Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

D1: +136$

 

 

V1: +753$ +1008sek -79€

V2: +353$ -1173sek

 

 

Som värst låg jag 900$ back och jag nötte tills jag låg på plus igen. Det kändes inte vidare gott då jag mindes min -1900$ dag med skräck. Spelade dock konstant utan pauser (smart Anders...) i 8 timmar och tog igen förlusten.

 

 

Donerade 351$ i rake till siten :shock:

 

 

Avslutade dagen med att tilta en kille då jag drog ut honom sååå bad. Jag limpade i sen position med A9s, fi höjer med 3bb till (har bara 30 i stacken). En annan kille som har 150bb synar jag täcker honom. Given syn. Floppen kommer AT2 med 2st ruter, ej min färg. Han som höjde preflop höjer igen 6$, storstacken synar och det är ca 6$ för mig att syna i en pott på ca 35$. Syyyyn fast jag vet att jag ligger efter. Träffar kickern på turn och lillstacken bettar 12$ som storstacken synar. Jag höjer till 50$, lillstack = syn, storstack = fold.

Lillstacken tiltar på mig och säger att jag är en total tomte som synar preflop (nja, eller...kanske) och att jag är en tomte som synar då han "pounds it" på floppen.

Jag kallar honom för min lilla bitch och kärleken är total :)

 

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: FiA ( $94.48 )

Seat 4: FiB ( $218.45 )

Seat 5: FiC ( $129.87 )

Seat 6: FiD ( $178.9 )

Seat 7: FiE ( $210.6 )

Seat 8: HERO ( $211 )

FiC posts small blind [$1].

FiD posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 6s 7s ]

FiE folds.

HERO calls [$2].

FiA folds.

FiB calls [$2].

FiC calls [$1].

FiD raises [$8].

HERO calls [$8].

FiB folds.

FiC calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 10s, 5s, 4h ]

FiC checks.

FiD bets [$20].

HERO raises [$60].

FiC calls [$60].

FiD raises [$148.9].

HERO calls [$108.9].

FiC calls [$59.87].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 10c ]

** Summary **

FiC shows [ 8d 10d ].

FiD shows [ As Ac ].

HERO shows [ 6s 7s ].

HERO collected [$387.61].

HERO collected [$98.06].

 

Handen som jag aldrig kan släppa. FiC var tomtig och hans hand var vad jag förväntat mig. FiD var ungefär vad jag också tänkt mig. Känns som ett självklart spel. Att FiC hänger med ser jag som en ren bonus.

 

 

Jag spelar fortfarande för passivt. För många syner, för lite höjningar och läggningar. Skärpning Anders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

D1: +136$

D2: -1216$ -87€

D3: +35$ -150€ -571sek

D4: +1054sek

D5: +2€ +129sek

D6: +406$ -100€ +303sek

D7: +600$

 

 

V1: +753$ +1008sek -79€

V2: +353$ -1173sek

V3: -39$ +915sek -335€

 

 

Ingen vidare vecka. D2 hände samma sak som D1. Jag låg lite plus då jag drabbades av 70% utdragningar och 30% tilt. Skillnaden mot D1 är att jag inte satt och nötte tills jag tagit igen det. Jag valde istället att sluta spela för dagen och erkänna att jag haft en dålig dag då jag spelat dåligt. Hur avslutade jag dagen? Slaskade på NL50 på B2B. Får ta det minuset som terapi.

Vad mer? Jag tog och plockade ut ca 7k$. Varför? Jo, jag har svårt att spela bra på t.ex NL100 eller NL200 om jag har för mycket i nätrulle. Vet inte vad det är, men jag tar sämre beslut då jag har för mycket pengar på nätet.

Håller på att ta tag i disciplinen och kör nu med max 1 st NL200 bord, fler bord är ok om jag spelar på lägre nivå.

 

 

D6:

Så kom sms:et, "...Vill prata med dig om en grej." Några sms senare efter att jag blivit orolig så kommer fortsättningen att jag inte ska oroa mig. Till slut då hon blir ledig så jag kan ringa så får jag höra hur hon igår insåg att hon föredrar sitt fria liv framför att dejta/vara ihop med mig. Jag tror att jag råkade kalla henne för älskling efter några veckors samvaro. Givetvis var det för mycket press som jag la på henne och för min del så var det ett misstag att jag kallade henne för det (låter bli att säga sånt länge innan jag verkligen vet att jag menar det).

 

Bajs, tilt, tårar, knogar som umgås med en cementvägg.

 

 

--------

 

Det sjuka är att det är mitt spel efter att det tog slut som har räddat veckan. Har min uppmärksamhet varit på annat än poker dom sista veckorna? Förmodligen är det på det viset. Suck. Dags att sova.

 

Jag har ett gäng med händer att gå igenom, ska se om jag hittar någon intressant hand. Har en dum vana att spara händer som jag vinner eller spelar bra. Men det är ju inte dom man vill ha hjälp med.

 

HHs kommer om några timmar då jag fått sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första serien med hander. Dessa är mot samma spelare och dom inträffar väldigt tätt efter varandra vid bordet.

 

Det jag har på killen är 12 loggade händer, Vp$ip 67%, Preflop raise 16%, av dessa åtta händer som fi såg floppen med så spelade han ner 5 av dom till showdown.

