hnat Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 OOP foldar jag pre mad A8s, sen är det ju rätt standard eftersom du just är OOP och egentligen inte kan göra så mkt annat. Andra är väl ok. Klart han kan syna med sämre ess ibland, och han betar säkert sina drag jätteofta så. Citera
EAK Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 1/2: $70 2/2: $584 3/2: $0 4/2: -$169 5/2: $48 6/2: $143 7/2: $168 8/2: $51 Nätrullen närmar sig 10k igen. Vore skönt att komma igång på riktigt med spelet. Håller på att titta på en mindre site nu, ser lovande ut. Jag backar alltid i början på sessionerna och i början på ett nytt nätverk. 1500 händer på NL100 gav 183$ back. Blandade dåligt spel med att bli utdragen. Sen var det givetvis en KK vs AA. Det dåliga spelet var med 175bb stackdjup, som jag skeppade över till fi... 116 händer på NL200. Mer plus där än jag backade på NL100. Skotta? Typ Har gjort 152/1000 på nordicbets bonus. Måste nog ta i ordentligt för att hinna göra den i tid. Attans, stressigt. Får grinda imorgon kväll för att hinna med det. hnat: Sant och rätt. Tanken var att göra ett move. Nu blev det ett med outs. Men det är inte standard för mig och inte rätt heller. Danke. Andra känns ungefär som du säger. Ok rent av, rätt eller fel beror på tillfället och bordsstämning/situationen. Citera
EAK Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2007 1/2: $70 2/2: $584 3/2: $0 4/2: -$169 5/2: $48 6/2: $143 7/2: $168 8/2: $51 9/2: $373 Sakta men säkert tuffar det på framåt. Bra dag. Har kommit halvvägs på Nordicbets bonus. Ska nog göra klart den imorgon. Ska också försöka få tid att gå ner på stan mitt på dagen och köpa lite gotta. Everest? Nopes. Annan medelstor site med ganska få svenskar. Har syndat på NL200 idag också. Kan det vara som så att jag fokuserar mig bättre på NL200 än vad jag gör på NL50/NL100? Citera
edison Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 AQ-handen gillar jag inte alls. Av typ dom anledningarna verdi skrev, förutom att spelet inte ens är bra om han leder med drag. Varför ge honom en chans att komma undan? Citera
Emilio Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 såg dig på prima idag. tight som fan var du. du snodde lite av mig, enda motståndaren jag inte blir sur av att han naggaar lite i kanten av mig. ) Citera
EAK Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 såg dig på prima idag. tight som fan var du. du snodde lite av mig, enda motståndaren jag inte blir sur av att han naggaar lite i kanten av mig. ) Vad har du för nick på prima? Jo, jag försöker bara få ut min lilla bonus på nordicbet utan att backa. 18,6/13/1,8 på mina få prima händer igår. Citera
Djens Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Hehe, okej. Man är ganska härdad då man gått från trogen (& intresserad) läsare av Djens dagbok i början av fjolåret till att senare under året bara få läsa om en massa tilt där. Sen att jag höll på att gula senare delen av året hade nog lite med det att göra... Citera
EAK Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Sen att jag höll på att gula senare delen av året hade nog lite med det att göra... Var du så nära att gula? Om jag ens vore hälften så bra pokerspelare som du. Följer fortfarande din dagbok (fastän jag inte kan spela omaha) och du har ju ruggigt fina dagsvinster varvat med @£$€£&%//(" och backdagar. Du får sluta backa, jag vill läsa framgångsagor framöver. Citera
Djens Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 60k->13k , tilt o katastrofspel varvade med varandra. självförtroendet i botten. Och ja, kan ha hittat nötgrinden nu, gått bra i feb, plussat fint förutom 2 rejäla backdagar. Jag tiltar fortfarande lite för lätt på utdragningarna, men har börjat bli lite lugnare faktiskt. Det tråkiga är bara att det inte är många som spelar högre än 1/2 PLO (och postar) så det blir svårt att få igång riktigt bra diskussioner. Citera
