Gå till innehåll

Tomtes Inferno IV


tomtetomte

Recommended Posts

Hans första bok Skumtimmen var betydligt bättre.

 

Really? Jag tycker precis tvärtom.

 

Kanske för att den första var så extremt upphajpad och sen var lite halvtrög som gjorde att mina förväntningar inför uppföljaren var lägre. Eller så var det lite enklare för mig att relatera till huvudpersonen i bok två än i bok ett. En småbarnsförälder som köper gammalt hus på landet kontra en deprimerad medelålders kvinna som letar upp sin gamla pappa.

 

Nu ska vi inte förvandla detta till dagens boktips-dagboken, men är det någon som har något läsvärt de vill dela med sig av, träd fram (så jag kan tycka tvärtom).

 

**

 

Fick in ett par timmar poker igår. Ett stabilt plus på två inköp. Varför envisas folk med att shortstacka på svenska spel och sen spela vektajt? Jag klagar inte. Jag undrar bara.

 

Standardmode of operations är att köpa in för hundra på 2,5/5. Syna raise preflop. Fold. Syna raise preflop. Fold. Syna raise preflop. Inse att stacken nu är för liten. Pusha oavsett flop. Repetera tills stacken är tom. Köp in hundra igen. Osv.

 

**

 

Idag blir det uppdatering av mäklarens hemsida ungefär var trettionde sekund. Daddy needs a larger bankroll (och frugan vill ha nytt kök, gissa vem som vinner).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 257
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu ska vi inte förvandla detta till dagens boktips-dagboken, men är det någon som har något läsvärt de vill dela med sig av, träd fram (så jag kan tycka tvärtom).
Du skulle bara våga. Jag föreslår norska Jo Nesbös böcker om den gravt alkoholiserade och allmänt småflummige polisen Harry Hole. Vi börjar med bok nummer ett, Fladdermusmannen:

När norske polisen Harry Hole skickas till Sydney på andra sidan jordklotet, är det långt ifrån turistbroschyrernas glättiga värld han får uppleva. Tillsammans med den aboriginske kollegan Andrew Kensington ska han få fast den som mördade en kvinnlig, norsk B-kändis. Jaktmarkerna är de skitiga miljöerna i Sydneys skuggvärld, och i glädjekvarteren med dygnet-runt-service rör de sig bland horor och hallickar, cirkusartister, transvestiter och langare.

Rätt säker på att Skanke och omalley håller med mig om att det här är bra underhållning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle bara våga. Jag föreslår norska Jo Nesbös böcker om den gravt alkoholiserade och allmänt småflummige polisen Harry Hole. Vi börjar med bok nummer ett, Fladdermusmannen:

 

Rätt säker på att Skanke och omalley håller med mig om att det här är bra underhållning.

 

Asch, vågar gör jag nog. Lätt att ha huuuuuge balls när man sitter gömd bakom en skärm. Men jag vill inte tycka tvärtom. Jag vill tycka exakt likadant.

 

Nesbö är en av mina absoluta favoritförfattare för tillfället och jag har redan läst alla. Vill minnas att jag utsåg Frälsaren till bästa lättsmälta bok 2008. Japp, där var det. Självklart börjar man med den första boken, även om den och tvåan är lite svagare än senare alster. Imo, som det brukar heta. Vilket för övrigt är en helt meningslös sak att skriva. Det är klart som fan att det är min åsikt. Det är ju mitt inlägg.

 

Om någon föreslår Roslund & Hellström kommer jag inte heller att opponera mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nesbö är en av mina absoluta favoritförfattare för tillfället och jag har redan läst alla. Vill minnas att jag utsåg Frälsaren till bästa lättsmälta bok 2008.

Där ser man, tomten har smak ;-) Olyckligtvis fick min sambo Snömannen i present av min syster så när jag väl började läsa Fladdermusmannen så visste jag redan vem mördaren var. Och på något vis, jag skyller på mörker och ren lathet, så lyckades jag läsa Frälsaren före Smärtans hus så även där sabbade jag det lilla överraskningsmoment som stod att finna.