Det intryck jag fick av honom var att han var en callingstation och att det inte fanns några större spelarkvaliteter där.

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 10 is the button

Total number of players : 5

Seat 10: FI-A ( $431.9 )

Seat 2: HERO ( $325.3 )

Seat 5: FI-B ( $106.7 )

Seat 6: FI-C ( $403.88 )

Seat 8: FI-D ( $46.5 )

HERO posts small blind [$1].

FI-B posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jh Ah ]

FI-C folds.

FI-D folds.

FI-A folds.

HERO raises [$7].

FI-Bcalls [$6].

** Dealing Flop ** [ 9h, 9s, Jc ]

HERO bets [$14].

FI-B calls [$14].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

HERO bets [$23].

FI-B calls [$23].

** Dealing River ** [ Qh ]

HERO checks.

FI-B bets [$61.7].

HERO calls [$61.7].

** Summary **

HERO shows [ Jh Ah ].

FI-B shows [ 9d 7c ].

FI-B collected [$209.4].

 

Överspelad? Jag satte faktiskt honom på ett par under 99 eller ett Ax där X inte träffat. Jag borde nog släppt på rivern, men det visade sig vara bra reklam inför handen nedan som inträffade någon minut senare.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Table Oliva Grand Cameroon (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: FI-A ( $433.6 )

Seat 2: HERO ( $218.6 )

Seat 5: FI-B ( $214.8 )

Seat 6: FI-C ( $399.88 )

Seat 7: FI-E ( $25 )

Seat 8: FI-D ( $42.5 )

FI-Aposts small blind [$1].

HERO posts big blind [$2].

FI-E posts dead blind [$1].

FI-E posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ks Kc ]

FI-B calls [$2].

FI-C calls [$2].

FI-E folds.

FI-D calls [$2].

FI-A calls [$1].

HERO raises [$14].

FI-B calls [$14].

FI-C folds.

FI-D folds.

FI-A folds.

** Dealing Flop ** [ 9h, 10s, 2c ]

HERO bets [$36].

FI-B raises [$198.8].

HERO calls [$162.8].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 2s ]

** Summary **

FI-B shows [ 7d Jd ].

HERO shows [ Ks Kc ].

HERO collected [$434.6].

 

Om jag tycker att han är en tomte så finns det ju aldrig att lägga KK på den där floppen. Trodde att han ställt med alla stegdrag, alla 9 och alla T.

Det visade sig att han ställt med stegdraget, hålstegen. Hade fi varit någorlunda tight och aggro så finns ett lägg ganska långt upp på min lista. Så mycket är inte investerat i potten. Men nu var det lätt beslut då jag inte trodde på honom.

 

 

Med hand nummer två i minnet så känns mitt spel i hand nummer ett lite bättre iaf. Men visst är det möjligt att han är en klassisk spelare som spelar skit som nötterna och checkar ner stålet utan att betta? Behövs liiite bättre underlag än 12 händer för att konstatera det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter bara vid bordet för att en såpass stor stack som 10inköp brukar bero på antingen löst spel eller så är det solitt spel som lockar till sig galningar. Här var det inte riktigt 100% av något.

 

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: FI-A ( $319 )

Seat 2: FI-B ( $161.1 )

Seat 5: FI-C ( $1998.95 )

Seat 6: FI-D ( $152 )

Seat 7: FI-E ( $255.5 )

Seat 8: HERO ( $200 )

FI-C posts small blind [$1].

FI-D posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ks Qs ]

FI-E folds.

HERO raises [$8].

FI-A calls [$8].

FI-B folds.

FI-C calls [$7].

FI-D folds.

** Dealing Flop ** [ 2d, 10s, 4s ]

FI-C bets [$20].

HERO calls [$20].

FI-A calls [$20].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

FI-C checks.

HERO checks.

FI-A bets [$24].

FI-C calls [$24].

HERO calls [$24].

** Dealing River ** [ 7c ]

FI-C checks.

HERO checks.

FI-A bets [$48].

FI-C calls [$48].

HERO calls [$48].

** Summary **

FI-A shows [ 7s 3s ].

FI-C mucks.

HERO shows [ Ks Qs ].

HERO collected [$298].

 

Jag synar bara på floppen eftersom jag sätter storstacken på ett drag, han och en kille har chattat om hur man ska betta sina drag starkt för att få bra betalt senare i handen. Killen bakom mig har jag ingen aning om vad han har. Men har gärna med honom från floppen med alla par och drag.

Turn parar brädan men ger färg, mot 2 fi så drar jag i handbromsen. Jag vet att jag kanske skulle höjt turn eller river. Men jag var faktiskt riktigt rädd för Ax i spader eller att någon fått in en kåk.

 

Spelar handen passivt som tusan, men kunde jag ens fått betalt av sämre händer om jag höjt någon gång på vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

V1: +753$ +1008sek -79€

V2: +353$ -1173sek

V3: -39$ +915sek -335€

V4: -216$ +42€

 

 

D1: +336€

D2: +73€ (123vip) +24$ +504sek

D3: -778$

D4: +238$

D5: +183$

D6: +181$ +106€ (63vip)

 

 

Tydligen har jag alltid en eller två dagar per vecka som totalt sabbar mitt resultat. Nu har jag cashat ut endel pengar så min nätrulle ligger nog på ca 3-4k$.