EAK Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 60k->13k , tilt o katastrofspel varvade med varandra. självförtroendet i botten. Och ja, kan ha hittat nötgrinden nu, gått bra i feb, plussat fint förutom 2 rejäla backdagar. Jag tiltar fortfarande lite för lätt på utdragningarna, men har börjat bli lite lugnare faktiskt. Det tråkiga är bara att det inte är många som spelar högre än 1/2 PLO (och postar) så det blir svårt att få igång riktigt bra diskussioner. Fy fan, 47k bortbajsat. Hur kommer man ens tillbaks från det? Jag som känner mig nog så dålig när jag någongång per månad sätter mig och backar 3 ggr så mycket som min bästa plusdag. Gå inte upp i nivå en backdag? Skaffa något att tilta loss på, förutom spelet. Eller så går du ner på micromicrolimit och tiltar. Minns att jag en dålig dag satte mig på sng för typ 1$ styck och ställde var och varannan hand. Spelade typ 15 sånna bara för att bli av med aggressionerna efter en dålig session på NL200. Kände mig ganska nöjd efteråt då jag lyckats dra ut någon gång och fått mig nått "OMG fish" i chatten Mjo, det finns ju folk som spelar omaha högre än 1/2 men dom postar ganska så sällan. Det saknas faktiskt en bra omahadagbok. Ibland dyker det upp en hand i din eller i Othellos, man får nästan räkna bort Shahin då han oftast postar någon nöthand där han synar ner med 3:e paret på 3 stegs och 3 färgsbräda. Synd faktiskt. Djens, gör en seriös omahadagbok? Eller skulle det innebära att du blottar för mycket av ditt spel? Citera
Djens Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Det e lite därför jag inte postar så mycket händer, jag skulle ge ut lite för mycket av mitt spel och eftersom det är så mycket svenskar på prima som dessutom läser här så skulle det nog vara ev-. Men kan försöka dra ner på whine: et. och lägga ut nån hand i veckan där jag steg för steg beskriver den. Jag e dock en ivrig diskutör i PLO delen på forumet om du behöver PLO hjälp Citera
EAK Postad 12 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2007 Det e lite därför jag inte postar så mycket händer, jag skulle ge ut lite för mycket av mitt spel och eftersom det är så mycket svenskar på prima som dessutom läser här så skulle det nog vara ev-.Men kan försöka dra ner på whine: et. och lägga ut nån hand i veckan där jag steg för steg beskriver den. Jag e dock en ivrig diskutör i PLO delen på forumet om du behöver PLO hjälp Om jag lyckas lära mig att spela holdem så är det inte omöjligt att jag ger mig på Omaha. Ska absolut fråga isf. Ty Måste få whina lite nu. Prima, hatar det. KK vs AA -1 inköp KK vs AA -1 inköp AA vs KK -1 inköp AA vs K9s -0,5 ink openended straightflushdraw på floppen mot bottenset -1,5 inköp. Återkommer senare ikväll när jag vunnit en pott på annat än bra spel. 0.25|0.50 No Limit - Cash Game Real Money - EAK sitting in seat 1 with $142.08 - firdell sitting in seat 2 with $38.40 - igorbr sitting in seat 3 with $57.00 - tomay sitting in seat 4 with $52.97 - pokerbaronen sitting in seat 5 with $60.80 - pokernatoren sitting in seat 6 with $47.95 [Dealer] EAK posted the small blind - $0.25 firdell posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to EAK: , igorbr folded tomay folded pokerbaronen folded pokernatoren raised - $2.00 EAK raised - $7.25 firdell called - $7.25 pokernatoren raised - $23.00 EAK folded firdell called - $23.00 Supersjälvklar fold mot 17/13/0 och 15/7/3. wp Anders? Yes, AA står sig mot JJ på 6 hög enfärgad flopp där vi har varsitt kort i rätt färg Citera