 

Böckerna är, som du säger, lättsmälta men blir bättre och bättre varteftersom. Rödhake är skickligt uppbyggd även om premissen slår mig som något långsökt. Frälsaren är en pageturner men imo är det Snömannen som toppar listan. Tät och spännande som fan. Hmm, även om slutet ballar ut lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, tomten har smak ;-) Olyckligtvis fick min sambo Snömannen i present av min syster så när jag väl började läsa Fladdermusmannen så visste jag redan vem mördaren var. Och på något vis, jag skyller på mörker och ren lathet, så lyckades jag läsa Frälsaren före Smärtans hus så även där sabbade jag det lilla överraskningsmoment som stod att finna.

 

Böckerna är, som du säger, lättsmälta men blir bättre och bättre varteftersom. Rödhake är skickligt uppbyggd även om premissen slår mig som något långsökt. Frälsaren är en pageturner men imo är det Snömannen som toppar listan. Tät och spännande som fan. Hmm, även om slutet ballar ut lite...

 

Javafan, man läser det som finns till hands. Själv började jag med Djävulsstjärnan av den enkla anledningen att det var den första boken som översattes till svenska och jag fick den i present. Tyckte den var bra, men hade en massa annat på läslistan. Hittade sen av en slump Rödhake på rea (bara en sån sak) ett år senare och insåg att jag läste helt bakvänt. Då införskaffade jag hela bibliografin och började om från bok ett.

 

Håller inte riktigt med om att sista boken är bättre än Frälsaren. Han snöar(!) in lite för mycket på mordvapnet. För övrigt ska tydligen nästa Hole-bok Pansarhjärta, handla om ett ännu värre vapen och Hole vara ännu mer dekadent.

 

Anyway, nån som läst "Hypnotisören" med dom dära som skriver under psedonym?

 

Du menar familjen Almodóvar, eller Andorra, eller Lars Kepler eller vad de nu heter? Ett lysande marknadsföringstrick för övrigt. Skulle jag skriva en bok skulle jag helt klart sprida ut att det var en pseudonym. Vad skulle det annars vara när författaren heter Tomte Alighieri?

 

Har inte läst den. Tror inte den har kommit på pocket än, och jag köper bara pocketböcker. Dels för att jag är snål, och dels för att pocket är så mycket smidigare att ta med sig. Nersidan med pocket är att jag hatar brutna ryggar. Helt irrationellt, men så är det.

 

Boken är på observationslista, men jag har så många olästa nu (och vill inte ha mer att packa) att jag förbjudit mig själv att köpa fler för tillfället.

 

Edit: Köper även ljudböcker ibland för att ha när jag pendlar till och från jobbet. Då behövs det verkligen något lättlyssnat. Fler tips?

 

 

Idag blir det uppdatering av mäklarens hemsida ungefär var trettionde sekund. Daddy needs a larger bankroll (och frugan vill ha nytt kök, gissa vem som vinner).

 

Klonk.

 

 

September slutade helt ok till slut efter några veckors stabilt grindande. Nån gång när tid infinner sig ska jag uppdatera grafen från inlägg 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hypnotisören är en grym bok imo =), verkar bli en storsäljare med, det unnar jag dom 8-)

 

 

Då blir det till att införskaffa denna då.

 

Har ni inte läst "Miraklet i Anderna" så kan jag rekomendera denna. Nog perfekt som ljudbok eftersom det är dokumentär än skönhetslitteratur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att jag skulle chocka med lite poker som omväxling. Vad tycker ni om hjältens spel i följande händer? Standard? För aggressivt?

 

Hand 1

 

Seat 1: Fi1 ( $831.34 )

Seat 2: Fi2 ( $477 )

Seat 3: Fi3 ( $346.31 )

Seat 4: Fi4 ( $706.87 )

Seat 5: Hero ( $1016.77 )

Fi2 posts small blind [$2.5].

Fi3 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :As::Ad::Th::8s:

Fi4 calls [$5]. Hero raises [$22.5]. Fi1 raises [$80]. Fi2 folds. Fi3 calls [$75]. Fi4 folds.

Hero raises [$305]. Fi1 calls [$247.5]. Fi3 calls [$247.5].

** Dealing Flop ** :6h:, :2d:, :9s:

Fi3 checks. Hero bets [$500].

