Gå till innehåll

Bästa spelare på SvSp shorthanded NL 2.5/5


Sh4rkbite

Recommended Posts

:love:

:-)

 

Alltså, är det bara jag som inte fattar hur de här riktiga supergrinders som verkar spela hur jävla mycket som helst kan stanna kvar på 5.0? Wtf, cashar de ut 25k/månad eller nåt? Eller sitter de där och myser med 200+ inköp?

 

Kanske för att dom gör bra pengar på nivån och allmänt cashar ut för att kunna leva? Bara för att man är överrullad så betyder det inte att man måste hoppa i nivå. Finns vissa som kanske inte hanterar att förlora stora belopp mentalt eller tycker att dom har för stora luckor för att hoppa upp i nivå.

 

Sedan så kanske dom också vinner en 20-30 k i månaden på 2,5-5 grind men springer jobbigare på 5-10 och bara lyckas plussa 15-20 k pga tuffare motstånd. Isf är det ju mycket smartare att spela 2,5-5 , ekonmiskt och mentalt.

 

Enbart smart med moneymanagment i mina ögon , inget man ska klanka ner på...finns alldeles för många med för stora huvuden på Svenska imo som tror att dom kan rusha till 25/50 så fort dom har en bra månad.

 

All credit åt dom som verkligen grindar på bra och skiter i att ta skit i ansiktet pga att dom spelar en 50 k händer på 2,5-5 eller spelar 22/19 stats och blir kallade för "nits" av slaskspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 280
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

massa gnäll

 

Men Jonko förfan jag trodde du kände igen mig, vi har lirat en del med varandra. Så sätter du dig och jag skriver "Här kommer 5/3/0.5 :)" eller liknande som ett skämt eftersom jag vet att det varit någon diskussion om din "nitighet" tidigare. Försök se glimten i ögat, eller åtminstone smileyn i inlägget. Samma sak med "woho du syna med ett drag, första gången? :)" Tro mig det är inget negativt alls mot dig, bara att jag kommer så väl ihåg den där diskussionen förut men trodde inte du lackar på riktigt. Ber om ursäkt om du tog illa vid.

 

Gillar överlag att snacka vid borden, är rätt trevligt. "miss miss miss:)"-kommentarer och "träff träff"-kommentarer kommer bara spontant, såväl som melodifestival-snack och fotbollsprat. Inget att tilta ur över.

 

Lirar inte reg på 2.5-5, har bara några k där att leka med och lira 500krs+midnattsturneringen med, och "ghaöadfae"-kommentaren kom när det var en sjukt otrevlig snubbe som sitter och skriver "jävla sosse" osv fick dra ut igen. Din rail gav otur :) Vilket jävla försvarstal det blev, borde kanske bli jurist eller något. gl med liret i fortsättningen.

 

 

Någon som lirat mot lilja? han verkar vara rätt stabil va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju inte lacka :-D

 

Haha Jonko, ditt inlägg var precis vad jag förväntade mig efter att ha skrivit mitt förra inlägg. Det roliga i detta är att jag gav dig min ärliga motivation till varför ingen i denna tråd nämner dig som toppspelarna på nivån.

 

Sen att du ska ge igen och börja klaga på mitt spel, i synnerhet att jag inte completar SB efter rundfold är faktiskt ganska skrattretande. Att du ska mäta kuk om vem som öppnar mest är även det skrattretade då jag vet att jag öppnar mer än dubbelt så brett som dig. Jag öppnar däremot hellre i pos än på sb :-)

 

Det du måste inse är att en nit inte är svårspelad, och därför nämns du inte i tråden. Varför skrev du ens om du inte tål svaret? För du måste ju kunna listat ut det själv? Sen kanske du ska lägga ditt ego till sidan en stund och kunna ta gliringarna om att du är nit. Om du gör bra pengar ska du vara nöjd med det och skita i vad folk skriver. Bjud på dig själv lite istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är coolt att spela LAG och det är coolt att ge en felaktig bild av sig själv på pf, konstaterat. Det är även coolt att hacka ner på andra grinders som man vet tar illa upp bara för sakens skull. Lixom, kolla igenom erat egna jävla spel. Det finns en anledning till varför ni spela 2,5/5 och inte 100/200 i valfri valuta fast alla är väl nöjda med att dra in en säker "meränensvenssonlönvarjemånadåretrunt".

