Gå till innehåll

Vad göra i New York?


popquee

Recommended Posts

Glider till New York imorgon runt elva, vad finns det som man borde se? Varför, varför inte?

 

Vi har planerat att besöka hangarfartyget som ligger på utställning i närheten (inte jag som drar i de trådarna men dit skulle vi tydligen)

 

Hockey match är bokad.

 

Ett besök till Empire State Building lär också bli av.

 

 

Vilken outlet är den bästa?

Kollat på bla Jersey Gardens, Century 21, Filenes Basement, någon som varit där eller finns det något annat som är bra?

 

Skulle vara kul om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter därifrån8-)

 

EDIT: Bor btw på 8th ave och 34th street, ungefär vid Macys och Madison Square Garden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var där för två år sen och ska dit igen april/maj.

 

Empire State är ok men bli inte scammad till att ta någon slags extra tour där inne. Det står folk utanför som försöker sälja in en slags biovisning där man åker med på en helikopterfärd över manhattan. Slöseri med tid. Åk upp, kolla utsikten, move on...

 

När vi var där så var Ground Zero ett jäkla hål i backen och det var dessutom avskärmat så det var totalt poänglöst. Men om ni ändå ska till 21 Century mall så kan ni slänga ett getöga på det. Ligger ett stenkast däriffrån.

 

Vi shoppade loss på Macys under en hel eftermiddag. Om ni går dit så se till att ni fixar ett slags visitors pass så slipper ni skatten på kläderna. Man går och visar upp sitt pass så är det fixat på två minuter.

 

Den här gången ska vi till ett köpcentrum som ligger en timmes commute ifrån centrum men som sambon besökte när hon va där häromåret. Ska tydligen vara något i hästväg men jag har inte namnet på det i huvudet och sambon kommer inte hem förns framåt 22 ikväll.

 

Vi gick på en gammal känd standup-club som heter Carolines. Såg en sjukt kul show. Ligger på broadway, inte så långt från times square. Fick fina platser via hotellet. Alla kända komiker i usa har nån gång uppträtt där. Kommer inte ihåg vad snubben hette som var huvudakten den kvällen men tänk eddie murphy's Raw och Delirious.

 

Gå ut och käka frukost istället för att göra det på hotellet.

 

Skit i Statue of Liberty.

 

Åk tunnelbana - det är billigt och sparar tid.

 

Central Park var mysigt att gå omkring i.

 

Pretzels är salta och äckliga.

 

Det finns ett Starbucks på varje gathörn så man har hela tiden nära till kaffe.

 

Btw, 21 Century mall tyckte jag var rätt sunkigt. Ska försöka komma ihåg att fråga sambon vad det där shoppingcentrat hette när hon kommer hem.

 

Vilse? Fråga en snut. De är överallt och de som vi var i kontakt med var väldigt vänliga.

 

Egen bild från Empire:

newYork_061.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi var där så var Ground Zero ett jäkla hål i backen och det var dessutom avskärmat så det var totalt poänglöst. Men om ni ändå ska till 21 Century mall så kan ni slänga ett getöga på det. Ligger ett stenkast däriffrån.

 

Bor i närheten så will do.

 

Vi shoppade loss på Macys under en hel eftermiddag. Om ni går dit så se till att ni fixar ett slags visitors pass så slipper ni skatten på kläderna. Man går och visar upp sitt pass så är det fixat på två minuter.

 

Hört att det ska vara grymt, smart med visitor pass!

 

Den här gången ska vi till ett köpcentrum som ligger en timmes commute ifrån centrum men som sambon besökte när hon va där häromåret. Ska tydligen vara något i hästväg men jag har inte namnet på det i huvudet och sambon kommer inte hem förns framåt 22 ikväll.

 

Woodbury common premium outlets? 220 butiker, tar ca en timme med buss.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

 

 

Vi gick på en gammal känd standup-club som heter Carolines. Såg en sjukt kul show. Ligger på broadway, inte så långt från times square. Fick fina platser via hotellet. Alla kända komiker i usa har nån gång uppträtt där. Kommer inte ihåg vad snubben hette som var huvudakten den kvällen men tänk eddie murphy's Raw och Delirious.

 

Kan vara värt att kolla upp.

 

 

Gå ut och käka frukost istället för att göra det på hotellet.

Anledning?

 

 

Skit i Statue of Liberty.

Planerat att inte åka dit, hur man nu planerar det:roll:

 

 

Åk tunnelbana - det är billigt och sparar tid.