Hand 2

Seat 3: Fi2 ( $3126.35 )

Seat 5: Hero ( $569.59 )

Seat 1: Fi1 ( $892.01 )

Seat 2: FI3 ( $635.12 )

Seat 4: Fi4 ( $745.44 )

Hero posts small blind [$2.5].

Fi1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Th::Ac::4d::Ah:

FI3 folds. Fi2 raises [$17.5]. Fi4 calls [$17.5]. Hero raises [$72.5]. Fi1 folds. Fi2 calls [$57.5]. Fi4 calls [$57.5].

** Dealing Flop ** :4s::7c::5h:

Hero bets [$230]. Fi2 calls [$230]. Fi4 is all-In [$670.44]. Hero is all-In [$267.09].

 

Hand 3

 

Seat 2: Fi1 ( $1690.78 )

Seat 3: Fi2 ( $639.33 )

Seat 5: Hero ( $2452.97 )

Seat 4: Fi3 ( $1141.51 )

Seat 1: Fi4 ( $119.06 )

Fi3 posts small blind [$2.5].

Hero posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :As::Th::7d::Ad:

Fi4 folds. Fi1 raises [$17.5]. Fi2 raises [$60]. Fi3 folds. Hero raises [$195]. Fi1 folds.

Fi2 calls [$140].

** Dealing Flop ** :Qc::9d::9c:

Hero bets [$275].

 

Hand 4

 

Seat 1: Fi1 ( $1393.26 )

Seat 4: Fi2 ( $394.16 )

Seat 5: Hero ( $1134.32 )

Seat 2: Fi3 ( $176.98 )

Seat 3: Fi4 ( $178.65 )

Fi4 posts small blind [$2.5].

Fi2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Qc::Ks::Kc::9h:

Hero calls [$5]. Fi1 folds. Fi3 calls [$5]. Fi4 calls [$2.5]. Fi2 raises [$20]. Hero raises [$80].

Fi3 folds. Fi4 is all-In [$173.65]. Fi2 calls [$153.65]. Hero raises [$634.6].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va flyt du har som får AAxx hela tiden, nu förstår jag vad riggdevil pratar om.

 

_____________________________

 

Anyway:

 

Hand #1 skulle jag spela som du 90% av fallen pre (10% synar jag bara 3-betten). Floppen (med aktuella stackar) kan du väl aaaaldriiiiig göra annat än pusha när du väl 4bettat? Dessutom: Sex kort som ger dig tillfällig nöt på turn+RR f-drag. Även utan duglig bräda tycker jag pushen är enkel sett till stack/pott-ratio eller vad man nu kallar det på poker-tugg

 

Hand #2: Checkfoldar jag OOP med missad flopp, färdig stege och pissig stack/pott-ratio mot två pers. Kanske (för) vekt men känns som man inte får fold tillräckligt ofta (och syn/push av sämre lär du väl inte få?).

 

Hand #3: Bara att köra in pengarna väl? Kan inte se någon anledning till annat än push med aktuella stackar, färgdrag ute och endast en motståndare. C/R kanske funkar också då en del bluffar/semibluffar om man checkar här. Fold finns inte iaf, har han 9xxx/99xx/QQxx får du dra ut.

 

Hand #4: Snap get it in. När du väl 3bettat (aggro men knappast dåligt någonstans) är det ju bara att pusha in det och hoppas på fold+döda pengar från synaren (pch syn gör inget eftersom du knappast lär vara underdog mot honom). Har shortisen AAxx får du dra ut och du kan väl ändå aldrig hitta odds för fold mot hans lilla stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ålrajt, några svar i alla fall. Thx guys. Jag fortsätter med några händer till bara för att jävlas med alla som skiter i Omaha och enbart besöker infernot för att läsa om mitt spännande liv.

 

Hand 5: Fi1 är väldigt aggro. Har trebetat en del. Fyrbet preflop? Ok linje att bara syna ner?

 

Seat 1: Fi1 ( $1151.78 )

Seat 2: Fi2 ( $266.63 )

Seat 3: Fi3 ( $950 )

Seat 4: Fi4 ( $504.11 )

Seat 5: Hero ( $3273.82 )

Fi1 posts small blind [$2.5].

