Gå till innehåll

table selection (vid multitable på NL25/NL50)

Recommended Posts

Postad

vad är viktigast för er vid val av bord? se rubrik

själv går jag mkt på stackdjup, och sätter mig gärna (alternativt waitinglist förstås) på bord med flera shortstackar..främst för att slippa grinders. Eftersom jag spelar upp emot 9 bord känns mer krav på borden än så rätt orealistiskt, samt att det helt enkelt tar för lång tid....

men vad bör prioriteras?

/folo

Postad

hmm jag brukar leta upp bord med så lite shortstackar som möjligt utan så många som möjligt som har minnst fullt inköp på bordet. Jag vill ju få så bra betalt som möjligt för mina bra händer och jag vill inte spela astråkigt allin spel mot shortstacks.

Om du bara vill lira mot shortstacks tror jag du lirar på en för hög nivå. Man måste vara bekväm att lira för hela sin stack... Vad jag tror iaf

edit: försöker iofs att aldrig lira över 6 bord då klienten jag lirar på suger för multitabling. På stars kunde jag lira 9 bord men inte nu. Måste se alla bord...

Postad

Jag lirar 8-9 bord på NL25.. och som någon nämnde ser jag främst till snittpott och % per flop.. genom det urvalet brukar även antalet grinders per bord minska, om det inte är 100 regs före dig i kön vill säga =)

Postad

Om du lirar på full tilt så borde du datamina innan du sätter dig. Jag brukar lyckas hamna vid bord med max en reg när jag gör så och min winrate är grymt hög pga det. Men annars när jag lirar på annan sida än svs bryr jag mig mer om plrs/flop eftersom det brukar vara ju högre desto mer fisk

Postad
Om man vill grinda många bord, borde man gå efter samma kriterier då?

Vet inte. Kör bara 8-9 bord som mest.

Kanske är annorlunda om man grindar 16?

Med många bord vill man väl helst möta så lättläst motstånd som möjligt?

Postad
Vet inte. Kör bara 8-9 bord som mest.

Kanske är annorlunda om man grindar 16?

Med många bord vill man väl helst möta så lättläst motstånd som möjligt?

8-9 är många för mej =)

Det jag menade var att du kanske inte bombar på lika hårt om du spelar så många bord.

Postad
8-9 är många för mej =)

Det jag menade var att du kanske inte bombar på lika hårt om du spelar så många bord.

jag lirar 8-9 bord.. går endast efter spl/flop och snittpott... funkar bra på lägre nivåer, där alla tänker på samma nivå (utom en själv förstås!)

Postad

Brukar titta efter bord med hög flop% annars tar jag bord i mån av plats. När jag väl fått upp önskvärt antal bord brukar jag kolla vilka regs som har position på mig och tvärtom och utvärdera om jag ska lämna eller inte.