Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tragiskt nog så tror jag att jag skulle kunna ta en minussession lättare om poker var mitt heltidsjobb. Hade det varit det så hade jag hunnit med så många fler händer per månad och variansen skulle kunna jämnas ut på ett statistiskt sett mer rättvist sätt.

eyedol: Det är en ruskigt intressant diskussion dock, funderar på att värva en kompis som är psykolog för att utreda mina "issues". Vore kul att få mer input från dig. Men det kanske inte passar sig i Verdi's dagbok Razz

Jag lovar att ikväll titta lite på vad jag kan få fram för statistik på + och - sessioner. Det blir dock per dag och inte per ren session. Postar isf detta i min dagbok.

Det där första är ju lite intressant eftersom det snarare borde vara tvärtom.. eller pluggar du och försörjer dig på pokern?

Per dag blir fint, det är vad jag postat också. Tycker även det säger mer än sessionsvis.

Januari

17+dagar

6-dagar

+2865$

+2620€

Februari

13+dagar

7-dagar

+4957$

+2370€

Mars

12+dagar

8-dagar

Ca: 11ksek

April-juli

Ej redovisat alla dagar

April: +8sek

Maj +11ksek

Juni +16ksek

Juli +3025$

Augusti

18+dagar

2-dagar

hitintills ungefär +4000$

PT databasen är död före mitten av juli. så den är ganska värdelös.

Det intressanta är att titta på mina 3 bästa månader. Januari, februari, augusti. Dom andra månderna har jag förnekat mina resultat genom att inte redovisa resultat per dag. Mars vet jag är osäkra siffror och April-Juni är en röra. Juli var jag tyvärr dålig på att posta dagsresultat och har därför ingen sparad statistik på detta.

+ / -

17 / 6

13 / 7

18 / 2

Av dessa månader är det den månad som jag hade minst antal + sessioner och flest antal - sessioner som var den överlägset bästa. Detta även om man bortser från bonusar.

Nu när jag satt och kollade igenom min dagbok så såg jag att jag ganska fort i februari var uppe och spelade NL400 med skott på NL600. Från Mars till juni så gick det sämre, fortfarande plus men dåligt med tanke på hur mycket och den nivå jag spelade på.

Juli var en vändning och augusti likaså. Det känns som augusti ska vara min självförtroendeplattform för att vandra uppåt till NL400 inom en framtid.

Jag börjar ana att jag plötsligen blivit mer medveten om pengarnas värde och därför är rädd för stora swings. I februari var då detta inte något problem. I mars hade jag en -1890$ dag, då mådde jag illa. Det är fan rätt.

Det där första är ju lite intressant eftersom det snarare borde vara tvärtom.. eller pluggar du och försörjer dig på pokern?

Nej, jag är klar med plugget. Jobbar som ekonom på 75% och klarar mig mer än väl på den inkomsten. Pokerpengarna är inget jag lever av ännu.

Visst är jag lite konstig?

Det är svårt att redovisa sina dagsresultat och ändå hålla sig till att tänka på poker som något väldigt långsiktigt.

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

28/8: +671$

30/8: +55$

31/8: -247$

V1: +1109$

V2: +1417$ (varav bonus 150$)

V3: -104$

V4: +1105$

Partyriggen vägrar samarbeta med mig :( Ligger back på det jäkla stället fortfarande.

Inledde med strålande poker och +150$ på en halvtimme. Sen blev jag 4 outad i två st 200$+ potter. Efter det så hämtade jag mig aldrig.

Augusti +4006$

VC = +4304$ @ 24k händer

Party= -545$ @ 13k händer

Detta innebär att jag missade målet jag satt upp i antal händer (40k). Men att jag fixade månadsmålet i $$$. Sjukt att jag fixar målet i $$$ 2 månader i rad. Dessutom med så liten marginal.

Nej, den här månaden kan jag inte dra av 500$ till Nebbis. Tidigare har den utbetalningen legat typ den 30:e i månaden. Nu hade han datorstrul som innebar att en vecka försvann. Så det blir först i september som det ska betalas.

Spelade otroligt dåligt i så många potter igår. Tragiskt av mig. Men jag slutade iaf på minus. eyedol, stolt nu? *skratt*

Mål för september:

+5000$

40k händer

Plussa på party.

Dra ner på NL100 och börja nosa mer och mer på NL400.

Postad

1/9: +124$

Hann med 150 händer @ 4 tables @ NL100 @ Partypoker innan jag skulle till jobbet.

Betyder detta att jag knäckt partyriggen?