D1 blev jag klar med Wasapokerbonusen, så i det resultatet ligger 600€ plus i bonus. Så ni kan gissa hur illa spelet gick den dagen. Jag förlorade 626€ på att cleara bonusen så det slutade med -26€ på 3001vip. Guuuud vad roligt.

 

Trots att jag lovade mig själv att inte spela mer på B2B så tog jag och lastade in 600€ på Toprakedpoker. Spelar endast NL50 där nu och jag kör allt mellan 4-8 bord.

 

 

Players(max 6):

FI-A (EUR 54.70 in seat 1)

SLOWPLAYA (EUR 32.87 in seat 2)

FI-C (EUR 64.45 in seat 3)

FI-D (EUR 38.75 in seat 4)

HERO (EUR 80.35 in seat 5)

FI-E (EUR 47.58 in seat 6)

 

Dealer: SLOWPLAYA

Small Blind: FI-C (0.25)

Big Blind: FI-D (0.50)

 

HERO was dealt: 7h - 7d

 

HERO Raise (1.90)

FI-E Fold

FI-A Fold

SLOWPLAYA Call (1.90)

FI-C Fold

FI-D Fold

 

Flop 5s - 3h - 2c

 

HERO Bet (3.50)

SLOWPLAYA Call (3.50)

 

Turn 5s - 3h - 2c - 7c

 

HERO Bet (9.25)

SLOWPLAYA Call (9.25)

 

River 5s - 3h - 2c - 7c - 5c

 

HERO Bet (8.75)

SLOWPLAYA All-In (18.22)

HERO Call (9.47)

 

SLOWPLAYA shows: 4h - Ah (a straight, five high)

HERO shows: 7h - 7d (a full house, sevens full of fives)

 

HERO wins: EUR 63.49 (with a full house, sevens full of fives)

Rake: EUR 1.50

 

 

slowplay is the shit

Äntligen får man betalt då jag inser att jag fallit in i gamla passiva vanor.

 

Hade han slåst på potten på floppen så hade jag haft svårt att syna, då jag turnar set så tror jag att han sitter på ett drag 45 eller 34 för par och stegdrag. Rivern gör jag ett litet värdebet och hoppas att han ska betala av, vilket han gör med en annan hand än den jag trodde.

 

 

Efter att ha summerat månaden (tillfälligt så inser jag att jag faktiskt ligger på plus (litet men ändå) :shock: Trodde jag var på +/-0

 

 

Min morbror dog igår. Lagomt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du också att du får lagom med respons på dina händer? :roll:

 

Nja, ibland har jag fått respons. Men ofta så får jag gott om tid att själv tänka igenom händerna. Sen så har jag svårt för att kommentera andras händer då jag ofta får flashbacks om att jag inte ska ge råd till andra då jag inte är såpass bra själv.

 

Om någon tycker att jag duger till att kommentera händer så ska jag göra det i fortsättningen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läsning, trist att alla är som mig, på tok för lata att kommentera ditt spel :(

 

Äsch, jag är också dålig på att kommentera andras spel.

 

Min största svaghet är att jag har svårt mot tight motstånd och jag lyckas alltid lägga marginella händer mot bluffar samtidigt som jag synar ner när dom har stålet.

 

Kör ett litet SLAA projekt på Expekt med 10$ gratis som jag fick av dom. Ska se om det kan förbättra mitt övriga spel också. Hoppas det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April: +699$ +143€ +1254sek = 7764sek

 

Känslomässigt så har April varit en backmånad. Jag har haft tiltdagar då jag tappat såpass mycket att jag utan dessa dagar lätt hade krossat 3k$.

 

Målet för helåret står kvar på 250ksek. En kompis har frågat mig vad tusan jag ska göra med dom pengarna. Svaret är att jag inte vet. Starta företag? Köpa bil? Bostadsrätt? Finns mycket att spendera pengarna på :)

 

Nätrullen ligger per 30/4 på exakt 5177$. Det var faktiskt mer än jag trodde, fick för mig att jag cashat ut ner till 3k$.

 

Om jag summerat rätt så ligger jag plus 129.000sek iår. Halvvägs till målet... Nu har jag visserligen inte räknat helt på "rätt sätt". Utan det jag cashat ut denna månad har ju kommit ut till en mycket sämre valutakurs än vad jag räknat med då jag vann pengarna.

Men då målet heter 250.000sek så är det inte vad jag får ut till bankkontot utan vad jag plussar som räknas.

 

Jag har satt upp målen för Maj och jag ska inte tokjäkta mot någotslags mål. Bra poker, bättre poker, må bra och grinda.

 

Började förresten valborgsnatten med att grinda in endel på NL50 på B2B. Yes, riggen är knäckt och jag plussade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +23$ +442€ (+624vip)

 

 

Vågade knappt spela på pacific och förstöra min fina dag. Mycket grind. Bl.a. blev det 5 timmar inatt efter att jag varit på valborgsfirande, några öl, varmkorv + en fin liten 18årig Caol Islay.

