Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År

Orrarah

Recommended Posts

Okej, funderar på om jag ska göra något liknande projekt som ni.. börja från NL5 eller något och jobba uppåt 24tablandes, känns dock lite surt det här med raken.

men hur är värdet på stars? har nyligen lirat på fulltilt och tyckte ändå att det var avsevärt mkt mer grinders än normalt, kanske lite svårt att tableselecta till max när man ska 24tabla också :mrgreen:

Såg dock att de hade 120$ reload bonus nu.. blir nog till att göra ett försök då kanske =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att vi har inspirerat dig till att lira 24 bord! Känner du dig sugen så kan jag inte att annat än att rekommendera dig att prova. Förmodligen det bästa sättet att bygga rulle.

Vad det gäller värdet upplever jag det som väldigt bra upp till NL25 i alla fall. Har inte spelat högre själv men vad jag förstått så har orrarah märkt av avsevärt sämre värde på NL50. Men ingenting är omöjligt. Kanske får dra ner på antalet bord där uppe men klart att nivån ska gå att slå på något sätt. :)

Och ang. raken kan jag väl inte säga annat än; visst suger det att betala nästan lika mycket i rake som jag tjänar på spelet men så länge jag tjänar $20 i timmen så har jag ändå svårt att klaga. I förhållande till riskerna är det en väldigt bra inkomst.

Länk till kommentar

Valde att ta en lite annorlunda linje med ett set i sb mot regular. Ville inte riktigt checkraisa på flop då det känns lite för standard. På turn gör jag en ganska liten c/r för att inte jaga bort alla knektar som finns i hans range. På river vetefan hur jag ska göra då? Värdebet? Checkraise? Checksyn?

PokerStars Game #27583103882: Hold'em Pot Limit ($0.10/$0.25) - 2009/04/28 20:19:34 CCT [2009/04/28 8:19:34 ET]

Table 'Aries II' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: CypherEST ($25 in chips)

Seat 2: FLLFlash ($25.70 in chips)

Seat 3: pherlo ($25 in chips)

Seat 4: Sagi3000 ($10 in chips)

Seat 5: Northern Tex ($12.05 in chips)

Seat 7: steve witzi ($26.40 in chips)

Seat 8: arjanjon ($30.25 in chips)

Seat 9: farshmashine ($15.50 in chips)

pherlo: posts small blind $0.10

Sagi3000: posts big blind $0.25

damnlynx: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo 3 of Clubs3 of Diamonds

Northern Tex: folds

steve witzi: folds

arjanjon: folds

farshmashine: folds

CypherEST: raises $0.50 to $0.75

FLLFlash: folds

pherlo: calls $0.65

Sagi3000: folds

*** FLOP *** Jack of Hearts3 of Spades5 of Hearts

pherlo: bets $1.35

CypherEST: calls $1.35

*** TURN *** Jack of Hearts3 of Spades5 of HeartsKing of Diamonds

pherlo: checks

CypherEST: bets $2.25

pherlo: raises $5 to $7.25

CypherEST: calls $5

*** RIVER *** Jack of Hearts3 of Spades5 of HeartsKing of Diamonds4 of Hearts

pherlo: ???????

Länk till kommentar

Hmm.... Ännu en grinddag bakom sig då. Blev inte riktigt så mycket spel idag smo jag hade tänkt mig. Råkade vara så jävla bra väder här så det kändes synd att sitta inne för mycket. Blev i alla fall 4½ timme och ett resultat på +$180. Börjar känna mig bortskämd med fina dagsresultat vid det här laget. Rädslan för downswing börjar krypa på. Bara 400 VPPs kvar till platinum i alla fall. Det fixar jag imorgon!

Länk till kommentar

+1, värdebet!

Förövrigt så har jag tagit rygg på er, tableninja är up and running, börjar lite smått på NL5.. 45$ plus än så länge, grindar in lite mer innan jag kliver upp :)

Vi ses på nl2k!

Fan vad härligt! Lycka till... Kommer bara säga swisch innan du är uppe på NL25. :)

detta har säkert varit uppe innan men orkar inte leta igenom hela DB :P

vad kör ni för skrämar osv? alla bord i en hög bara? Vad kör ni med för program? Använder ni några script osv?

Nu när jag är i Kina sitter jag på en 17" laptop, hemma 19" stationär. Alla bord i en hög. Använder tableninja, obv men även ett AHK-script som låter mig flytta bord på skärmen med hjälp av enkla knapptryck ifall jag har action. Kan lägga upp på FTP om det finns intresse.

Eftersom jag fortfarande av någon anledning är jävligt intresserad hur det gick för den sparkade tjejen frågar jag igen? :D Vore ju så jävla tragiskt.

Haha... Vet fortfarande inte helt säkert hur det gick men jag skulle tro att hon jobbar kvar. Drog iväg ett sms till henne förra veckan, det tog typ ett dygn innan hon svarade och allt hon skrev var "sry, did'nt notice your message 'till now". Mupp! Har även stött på hennes chef på krogen. Han var på bra humör och skålade och allting. Men jag ville inte fråga vad som hände med hon tjejen. Återkommer när jag vet någonting säkert.

Länk till kommentar