 

highrolalhs stuck on lowstakes hånar sitt egna värde 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

 

Nu vill jag och övriga(?) läsare se lite 20bb/100 stats och feta grafer på all jväla deg ni drar in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är coolt att spela LAG och det är coolt att ge en felaktig bild av sig själv på pf, konstaterat. Det är även coolt att hacka ner på andra grinders som man vet tar illa upp bara för sakens skull. Lixom, kolla igenom erat egna jävla spel. Det finns en anledning till varför ni spela 2,5/5 och inte 100/200 i valfri valuta fast alla är väl nöjda med att dra in en säker "meränensvenssonlönvarjemånadåretrunt".

 

highrolalhs stuck on lowstakes hånar sitt egna värde 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

 

Nu vill jag och övriga(?) läsare se lite 20bb/100 stats och feta grafer på all jväla deg ni drar in

 

lol, vilka syftar du på egentligen?

 

Jag kan bara innerligt hoppas att du inte syftar på mig, för isf är du ute på riktigt hal is :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tell mer your story.

 

Tycker i allmänhet att ingen i denna tråd har ens försökt att braga om hur LAG dom är hit och dit, har inte vad jag sett förekommit något skryt om winrate alls, nu orkar jag inte gå bak i tråden och kika om så är fallet så kan ju ha fel.

 

Tycker att jag ser dig klaga på dryga inlägg lite överallt på forumet men ditt inlägg om något tar väl pris i en sån kategori.

 

Vet inte vad du tror, att jag tror, om mitt eget spel. Det vore ganska roligt att höra, och också roligt att höra vad din åsikt baseras på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är Sofipropp, Svarttaxi och Fiskbert. Har ni tänkt på att de aldrig spelar tillsammans?

 

På svarttaxikontot vinner jag stort, på sofipropps vinner jag stort mot Partyjack, på Fiskberts konto slaskar jag lite ibland. Alltid kul att trebetta alla tajta lagsen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast alla är väl nöjda med att dra in en säker "meränensvenssonlönvarjemånadåretrunt".
Grejen är väl att merpartern av lowgrinders har väl antagligen ett respektabelt liv vid sidan av, och känns lite fel att få en "meränensvenssonlönvarjemånadåretrunt" för sin bisyssla att låta som något dåligt.

Kan lova att inte alla vore särkilt nöjda alls med att ha ett kortspel som sin huvudsyssla i livet, oavsett inkomst.

 

Sen finns det väl dom som grindar low för att betala hyran men tror inte det är så specielt vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då ska man inte heller sitta och nedvärdera andra sämre gridners på "svenssonnivån"...

 

och jag har inga åsikter om ert spel, om hur LAGtard ni är och hur ni metagamepushar varje läge cause they are weak. jag vet inget om erat spel men en sak vet jag och det är att bigdwarf springer ifrån varenda bord när jag följer efter honom 8-)

 

dock är det kasst att klanka ner på jonko bara för att han kastar in ett halvsarkastiskt harmlöst inlägg som proffsgrindern cobb måste bita på. Berätta hur dålig han och hans spelstil är och hur enkelt det är att spela ut honom. Sedan hakar resten av den kvarglömda maffian nere på 2,5/5 på och berättar vilken nitt han är när de i själva verket är samma sak.

 

Ett tips; spela ut honom och säg inte vad han ska förbättra, du tjänar ju inget på det förutom ett hopp upp i pf.nu stegen eller kanske ett ner. Får det dig att känna dig bättre?