Grymt stor skillnad på spelet nu på morgonen jämfört med kvällen iaf.

Postad
Måste ha missat, varför är du på NL100 öht?

För att jag bara fått in ca 1000$ på partypoker. Sen lyckas jag fan inte knäcka spelet spelet där än så länge.

Kommer att klättra uppåt till NL200 så fort jag fått någonslags känsla för spelet där.

Postad

Av dessa månader är det den månad som jag hade minst antal + sessioner och flest antal - sessioner som var den överlägset bästa. Detta även om man bortser från bonusar.

My point proven ;)

Det är svårt att redovisa sina dagsresultat och ändå hålla sig till att tänka på poker som något väldigt långsiktigt.

Ja, därför jag slutat ge exakta dagsresultat. Skriver på ett ungefär hur det gått och så blir det väl en mer noggrann sammanfattning varje månad. Är nog inte så dumt för att få bort resultatfokuseringen. Ett statiskt resultat är väl inte så intressant för andra att läsa heller, räcker oftast att beskriva lite händer och själva spelet.

Men jag slutade iaf på minus. eyedol, stolt nu? *skratt*

Hehe, jodå. Fast jag antar något annat kom i vägen så du inte kunde fortsätta grinda o hitta plusset? :P

Postad

Men jag slutade iaf på minus. eyedol, stolt nu? *skratt*

Hehe, jodå. Fast jag antar något annat kom i vägen så du inte kunde fortsätta grinda o hitta plusset? :P

Nej, men du mobbade mig sådär lindrigt. Jag kan bli helt tvärtom då. Innebär att jag slutade fastän jag egentligen kunde fortsatt att nöta tillbaks det.

Ska testa att enbart redovisa veckoresultat i september för att se om det påverkar mitt psyke.

Postad

Nytt format idag. Dessa två händer utspelar sig efter varandra, TT handen är nummer 2 och inträffar direkt efter hand nummer 1 där jag tydligen 2outar fi.

FoldThx 35/8/0.7

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 5: FoldThx ( $118.05 )

Seat 1: EAK ( $164.19 )

Seat 2: Mag_nor ( $33.59 )

Seat 3: DiegoXXX ( $129.63 )

Seat 6: ggrembe ( $140.26 )

DiegoXXX posts small blind [$0.50].

FoldThx posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to EAK [ As Ah ]

ggrembe folds.

EAK raises [$3].

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 8c, 7c, Jh ]

FoldThx checks.

EAK bets [$5].

FoldThx raises [$10].

EAK calls [$5].

** Dealing Turn ** [ 2c ]

FoldThx checks.

EAK checks.

** Dealing River ** [ Ad ]

FoldThx bets [$15].

EAK calls [$15].

FoldThx shows [ 7d, 7h ] three of a kind, sevens.

EAK shows [ As, Ah ] three of a kind, aces.

EAK wins $54.50 from the main pot with three of a kind, aces.

Mot en 35/8/0.7 känns minraisen på floppen som antingen ett set eller färgdrag. Ofta färgdrag. När färgen träffar turn så checkar jag bakom, med A i färgen så kommer jag oftast betta där. Men mot hans checkraise på floppen så tror jag att jag ligger efter på turn utan Ac.

Rivern kan jag väl kanske valuebetta egentligen. 0.7 gjorde mig dock passiv och det blev bara syn. Fold finns väl inte på kartan?

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 5: FoldThx ( $90.05 )

Seat 1: EAK ( $190.69 )

Seat 3: DiegoXXX ( $129.13 )

FoldThx posts small blind [$0.50].

EAK posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to EAK Th Td

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$0.50].

EAK raises [$4].

FoldThx calls [$4].

** Dealing Flop ** 4s, 6d, 2c

FoldThx checks.

EAK bets [$7].

FoldThx calls [$7].

** Dealing Turn ** 5h

FoldThx checks.

EAK bets [$17].

FoldThx raises [$34].

EAK calls [$17].

** Dealing River ** 5d

FoldThx is all-In.

EAK : 3?

EAK ?????

Direkt efter ovanstående hand inträffar detta. Han minraisar turn och ställer in på rivern.

Syn eller fold?

Det som gör handen intressant är att jag oftast ser rivern som ett enkelt lätt mot en sån bräda. Men den här gången fick jag fundera ett bra tag innan jag agerade. Fi förlorade just föregående hand eftersom han spelade passivt och lät mig dra ut till 2 outaren. Har han mig slagen eller är det en tilt-bluff?

