, bara så dom kan starta lite småbråk och klanka ner på nån.

Eller så är dom så oförstående att dom på riktigt verkligen inte förstår hur OP menar.

 

Visst kan man, om man vill, missuppfatta "Fortsätter spela då du vet att du spelar med oddsen på din sida, eller låter bli säg en vecka då det ändå inte spelar nån roll hur eller vad du spelar?"

Men tycker folk borde kunna förstå vilken ton, och på vilket sätt han menar.

 

Han frågar väl helt enkelt om man fortsätter spela även om man har riggkänsla, eller om man tar en kortare paus tills känslan "Jag kommer förlora varje hand även om jag får AA" har försvunnit.

Ska det vara så svårt att förstå?

 

Det är ganska löjligt att på en gång tro att han med den lilla meningen säger att en downswing är tidsbestämt på exakt 1 vecka.

 

Alla formulerar sig olika när man skriver i forum, och dom som läser måste oftast tänka till en extra gång i vilken ton och mening OP skriver, eftersom dom inte har nåt annat att gå på en text på en skärm.

Det är man f*nimig skyldig att göra om man ska ge sig in i en annans tråd, så man inte dundrar in och förstör den i onödan - nåt som folk är jävligt bra på i detta forum.

Kan inte folk vilja förstå, istället för att vilja missförstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ofta på detta forum missuppfattar folk medvetet OP's fråga, bara så dom kan starta lite småbråk och klanka ner på nån.

Eller så är dom så oförstående att dom på riktigt verkligen inte förstår hur OP menar.

 

Visst kan man, om man vill, missuppfatta "Fortsätter spela då du vet att du spelar med oddsen på din sida, eller låter bli säg en vecka då det ändå inte spelar nån roll hur eller vad du spelar?"

Men tycker folk borde kunna förstå vilken ton, och på vilket sätt han menar.

 

Han frågar väl helt enkelt om man fortsätter spela även om man har riggkänsla, eller om man tar en kortare paus tills känslan "Jag kommer förlora varje hand även om jag får AA" har försvunnit.

Ska det vara så svårt att förstå?

 

Det är ganska löjligt att på en gång tro att han med den lilla meningen säger att en downswing är tidsbestämt på exakt 1 vecka.

 

Alla formulerar sig olika när man skriver i forum, och dom som läser måste oftast tänka till en extra gång i vilken ton och mening OP skriver, eftersom dom inte har nåt annat att gå på en text på en skärm.

Det är man f*nimig skyldig att göra om man ska ge sig in i en annans tråd, så man inte dundrar in och förstör den i onödan - nåt som folk är jävligt bra på i detta forum.

Kan inte folk vilja förstå, istället för att vilja missförstå?

 

Well put.

 

Jag tar en paus tills "riggkänslan" försvinner. Det är jobbigt att spela när man tror man inte kan vinna. Alternativt seplar jag vidare och fortsätter förlora och blir deppig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet när du är inne i en down-/upswing kommer du få ett enormt övertag på alla dina motståndare och du kommer vinna mycket mer än du borde. Är du inne i en downswing kan du helt enkelt sluta spela tills du känner att upswingen sitter där den ska och då börja spela väldigt LAG eftersom du kommer träffa mer än du borde. Om du känner av i vilken del av swingstrenden du är i kommer det bli väldigt lätt att vinna pengar.

 

Alternativt ignorerar du "jag är nere i en downswingperiod, vad jag än gör så förlorar jag"-känslan och fortsätter spela poker som vanligt. Du behöver inse att "riggkänslan" bara är ett fantasifoster och existerar enbart i ditt huvud och spela vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man känna när "riggen" är borta :D. Jag hade några veckor där jag var running good, vann race och över par håller etc.. Det var lätt att spela och allt rullar fint på.

 

För en vecka sedan började allt fara åt helv.... Allt började med en hand, får KK på bb och höjer 4bb när BB pushar. Kollar och han visar 102of, flop J84... turn Q river 9. ´Jag vänder till gumman och säger nu är det slut på running good.

 

 

Här borde jag slutat spela.. men..så dum man är! fast man har "riggkänslan" så fortsätter man. Ny Efter 26 turneringar och 0 gånger förbi första timmen, 0 vunna all ins. Så är det lätt att säga att borde ha tagit paus.

 

Man skulle tro att jag har spelat dåligt/tilt men har inte kommit så långt :D. Överpar mot par all in pre, race .. AK v Ax all in pre.

 

Reggade mig till en billig 5$+r turre. 3 händer från den turren,

 

99 v 108 all in pre= loose

Rebuy

AA v JJ all in pre =loose.

Rebuy

QQ v 33 all in pre= flop 323 loose :)

 

Tyvär så är det min självförtroende som tryter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Variansen kan vara ganska hård ibland, skrev tidigare ett långt inlägg men av nån anledning så kom det bara inte med.

 

Har protokollfört lite av mitt spel, använder bara papper och penna, lite gammeldags minsann...

 

de senaste 100 pushar preflopp med AA och KK har jag förlorat 87 ggr, vilket inte borde vara statistiskt rätt, visst man blir verkligen missmodig och tilten kommer som ett brev på posten. Men vad fasen skall man göra. Beror säkert lite på vilken nivå man spelar på.

 

Jag spelar mest micro och bara för skojs skull, man blir så sjukt irriterad då man blir reraisad pre då man sitter med AA och resaisen höjer med 74off 75% av ens stack, givetvis petar man in allt grus man har och givetvis försvinner stålarna fortare än Gunde Svan hinner blåsa ut en snorkråka efter 3 milen.

 

Efter 1200 DoN på 9 dagar så har man fått en ganska aha uppfattning om kortens värde, variansen lär säkert sträcka sig lång utöver det.

 

Oavsett nivå så kan man bara göra en sak, peta in keramiken då du är bäst, står det så står det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ger mig en idé till en ny ICA-reklam:

 

Ulf: Jaha jag går hem nu och blir borta en vecka.

 

Stig: Vadå? Varför det?

 

Ulf: Jo jag tappade ett paket mjölk när jag skulle fylla på. I morgon kanske jag tappar ett helt flak med kaffe, eller tappar några kryddburkar. På fredag kanske jag kommer att välta en hel vagn med yoghurt. Bäst att jag går hem nu för att vara på den säkra sidan tills riggen släpper.

 

Stig: Bra idé. stanna hemma 2 veckor för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...