 

och vill man inte spela högre pga för stort psykiskt lidande så borde man inte klaga på alla dåliga grinders om man nu håller en högre klass men väljer att vara kvar på... en nivå som är lägre där spelet är sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då ska man inte heller sitta och nedvärdera andra sämre gridners på "svenssonnivån"...

 

och jag har inga åsikter om ert spel, om hur LAGtard ni är och hur ni metagamepushar varje läge cause they are weak. jag vet inget om erat spel men en sak vet jag och det är att bigdwarf springer ifrån varenda bord när jag följer efter honom 8-)

 

dock är det kasst att klanka ner på jonko bara för att han kastar in ett halvsarkastiskt harmlöst inlägg som proffsgrindern cobb måste bita på. Berätta hur dålig han och hans spelstil är och hur enkelt det är att spela ut honom. Sedan hakar resten av den kvarglömda maffian nere på 2,5/5 på och berättar vilken nitt han är när de i själva verket är samma sak.

 

Ett tips; spela ut honom och säg inte vad han ska förbättra, du tjänar ju inget på det förutom ett hopp upp i pf.nu stegen eller kanske ett ner. Får det dig att känna dig bättre?

 

och vill man inte spela högre pga för stort psykiskt lidande så borde man inte klaga på alla dåliga grinders om man nu håller en högre klass men väljer att vara kvar på... en nivå som är lägre där spelet är sämre.

 

 

 

Instammer helt och fullt, det ar fascinerande att hela forumet tar rygg pa mobbare (ja mobbare), for var ligger behovet att saga nagon ar kass pa poker(JONKO), mindrevardeskomplex???,mmmm YES!!!!!!!!

Det later som ni sjalva ar professionella och ska saga amatoren , LOL

Ni spelar 2.5-5sek,WOW och endast en idiot talar om for en bra spelare att han ar kass och en storre idiot talar om detta for en dalig spelare.

Bara detta pavisar att ni suger pung pa poker, om man har nagon insikt ar man alltid trevlig mot en sk fisk, da de allt som oftast spelar for nojet och dessa kan utan tvivel sluta spela pga obskyra kommentarer gallande deras spel!!!!!!!!!

Jag tror knappast de utsatta finner det nojsamt att fa hora hur pass daliga de ar i parti och minut!!!! Speciellt inte om man satter sig ner for att fa spela

och ha lite trevligt!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens garv :D

 

Fattar du inte ens det där så har jag svårt att se du spelar för pengarna för du lär knappast vara vinnande.

 

Ett studieexemplar pa en individ med mindrevardeskomplex som finner tillvaron

battre pa ett mindre genuint och lyckligt plan genom att insinuera andras individers tillkorta kommanden!!! WP SIR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då ska man inte heller sitta och nedvärdera andra sämre gridners på "svenssonnivån"...

 

och jag har inga åsikter om ert spel, om hur LAGtard ni är och hur ni metagamepushar varje läge cause they are weak. jag vet inget om erat spel men en sak vet jag och det är att bigdwarf springer ifrån varenda bord när jag följer efter honom 8-)

dock är det kasst att klanka ner på jonko bara för att han kastar in ett halvsarkastiskt harmlöst inlägg som proffsgrindern cobb måste bita på. Berätta hur dålig han och hans spelstil är och hur enkelt det är att spela ut honom. Sedan hakar resten av den kvarglömda maffian nere på 2,5/5 på och berättar vilken nitt han är när de i själva verket är samma sak.

 

Ett tips; spela ut honom och säg inte vad han ska förbättra, du tjänar ju inget på det förutom ett hopp upp i pf.nu stegen eller kanske ett ner. Får det dig att känna dig bättre?

 

och vill man inte spela högre pga för stort psykiskt lidande så borde man inte klaga på alla dåliga grinders om man nu håller en högre klass men väljer att vara kvar på... en nivå som är lägre där spelet är sämre.

 

Knew it....vad hade jag gjort för att förtjänade detta förföljande!? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...