Postad

Jiiiizzzzzz

Chipdump pågår, -800$ närmar mig -1000$ undertiden som jag skriver detta inlägg. -1100$ och på väg mot helvetet

Gjort några dåliga tiltsyner bara för att få se hur dåligt fi spelat. Blivit standard ass-raped när jag trott att jag spelat bra poker.

Är detta ens en bra bluff?

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : Finch9 has $206.50

Seat 2 : preachaman has $533.36

Seat 3 : EAK has $259.75

Seat 4 : ringring23 has $130.25

Seat 5 : Bnklayden has $346.50

EAK is the dealer.

ringring23 posted small blind.

Bnklayden posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Ad Kh

Finch9 folded.

preachaman folded.

EAK called $2 and raised $5

ringring23 called $6

Bnklayden folded.

Dealing flop.

Board cards [2s 4h 2h]

ringring23 checked.

EAK bet $11

ringring23 called $11 and raised $11

EAK called $11

Dealing turn.

Board cards [2s 4h 2h 5s]

ringring23 bet $25

EAK called $25 and raised $205.75 and is All-in

ringring23 called $76.25 and is All-in

Showdown!

Board cards [2s 4h 2h 5s 9h]

Seat 3 : EAK has Ad Kh

EAK has Pair: 2s

Seat 4 : ringring23 has 4s Ah

ringring23 has Two Pair: 4s and 2s

ringring23 wins $259.50 with Two Pair: 4s and 2s

Hand is over.

ringring23 47/15/1.5

Fi har inte visat några speciella polistendenser och hans bet på säväl flopp som turn visar svaghet eller drag. Jag vill få honom att lägga svaga hand. Tydligen inte...

Postad

När man har misslyckats med den där bluffen tillräckligt många gånger slutar man tror jag ;). Det är liksom aldrig nån som lägger sig så spara det spelet till överparen.

Postad

Missar man sina drag tillräckligt ofta så låter man bli att spela dragen.

floppat par + flushdraw får 2st all-in med sig från floppen., Ena har oträffad AKo och den andre har träffat ett par med sin JTo, jag är ensam om färgdraget men missar ändå.

Sjukt att man ska sitta och känna att man spelar bra fastän man backar som aldrig förr. Jag fick iaf en minirush och tog igen några inköp. Ni som undrar så kan jag säga att jag blev apatisk efter 1200$ back.

3:e natten i rad som jag väljer att spels så fortsätter jag trenden att backa. Sjukt. I våras gick jag knappt plus på vardagskvällarna, det var på helgerna som jag sjuka inkomster. Nu går jag bra plus vardagskvällar bara för att bli krossad på nätterna. Nej, spelarna är inte bättre på natten. Det är bara det att dom har sjuk klonk.

Glömde jag säga att min rush slutad när jag knölade in pengarna på rivern med nästnötterna mot nötterna?

Vet inte riktigt. Jag sitter inte och spelar för att ta igen backet. Det har jag redan accepterat. Orsaken att jag fortfarande spelar är att det finns sjukt bra värde. Ska jag egentligen sluta spela när jag nått en viss nivå av back i $$$? Eller är det ok att fortsätta spela då jag ser värdet och har såväl spel och känslor under kontroll?

Kallt, väldigt kallt.

KK vs AA, han har som tur är bara halvt inköp.

Postad

Fy fan. Jag lider med dig. Vet precis känslan. Det kryper i hela kroppen och man tror inte att det är sant. Ångest!

Spelat både Party och VC? Märkte du nån skillnad under natten? Löst eller tight? Jag körde lite mellan 23 och 02 inatt och det var väldigt tight på Tribeca då konstigt nog.

Postad
Vet inte riktigt. Jag sitter inte och spelar för att ta igen backet. Det har jag redan accepterat. Orsaken att jag fortfarande spelar är att det finns sjukt bra värde. Ska jag egentligen sluta spela när jag nått en viss nivå av back i $$$? Eller är det ok att fortsätta spela då jag ser värdet och har såväl spel och känslor under kontroll?

Grejen är väl egentligen att det är så pass svårt att objektivt bedöma sitt spel. Särskilt om man ligger back, och särskilt medans man sitter och spelar.

Sen så är det ju jävligt lätt att rationalisera inför sig själv, och intala sig att fortsätta spela. Värdet är ju ändå relativt konstant, så jag skulle gå och lägga mig och fortsätta spela när jag är utvilad, och inte har en massa utdragningar i bakhuvudet.

Postad

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 3 is the button

** Dealing down cards **

Dealt to EAK Th Td

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$0.50].

EAK raises [$4].

