Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 280
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hakim är lite väl lag och kontrollerar inte sin aggresivitet allt för bra. Men helt ok i övrigt...

Precis hur jag skulle ha beskrivit honom. Har spelat en hel del mot honom och är där plus. Han är väldigt ofta överaggro och överspelar många händer.

Han och Csproffs är de regs på 1/2 som öppnar med 5bb. Csproffs tkr jag är betydligt mkt bättre, hade i början riktigt svårt mot honom.

Postad
Dom spelar jag anser har mest flyt å klonkar helt tiden är Mc-dermott och SneakyJack, sen berndtsson är en riktigt klonkfisk också....

Lägg till Kallebalik på klonklistan.

Finns ingen som dragit ut mig med så många runner runners på hela svs.

Utan inbördes ordning så tycker jag partyjack elderserbo Markus800 Viridis Tracebuste CobbV är bland de vettigaste på nivån.

Bigdwarf har jag inte så många händer på, men han (du) har spelat bra när vi suttit vid samma bord.

Denna tråden är för övrigt galet lol med nitdissar mot jonko och thebabes tjaffs mot partyjack. Jag har lolat IRL när jag läst det.

En sämsta regs på svs 2.50/5 tråd tror jag hade kunnat bli hysteriskt rolig.

Postad

Haha kalla mig nit eller tight eller vad ni helst säger men när det kommer från CobbV så är det bara ett stort jävla skämt.

Vet inte hur många gånger jag ser dig folda från lilla blinden när folk limpat runt och det kostar dig 2.50 kronor. Varje gång jag väljer bord och ser dig så tvekar jag att sätta mig. Enbart av anledningen att det blir som att spela mot 3 spelare istället för 4.

Och Partyjack. Tror du att du är lös bara för att du slår upp med 78 ibland? Spelar ingen roll för du vågar inte skjuta missad bräde oavsett. Och hur många händer spelar du om du tänker efter? Vet vi inte innerst inne med oss att du är jävligt tight för inte fan spelar du löst. Hur många showdowns har du utan ett högt hålpar eller set?

Snusproffs, det enda jag vet är att du ska kommentera och skriva något i chatten varje gång jag betar ut dig, eller vinner en pott. Jag tolkar det som att du blir irriterad, vilket borde betyda att jag gör någonting rätt.

Jag skiter faktiskt fullständigt i hur folk spelar. Ingenting är rätt eller fel utan det beror hur man själv vill spela spelet. Det är väl halva grejen att man kan göra rätt på så många olika sätt.

Det enda jag stör mig på är att folk som i mina ögon ( och jag är ju tight så det måste verkligen vara illa då ) är tighta sitter och babblar om hur bra dem är och hur lösa de är fastän de egentligen är minst lika veka själv.

Hoppas ingen tog illa upp, för bara en konversation =)

edit: Viridis, Markus800 är dock väldigt mycket duktigare.

Postad

Vet inte hur många gånger jag ser dig folda från lilla blinden när folk limpat runt och det kostar dig 2.50 kronor.

LOL att inte hålla på att completa skräp i SB är väl tecken på bra spel?

Postad

:-)

Alltså, är det bara jag som inte fattar hur de här riktiga supergrinders som verkar spela hur jävla mycket som helst kan stanna kvar på 5.0? Wtf, cashar de ut 25k/månad eller nåt? Eller sitter de där och myser med 200+ inköp?

Postad
Utan inbördes ordning så tycker jag partyjack elderserbo Markus800 Viridis Tracebuste CobbV är bland de vettigaste på nivån.

Bigdwarf har jag inte så många händer på, men han (du) har spelat bra när vi suttit vid samma bord.

Tycker nog att Markus800 och Elderserbo är i en klass för sig när man talar om "jobbigast att möta" i övrigt håller jag med dig om den där listan, om du bara petar in dig själv också.. Sen finns det ju alltid nån som spelar typ 4-5 dagar i månaden som faktiskt är riktigt hyfsade också.

Och Partyjack. Tror du att du är lös bara för att du slår upp med 78 ibland? Spelar ingen roll för du vågar inte skjuta missad bräde oavsett. Och hur många händer spelar du om du tänker efter? Vet vi inte innerst inne med oss att du är jävligt tight för inte fan spelar du löst. Hur många showdowns har du utan ett högt hålpar eller set?

Haha, jag har verkligen inte påstått att jag är lös någonstans förrutom i magen ibland. Har en vpip på 22-24 nånstans och det är väl knappast löst i sällskap med sofipropp och det gänget slaskgrinders.

Poängen jag tyckte att Cobb hade där är att du höjer 7% i min db över typ 2K händer och då var det faktiskt lite sant det han skriver.. Plus det faktum att du då och då trebettar och visar en J3o på knappen.. But why? Jag stör mig lite på det om jag ska vara ärlig.

Annars verkar du duktig.

Postad
Inte en enda gång har jag nämnts

Jag slickar iof såren på 1/2 atm så de talar väl för sig själv =D

Det är väl halva grejen att man kan göra rätt på så många olika sätt.

Synd att ditt sätt inte är är ett av dem då...

Postad

Ja okej dåså.

Slog mig en sak.

