tomtetomte Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Se där, otroligt bra (är $ va?) för att vara en heltidsarbetande småbarnspappa som spelar mest lågt. RIKTIGT snyggt!! Thx m8. Jo, det är väl en sorts blandning av not so thinly veiled brag och en allmän påminnelse (till mig själv) om att jag efter omständigheterna faktiskt är hyfsat vinnande i ett långsiktigt perspektiv. Inga jättepengar såklart i jämförelse med många andra i pokerbranschen, men ändå mer än tillräckligt betalt för en fritidsaktivitet. Det är iallafall tillräckligt mycket för att jag ska välja att inte prata om summor med icke pokerspelande vänner. De som känner mig bäst kommer nog i och för sig ganska nära om de skulle gissa. För ett bra tag sen gjorde jag misstaget att berätta för en kollega (som jag trodde att jag kände betydligt bättre) att det gick att göra pengar på poker på nätet. Och då snackar vi ett par tusenlappar skattefritt i månaden kanske. Och eftersom vi hade ungefär lika höga (låga?) löner så innebar ju det att jag tjänade mer än vad han gjorde totalt sett. Det var minst sagt känsligt och vi har knappt någon kontakt idag. Efter den händelsen låter jag helst bli att snacka poker på jobbet och är noga med att svara i svävande ordalag om någon frågar hur det går. Jag nöjer mig med att ventilera här på pokerforum där jag trots allt är rätt så anonym för det stora flertalet, och de som känner mig IRL tror och hoppas jag är tillräckligt mogna för att inte vara missunnsamma. Förresten tjänar nog de flesta av mina läsare mer än jag på poker redan (era jävlar). Som alltid vill mycket ha mer, och grafen är även ett led i att jag ska övertyga mig själv om att det är dags att våga sig upp på 1/2 lite oftare. Eller som den store skalden Bruce skrev: Poor men wanna be rich, rich men wanna be king, And a king ain’t satisfied ‘til he rules everything. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Jag spelade en hand riktigt dåligt igår och blåste bort ett inköp. Satt precis och funderade på om jag skulle stänga ner eller börja tilta, men hindrades av att jag blev hånad i chatten, but in a good way. Tyvärr har jag ingen HH tillgänglig, men handen var ungefär som följer. Hi/lo borde jag väl lägga till för att minska förvirringen. Jag sitter på knappen med 2356ss och synar en minraise. BB (stabil regular) slår om pott vilket innebär att hans hand är AAxx ungefär 99% av gångerna. Minraisaren viker och jag synar. Flopp A7J. BB pottar 17, jag synar. Halvtveksam syn. Men kan jag hitta ett lågt kort på turn så kan jag troligen frirulla. Turn 7 ger honom med all sannolikhet en kåk och mig ett värdelöst färgdrag. Så när han pottar väljer jag att....syna igen (katastrof). River är blank och vid det här laget är det en pott på ca 160 och jag har två-tre dollar kvar så jag synar dem också bara av ren princip. Ur marknadsföringssynpunkt är det här en given syn trots att jag bara slår exakt två händer. Han har givetvis AAxx och tar hem potten. Varvid en annan spelare vid bordet kläcker ur sig: ”trying to beat my record” “of most consecutive bad calls in a hand” Det tyckte jag var ett skojigt hån, och dessutom fick det mig att inse att alla vid bordet måste satt största fisknoten någonsin på mig. Så jag blev extremt fokuserad helt plötsligt och kunde värdebeta i princip allt, för jag blev alltid uppkollad efter det. Slutade marginellt plus till slut. ** Nu är jag nästan ikapp verkligheten i NBA-slutspelet. Dels för att jag sett ikapp en del matcher och dels för att text-TV helt plötsligt börjat intressera sig för att agera spoiler. Så jag vet att Cleveland har tagit åtta raka. Det är väldigt svårt att se att något annat lag ska kunna rubba dem i bäst av sju. Det skulle väl möjligen kunna vara Denver som också är vidare och har sett riktigt bra ut, särskilt på hemmaplan med fördel av hög höjd. Boston leder mot Orlando med 3-2 enligt text-TV. Ganska risig serie och inget av de här lagen kan slå Cleveland utan ingripande från högre makter. LA – Houston har spelat fem matcher, men såvitt jag vet står det fortfarande 2-2, har inte sett match fem än. Med stor sannolikhet går LA vidare, men ändå hatten av