Mogge13 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Sitter på ett av dina bord var tvungen .. thihi nickar "The_Grinder_", klonkade med KQ mot din(a?) QQ, så vi fick splitta med samma stege är du färdig med NB bonusen ? Citera
EAK Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Sitter på ett av dina bord var tvungen .. thihi nickar "The_Grinder_", klonkade med KQ mot din(a?) QQ, så vi fick splitta med samma stege är du färdig med NB bonusen ? 19/4/2,5 vad är det för stats? Du är jobbig att spela mot postflop men du är ju sjukt passiv preflop. Jag blev precis klar med bonusen idag. Hade 150 händer kvar att rejka, firade det med att backa en dollar per raked hand. Har plockat tillbaks det mesta nu och ligger bara back lite mindre än ett inköp. Förresten, hur tusan är jag att spela mot? weaktight antar jag. Citera
Mogge13 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 kört 7-8 bord för första gången på över en månad.. så har inte haft nån direkt koll på hur folk spelar kör på autopilot för att ta in på bonusen. sammanlagt på 1,7K händer idag så har jag 24/9 i stats "19/4/2,5" vad betyder den sista siffran ? och förresten på 138 händer så har jag 28/22 på dig:) Citera
EAK Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 kört 7-8 bord för första gången på över en månad.. så har inte haft nån direkt koll på hur folk spelar kör på autopilot för att ta in på bonusen. sammanlagt på 1,7K händer idag så har jag 24/9 i stats "19/4/2,5" vad betyder den sista siffran ? och förresten på 138 händer så har jag 28/22 på dig:) Jag körde bara 6 bord så du vinner 2,5 är total aggression. Woot, jag önskar att jag kunde hålla 28/22. Det vore vackert Citera
hnat Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag körde bara 6 bord så du vinner 2,5 är total aggression. Woot, jag önskar att jag kunde hålla 28/22. Det vore vackert EAK. 28/22. Lol. Seriöst, det kanns på nåt sätt rätt sexigt att ha såna stats. Fattar inte varför. Fuck värde liksom. Citera
EAK Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 1/2: $70 2/2: $584 3/2: $0 4/2: -$169 5/2: $48 6/2: $143 7/2: $168 8/2: $51 9/2: $373 10/2: $9 11/2: $0 12/2: $48 13/2: $515 EAK. 28/22. Lol. Seriöst, det kanns på nåt sätt rätt sexigt att ha såna stats. Fattar inte varför. Fuck värde liksom. Vet, jag drömmer ju våta drömmar om att hålla dom statsen och gå plus. hnat. Nöter du 20/18/3 eller är du weaktight som lilla EAK? Tycker att jag spelade fint idag faktiskt. Hade en hand där det kanske var onödigt att syna ner en 75/33/4 där jag hade TT och han träffat det enda överkortet på floppen (J). Eller, nää. Värde. $0.50/$1 No Limit Hold'em 6 pers med ca 100bb per skalle Dealt to EAK EAK raises to $3.50 2 folds BUTTON $3.50 SB calls $3.00 BB calls $2.50 FLOP SB bets $10.00 BB calls $10.00 EAK folds Ingen av dom är någon stjärna precis. Men jag kan ju inte spela den handen på den floppen? Citera
benknackan Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag tycker du ska platt syna den sista handen där för att se vad som faller turn resp actionen... Jag skulle göra det i alla fall men så är jag en fisk också. För övrigt 31/21/4.5 över 21.5k händer på prima ... kanske därför det inte funkar då ... lr ... ngt ... men gjorde det i början lol Förra månaden 31/19/5.3 över 17k händer på TT med hyfsad BB meh. whatever vet int varför jag spammar in mina stats här heller lol men mne Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag tycker du ska platt syna den sista handen där för att se vad som faller turn resp actionen... Jag skulle göra det i alla fall men så är jag en fisk också. För övrigt 31/21/4.5 över 21.5k händer på prima ... kanske därför det inte funkar då ... lr ... ngt ... men gjorde det i början lol Förra månaden 31/19/5.3 över 17k händer på TT med hyfsad BB meh. whatever vet int varför jag spammar in mina stats här heller lol men mne EAK calls $10.00 Button fold turn *blank* SB check BB check EAK check river *blank* SB bet 44$ BB call 44$ EAK ??? Så fortsatte handen. Turn och river blakar. Korten fyller ingen stegmöjlighet, dom parar inte brädan och färgen kommer inte heller. Är du inte lite överaggro med 4,5-5 i total aggression? Förresten, spelade inte du typ 17/5/1 i höstas? Hade visserligen bara 200 händer på dig på tribeca. Men jag minns att du kändes översolid och tight. Dina nya siffror är ju rätt så aggro. Sen är det som alltid, så länge man kan spela ett bra spel så spelar siffrorna mindre roll. Det är väl bara det att läsningarna och känslan måste vara bättre när man spelar marginellare händer hårdare. Citera
benknackan Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag har alltid spelat överaggro nästan ... men i höstas kan jag nog ha legat runt 20/13/3 typ. Har inte de siffrorna kvar men ja jag har gått över till semilöst spelande igen som jag spelade i början för typ ett år sen heh. edit: Visst är det Postflop man räknar för aggro faktorn ? Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag har alltid spelat överaggro nästan ... men i höstas kan jag nog ha legat runt 20/13/3 typ. Har inte de siffrorna kvar men ja jag har gått över till semilöst spelande igen som jag spelade i början för typ ett år sen heh. edit: Visst är det Postflop man räknar för aggro faktorn ? Tror att totalt är såväl preflop, flop, turn och river. Det står nog i PT om man ger sig på att läsa det. Jag blir ju avis på dina siffror. Men jag är inte spelare nog för att kunna backa upp dom där siffrorna med ett hållbart och vinnande spel, inte ännu iaf. Blog som iaf jag tänker följa: http://200k.wordpress.com/ finns nog sämre spelare som försökt sig på detta. Citera
Spelgalen Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Har du investerat i fastigheter nu? Har för mig att du snackade om det för ett tag sedan... är själv väldigt inne på att investera mina pengar i en fastighetsrörelse nämligen och det skulle vara kul och veta ifall någon annan på forumet gjort det innan! Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Har du investerat i fastigheter nu? Har för mig att du snackade om det för ett tag sedan... är själv väldigt inne på att investera mina pengar i en fastighetsrörelse nämligen och det skulle vara kul och veta ifall någon annan på forumet gjort det innan! Yes, snackade om det för ett tag sen och planen är densamma. Däremot har jag inte kommit igång med det ännu. Då jag startade 2006 så gick jag ganska så mycket från 0, så jag har inte fått ihop nog med pengar för att göra en investering helt enkelt. Har väl fått ihop endel slantar men dom kommer nog gå till: bil + AB + renovering av lägenheten. Sen är det slut på dom. Ska göra mitt yttersta för att dra in ett startkapital iår. Förutsättningarna för att kunna räkna på det, hantera det praktiskt och allt sånt. Dom är sjukt bra. Så det är startkapitalet det hänger på. Är man inte född med pengar så är man inte... Just nu är det väl ganska så intressanta saker på gång på hyressidan. Dels är bruksvärdessystemet uppe till diskussion. Finns ett mål som ligger vilande i EU-domstolen om kommunala indirekta stöd till kommunala fastighetsföretag. Sen är räntorna påväg uppåt. Många variabler som påverkar ekvationen. Vet du något om fastigheter? Tänker du bli delägare eller äga 100% själv? (Ja, nu vaknade ekonomen inom mig.) Om jag var som du och drog in dom pengarna så skulle jag varit igång redan i förrgår Citera
Recommended Posts