Gå till innehåll

xlars har en dagbok :=) Ändrad rubrik av Crappy pga olämpligt innehåll

xlars

Vem tål mest alkohol, xlars eller Jello.  

121 medlemmar har röstat

1. 1. Vem tål mest alkohol, xlars eller Jello.

Recommended Posts

• Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade mig ett litet äventyr på ipoker, hade 10 000kr på ett konto. Började skotta lite spelade löst men bra och hade flyt så jag fortsatte upp till $5/10 till slut. Efter några timmar var jag uppe i över 100 000kr. Började bli lite trött och se lite suddit så dax att sluta tänkte jag.

Men blev illa utdragen i en 15 000krs pott så jag tänkte bara jobba upp mig till 100 000kr igen, har nu 11kr på kontot :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå Bamse kommer ni ihåg skandalen när en tecknare skämtade till det i en Bamsetidning. Hem och Skola gick i taket.

Bamse mötte trollen Nifrom och Nioreh som tar honom till den gamle trollkarlen Eragnal. Där får han massa piller som sen Farmor varnar honom för att ta, men orädde Bamse "ett kan ju aldrig skada". Sen börjar han sväva på rosa moln å grejer.

Det är ju bara att vända på figurernas namn i historien så förstår ni skandalen. Tycker själv detta var ett komiskt genidrag av tecknaren.

Länk till kommentar

Apropå Bamse kommer ni ihåg skandalen när en tecknare skämtade till det i en Bamsetidning. Hem och Skola gick i taket.

Bamse mötte trollen Nifrom och Nioreh som tar honom till den gamle trollkarlen Eragnal. Där får han massa piller som sen Farmor varnar honom för att ta, men orädde Bamse "ett kan ju aldrig skada". Sen börjar han sväva på rosa moln å grejer.

Det är ju bara att vända på figurernas namn i historien så förstår ni skandalen. Tycker själv detta var ett komiskt genidrag av tecknaren.

Om nu detta publicerades så var det ett genidrag, helt klart! Hahaha :-P

Länk till kommentar

Hade mig ett litet äventyr på ipoker, hade 10 000kr på ett konto. Började skotta lite spelade löst men bra och hade flyt så jag fortsatte upp till $5/10 till slut. Efter några timmar var jag uppe i över 100 000kr. Började bli lite trött och se lite suddit så dax att sluta tänkte jag.

Men blev illa utdragen i en 15 000krs pott så jag tänkte bara jobba upp mig till 100 000kr igen, har nu 11kr på kontot :(.

"Det gäller att sluta när man är på top" ;)

Länk till kommentar

Bra !!

Jag vill inte grumla något,du har tagit ett bra beslut, ditt livs viktigaste kanske, men det är inte svårt att sluta dricka!!!

Det svåra är att inte börja igen!!

Som du själv säger, du är motiverad, NU, när motivationen släpper då?

Om du anser(inser) att du e alkis så är det lätt gjort, att anse o inse alltså, men att acceptera det är något helt annat.

För om du accepterar att du är alkis då KAN DU ALDRIG MER DRICKA!!

Och när motivationen släpper, för det gör den, om du inte har någonstans att tanka motivation, då är det hysteriskt svårt att stå emot, omöjligt imo.

Jag hämtar motivation regelbundet,jag har ändå varit nykter 4 år, man tycker att man borde kunna sin sak då, men det funkar inte så.Jag måste gå på möten, jag gillar gå på möten, eller bara ner till lokalen,tjöta,spela kort, snacka fylla och fyllans innebörd.

Jag vet ju inte hur illa ute du är, men man behöver inte hitta sin personliga botten för att sluta, det är kvalificerat skitsnack från AA stofiler som tycker det låter smart.

Men dom som söp ihjäl sej, hade dom ingen personlig botten?????

Jag tycker att ju fortare man inser att man har problem ,desto bättre förutsättningar har man.

Ursäkta att jag lägger mej i så mycket,men jag hatar när folk pushar på av fel anledningar,vilket denna db har många exempel av,även om du inte bryr dej, så kanske någon annan gör det.

Men gött mos, stå på dej och skaffa någonstans att tanka motivation, så ska du se att ALLT blir bättre, jag fattade inte hur bra man kunde må, jag har nämligen druckit sedan jag var tio, så jag hade inget att jämföra med , förrän nu.

GL

Länk till kommentar

För om du accepterar att du är alkis då KAN DU ALDRIG MER DRICKA!!

det finns det folk som klarar av.. men de är inte så många.

