Gå till innehåll

Felaktig allin-syn på bubblan eller bad beat?


henjon

Recommended Posts

Det är ingen bad beat - du ledde aldrig handen.

 

Du spelade skitdåligt och åkte ut. Inga konstigheter.

 

 

Hehe, lika trevlig som från annat forum där ditt nick härjade för några år sen. Jag undrade redan då var ditt behov att ständigt flyta ovanpå och vara spydig kom ifrån.

 

Anyway: Innan du börjar besserwissra runt begrepp så borde du kanske analysera dem först. Citat från engelska wiki:

 

"In poker, bad beat is a subjective term for a hand in which a player, who had what appeared to be strong cards, nevertheless loses. It most often occurs where one player bets the clearly stronger hand and their opponent makes a poor call that eventually "hits" and wins. There is no consensus among poker players as to what exactly constitutes a bad beat and often players will disagree about whether a particular hand was a bad beat."

 

Om du tycker att jag lirade handen "skitdåligt", varför inte förtydliga var felen gjordes. Var det bara pre- eller även postflop? Om du bara är intresserad av att vara spydig skulle jag i all vänlighet rekommendera att göra något åt vad det nu än är för inre negativa känslor som skapar behovet. Det mår du säkert bättre av i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det blir för jävla krångligt helt enkelt.

 

Jo, egentligen är min strategi för att långsamt försöka lära mig spela poker att lira ABC och undvika alla marginella syner som kan sätta mig i besvärliga strategiska avgöranden. Jag har ägnat åtskilliga timmar åt Harrington under jan-feb och känner att om det nånsin kan bli en hygglig spelare av mig så är det den vägen jag ska gå. Harrington spelar ju strikt enligt en "Keep it simple"-strategi. Men han spelar också extremt mycket på pottoddsresonemang. Och det var nog det som förvirrade mig här. Jag har som sagt aldrig tänkt annat än att med en korrekt spelande motspelare (som inte varit superaggressiv i sitt mörkstjälande möjligen)så viker jag denna hand utan betänkande. Men här får ju ju som sagt pottodds på 3,5 mot 1.

 

OM detta istället hade varit en MTT med 30 spelare och 5 priser (vi är alltså redan ITM), är det fortfarande fel att syna då?

 

OM hero istället är en toppspelare med toppskills post-flop som av nån kufisk anledning satt sig vid detta 5-dollarsbord - skulle en syn vara mer motiverad då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta skriv så långa inlägg - det är ändå väldigt lite substans i det du försöker få fram.

 

Jag skiter i vad du gräver fram på wikipedia - du råkade inte ut för någon bad beat. Det var möjligen en cooler på flop, något som aldrig hade hänt ifall du spelat bra preflop och lagt dig.

 

Självklart spelade du inte jättedåligt postflop, även om crai bör vara bättre, men det är ju ointressant - du borde aldrig ha sett en flop till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
Jo, egentligen är min strategi för att långsamt försöka lära mig spela poker att lira ABC och undvika alla marginella syner som kan sätta mig i besvärliga strategiska avgöranden. Jag har ägnat åtskilliga timmar åt Harrington under jan-feb och känner att om det nånsin kan bli en hygglig spelare av mig så är det den vägen jag ska gå. Harrington spelar ju strikt enligt en "Keep it simple"-strategi. Men han spelar också extremt mycket på pottoddsresonemang. Och det var nog det som förvirrade mig här. Jag har som sagt aldrig tänkt annat än att med en korrekt spelande motspelare (som inte varit superaggressiv i sitt mörkstjälande möjligen)så viker jag denna hand utan betänkande. Men här får ju ju som sagt pottodds på 3,5 mot 1.

OM detta istället hade varit en MTT med 30 spelare och 5 priser (vi är alltså redan ITM), är det fortfarande fel att syna då?

 

OM hero istället är en toppspelare med toppskills post-flop som av nån kufisk anledning satt sig vid detta 5-dollarsbord - skulle en syn vara mer motiverad då?

 

Nu är jag visserligen själv en nybörjare. Men man ska väll inte följa pottoddsen så strikt när man spelar SNG?

 

 

eurythmech: Sluta vara så jävla dryg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...