fit-for-folo Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 vad är viktigast för er vid val av bord? se rubrik själv går jag mkt på stackdjup, och sätter mig gärna (alternativt waitinglist förstås) på bord med flera shortstackar..främst för att slippa grinders. Eftersom jag spelar upp emot 9 bord känns mer krav på borden än så rätt orealistiskt, samt att det helt enkelt tar för lång tid.... men vad bör prioriteras? /folo Citera
cobb89 Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 snittpott och spelare per flop % edit: men det beror ju lite på vad du har för spelstil också... Citera
joche Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 hmm jag brukar leta upp bord med så lite shortstackar som möjligt utan så många som möjligt som har minnst fullt inköp på bordet. Jag vill ju få så bra betalt som möjligt för mina bra händer och jag vill inte spela astråkigt allin spel mot shortstacks. Om du bara vill lira mot shortstacks tror jag du lirar på en för hög nivå. Man måste vara bekväm att lira för hela sin stack... Vad jag tror iaf edit: försöker iofs att aldrig lira över 6 bord då klienten jag lirar på suger för multitabling. På stars kunde jag lira 9 bord men inte nu. Måste se alla bord... Citera
Henkiee5 Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Jag lirar 8-9 bord på NL25.. och som någon nämnde ser jag främst till snittpott och % per flop.. genom det urvalet brukar även antalet grinders per bord minska, om det inte är 100 regs före dig i kön vill säga =) Citera
Starfitter Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Att dom kommer upp snabbt och är fulla när jag sätter mig räcker =) Citera
cobb89 Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Att dom kommer upp snabbt och är fulla när jag sätter mig räcker =) Vilket betyder att du tappar värde Citera
DrRoland Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Sortera borden efter snittpott och spelare/flop med lägsta först, sedan sätter du dig ner och bombar på utav bara fan. Citera
Snygglenn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Om du lirar på full tilt så borde du datamina innan du sätter dig. Jag brukar lyckas hamna vid bord med max en reg när jag gör så och min winrate är grymt hög pga det. Men annars när jag lirar på annan sida än svs bryr jag mig mer om plrs/flop eftersom det brukar vara ju högre desto mer fisk Citera
Weedobooty Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Bord med många: -fiskar -möss -gamblers -call stations -elefanter -medlemmar på min buddy-list Och få: -tyska shortstackers -bullies -TAGs -tightisar Table selection är enormt viktigt. Citera
Hakflem Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Leta efter folk som har sitt nickname i enbart Caps så ska det nog lösa sig. Citera
Franken Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Sortera borden efter snittpott och spelare/flop med lägsta först, sedan sätter du dig ner och bombar på utav bara fan. Om man vill grinda många bord, borde man gå efter samma kriterier då? Citera
Weedobooty Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Om man vill grinda många bord, borde man gå efter samma kriterier då? Kan du inte fixa en egen bild är du snäll. Citera
Franken Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Tjanå, du var ju uppenbarligen före mej så, okaj Citera
DrRoland Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Om man vill grinda många bord, borde man gå efter samma kriterier då? Vet inte. Kör bara 8-9 bord som mest. Kanske är annorlunda om man grindar 16? Med många bord vill man väl helst möta så lättläst motstånd som möjligt? Citera
Franken Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Vet inte. Kör bara 8-9 bord som mest.Kanske är annorlunda om man grindar 16? Med många bord vill man väl helst möta så lättläst motstånd som möjligt? 8-9 är många för mej =) Det jag menade var att du kanske inte bombar på lika hårt om du spelar så många bord. Citera
Weedobooty Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Tjanå, du var ju uppenbarligen före mej så, okaj Tack. Citera
Henkiee5 Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 8-9 är många för mej =) Det jag menade var att du kanske inte bombar på lika hårt om du spelar så många bord. jag lirar 8-9 bord.. går endast efter spl/flop och snittpott... funkar bra på lägre nivåer, där alla tänker på samma nivå (utom en själv förstås!) Citera
Sideshow Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Brukar sortera efter snittpott och player/pot %. Citera
Starfitter Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Vilket betyder att du tappar värde Lifevalue att inte vänta.... Citera
fonzie Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Brukar titta efter bord med hög flop% annars tar jag bord i mån av plats. När jag väl fått upp önskvärt antal bord brukar jag kolla vilka regs som har position på mig och tvärtom och utvärdera om jag ska lämna eller inte. Citera
Recommended Posts