FoldThx calls [$4].

FoldThx checks.

EAK bets [$7].

FoldThx calls [$7].

** Dealing Turn ** 5h

FoldThx checks.

EAK bets [$17].

FoldThx raises [$34].

EAK calls [$17].

** Dealing River ** 5d

FoldThx is all-In.

weakestass: 3?

EAK ?????

Utan några bättre reads än vad PT ger så tycker jag det är en rätt given fold även då 5d kommer på rivern. Det är inte många händer du slår här (typ endast 99,88,77 )om inte Fi är helt dum i huvudet. Limp call känns allmänt som lågt pocket alt AXs.

Postad

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 3 is the button

** Dealing down cards **

Dealt to EAK Th Td

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$0.50].

EAK raises [$4].

FoldThx calls [$4].

FoldThx checks.

EAK bets [$7].

FoldThx calls [$7].

** Dealing Turn ** 5h

FoldThx checks.

EAK bets [$17].

FoldThx raises [$34].

EAK calls [$17].

** Dealing River ** 5d

FoldThx is all-In.

EAK : 3?

EAK ?????

Utan några bättre reads än vad PT ger så tycker jag det är en rätt given fold även då 5d kommer på rivern. Det är inte många händer du slår här (typ endast 99,88,77 )om inte Fi är helt dum i huvudet. Limp call känns allmänt som lågt pocket alt AXs.

Och det spelar ingen roll att jag handen innan 2outat honom på rivern? Bör den händelsen påverka mitt beslut i TT handen?

Postad
Du kan ju inte hålla på och lägga dig på sb när två limpat in. Lite lat du är.

Mjäk, hör lite till mitt spel att vara tight i blindsen.

Gjorde bara ett riktigt dåligt spel vid bordet när du satt där. Det var när jag trodde att jag kunde få syn av fisken när jag ställde in preflop.

Hade du lagt AK mot all-in från halvstacken på KJ9 brädan?

Postad

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 3 is the button

** Dealing down cards **

Dealt to EAK Th Td

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$0.50].

EAK raises [$4].

FoldThx calls [$4].

FoldThx checks.

EAK bets [$7].

FoldThx calls [$7].

** Dealing Turn ** 5h

FoldThx checks.

EAK bets [$17].

FoldThx raises [$34].

EAK calls [$17].

** Dealing River ** 5d

FoldThx is all-In.

EAK ?????

Och det spelar ingen roll att jag handen innan 2outat honom på rivern? Bör den händelsen påverka mitt beslut i TT handen?

Jag förstår vad du syftar på. Om Fi är en fisk, gärna LAG aggro-mongo, så skulle jag förmodligen syna ner hand nr 2. Om Fi är en stabil spelare som du sett vinna tidigare, regular osv så skulle jag lagt mig.

Postad
Gjorde bara ett riktigt dåligt spel vid bordet när du satt där. Det var när jag trodde att jag kunde få syn av fisken när jag ställde in preflop.

Bara ett? Bra jobbat! 8-)

Nu minns jag inte hur halvstacken spelade, men antagligen hade jag tjurat ihop och synat. Orka lägga sig hela tiden liksom.

F.ö så menade jag att beta 22 när jag betade 55 i vårt blindbattle.

Postad

$100 NL Texas Hold'em

Table Table 106795

Seat 3 is the button

** Dealing down cards **

Dealt to EAK Th Td

DiegoXXX folds.

FoldThx calls [$0.50].

EAK raises [$4].

FoldThx calls [$4].

FoldThx checks.

EAK bets [$7].

FoldThx calls [$7].

** Dealing Turn ** 5h

FoldThx checks.

EAK bets [$17].

FoldThx raises [$34].

EAK calls [$17].

** Dealing River ** 5d

FoldThx is all-In.

EAK ?????

Jag förstår vad du syftar på. Om Fi är en fisk, gärna LAG aggro-mongo, så skulle jag förmodligen syna ner hand nr 2. Om Fi är en stabil spelare som du sett vinna tidigare, regular osv så skulle jag lagt mig.

Normal så har han spelat passivt, halvlöst och (tja ser man till föregående hand) dåligt.

Jag lägger i den sitsen förtielva gånger av tio. Den här gången så stekte jag länge innan jag fick för mig att han var tiltad. Jag synade och han vände upp 6c 7c.

Poängen med handen var att få reda på om man kan vidga fi's HD p.g.a. handen som utspelade sig precis innan. Kan man vidga hans HD till att även innefatta ett antal händer som jag slår?