 

Central Park var mysigt att gå omkring i.

 

Pretzels är salta och äckliga.

lol +1

 

 

 

Btw, 21 Century mall tyckte jag var rätt sunkigt. Ska försöka komma ihåg att fråga sambon vad det där shoppingcentrat hette när hon kommer hem.

Sunkigt på så sett att det inte fanns kläder eller bara allmänna intrycket?

 

 

Vilse? Fråga en snut. De är överallt och de som vi var i kontakt med var väldigt vänliga.

Skönt att dom inte är som på filmer, får kanske bjuda på en donut:-)

 

 

Egen bild från Empire:

newYork_061.jpg

Snajsigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woodbury common premium outlets? 220 butiker, tar ca en timme med buss.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

Hmm, rätt säker på att det är den, ja :-D

 

Anledning?
Ett par anledningar. Hotellfrukost är inte samma sak i NY som här i Sverige. Hotellet vi bodde på erbjöd ett par torra bullar och kaffe ur maskin. Och då var det ändå ett trestjärnigt i närheten av times square. Men går man ut och käkar istället så kan man hitta små krypin där du kan äta dig tokmätt för ett par dollars. Och då pratar vi brunch-käk, inte en torr fralla.

 

lol +1
Man trodde ju att en NY-pretzel skulle vara något att ha. Den var torr, smulig, spröd, saltig. Som en gammal brödkant med lite salt på.

 

Sunkigt på så sett att det inte fanns kläder eller bara allmänna intrycket?
Finns tokmkt kläder men mitt intryck var att det är ett organiserat kaos där det är svårt att hitta storlekar etc. Sen kändes lokalen, som är tokstor, rätt B. Inte som på Macys eller vilken GAP som helst. Men det skadar ju inte att gå in och kolla. Men håll inte på i flera timmar är mitt tips.

 

 

Skönt att dom inte är som på filmer, får kanske bjuda på en donut:-)
Jag ser lite dåligt och råkade kalla en kvinnlig polis för "sir" vid tre tillfällen innan jag såg att det var en kvinna och bytte till ett förläget "mam".

 

Glaskuben är ingång till Apples dygnet runt-öppna butik i närheten av Central park. Gå in och kika. Finns så sjukt mkt prylar där inne. Och det är kul med prylar :mrgreen:

newYork_141.jpg

 

Ser verkligen fram mot att åka dit igen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 21 century är den outlet som finns vid Ground Zero kan jag dela med mig av mina erfarenheter:

 

Det är billigt ja, men samtidigt förstår man varför. 95% av kläderna ser verkligen hemska ut och en massa Japaner och européer som shoppar som tokiga. Bara för att det är billigt.

 

Som många andra outlets iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 21 century är den outlet som finns vid Ground Zero kan jag dela med mig av mina erfarenheter:

 

Det är billigt ja, men samtidigt förstår man varför. 95% av kläderna ser verkligen hemska ut och en massa Japaner och européer som shoppar som tokiga. Bara för att det är billigt.

 

Som många andra outlets iofs.

 

Ungefär där ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par anledningar. Hotellfrukost är inte samma sak i NY som här i Sverige. Hotellet vi bodde på erbjöd ett par torra bullar och kaffe ur maskin. Och då var det ändå ett trestjärnigt i närheten av times square. Men går man ut och käkar istället så kan man hitta små krypin där du kan äta dig tokmätt för ett par dollars. Och då pratar vi brunch-käk, inte en torr fralla.

Får se hur vårat är, bra tips dock.

 

 

Finns tokmkt kläder men mitt intryck var att det är ett organiserat kaos där det är svårt att hitta storlekar etc. Sen kändes lokalen, som är tokstor, rätt B. Inte som på Macys eller vilken GAP som helst. Men det skadar ju inte att gå in och kolla. Men håll inte på i flera timmar är mitt tips.

Får se hur det är:-P

 

 

 

Glaskuben är ingång till Apples dygnet runt-öppna butik i närheten av Central park. Gå in och kika. Finns så sjukt mkt prylar där inne. Och det är kul med prylar :mrgreen:

newYork_141.jpg

103 Prince st. New York, adress hittad.

http://www.newyork.se/Apple-Store,45.html

 

Ser verkligen fram mot att åka dit igen :-D

Är faktiskt min andra gång, varit där som ett litet kid tydligen, bah att man inte kommer ihåg det:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittad adress till ett 20-tal ställen som vi kanske kollar in, får se lite när vi kommer dit, finns dock ett ställe som jag är lite intresserad av, Mr. Joe Reatil Store, någon som kan få fram adress? Har googlat lite men inte hittat...

http://www.newyork.se/Mr-Joe,119.html

 

Bump, nogn som vet om Mr Joe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump, nogn som vet om Mr Joe?

