Fritteman Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 EDIT: OK inte nötterna, men nästan Första postningen, hoppas att det ser ok ut… Site: Expekt Spel: PLO 0,1/0,2 Chips: Jag 50 Fi 22 Spelare 6 st på 10 manna bord. Jag har position på fi (som jag uppfattar som en helt ok spelare). Jag höjer med A K Q 8 till 4 BB Två spelare synar. Floppen kommer: 5 6 7 Fi bettar pot jag synar (för jag vill inte skrämma bort Fi) och den tredje spelaren foldar. Turn är blank. Fi bettar pot jag synar. (potten är nu 22,5 om jag mins rätt) Kanske skulle jag höjt för att tvinga in hans sista 11. Rivern är 5 Fi ställer in jag synar. Är det helt bedrövligt spelat eller är det bra spelat? Tar tacksamt emot konstruktiv kritik. Citera
cheunce Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Vad jag ser så floppar du absolut inte nöterna. Nöterna vid floppen är en straight flush nio hög i ruter Jag är iofs ingen erfaren spelare men jag tycker att du spelar för dåligt. Du måste höja fi direkt där för har han tex ruter 9 så måste det kosta mycket för honom att försöka dra straighten speciellt när du har position. Skulle iofs kanske kunna syna första beten efter floppen. Men jag kan ha fel Vad hade fi? Citera
Fritteman Postad 20 April , 2005 Författare Rapport Postad 20 April , 2005 Vad jag ser så floppar du absolut inte nöterna. Nöterna vid floppen är en straight flush nio hög i ruter Jag är iofs ingen erfaren spelare men jag tycker att du spelar för dåligt. Du måste höja fi direkt där för har han tex ruter 9 så måste det kosta mycket för honom att försöka dra straighten speciellt när du har position. Skulle iofs kanske kunna syna första beten efter floppen. Men jag kan ha fel Vad hade fi? OK inte nötterna men nära på =) Fi kan inte dra till straightflush om han inte redan har det då man MÅSTE använda två kort från handen i Omaha så har han inte SF redan måste han dra med en out. Citera
jna Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Eftersom din hands värde bara kan försämras ju fler kort som kommer skulle jag ha bettat allt jag orkade på flop och turn. Fi ska få betala dyrt för att få se en parad bräda. Citera
callen Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 OK inte nötterna men nära på =) Fi kan inte dra till straightflush om han inte redan har det då man MÅSTE använda två kort från handen i Omaha så har han inte SF redan måste han dra med en out. Nej, har han triss så har han 10 outs på turnen, har han tvåpar 4, och trepar 6. Citera
cheunce Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Fi kan inte dra till straightflush om han inte redan har det då man MÅSTE använda två kort från handen i Omaha så har han inte SF redan måste han dra med en out. Det är ju jä**igt sant. Får skylla på att jag inte hunnit dricka kaffe ännu Fast han kunde iofs suttit med 9 10 och då kan han ju fortfarande dra till en straight Som andra har sag och även jag så tycker jag att du ska spela ggresivare nästa gång. Gör man inte det är det lätt hänt att fi dra till sig ett moinster och då kan det bli riktigt dyrt. Man vet ju aldrig om han sitter med pp och lyckas dra till sig en kåk och då sitter man där med skägget i brevlådan. Citera
Fritteman Postad 20 April , 2005 Författare Rapport Postad 20 April , 2005 Ja... Ni har så rätt. Han hade 55 på handen och fick sitt fyrtal. Ganska bittert, men jag borde tvingat honom att dra till dåliga odds och får skylla mig själv Citera
Nickefik Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 När det gäller Omaha så handlar det om att ha nötterna efter rivern. Att ha nötterna efter floppen utan drag till något bättre är riskabelt, om inte nötterna är så pass starka att det inte finns ett drag till något bättre. Du kan inte slöspela efter floppen och låta någon dra gratis. Det kan du endast göra om du har en riktigt monsterhand som inte kan få stryk. Den som sitter på trissen ska betala dyrt för att försöka fylla upp till en kåk. Citera
liggat Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 jag tycker inte du gör fel på flopp.. så länge avsikten är att fi ska beta igen på turn så tycker jag det är ok att syna. däremot på turn måste du få in alla pengar. annars sitter man på river med skägget i brevlådan Citera
Fritteman Postad 21 April , 2005 Författare Rapport Postad 21 April , 2005 jag tycker inte du gör fel på flopp.. så länge avsikten är att fi ska beta igen på turn så tycker jag det är ok att syna. däremot på turn måste du få in alla pengar. annars sitter man på river med skägget i brevlådan OK, men frågan är då: Om Fi bettar floppen och jag bara synar och bordet parar sig iom turn och Fi bettar igen ska jag folda då? I princip kan han ju ha en sämre färg och jag gör en dålig fold. Kanske ska jag höja hans turnbet och om han höjer mig igen så foldar jag. Vad säger ni som vet? Citera
liggat Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 raisar han på turn om bordet parar sig skulle jag ta en funderare och förmodligen kasta in korten. finns ingen anledning att syna om du inte har en bra read. inte så smart att dra dött om han satt kåken på turn kommer turnen blank så trycker du in degen och har fått honom pot commited. normalt skulle jag ha fått in maximalt med pengar på flopp. men ibland är det värt att trixa till det lite på det här sättet så största misstaget är att du inte raisar på turn. om du är ny på PLO så tycker jag du ska beta pott direkt på flopp och inte trixa till det. Citera
Micke_E Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Jag tycker också att du bör trycka på floppen. Sitter han med set så måste han få betala för att köpa ut dig. Eftersom du har kungen också så känns inte en mindre färg lika trolig (Q-höga färger brukar folk inte beta så hårt i omaha). Mot bara en spelare kan jag iofs tänka mig en syn där, förutsatt att du får in all deg (eller så mycket att du aldrig kan lägga dig på river, oavsett vad som kommer) om han betar ut igen utan att bordet har parat. Ur position så går det spelet inte eftersom han knappast slår om på din bet, och om han checkar garanterat bakom dig om du försöker checkraisa (förutsätter iofs en skaplig spelare, finns väll folk som betar setet igen i det läget också). Men om bordet parar på turn och han betar är det bara att lägga, då drar du troligen dött. På river så kan du knappast syna heller, han betar rakt in i dig när bordet parar, det enda du vinner över här är en bluff. Citera
Recommended Posts