Fi2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :As::5s::6h::Ac:

Fi3 calls [$5]. Fi4 folds. Hero raises [$22.5]. Fi1 raises [$75]. Fi2 folds. Fi3 folds. Hero calls [$55].

** Dealing Flop ** :Qc:, :7c:, :4s:

Fi1 bets [$165]. Hero calls [$165].

** Dealing Turn ** :Ks:

Fi1 bets [$495]. Hero calls [$495].

** Dealing River ** :Qs:

Fi1 is all-In. Hero calls [$414.28].

 

Hand 6: Riverbeten från Fi2 kändes så jävla konstig. Instapottbet in i en sidopott på typ 5 kr. Steksyn från vår hjälte. Är jag synfisk?

 

Seat 1: Fi4 ( $146.2 )

Seat 2: Fi1 ( $1551.53 )

Seat 3: Fi2 ( $1721.32 )

Seat 4: Fi3 ( $825.92 )

Seat 5: Hero ( $1730.41 )

Fi2 posts small blind [$2.5]. Fi3 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :2h::Qh::2s::Qs:

Hero raises [$17.5]. Fi4 calls [$17.5]. Fi1 raises [$75]. Fi2 calls [$72.5]. Fi3 folds. Hero calls [$57.5]. Fi4 calls [$57.5].

** Dealing Flop ** :4c:, :3d:, :4s:

Fi2 checks. Hero checks. Fi4 checks. Fi1 checks.

** Dealing Turn ** :7s:

Fi2 checks. Hero bets [$75]. Fi4 is all-In. Fi1 folds. Fi2 calls [$75].

** Dealing River ** :9s:

Fi2 bets [$526.2]. Hero calls [$526.2].

 

Hand 7: Fi2 har med stor sannolikhet AAxx här när han fyrbetar pre. Vad tycker vi om riverbeten? Standard, spew eller mittemellan?

 

Seat 1: Fi1 ( $767.12 )

Seat 2: Fi2 ( $595.5 )

Seat 3: Fi3 ( $1628.81 )

Seat 4: Fi4 ( $454.32 )

Seat 5: Hero ( $1778.76 )

Fi1 posts small blind [$2.5].

Fi2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Qh::Jh::Ks::9s:

Fi3 raises [$17.5]. Fi4 folds. Hero raises [$60]. Fi1 folds. Fi2 folds. Fi3 raises [$170]. Hero calls [$127.5].

** Dealing Flop ** :5c::7s::Jc:

Fi3 bets [$286.87]. Hero calls [$286.87].

** Dealing Turn ** :4c:

Fi3 checks. Hero checks.

** Dealing River ** :3h:

Fi3 checks. Hero bets [$595].

 

 

Hand 8: Standard eller för aggro utan nötfärgsdrag mot två fi? Särskilt som Fi2 minraisat pre (=AAxx?).

 

Seat 1: Fi1 ( $456.57 )

Seat 2: Hero ( $907.01 )

Seat 4: Fi2 ( $2519.98 )

Seat 5: Fi3 ( $813.1 )

Fi2 posts small blind [$2.5].

Fi3 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero :Jd::Qh::4h::Ts:

Fi1 folds. Hero raises [$17.5]. Fi2 raises [$27.5]. Fi3 calls [$25]. Hero calls [$12.5].

** Dealing Flop ** :8c::Ah::9h:

Fi2 bets [$90]. Fi3 raises [$360]. Hero is all-In [$877.01].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH

 

Hand #5 spelar jag likadant ibland och speciellt stolt efteråt är jag sällan, oavsett utgång. ..... fast vettefan hur du annars ska spela den när du bara synat 3bet pre.

 

Hand #6 viker jag nog utan read, du slår väl bara en bluff och det känns väl småkallt av vilde att bluffa in i mest döda pengar

 

Hand #7 bluffar jag också (för) ofta och blir tamejfan alltid nersynad. Vad ska du ha hittat på rivern liksom? Tunnt värdebet med tvåpar, nja...?

