Gå till innehåll

SvS 1/2kr , QQ i 3betat pott.


Recommended Posts

14/12 är ju rätt nitigt, förstår inte alls varför du höjer turn. Du sitter i poss och har möjligheten att styra potten. Jag hade också checkat bakom turn för att låta honom bluffa river eventuellt ta värde ur lägre pockets.

 

Detta låter kanske lite väl passivt men tänk efter vilka händer han kan ha som du faktiskt leder över, när du tar den där linjen flop är väl typ AKs den enda handen du leder över om man kollar till hans nitighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hata spela djupa ala svs....

 

Kan gilla syn pre iom vi inte vill stacka av och du spelar mot en bredare range..

Post känns de svårt eftersom vi inte kan syna 3 gator, 3betar vi floppen måste vi stacka av...

Tror jag hatar mig själv litegrann och 3betar floppen till 149,5 och synar hans push men sen kan inte jag vinna på svs heller så 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crillz är nitig som sagt , en av dom nitigaste på nivån ialllfall. Normalt sätt så 4-bettar jag men mot han kan jag också bara syna. Som spelat så synar jag dock bara flopp och checkar turn efter han för att få han att tex bluffa eller betta ett sämre par på river. Kan vara jäkligt vekt spelat i vissas ögon men jag vill inte att det där ska ske som hände dig , du tar ingen bra linje i mina ögon , reraisar flopp och sedan bettar ut turn för att bli checkraisad och därmed bli bli allin som du dessutom synar. Vad tror du han pushar med? Nåt som är sämre än QQ? Har svårt att tro det iallfall.

 

Cobb förklarar det ganska bra fkt , läs hans text om du inte förstår min..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crillz88 spelar 14/12/10 med en 3bet på 8.70.

 

Han har spelat stabilt och tight och är ganska svår att hitta värde ur. Går oftast bara in med starka händer.

Synar bara hans 3bet eftersom jag vet att han kommer folda hela den range som jag leder över om jag 4betar.

 

Gör en ganska liten höjning för att inte reppa min hand för hårt, samma gäller turn där jag betar också ganska svagt.

 

vill ha lite kommentarer hur jag spelar handen och vad det finns för andra linjer att välja och varför jag borde göra det.

 

BossMedia Game #947594787: Table Britta 21 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 16:06:40 - 2009/02/16

Seat 1: _SnajdarN (kr960.18)

Seat 4: crillz88 (kr479.01)

Seat 5: Paschendal (kr247.89)

Seat 2: Moronic (kr212.00)

Seat 3: JOHAND (kr82.90)

crillz88 posts the small blind of kr1.00

Paschendal posts the big blind of kr2.00

JOHAND is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to _SnajdarN [:Qd::Qh:]

_SnajdarN raises kr8.00

Moronic folds

JOHAND folds

crillz88 raises kr24.00

Paschendal folds

_SnajdarN calls kr24.00

*** FLOP *** [:7c::2c::3s:]

crillz88 bets kr46.00

_SnajdarN raises kr111.00

crillz88 calls kr111.00

*** TURN *** [:7c::2c::3s:] [:2h:]

crillz88 checks

_SnajdarN bets kr120.00

crillz88 goes all-in with kr344.01

_SnajdarN calls kr344.01

*** RIVER *** [:7c::2c::3s::2h:] [:9c:]

*** SUMMARY ***

Total pot kr945.02 | Rake kr15.00

 

Tack på förhand :-)

 

/mousey

 

bra spel, fortsätt så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...