är bara en "regel" att det ska vara så verkar det som.. finns folk som är starka och kan dricka nån öl/vin efter de slutat utan att åka dit igen..

lika med alla droger.. alkohol e ju en av de svårare.. opiater är väl svårast av allt, men det går där med, men väldigt sällsynt.

aja nog om det,

xlars är du alkis alltså? hur illa är det? hur ofta dricker du och hur beroende anser du att du är?

kämpa på med nykterheten!

//allin från mowmows konto

Länk till kommentar

wow ett ämne jag har alldeles för god erfarenhet av. xlars bra beslut! Hoppas du uppnår vad du önskar med detta. Har själv ett nära förhållande med bamses vänner i historian. Sorgligt? ja, sant? ja. Men wever gl gubben, på riktigt!

Poker? tja gul iaf 1 gång i kvartalet.

Länk till kommentar

det finns det folk som klarar av.. men de är inte så många.

är bara en "regel" att det ska vara så verkar det som.. finns folk som är starka och kan dricka nån öl/vin efter de slutat utan att åka dit igen..

lika med alla droger.. alkohol e ju en av de svårare.. opiater är väl svårast av allt, men det går där med, men väldigt sällsynt.

aja nog om det,

xlars är du alkis alltså? hur illa är det? hur ofta dricker du och hur beroende anser du att du är?

kämpa på med nykterheten!

//allin från mowmows konto

Då var dom förmodligen aldrig alkoholiserade.

Man gör en diff där,mellan storkonsument o alkoholist.

Men egentligen är det ointressant ifall någon har klarat att dricka någon gång,de som blivit nyktra VILL oftast inte dricka öht.

Det blev ett jävla liv när Bedrup gav ut sin bok om att -visst kan man dricka, där han körde sin variant av att alla alkisar kan dricka.

Jag var ny på Länkarna då och har aldrig sett så mycket förbannat folk, en del menade t.om med att han med sin bok dödade folk som förmodligen förblivit nyktra och levande om dom aldrig läst herr bedrups bok.

Länk till kommentar

Bedrup ojoj, katastrof. Nolltolerans! Finns inget annat om du verkligen vill leva nyktert. Höll 6år, inte en folkis, knappt Treo bara. (sket sig dock kraftigt)

Vet inte om jag kan hålla med bylingen om att de flesta inte "vill" dricka öht.

Satans sug o stå ut med iaf ett bra tag. Vad det handlat om är att komma ifrån en vardag som kretsar kring jaga$, sen jaga för o stilla, ta skiten må bra ett tag sen back to ruta ett. meningsfull sysselsättnng är en förutsättning, bryta mad gamla "polare" en annan.

jaja moralkakor från en som inte fattat nåt blir det inte fler av.

Gl iaf ifrån random ido

Länk till kommentar

Bedrup ojoj, katastrof. Nolltolerans! Finns inget annat om du verkligen vill leva nyktert. Höll 6år, inte en folkis, knappt Treo bara. (sket sig dock kraftigt)

Vet inte om jag kan hålla med bylingen om att de flesta inte "vill" dricka öht.

Satans sug o stå ut med iaf ett bra tag. Vad det handlat om är att komma ifrån en vardag som kretsar kring jaga$, sen jaga för o stilla, ta skiten må bra ett tag sen back to ruta ett. meningsfull sysselsättnng är en förutsättning, bryta mad gamla "polare" en annan.

jaja moralkakor från en som inte fattat nåt blir det inte fler av.

Gl iaf ifrån random ido

Jo , jag tror det. Dom flesta jag umgås med, i Länkarna, som fått några år,vill faktiskt inte dricka mer.

Det naturliga välmåendet man får efter en längre tids FRIVILLIG och motiverad nykterhet skapar en känsla av att man inte vill.

Men detta är min erfarenhet,det finns väl en jävla massa andra erfarenheter.

Men som jag sagt tidigare,man måste ha någonstans att tanka motivation,hämta kraft,och gör man inte det så är man alltid nära ett återfall.

Ett återfall går oftast bra,två och tre också kanske. Jag började en gång med en folköl en fredag, nästa fredag 3 folköl.

Fan va bra det här går tänkte jag,inga problem alls.

Fem veckor senare ligger jag på Nordhem,totalt söndersöpen.

I början ,när jag började slåss mot spriten hade jag gigantiska sug, och det är inte konstigt,det var ju kroppens sätt att tala om att något fattades.

Därför hade jag extremt svårt att få någon längre nykterhet.

Det tog över ett år att få en nykter månad,då var ändå 28 dagar på behandlingshem inräknat där.