Postad

Bara ett? Bra jobbat! 8-)

Nu minns jag inte hur halvstacken spelade, men antagligen hade jag tjurat ihop och synat. Orka lägga sig hela tiden liksom.

F.ö så menade jag att beta 22 när jag betade 55 i vårt blindbattle.

Killen ställde i en pott som var raisad preflop och som preflop raisern CB på floppen, jag synade och halvstacken ställde. Ofta tvångssynar jag där. Men ställer han in i 2 pers efter den actionen så måste han ha mig.

Ah, blindsbattlen. Där hade jag KTo. brädan var väl 678X. Kändes ganska dött när du bettade 55 på turn in i en pott på 34.

Postad

5.5k händer.

V1: Back tresiffrigt.

Med tanke på min underbara lördagsnatt så är det ett under att det inte är fyrsiffrigt.

Hade nyss coaching med Nebbis, jag testade att föreslå spel som jag trodde var fel bara för att få bekräftat att jag gjort rätt spel i helgen. Fast vad hjälper det när man blir kallad för ATM av vissa spelare?

Fuck it. Med tanke på lördagsnatten så finns jag nog på ganska mångas buddy lists. Jag råkade se i GT+ att jag var back över 1000$ på enbart ett NL200 bord. Skills grabben.

Nej, nya tag nästa vecka.

Jag mådde inte illa av att backa. Eller dom första 700$ var jobbiga. Sen var jag ganska lugn och bara spelade vidare. Satte dock gränsen på back vid 10 inköp. Måste erkänna att jag var uppe och slickade precis under denna gräns.

Får nog vara nöjd att det bara är XXX$ back nu.

Ska gräva fram några händer och posta senare ;)

Postad

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : RR28 has $87

Seat 2 : numbskull has $209.50

Seat 3 : Steve4981 has $243.75

Seat 4 : EAK has $326.75

Seat 5 : alffyjack has $137.12

Seat 6 : rickilove has $572.59

numbskull is the dealer.

Steve4981 posted small blind.

EAK posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : EAK has Kh 6d

alffyjack folded.

rickilove called $2

RR28 folded.

numbskull folded.

Steve4981 called $1

EAK checked.

Dealing flop.

Board cards [9d 5c Kc]

Steve4981 checked.

EAK bet $5

rickilove folded.

Steve4981 called $5

Dealing turn.

Board cards [9d 5c Kc Kd]

Steve4981 checked.

EAK bet $13

Steve4981 called $13 and raised $45

EAK ????

Steve4981 regular som ofta sitter med stora stackar vid borden. 22/17/4.6. Bettar allt, drag, underpar, överpar. Man vet sällan vad han har och han är som sagt väldigt aggressiv.

Då jag säger aggressiv så menar jag att han kan reraisa med 5x, 9x, färgdrag, hålstege, A-hög.

Eftersom Steve4981 inte reraisar på floppen så kan man till 75% utesluta Kx ur hans HD. (Ja, jag är helt seriös.)

Wut gör jag?

Postad

Ser väl inget egentligt alternativ till att syna ner? Sen är väl hans HD knappast lika bred om han skulle skjuta på river, men det är ju en annan fråga. Antar att vi måste syna där också, när vi väl synat turn. Har faktikst inte spelat mot fi.

F.ö så ser vi ut att bli lite folk på DC i morgon kväll, så nya pengar är välkomna. Själv backade jag rätt ut senast.

Postad
Ser väl inget egentligt alternativ till att syna ner? Sen är väl hans HD knappast lika bred om han skulle skjuta på river, men det är ju en annan fråga. Antar att vi måste syna där också, när vi väl synat turn. Har faktikst inte spelat mot fi.

F.ö så ser vi ut att bli lite folk på DC i morgon kväll, så nya pengar är välkomna. Själv backade jag rätt ut senast.

Hoppar över DC när jag måste städa och flytta ut saker ur lägenheten. Min soffa kommer nu i början på veckan. +EV för röven och förhoppningsvis även för pokern.

Du borde testa att spela mot FI, han är sjukt aggro. Har inga problem att stoppa in stacken med lite och inget om han tror sig ha FE.

* Jag har sett honom semibluffa all-in på turn efter att han skjutit preflop och flop med 33 på K245 brädan.

* Jag har synat ner honom med tredjeparet på en KT5KJ bräda där han var helt tom och sköt 3 bullets på den potten.

Jag tror att jag leder här väldigt ofta. Bör jag ändå bara syna?

Iaf så synade jag och rivern kommer 2d.

Fi bettar 100$ och jag har ett beslut. Wut gör jag?