för Houston som var helt överlägsna i match fyra trots två skadade all-stars. Jag hoppas på sju matcher i de kvarvarande kvartsfinalerna. ** I helgen är vi bjudna på bröllop i Småland, och det är hög tid att inhandla en present till brudparet vilket hamnat på min lott. Problemet är att de inte har någon önskelista och jag inte har någon fantasi. Nån som har ett säkert tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 De två senaste bröllopen jag har varit på så har olika slags resecheckar varit väldigt populärt. Kanske lite tråkigt om man är nära brudparet (och annars också) men det är nog hyfsat säkert att det uppskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Varning för man-love nedan Följer ett fåtal dagböcker här på forumet varav denna ligger högt, högt upp på den korta listan. Är det för att jag hoppas lära mig mer om omaha? Nope. Känner jag tomtetome irl? Nope. Verkar tomtetomte har ett fascinerande liv? Nope Kort och gott (nåja) så summerar Othello det väldigt väl i denna db-post. Språket är så jäkla härligt och flytande att jag rycks med av de mest banala grejer tomtetomte skriver om och jag önskar att jag hade haft samma förmåga att sätta mina underfundiga tankar på pränt. [/man-love] Känner ni inte bröllopsparet så hiskeligt väl är väl en resecheck på sin plats. Keep It Simple Stupid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 vette tusan om det inte om möjligt ger dig ännu större fiskstämpel om du foldar river för dina sista slantar i den handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Varning för man-love nedan Följer ett fåtal dagböcker här på forumet varav denna ligger högt, högt upp på den korta listan. +1 Bästa skribenten på PF. Annars måste jag säga att det var intressant att höra om din avundsjuka kollega..... komiskt hur människor funkar (inte funkar). Hade en liknande situation för 12-13 år sen då jag knegade på verkstadsgolvet och fick en större summa i skade-ersättning från en fsk-bolag efter en olycka privat. Jag hymlade inte om detta och trodde absolut inte någon skulle vara annat än glad för min skull (hade lidit en del pga skadan också). Nu kunde jag ju köpa ny båge MEN: Helt plötsligt delades arbetsplatsen i 2 läger typ, 2/3 som uppriktigt gratulerade och tyckte det var kul för mig, 1/3 som verkade riktigt förbannade att jag fått pengar och dom inte fått något. Blev snabbt ett smått jobbig situation på jobbet och efter en del övervägande blev lösningen att bjuda ALLA kollegor (ca 20 pers) på lunch följande dag. Grymt effektivt funkade det, problemet som bortblåst efteråt... Människor är jävligt skumma som sagt och avundsjuka är inte att leka med Numera kör jag på ungefär samma sätt (säger som "det är" när folk frågar, dvs åt skogen ibland men i det långa loppet ganska bra) men umgänget består nu nästan bara av folk som lyckats ganska bra med det som de tagit sig för i livet. På gamla jobbet fanns det dock en del som troligen inte hade fått till livet som de önskat. Skillnaden är rätt tydlig, har nog inte sett den där "jag hatar dig för att du har något jag inte har"-avundsjukan en enda gång senaste åren. Bjuder ifs på lunch ibland även nu men inte av ovan nämnda skäl... Så knepet är väl att aldrig berätta om ev. framgångar för människor som känner sig misslyckade, eller? (och bjuda på lunch om du nu råkar göra det:)) Gissar din gamla kollega hade "en del issues"..... eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Hurra för Tomtes språk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2009 man-love Thx guys. Verkligen. Med åren har jag blivit bättre på att ta både positiv och negativ kritik, men det är fortfarande svårt att komma med ett svar som inte är klyschigt eller där jag försöker skämta bort det hela. Men jag skriver ju här för att få respons, annars kunde jag lika gärna kladda ner mina tankar i en wordfil på datorn som ingen nånsin får läsa, och då är det såklart fantastiskt kul att det finns folk som uppskattar det jag skriver. Tack. (men vadå banala grejer och inte fascinerande liv? HU4rollz? ) resecheck Good thinking. Jag önskar att jag kommit på att fråga lite tidigare för då kanske jag