Nu har jag inget sug längre, ibland kan jag väl längta efter smaken av en öl, men jag längtar aldrig efter ölens verkan,dvs fyllan.

Så, enligt min erfarenhet, avgifta,sök en nykter gemenskap,Länkarna ,AA, eller vad som passar bäst,gå på deras möten och lyssna på folk som gått före, GÖR SOM DOM SÄGER!

Det och att bryta med alla som man missbrukat ihop med, rakt av.

Fan, jag låter som en jävla präst, men jag vill bara väl:-)

Länk till kommentar

För 4år sen tog jag mig igenom ett amfetaminmissbruk, ett 6årigt sådant med daglig användning. Hitta poker att ersätta det med och det funkade ju bra, haft ett antal återfall men inga längre för innerst inne vill jag så långt bort från den världen jag kan.

Har aldrig haft problem med alkoholbegär men jag blir psyko om jag blir för full, provocerande och farlig för andra men framför allt för mig själv. Söker i stort sett upp den farligaste situationen jag kan hitta, för att se om jag klarar av den.

Senaste tiden har jag ju druckit varje dag och börjat känna sug efter alkohol. Nu har det lett till problem inte bara för mig utan även min omgivning som jag sårat och gett problem. Kände att jag vill inte vara den personen och att jag kommer sabba allt jag byggt upp sen jag blev drogfri. Fortsätter jag blir jag ju alkis till slut, visst har jag abstinens nu men det går inte att jämföra med den som de som druckit hela livet har. Hanterbart helt enkelt,

Återfall lär säkert hända på nått när jag hamnar i svackor, men tror inte jag kommer fastna inått igen. Siktar så klart på att aldrig få återfall. Gäller lite att ha en plan för ifall återfallen kommer, vad man ska göra vilka man ska kontakta för hjälp så man fort är ur det igen.

Ska träffa Alkoholrådgivningsbyrån på måndag.

Länk till kommentar

Alkohol och benzo är istort set de enda droger som du kan dö av abstinens. Procentuellt sett så slutar fler heroinare är amfetaminare. Bara att heroinister gnäller mkt värre på avtändningen. Den är ju mer fysisk smärtsam men amfetamin avtändningen tär på psyket istället.

Har själv gjort avtändningar på opiater och tyckte mest det var som en förkylning. Går väl inte att jämföra med de som kört i år iofs.

Länk till kommentar

Jag har mängder med fördomar,men så här tycker jag.

Är du knegartypen,den lite uppkäftigare,sanningsägaren.

Då är detta för dej ;-)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_S%C3%A4llskapet_L%C3%A4nkarna

Är du tjänstemannen,den mer timida typen, så finns AA.

Som sagt var,jag är fördomsfull:mrgreen:

Jag är länk, men går gärna på NA-möten,dom är det bra fart på.

Gillar inte AA-möten

Länk till kommentar

Jag har mängder med fördomar,men så här tycker jag.

Är du knegartypen,den lite uppkäftigare,sanningsägaren.

Då är detta för dej ;-)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_S%C3%A4llskapet_L%C3%A4nkarna

Är du tjänstemannen,den mer timida typen, så finns AA.

Som sagt var,jag är fördomsfull:mrgreen:

Jag är länk, men går gärna på NA-möten,dom är det bra fart på.

Gillar inte AA-möten

Allra effektivast är att bli frälst, tyvärr inte aktuellt för mig :/.

Länk till kommentar

En stor del av att det blev som det blev var nog att poker kändes tråkigt. Man blir lite borta när man slutar tycka om det man gör som man gjorde förr, har väldigt svårt att bara spela för pengarnas skull hittar inte motivationen där förren jag är gul tror jag.

Tyckte det var jättekul att dricka vin på kvällen och yra runt på forum eller krogar men det visade sig få allt för stora konsekvenser att dricka.

Sen det riktigt svåra är som byling säger att förhindra återfall, jag har inte lyckats med mina gamla droger. Men som tur är har jag snabbt fått avsmak för drogvärlden när man blir påmind om hur den är.

Kanske ska satsa på WOW folk blir ju besatta av det och konsekvenserna om man har försörjningen tryggad blir ju inte så stora. Tror jag...

Kompis: Tjena vad sysslar du med nu för tiden?, jobbar?

Jag: Jajemensan spelar WOW är grym nu alltså blivit rik som det troll jag är där, jobbigt med alla noobs bara. Köpte mig en ny trollskog igår.

Eller kanske inte.;-)

Länk till kommentar