 

Har enbart spelat NL50 på B2B. Så jag har väl nästan plussat 9 inköp. Såja. Då är vi på rätt väg :)

 

Har kommit 810/3000 vip mot 600€ bonusen.

 

Idag på NL50

händer: 3190

antal bord: 4

Vp$ip: 20,56

BB/100 hands: 13,87

Went to SD% 21,07

Won $ at SD % 52,12

PF Raise % 9,4

 

Hittar inte åt någon bra hand att posta, spelar lix mindre roll då allt ändå är standardsituationer och readbaserat.

 

I målet för månaden så har jag som sagt bestämt mig för att plussa på alla nätverk där jag ger mig in. Sen ska jag spela bra poker. Tycker jag att någon är en kass callingstation så ska jag inte göra det till mitt mål att lyckas bluffa denne person. Ska istället värdebeta, värdebeta och värdebeta igen.

 

Ska försöka att spela minst en natt per vecka, antingen fredagsnatten eller lördagsnatten. Brukar göra ganska fina resultat under dessa perioder.

 

Yes, nätrullen och speciellt den rulle som finns på bankkontot klarar högre än NL50. Men jag har haft 2 dåliga månader om man ser till den nivå som jag spelat på. Så jag är ute efter att skaffa självförtroende och visa vackra gröna siffror.

 

Om någon någonsin vill veta något så är det bara att fråga. Är lite paranoid över att lämna ut alla mina nick för tillfället. Men det kommer att släppa då spelet släpper för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V1: -216$ -184€

 

Hur lyckades jag vända den där starten till minus? :shock:

 

Tja, har haft så många hålstegar mot mig som suttit. 2 outare, 5 outare, tja finns det bara outs så sitter det.

Tror aldrig att jag varit så glad som i söndags då jag lyckades gå all-in preflop med KK mot A8o och JAG VANN.

 

Har haft så många händer där jag degat in och dominerat fi bara för att få se rivern slänga upp ett mirakelkort för split.

Har haft så många överpar där jag fått fi att syna 20% av sin stack preflop med ett lägre par och träffa set. Hur ska man kunna lägga det med ett överpar till brädan?

 

Sen var jag och spelade 1 bord på NL200 på B2B, spelade koncentrerat och bra. Lyckades få bordets lösaste spelare med 40%vp$ip och 20%pfr all-in före floppen då jag har KK. Givetvis har han AA och jag tappar 200€. Spelar tillbaks hälften på bra spel dock.

 

Game # 321398228 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torreblanca"

 

Players(max 6):

fredmatt (EUR 74.65 in seat 1)

BonusHoe (EUR 118.70 in seat 2)

PyttiPalt (EUR 32.97 in seat 3)

guts2glory (EUR 151.75 in seat 4)

Turtza1 (EUR 85.70 in seat 5)

torsk72 (EUR 60.00 in seat 6)

 

Dealer: fredmatt

Small Blind: BonusHoe (0.50)

Big Blind: PyttiPalt (1.00)

 

BonusHoe was dealt: Ah - Qd

 

guts2glory Fold

Turtza1 Raise (3.00)

fredmatt Fold

BonusHoe Call (2.50)

PyttiPalt Fold

 

Flop 9c - 2s - 9h

 

BonusHoe Bet (5.75)

Turtza1 Raise (11.50)

BonusHoe Raise (30.00)

Turtza1 Fold

BonusHoe Payback (24.25)

 

BonusHoe shows: Ah - Qd (a pair of nines)

 

BonusHoe wins: EUR 28.50 (with a pair of nines)

Rake: EUR 1.15

 

Det är tredje gången han gör exakt samma sak mot mig. I position så floatar han (tack Nebbis, önskar att man hade en mentor som du). Antingen så minraisar han floppen eller så är det syn, raise på turn. Där jag fått lägga mig. Bestämmer mig för att det är dags att bita tillbaks. Funkar ju, men frågan är om man ska göra detta mot sådana spelare och isåfall hur ofta. Om han har ett underpar, 55-88, hur stor hund är jag då i handen?

 

 

 

Players(max 6):

LEFAMALEFA (EUR 28.55 in seat 1)

ragvaldo (EUR 16.90 in seat 2)

BonusHoe (EUR 51.65 in seat 3)

Filosof_ (EUR 8.01 in seat 4)

Outplays_U (EUR 167.40 in seat 5)

ROOOOOOOOY (EUR 51.85 in seat 6)

 

Dealer: Filosof_

Small Blind: Outplays_U (0.25)

Big Blind: ROOOOOOOOY (0.50)

 

BonusHoe was dealt: 4c - 6c

 

LEFAMALEFA Call (0.50)

ragvaldo Fold

BonusHoe Call (0.50)

Filosof_ Call (0.50)

Outplays_U Call (0.25)

ROOOOOOOOY Raise (2.50)

LEFAMALEFA Fold

BonusHoe Call (2.50)

Filosof_ Fold

Outplays_U Fold

 

Flop 4s - 6d - Qh

 

ROOOOOOOOY Bet (5.50)

BonusHoe Raise (15.00)

ROOOOOOOOY All-In (43.35)

BonusHoe All-In (33.65)

ROOOOOOOOY Payback (0.20)

 

Turn 4s - 6d - Qh - 2d

River 4s - 6d - Qh - 2d - 8s

 

ROOOOOOOOY shows: Ac - Ah (a pair of aces)

BonusHoe shows: 4c - 6c (two pairs, sixes and fours)

 

BonusHoe wins: EUR 101.80 (with two pairs, sixes and fours)

Rake: EUR 2.65

 

Ganska självklart spel rakt igenom. Visserligen är preflopsynen lite lös, men det är bara 5% av stacken och det finns redan pengar i potten. Han är tight så han har QQ-AA.