Det finns små fjantar, som Sbjhmy på SvS som precis satte sig på ett av mina bord och började mun bajsa på direkten.

" LOL Här kommer mr 0/04/45% bla bla och ska spela "

Min chatt är tyvärr permanent avstängd så jag kan inte pussa tillbaka.

Spelar några händer och jag märker direkt att han försöker reta upp mig.

Höjer upp med JT, vår herre synar och två till. Alla checkar flopp. Turn ger mig stegdrag. Han betar alla foldar till mig som synar. Missar river och vi checkar ner. Han tar potten med 44 som par.

" LOL första gången du synar med ett drag? "

Spelar ett litet tag och ser hur han förlorar fler och fler små potter.

Varierar sig ibland med att skrika " LOL JAG MISSA IGEN, NI HAR SÅN TUR FISKAR "

Med andra ord det värsta jag vet, att sitta och poängtera för sämre spelare hur dom gör fel och varför bara för att ge sig själv en liten ego morot.

Kollar upp killen och ser att han sitter på två bord 2.5/5 antagligen 2000 kronor i rulle och svär åt alla motspelare och tar varje chans han får att poängtera att jag är en nit.

Ännu roligare är när han förlorar en rätt stor pott och skriver något i stil med:

" Ah lol, sjukt att man missar färgdrag + stegdrag plus överkort. Rätt sick imo "

Inte en jävel runt bordet svarar på dina kommentarer och ingen bryr sig om vad du hade heller.

Spelar några givar till och nu sitter vår herre med ca 200 kronor på ena bordet och 800 på det andra och raisar en kille till 120 kronor på ett Axx bräde. FI re raisar till 620 mot Sbjmhy och till svar " DNSdnahdnbahsdnak TILT MISSAR " , foldar och springer ut från bordet.

Poker för mig är enbart en inkomst. Självklart brinner jag för spelet men i grunden så handlar det om pengar. Så näe jag sitter inte med mitt % program och kollar hur stor VPIP procent och dömer folk utöver den siffran.

Postad
Haha och vem är du och vad vet du om hur det går för mig?Spelar du ens på svenska spel eller känner du dig lite ensam och försöker hitta gemenskapen med alla tuffa?

Tycker ärligt talat bara att du borde ta åt dig och förbättra dig, det är ingen som försöker vara "tuff" utan tror nog att det är mångas ärliga åsikt..

Tycker du så mkt om pengarna så borde det vara i ditt egna intresse att förbättra ditt spel?

Postad
Vet inte hur många gånger jag ser dig folda från lilla blinden när folk limpat runt och det kostar dig 2.50 kronor.LOL att inte hålla på att completa skräp i SB är väl tecken på bra spel?

Vaddå vänta nu? Är det för att spara på 2.50 kronor eller någon annan orsak?

För det låter väl lite tight gör det inte?

Och ifall det är ja på den frågan, hur fan kan man då tycka att man ska öppna UTG med alla händer över 34o?

Lite dubbla budskap här. Förklara gärna så jag lär mig.

Postad

Och ifall det är ja på den frågan, hur fan kan man då tycka att man ska öppna UTG med alla händer över 34o?

Det är väl allmänt känt att en av de vanligaste läckorna är att completa SB med för mkt skit!?!

Postad
Ja okej dåså.

Poker för mig är enbart en inkomst. Självklart brinner jag för spelet men i grunden så handlar det om pengar. Så näe jag sitter inte med mitt % program och kollar hur stor VPIP procent och dömer folk utöver den siffran.

Om pengarna är det viktiga. Varför bryr du dig hur han håller på? Han är uppenbarligen en donk. Låt han jiddra lite i chatten och få valuta för sina pengar medan du tar dom. DU borde skaffa lite hårdare hud. Jag brukade oxå vara som du. Men nu skrattar jag åt dom som håller på så där. Hela vägen till banken. Det kan du oxå göra

GL!

Postad

Varför skulle man vilja completa som standard? Det är nästan bättre att slänga pengarna i sjön. Höja kanske kan vara ett alternativ?

Postad

lol, härligt med thrashtalk om 2,5/5 nivån :lol:, mycket underhållande tråd.

Gold3nrush verkar ingen ha nämnt, har inte spelat så många händer mot honom men han kan va rätt jobbig att möta tycker jag

Postad
Om pengarna är det viktiga. Varför bryr du dig hur han håller på? Han är uppenbarligen en donk. Låt han jiddra lite i chatten och få valuta för sina pengar medan du tar dom. DU borde skaffa lite hårdare hud. Jag brukade oxå vara som du. Men nu skrattar jag åt dom som håller på så där. Hela vägen till banken. Det kan du oxå göraGL!

Mycket sant. Antar att du har rätt. Får tänka på det.Tack för en bra poäng!

Postad

Vet inte hur många gånger jag ser dig folda från lilla blinden när folk limpat runt och det kostar dig 2.50 kronor. Varje gång jag väljer bord och ser dig så tvekar jag att sätta mig. Enbart av anledningen att det blir som att spela mot 3 spelare istället för 4.

Dagens garv :D

Fattar du inte ens det där så har jag svårt att se du spelar för pengarna för du lär knappast vara vinnande.