 

Hand #8 kommer man väl inte undan men frågan är vad det finns för mervärde i att pusha. Skulle inte syn funka bra? Har någon NTFD lär de ändå inte folda i en 3-vägare och du vill väl inte skrämma bort färdiga icke-nöt händer. Ultimata vore ju att få in det mot två made hands som blockar varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 5 så 4betar jag rätt så ofta pre, som spelat(pre) vill jag höja flopp. annars lika på turn å river.

 

hand 6 så checkar jag turn, viker som spelat.

 

hand 7 tror jag att jag vill beta turn :-?

 

hand 8 så gör jag oftast lika, dock med reservation på vad jag vill göra pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 5 spelar jag på samma sätt

 

hand 6 fold preflopp

 

hand 7 synar jag bara preflopp, slänger efter flopp

 

hand 8 lite mer komplicerad. Eftersom där är både bet och raise i potten sitter nog minst en av dem med hjäterdraget (K) och lågdrag. Andra spelaren sitter nog på triss alternativt färgdrag/stegdrag + lågdrag. Om en spelare sitter med triss kan du högst vinna halva potten, bordet kommer då alltid att para sig eller kommer en låg in. Jag hade slängt efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 5 spelar jag på samma sätt

 

hand 6 fold preflopp

 

hand 7 synar jag bara preflopp, slänger efter flopp

 

hand 8 lite mer komplicerad. Eftersom där är både bet och raise i potten sitter nog minst en av dem med hjäterdraget (K) och lågdrag. Andra spelaren sitter nog på triss alternativt färgdrag/stegdrag + lågdrag. Om en spelare sitter med triss kan du högst vinna halva potten, bordet kommer då alltid att para sig eller kommer en låg in. Jag hade slängt efter floppen.

 

Hehe.. är vanlig PLO som spelas om jag förstått det rätt ;-)

 

Hand5: 4-bettar jag alltid i position, som spelat degar jag turn.

 

Hand6: Fold river om inte FI är helt retarderad.

 

Hand7: Väldigt FI-beroende tycker jag, din range blir ganska polariserad, men det händer väl att folk checkar nötfärg bakom turn för att c/r river =) mittemellan i betyg från mig.

 

Hand8: Spelar jag likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Tack för HH-svaren. Jag återkommer med lite egna tankar så småningom. Har haft en kortare pokerpaus på grund av förkylning i kombination med schackspelande i Malmö hela helgen. Så jämrans segt att spela i sex timmar när man inte är helt kry, men för en gångs skull hade jag åtminstone schackvariansen på min sida.

 

Fick utbilda en yngre generation också. Folk födda på 80-talet känner tydligen inte till programmet Pentagon. Vi hamnade på en restaurang som visade Snooker, och den här klassikern var helt okänd.

 

 

Apropå det, jag hade en läsare en gång som hette snooker/snooker147, finns du kvar på pf?

 

 

Dagens boktips: The Last Shot av Darcy Frey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....men för en gångs skull hade jag åtminstone schackvariansen på min sida.

 

programmet Pentagon.......

 

 

 

 

Petiga läsare av din DB lär påpeka att videolänken inte funkar.

 

Variansen i schack undrar jag över, luktar hidden brag lång väg ;)

Här kommer brag mer rakt på sak, detta är min syssling:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ulf_Andersson

 

Har enligt mina föräldrar spelat monopol mot honom, vet inte om jag vann men det får vi väl förutsätta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkliga livet har försatt mig i en djup dagbokssvacka. Dels håller vi på att packa in allt vi äger och har i flyttkartonger så hemmet ser ut som det drabbats av blitzkrieg. Och dels håller jag precis på att byta tjänst internt vilket gör att det är kaosartat även på jobbet. Nya avdelningen vill att jag skulle ha börjat i förra veckan. Gamla avdelningen vill att jag ska sluta nånstans kring årsskiftet. Visst är det kul att vara omtyckt. Och sen ska jag ju hinna bli utdragen på pokerborden också. Följdaktligen blir det lite för lite tid över till dagbokande. Men jag lovade egna åsikter om händerna jag postade för ett tag sedan, så de kommer här (och resultat för den nyfikne). Det var vanlig Omaha btw; jag ska försöka vara lite tydligare nästa gång.