 

 

 

Game # 321703561 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Arjeplog"

 

Players(max 6):

Laximus (EUR 94.85 in seat 1)

BonusHoe (EUR 103.95 in seat 2)

Hulken123 (EUR 80.30 in seat 3)

conbos (EUR 39.90 in seat 4)

miguel10 (EUR 45.55 in seat 5)

kmlkml (EUR 4.20 in seat 6)

 

Dealer: Hulken123

Small Blind: conbos (0.25)

Big Blind: miguel10 (0.50)

 

BonusHoe was dealt: 9d - 9h

 

kmlkml Call (0.50)

Laximus Fold

BonusHoe Call (0.50)

Hulken123 Call (0.50)

conbos Call (0.25)

miguel10 Check

 

Flop 6s - Tc - 9s

 

conbos Check

miguel10 Check

kmlkml Check

BonusHoe Bet (2.30)

Hulken123 Call (2.30)

conbos Fold

miguel10 Call (2.30)

kmlkml Fold

 

Turn 6s - Tc - 9s - 8c

 

miguel10 Check

BonusHoe Check

Hulken123 Bet (7.75)

miguel10 Call (7.75)

BonusHoe Call (7.75)

 

River 6s - Tc - 9s - 8c - Qh

 

miguel10 Check

BonusHoe Check

Hulken123 Bet (15.00)

miguel10 Fold

BonusHoe Fold

Hulken123 Payback (15.00)

 

Hulken123 didn't show hand

 

Hulken123 wins: EUR 31.05

Rake: EUR 1.15

 

Såhär har veckan sett ut. Jag pottar och brädan äcklar sig, hur ska jag kunna göra något annat än syn på turn och fold på rivern? Syn på turn, vet att jag kommer få bra betalt om bordet parar sig.

 

 

Enda glädjeämnet är nog att jag har spelat 2437/3000 vip mot bonusen på 600€ och jag är bara 5€ back. Det ska mycket till för att jag ska slå mitt rekord på Wasapoker där jag backade strax över 600€ på 3000vip. Ta i trä.

 

Har övergett Pacific helt och hållet då jag inte pallar att spela där längre. Testar en annan sida som verkar lovande, om jag bara pallar att inte tilta mer på alla shortstacks där...

 

 

Mer positivt? Jag trodde att jag var back mycket mer, trodde att det var i trakterna av 600€. Men jag var faktiskt i sådana nivåer att jag tappat 700€ från min högstanotering på toprankedpoker.

 

Jaja, iväg till IKSU och sen tillbaks till grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: lite plus i $ och ett 50€ inköp på B2B, spelade squash i 40 minuter :)

Tisdag: Back två 50€ inköp på B2B, brännbollsträning i 2 timmar.

 

Onsdag: (frisbeegolf i 2 timmar)

Total hands 269

Bord 4st NL100 samtidigt

VP$IP: 24,91

BB/100: 67,08

PF Raise 8,18

Agg factor 2,25

 

 

Holdem No Limit $0.50/$1

Hand Start.

Seat 1 : jas572 has $92.25

Seat 2 : moris144 has $0

Seat 3 : rustyboy020 has $66.99

Seat 4 : napman has $41.37

Seat 5 : SANCLAUS has $473.50

Seat 6 : HERO has $142.50

jas572 is the dealer.

rustyboy020 posted small blind.

napman posted big blind.

Game [62902] started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : HERO has 9s Td

SANCLAUS called $1

HERO called $1

jas572 folded.

rustyboy020 called $0.50

napman raised $2

SANCLAUS called $2

HERO called $2

rustyboy020 called $2

Dealing flop.

Board cards [Jc 8h Jd]

rustyboy020 checked.

napman bet $4

SANCLAUS folded.

HERO called $4

rustyboy020 called $4 and raised $8

napman called $8

HERO called $8

Dealing turn.

Board cards [Jc 8h Jd 7c]

rustyboy020 bet $16

napman called $16

HERO called $16 and raised $111.50 and is All-in

rustyboy020 called $35.99 and is All-in

napman called $10.37 and is All-in

Showdown!

Seat 6 : HERO has 9s Td

Seat 3 : rustyboy020 has 4c Jh

Seat 4 : napman has 4d 4s

Board cards [Jc 8h Jd 7c Qs]

HERO wins $50.38 with Straight QJT98

HERO wins $124.97 with Straight QJT98

Hand is over.

 

 

På B2B är det autofold om någon ens nyser på potten vid parad bräda. Det är skönt att vara tillbaks i fiskstimmen.

Yes, jag är sjukt passiv tills jag träffat stegen. Men jag vet att fold equity är noll mot alla händer som dom har. Har tidigare försökt barry-bluffa mot 3 limpers med rejäla höjningar bara för att se hela skaran syna preflop och inte vika något mot ett CB.

