Gå till innehåll

QuakeLive


brainslicer

Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Huh? Jag fick bara hoppa på en pelare sedan göra rocketjump sedan var jag på advanced

efter pelaren o rocketjumpen var ju nån port man skulle hinna springa igenom? men gick ju att smita, det var inget man måste göra

 

herregud va man suger på de här, men sugen på TF blev man ju, synd att de inte fanns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd er om, sikta på marken, hoppa, skjut, repeat två gånger. Om ni inte suger så flyger ni in i väggen på andra sidan med några sekunder till godo innan dörren stängs.

hmm, började leta tangenter jag, har för mig i gamla quake kunde man dubbeltrycka på nåt så sprang man fortare, man kanske blandar ihop med nåt annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men? en hel natt har gått och ingen clanleader?

inga fina pf-clantaggar och skins?

 

 

Bunnyjumping är väl antagligen det du tänker på. Blir ju indirekt samma effekt med rocketjumpingen.
Ne var nog nåt istil med att dubbelpress-w, men det är mycket möjligt jag blandar med team fortress addon, var mest de jag spelade.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men? en hel natt har gått och ingen clanleader?

inga fina pf-clantaggar och skins?

 

 

Ne var nog nåt istil med att dubbelpress-w, men det är mycket möjligt jag blandar med team fortress addon, var mest de jag spelade.

 

Låter som Unreal Tournament ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I quake är det strafejump som gäller, Alltså håll alltid in W, Sen flexa höger vänster med musen och samtidigt tryck på strafe knappen åt samma håll, Detta är sjukt svårt att behärska till 100% men när man väl lyckas då jävlar går det fort !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte utmaningen där man ska springa fort var toklätt - jag sprang baklänges och skjöt raketer i marken helt enkelt. Men det var nog dumt eftersom min skicklighetsnivå troligen överskattats som fan.

 

Jag hade t.ex problem sedan i test-deathmatchen mot datorn. Först fattade jag inte varför ingen av oss fick poäng - men efter en kvart tryckte jag F3 så att machen startade =)

 

Innan dess hade jag tokkoll på motståndaren, men jag vet inte om hon blev svårare när det blev allvar, eller om det var jag som sjabblade, för helt plötsligt låg jag under med 0-2. Som värst var det 6-12, men jag lyckades vinna med 15-13.

 

Ska väl köra på riktigt snart, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två eller tre matcher spelade nu - men ingen statistik!

 

Ve och fasa!

 

Läste i någon officiell blogg att de hoppas ta tillbaka statistiken i början av den här veckan. Hoppas då bara att all spelstatistik lagrats under den här tiden, och att den bara inte visas för tillfället.

http://www.quakelive.com/#news/thread_13220

**IMPORTANT** For the short term - in an effort to minimize people needing to play the training match over, we've disabled the "reporting" of all games other than training games into the database. This will effectively make all games that you play online "un-ranked" and stats will not be collected, but will ensure that the training game reports get through. We will return to normal stats reporting as soon as possible.

lika bra de, jag får pisk som fan, särskilt när man har ryggläge i soffan...

 

biker_stroggo_v60.0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...