 

Hand 1 Standard. (fi hade par och hålstege, drog ut)

Hand 2 Håller med er. C/F måste vara bäst. (fi träffade stege på den floppen obv)

Hand 3 Tror check är bäst. Fi borde ha bredare bet- än synrange. (blev ändå synad av färgdrag som naturligtvis kom)

Hand 4 Den är nog ok. (shortien hade dock AAxx denna gång)

Hand 5 Borde fyrbeta såpass bra hand. Annars ok. (fi bluffade tre gator med JJxx utan färgdrag)

Hand 6 Var nog ganska readbaserad och svår att analysera. (fi var helt tom!)

Hand 7 Ska nog beta turn om jag vill bluffa. (fi la sig på river)

Hand 8 Ok tror jag. (AAxx träffade kåk)

 

 

 

Schackvarians är verkligen ingen hidden brag. Att spela dåligt, men ändå vinna på att motståndaren får ett hjärnsläpp är tro det eller ej inte speciellt roligt. Det är kul för stunden men lämnar en trist eftersmak. Men ålrajt, det är bättre än motsatsen.

 

Uffe är en levande legend. En klar merit att ha slagit honom i monopol (det är väl givet att du vann mtp dina utdragningsskills). Nu på senare tid spelar han inte lika aktivt som tidigare pga nerverna, men han är fortfarande otroligt stabil. Jag har aldrig mött honom själv i ett riktigt parti, men jag har tagit emot pris av honom när han varit prisutdelare (där har vi däremot ett not so hidden brag).

 

Lite mer Pentagon skadar inte:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland känns poker svårt, men så visar det sig att det egentligen är lätt. Usch vilken kvidsyn jag gjorde på floppen. Uppenbarligen kan man inte sätta folk på logiska ranger på Svenska spel.

 

 

Plats 1: Fi1 (1024.33)

Plats 5: Hero (1414.68)

Plats 4: Fi2 (1034.08)

Plats 2: Fi3 (1504.10)

Plats 3: Fi4 (576.91)

 

Hero lägg LM 2.50, Fi1 lägg SM 5.00

 

Hero :Th::9s::Jh::4s:

 

Fi3 Lägg, Fi4 Höj till 17.50, Fi2 Syna 17.50, Hero Syna 17.50, Fi1 Syna 17.50

 

*** Flop(Board): *** : :4c::9d::8s:

 

Hero Passa, Fi1 Passa, Fi4 Satsa 70.00, Fi2 Syna 70.00, Hero Höj till 350.00, Fi1 All-in 1006.83, Fi4 Lägg, Fi2 Lägg, Hero Syna 1006.83

 

*** Turn(Board): *** : :2s:

*** River(Board): *** : :3d:

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2208.66

Fi1 :7h::Td::Qh::8c: Par i åttor 8,7,4,3,2 Vinst: 0.00

Hero :Th::9s::Jh::4s: Två par, nior och fyror Vinst: 2208.66

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit med så mycket (allt är relativt) poker på sistone pga jobb och flytt. Igår hittade jag dock en riktig guldsittning på några 40bb-capbord. Folk som inte kan spela i kombination med att springa riktigt jämrans bra är helt oslagbart. En bra start på november.

 

Även NBA har startat och de sedvanliga Clippers-skämten lyser inte med sin frånvaro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer bra nu. För att vara jag åtminstone. Plus tretton inköp på två dagar. Eller snarare kvällar. På dagarna har jag som bekant ett riktigt jobb utan varians. Men håller jag bara i den här winraten i ett halvår till så...

 

Förmodligen jinxar jag mig själv nu, men 40bb-borden är verkligen smaskiga. Och mycket mer lättspelade än djupstackat. Är det en trebetad pott och man har nån sorts träff (par eller hålstege räcker bra): unfoldable, baby. Det är nästan så man vill sitta ur position så man kan syna pre och sen bara beta ut oavsett. Antingen tar man hem potten eller så ger man sig själv odds att syna. En så kallad stop-and-go broke. Om det inte vore så att motspelarna lägger sig så jämrans ofta. Underbart.

 

Ikväll: nervvrak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...