heltok Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 råkat blivit rejält febrig. symptomen är feber, huvudvärk, värmekänslighet, snuva, muskelvärk etc. vad är bästa strategin för att bli frisk? sova mycket? dricka stora mängder läsk? promenera i lugnt temp eller sängliggande? glass? egen huskur? piller? vad funkar och vad funkar inte? Citera
MilfHunter Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Ingen huskur har någonsin funkat för mig...så vila, vätska och näring skulle jag rekommendera.. Citera
TotalFarsa Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Låter som en rejäl förkylning & feber. Låg själv utslagen fredag-tisdag med samam symptom. Vila, gnäll, vätska, gnäll, mat, gnäll, gnäll och gnäll. Citera
MikeTime Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 råkat blivit rejält febrig. symptomen är feber, huvudvärk, värmekänslighet, snuva, muskelvärk etc. vad är bästa strategin för att bli frisk? sova mycket? Ja, eller åtminstone vila. dricka stora mängder läsk? Vätska är alltid bra. Vatten bl.a promenera i lugnt temp eller sängliggande? Inte anstränga sig! glass? Glass lindrar om du har ont i halsen. egen huskur? Starkt, sött te med en smula rom och honung i. piller? Vanliga värktabletter för att dämpa febern. Får du ner febern känns ditt allmäntillstånd bättre. vad funkar och vad funkar inte? Är det en vanlig förkylning fast av den mer jobbiga varianten finns inget botemedel. Man kan ju dock lindra effekterna av den med ovanstående. Håller den i sig mer än tre dagar kan man misstänka att det är en infektion och då kan du ju knalla iväg till en läkare. Är du just nu i Thailand kryllar det ju av billiga läkare med skojiga mediciner... Citera
Appel Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Gnäll funkar bara om man har en tjej i närheten, eller möjligen mamma att ringa. Mycket honungvatten, många täcken framför TVn med öppet fönster. Det är två saker som ofta funkar för mig som lindring. Citera
MikeTime Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 med öppet fönster. Här är -7! Citera
Appel Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Därav MÅNGA täcken. Tycker det är kalasskönt. Man kanske inte behöver ha fönstret öppen dygnet runt, men nog är det bättre med frisk luft än unken ungkarlslyasyre? (konstigt ord det blev...) Citera
HataB2B Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 råkat blivit rejält febrig. symptomen är feber, huvudvärk, värmekänslighet, snuva, muskelvärk etc. Detta i kombination med långvarig(?) vistelse i Thailand får mig osökt att tänka på abstinenssymptom... Hur som helst så tycker jag du ska dricka stora mängder mineralvatten och äta goda frukter. Lugna promenader i lugnt tempo kvällstid eller på morgonen när det är lite svalare. Känner du dig så pass dålig att promenaderna blir ett helvete så är det ett utmärkt tecken på att du borde uppsöka läkare! MVH Citera
Jennez Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag är nog också sjuk... Symtom: Muntorrhet Huvudvärk Yrsel Allmänt uttorkad Inga pengar kvar Min kavaj är borta Citera
HataB2B Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag är nog också sjuk... Symtom: Muntorrhet Huvudvärk Yrsel Allmänt uttorkad Inga pengar kvar Min kavaj är borta Nästan så man blir sugen på att ta sig till Köpenhamn Citera
Emilio Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag brukar äta mycket hela tiden och bara ligga i sängen och svettas i ett par dygn, brukar bli frisk jävligt fort. Citera
HerrDaniel Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag brukar undvika piller. Kroppen höjer temperaturen eftersom den bättre bryter ner infektioner vid högre temperaturer. Att då dra ner febern genom att kyla av sig eller att knapra piller fördröjer bara tillfrisknandet. Ligga i sängen under täcket och dricka mängder med vatten är vad jag brukar köra på! Citera
Jimbolito Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 En rejäl dos opiater så mår du bättre än innan du blev sjuk.. btw, är inte dessa symptom samma som för HIV? Citera
Jakelamotta Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Finrexin men jag tror inga ni har det i Sverige, iaf inte hittat det på apoteket. Citera
Recommended Posts