Därav mina syner preflop och på floppen.

Händerna dom blixtsynar min all-in med visar kanske vilken fold equity som finns.

 

I'm back baby, I'm back :D:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V1: -216$ -184€

V2: +635$ +376€ +3058sek

 

Dåligt spel på B2B. Backade nog halva bonusen på att cleara den, tiltade där.

 

Bra spel på svenska spel, bra spel på $. Satt nog 15 minuter för länge på fredagsnatten som kostade mig 300$ där.

 

I lördags träffade jag några halvbekanta, grillat, mycket öl och 20 kr sng. Svårt att spela seriöst, men jag gick då +/- 0 på spelet. Kul att kanske få någon pokerintresserad kompis irl.

 

Plus i maj. Anders är nöjd.

 

Ingen rolig HH på lager. Känner att jag inte har någon tillräckligt intressant på lager just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Maj +11.000sek (totalt iår +140.000sek)

 

Lika mesigt som Mars och april egentligen. Skillnaden är att jag spelat 1/3 så många timmar som dessa månader. Har jobbat sjukt mycket den här månaden.

 

Nätrullen ligger på en bit över 6k$ så jag får nog börja fundera på om jag ska upp och nosa på NL200 på riktigt snart. Men först vill jag få ordning på självförtroende och spela bra på NL100 i någon vecka till.

 

Har kommit 2/3 till en 1000$ bonus så juni ska ju börja med att jag får loss den.

 

Har "skottat" på NL200 den här månaden och säkert bränt 3-4 inköp där. Myyys.

 

Annars så har jag seriösa funderingar på att haka på Nebbis coachingidé, tror att det vore en bra investering för mig.

 

Annars? Jag tränar så ofta jag hinner och mår fint. Spelade brännbollscupen och vi vann 3 matcher av 4, inte nog för att gå vidare men perfekt för att få dricka öl och ha skoj.

Håller på att klonka en bostadsrätt öst på stan då hyreshuset jag bor i är på väg att ombildas. Givetvis sitter jag i minsta lägenheten med minst vinstpotential, men kan man hoppas på att det ger 100.000sek samma sekund som fastigheten är ombildad? *klonk*

 

Målet för Juni är 3000$ och nu ska jag uppfylla det :)

 

Att posta handhistories känns överflödigt då man ändå inte får någon vidare respons på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Juni so far:

+1000$

+2500sek

 

Har tagit 10k oskulden på svenska spel idag.

 

Inledde månaden med att spela NL100 4st bord. Missar fortfarande mycket drag, det går inte att semibluffa ut folk ur potter och dålig timeing överhuvudtaget. Var back 500$ då jag bytte upplägg för 5 dagar sen. Gick ner till 2st bord och plockade in 800$ på några dagar. Gick sen upp på NL200 bara för att återfinna min badstreak där uppe och backa.

 

Håller på att bredda min spelstil till att höja mer preflop. Att gärna höja i position och att reraisa med en bredare range av händer.

Det var breddningen, sen kommer avsmalningen som innebär att jag slänger fler draghänder ur position och att händer som lätt är dominerade åker i mucken mot en raise/reraise.

 

Just nu går jag och funderar på vart jag ska lira i fortsättningen. Hade helst haft ett banankonto på Party men vet inte om mitt gamla konto (som jag bad dem stänga för 5 månader sen) är borta eller bara spärrat. Hur löser man det? Muta lillebror eller någon kompis?

 

 

Jag har varit dålig på att posta händer. Ska bättra mig lite med det. Dagsresultat återkommer dock inte, inte så länge jag inte går plus varenda dag i några månaders tid.

 

Juni

händer: 6800

Spelade på NL100-NL200, 6 manna bord. Om jag ska sätta ett Vp$ip snitt på borden så är det nog ca 40%)

 

Vp$ip 18.78 (sjukt tight, vad sysslar jag med? 20-25% bättre?)

Went to SD: 23.45 (för lågt?)

Won $ at SD: 51.97%

PF Raise: 8.13 (Absolut för lågt, vill upp i 10-12%. Eller?)

Agg Factor: 2.26

 

 

Hittade en siffra:

Folded to river bet: 71.67% (129 times out of 180)

 

Betyder det inte att jag är sjukt exponerbar för bluffar på rivern?

Dags att börja stoppbetta eller sluta jaga till rivern?

 

Hittade inga intressanta händer, vad är en intressant hand egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där statsen ser ut som mina typ denna månad ... och den där sista siffran har jag också ruskigt hög känns det som .... tror att det är misslyckade CB framförallt alla de kommer ifrån. Men ja nog kan det hända att man blir utbluffad lite väl många ggr med de statsen. Har absolut inga ideer på hur man ska förbättre dem dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där statsen ser ut som mina typ denna månad ... och den där sista siffran har jag också ruskigt hög känns det som .... tror att det är misslyckade CB framförallt alla de kommer ifrån. Men ja nog kan det hända att man blir utbluffad lite väl många ggr med de statsen. Har absolut inga ideer på hur man ska förbättre dem dock

 

Bli en callingstation och synar ner allt på rivern?

 

Har iaf synat ner 2 stora riverbets idag med tveksamma händer och det funkade fint.