 

Kanske någon av dessa?

Mr Joe‎ 555 8th Ave, New York, NY‎ - (212) 564-3979‎

Mr Joe Fashions‎ 500 8th Ave, New York, NY‎ - (212) 279-1090‎

 

De verkar ju ligga nära ditt hotell dessutom.

 

http://maps.google.com/maps?q=%22mr.+joe%22+clothes+retail+store+%22new+york%22&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl&ei=FEyhSbG8B-KYjAfh7qjLCw&oi=property_suggestions&resnum=0&ct=property-revision&cd=1

 

 

Jag kommer ihåg ett par roliga klubbar nere i lower east side. Vanliga lagliga nattklubbar, after hours-klubbar och sist men inte minst "after after hours"-klubbar. De sistnämnda hade öppet mellan 07:00 och 14:00 eller ngt liknande efter att de andra hade stängt...

 

Lite svåra att hitta bara eftersom som de inte skyltar.

De har givetvis inget utskängningstillstånd så spriten är i läskflaskor för att snabbt kunna hällas ut vid eventuell polisrazzia. Det fanns ett roligt ställe med flera våningar och sand på golvet.

Det brukar vara kroppsvisitering vid entrén så gå dit obeväpnad. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nog inte komma med så mycket originella grejer. Vet inte om det är världens bästa shopping, men Fulton Street Mall ganska nära Downtown Brooklyn är ganska intressant att vandra igenom. Göres bäst i samband med en promenad över Brooklynbron, som är riktigt soft. Kan tänka mig det är extra soft om man är två.

 

Upper West Side är mysigt, även om där inte finns några mängder av turistattraktioner. Macy's är riiiktigt grym shopping oavsett vad man har för stil och smak. Top of the Rock i GE Building vid Rockefeller Center är ett mer än hyggligt alternativ till de enorma köerna till Empire State - om man vill åt lite schysst utsikt.

 

Och sen vill jag lägga till en +1 på att pretzels är salta och äckliga. Och degiga. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske någon av dessa?

Mr Joe‎ 555 8th Ave, New York, NY‎ - (212) 564-3979‎

Mr Joe Fashions‎ 500 8th Ave, New York, NY‎ - (212) 279-1090‎

 

De verkar ju ligga nära ditt hotell dessutom.

 

http://maps.google.com/maps?q=%22mr.+joe%22+clothes+retail+store+%22new+york%22&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl&ei=FEyhSbG8B-KYjAfh7qjLCw&oi=property_suggestions&resnum=0&ct=property-revision&cd=1

 

 

Jag kommer ihåg ett par roliga klubbar nere i lower east side. Vanliga lagliga nattklubbar, after hours-klubbar och sist men inte minst "after after hours"-klubbar. De sistnämnda hade öppet mellan 07:00 och 14:00 eller ngt liknande efter att de andra hade stängt...

 

Lite svåra att hitta bara eftersom som de inte skyltar.

De har givetvis inget utskängningstillstånd så spriten är i läskflaskor för att snabbt kunna hällas ut vid eventuell polisrazzia. Det fanns ett roligt ställe med flera våningar och sand på golvet.

Det brukar vara kroppsvisitering vid entrén så gå dit obeväpnad. 8-)

 

 

Mr joe 500 ligger nästan mittemot hotellet, 50 talet meter max, tack för adressen dock, ska undersöka den andra också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nog inte komma med så mycket originella grejer. Vet inte om det är världens bästa shopping, men Fulton Street Mall ganska nära Downtown Brooklyn är ganska intressant att vandra igenom. Göres bäst i samband med en promenad över Brooklynbron, som är riktigt soft. Kan tänka mig det är extra soft om man är två.

 

Upper West Side är mysigt, även om där inte finns några mängder av turistattraktioner. Macy's är riiiktigt grym shopping oavsett vad man har för stil och smak. Top of the Rock i GE Building vid Rockefeller Center är ett mer än hyggligt alternativ till de enorma köerna till Empire State - om man vill åt lite schysst utsikt.

 

Och sen vill jag lägga till en +1 på att pretzels är salta och äckliga. Och degiga. :-(

 

Tack för tipsen, är lite blåsigt och kyligt så bron blir det inte men ska kolla tunnelbana!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...