* Ena med TPTK på KQJ33 brädan mot en fi som jag hade en trevlig chatt med. Han sa att han hade mig slagen så det är klart att jag synar.

* Andra var mot en jättetomte på AAQ84 brädan där det var 3 av en färg och jag hade J9 i samma färg. Han gjorde något fantombet på rivern som jag blixtsynade.

 

Tror att jag visar såpass mycket svaghet på turn att folk tar chansen att betta in i mig med allt möjligt på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då har du ju gjorda händer ... Jag menar mer när du har som du säger AK t.ex CB floppen är blank får syn checkar turn blank river blank och fi bettar ut ...

 

Dom händerna känner jag igen. Brukar torska mycket på dom, är en stor läcka i mitt spel.

 

Nyss så checkade jag ner en oträffad AKs i position mot en väldigt lös och agressiv fi. Floppen var 345. Har spelat lite mot honom och vet att om jag bettar den brädan så kommer han reraisa mig majoriteten av gångerna. Hans HD är lika bred som kortleken är tjock och jag får lov att folda mot hans reraise.

 

Sista 2 månaderna har jag oftast CB oträffad AK mot 1 fi på floppen. Dom floatar mig och på turn så check-foldar jag antingen eller så skjuter jag ett till bet på 70-90% av potten och får lov att lägga mig mot en all-in.

 

Vet inte, hur spelar man oträffad AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem No Limit $0.50/$1

Hand Start.

Seat 1 : corrallie has $110

Seat 2 : siso29 has $32.75

Seat 3 : HERO has $106.50

Seat 4 : hulkhogan5 has $14.79

Seat 5 : mckrakin has $87.54

Seat 6 : foxc has $45.50

corrallie is the dealer.

siso29 posted small blind.

HERO posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : HERO has 5d 6s

hulkhogan5 called $1 and raised $2

mckrakin called $3

foxc called $3

corrallie folded.

siso29 called $2.50

HERO called $2

 

Normalt sett är det ett jättekast preflop om det bara är en eller två personer i potten. Nu är det 4 pers med och potten är faktiskt ganska stor. Given syn.

 

Dealing flop.

Board cards [5s 6c 7c]

 

Floppar botten tvåparet. Det kan finnas en färdig stege, det ligger ett färgdrag på bordet. Jag bestämmer mig för att checka och se vad som händer.

 

siso29 checked.

HERO checked.

hulkhogan5 bet $4

mckrakin called $4 and raised $8

foxc folded.

siso29 called $12

 

fold eller all-in? Det finns 2 spelare med relativt små stackar som är med i handen. Om dom har någotslags drag är dom ändå committed att syna en ev. all-in. Den större stacken är fiskig så han kan ha lite vad som helst. Tror att jag leder och väljer att slippa ställas inför svåra beslut på turn och river.

I ärlighetens namn var jag väldigt nära fold med den action som varit.

 

HERO called $12 and raised $91.50 and is All-in

hulkhogan5 folded.

mckrakin folded.

siso29 has 10 seconds to respond.

siso29 did not respond and is folded

HERO wins $52.25 as the last player standing

Hand is over.

 

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : slotheye has $68

Seat 2 : Wilbur70 has $292.56

Seat 4 : gummy_bear has $197

Seat 5 : HERO has $276.75

Seat 6 : imabout has $400.50

slotheye is the dealer.

Wilbur70 posted small blind.

gummy_bear posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 5 : HERO has 4h 4c

HERO called $2

imabout folded.

slotheye called $2

Wilbur70 called $1

gummy_bear checked.

 

Har spelat med höjning först in i potten hela dagen och vill variera mitt spel. Ganska fel men ursäktligt om bordet är såpass passivt som det var.

 

Dealing flop.

Board cards [2s 3h Ac]

Wilbur70 checked.

imabout : lol

gummy_bear checked.

HERO checked.

slotheye checked.

 

Hålstege, klar check.

 

Dealing turn.

Board cards [2s 3h Ac 2c]

Wilbur70 bet $2

gummy_bear called $2

HERO called $2

slotheye folded.

 

Ett litet minbet som jag inte kan lägga mig för. Väljer att syna då en klockren träff (4:a) fyller möjligheten till stege. Kommer den sista 2:an så har jag en användbar hand, eller om 5:an kommer för att ge mig stege.

 

Dealing river.

Board cards [2s 3h Ac 2c 4s]

Wilbur70 bet $2

gummy_bear folded.

HERO called $2 and raised $8

Wilbur70 called $8 and raised $8

HERO called $8 and raised $32

Wilbur70 called $32 and raised $238.56 and is All-in

HERO called $222.75 and is All-in

Showdown!

Seat 5 : HERO has 4h 4c

Seat 2 : Wilbur70 has 5s Ah

Wilbur70 has Straight 5432A

Seat 5 : HERO has 4h 4c

HERO has Full House : 4s full of 2s

HERO wins $556.50 with Full House : 4s full of 2s

Wilbur70 : Ow!

Hand is over.

 

Rivern är perfekt och det är bara AA, 22 som slår mig. Fi har inte AA, det är 100% säkert. Då han höjer all-in så hinner jag bara snabbt slå bort tanken på 22 innan jag synar.

Man säger väl bara tack :)

 

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : SQUIZ11 has $92.50

Seat 2 : pogoda has $45.13

Seat 3 : FISKEN has $124

Seat 4 : mrtelensky has $441.42

Seat 5 : davzpokitz has $44.50

Seat 6 : HERO has $200

pogoda is the dealer.

FISKEN posted small blind.

mrtelensky posted big blind.

HERO posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : HERO has As Kc

 

Vaknar lite halsent och får för mig att kolla upp fisksituationen på nätet. Hittar min favoritfisk som inloggad. Väntar på plats vid bordet och sätter mig ner. Postar blind direkt för att jag vet att fisken (103 händer, 63.11 VP$ip, -96.68 BB/100, 9.71 PF raise, 1.16 agg. factor, 54.41% Went to SD) snart är tömd.

Jag brukar ranka honom som en löspassiv synfisk :)

 

davzpokitz called $2

HERO raised $8

SQUIZ11 folded.

pogoda folded.

FISKEN called $9

mrtelensky folded.

davzpokitz called $8 and raised $34.50 and is All-in

HERO called $34.50

FISKEN called $34.50

 

Raisar förstås med AKo, får syn av fisken och en shortstack ställer. Syn med förhoppning om att jag ska träffa och kunna tömma fisken.

 

Dealing flop.

Board cards [7s 8h 4d]

FISKEN checked.

HERO checked.

 

Bommar floppen och vet att jag inte kan få bort fisken som ev. träffat.

 

Dealing turn.

Board cards [7s 8h 4d 6c]

FISKEN checked.

HERO checked.

 

Typiskt, kan inte betta i en tom sidopott.

 

Dealing river.

Board cards [7s 8h 4d 6c 7d]

FISKEN checked.

HERO checked.

 

Checkar ner.

 

Showdown!

davzpokitz has Pair: 7s

Seat 6 : HERO has As Kc

HERO has Pair: 7s

Seat 3 : FISKEN has 7h Th

FISKEN has 3 of a Kind: 7s

FISKEN wins $132.50 with 3 of a Kind: 7s

Hand is over.

 

Fisken hade 7Ts och checkade ner sin triss. Em, om man spelar en sån hand så måste man väl ändå ta betalt?

 

 

 

Holdem No Limit $2/$4

Hand Start.

Seat 1 : FISKEN has $108

Seat 2 : Melkovish has $1,142.18

Seat 3 : djshrek has $300

Seat 4 : bickle has $300

Seat 5 : idiot12345 has $151.25

Seat 6 : HERO has $300

FISKEN is the dealer.

Melkovish posted small blind.

djshrek posted big blind.

HERO posted big blind.

 

Fisken blev disconnected efter ca 50 händer från det första bordet och jag följer efter till nästa bord. Det visar sig vara ett 2/4 bord och det blir ett litet snabbt 3 händers skott där för min del.

 

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : HERO has Kh Ac

 

Plockar ännu en gång upp AKo som första hand vid ett nytt bord mot fisken. Myshöjer för att se om han vill ge mig någon action.

Bingo, han går all-in och jag kan inte lägga AKo mot honom.

 

idiot12345 folded.

HERO raised $10

FISKEN called $14 and raised $94 and is All-in

Melkovish folded.

djshrek folded.

HERO called $94

Showdown!

Board cards [Ad 2c 9h Ks 7h]

Seat 1 : FISKEN has Tc As

FISKEN has Pair: Aces

Seat 6 : HERO has Kh Ac

HERO has Two Pair: Aces and Kings

HERO wins $219 with Two Pair: Aces and Kings

Hand is over.

 

Tack tack.

Han har bara 9.71 preflop raise och jag är ganska säker att han antingen har ett lägre par eller så har han mig dominerad. Har han AA eller KK så får jag bara betala av. Mitt mål är att spela mot just honom och jag tar gärna en sån här situation innan någon annan tar hans pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : flantheman has $125

Seat 2 : Opponent has $122.09

Seat 3 : TheSneke has $201.75

Seat 4 : hardcore1 has $484.75

Seat 5 : gummy_bear has $248

Seat 6 : HERO has $220.25

Opponent is the dealer.

TheSneke posted small blind.

hardcore1 posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : HERO has Qs Qc

gummy_bear folded.

HERO called $2 and raised $6

flantheman folded.

Opponent called $8

TheSneke folded.

hardcore1 folded.

Dealing flop.

Board cards [Jc 6s 7h]

: HERO bet $15

Opponent called $15

Dealing turn.

Board cards [Jc 6s 7h 7c]

HERO bet $32

Opponent called $32

Dealing river.

Board cards [Jc 6s 7h 7c Jh]

HERO checked.

Opponent checked.

Showdown!

Seat 6 : HERO has Qs Qc

HERO has Two Pair: Queens and Jacks

Seat 2 : Opponent has ?????

Hand is over.

 

Opponent 80händer, 53.75VP$ip, -23.08BB/100, 44.23% Went to SD, 6.25% PF raise, 0.80 agg factor).

Preflop = rätt, flop = rätt, Turn = tveksamt, River = tveksamt.

Hur ska jag spela handen på turn och river?

Jag lämnar informationen om hur såväl jag som han spelade, men frågan är hur jag borde spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...