hade kunnat synka med några av de andra gästerna. En ensam resecheck på en tusenlapp kommer man inte långt ut på kontinenten med. Men det är ett säkert kort som sagt. Tror att det kommer att kombineras med nån liten ljusstake eller dylikt bara så att det blir något kartongliknande att lämna fram (också). Av någon anledning känns det fånigt att lämna fram enbart ett kuvert. vette tusan om det inte om möjligt ger dig ännu större fiskstämpel om du foldar river för dina sista slantar i den handen Tjavars, nu är vi ju bara inne på hur stort akvariet bör vara (fisk är jag oavsett), men det blir lite som att välja mellan synstationfisk eller vektajtläggfisk. Vet inte vilket jag föredrar. Eftersom jag oftast är synfisk så kanske jag skulle lagt där så folk kunde tro att de kan bluffa lite vad som helst. Men å andra sidan tror jag det ger mer effekt när fi kan se handen och därmed exakt hur dåligt jag spelar. Det är sånt här som kallas analys av META-game va? (tack ska ni ha, tack, tack, jag uppträder här hela veckan) avundsjuka kollegor Alla sådana situationer, för att dra en pokerparallell, är väldigt readbaserade. Och det är väldigt svårt att veta vilka issues som ligger och bubblar under ytan och hur man bör hantera det hela. Ibland räcker det med en lunch så är allt frid och fröjd, och ibland är tyvärr det bästa att kapa alla band. En smula avundsjuka i sig kan ju nästan vara nyttigt. Det innebär att man vet vad man vill ha, sätter upp mål att sträva mot och får motivation att agera. Sen finns det lite olika varianter där det går fel. En del vet inte vad de vill. En del vet vad de vill men orkar inte ta tag i det. Och en del försöker verkligen nå dit de vill men misslyckas av olika anledningar. Eller de som lyckas nå sina mål bara för att inse att det inte alls var vad de ville egentligen. Lite whine från alla dessa grupper får man räkna med ibland. Särskilt som man själv ingår i alla dessa grupper då och då lite beroende på vad det gäller. På andra sidan myntet så är det om man ska vara ärlig lite trevligt och bekräftande att någon är avundsjuk på en. Om någon vill ha det man själv har så måste det ju innebära att man ’lyckats’ på ett eller annat sätt. Men hos dem där det övergår i missunnsamhet, de som verkar tro att deras egen situation skulle förbättras bara för att någon annan får det sämre, där är anständighetsgränsen passerad i min bok. Jag stoppar mitt svammel här för nu tror jag att jag kommit ut på psykologvatten där jag inte längre bottnar. Plus att det är dags för lunch! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 Maj , 2009 Rapport Share Postad 17 Maj , 2009 Dagens! Om en heltidsarbetande smårbarnpappa kan frigöra sig från plikterna tisdag (19/5) kväll från kl 18 och framåt är han välkommen till det numera anrika och traditionella livegamet hemma hos mr tight, sista innan sommarpausen. Inga kändisar denna gång men Ludde kommer från Gävle iaf (om någon annan trevlig Uppsala-bo skulle råka läsa detta och vara intresserad går det mycket bra att skicka ett PM till mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 17 Maj , 2009 Rapport Share Postad 17 Maj , 2009 Hahaha. Din uppdateringskartläggning var verkligen klockren. Jag har gått igenom alla dom där faserna och postade nyligen en graf efter några veckors slöskrivande. Blev tvungen att kolla datumet på inlägget för att försäkra mig om att det var postat innan min graf postades och således inte var en parodi på mig. Lite självcentrerat tänk kanske, men det var så klockrent att det var svårt att tänka annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 17 Maj , 2009 Rapport Share Postad 17 Maj , 2009 Hahaha.Din uppdateringskartläggning var verkligen klockren. Jag har gått igenom alla dom där faserna och postade nyligen en graf efter några veckors slöskrivande. Blev tvungen att kolla datumet på inlägget för att försäkra mig om att det var postat innan min graf postades och således inte var en parodi på mig. Lite självcentrerat tänk kanske, men det var så klockrent att det var svårt att tänka annat. Hur tänkte du nu? Vadå graf??? :ola: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 17 Maj , 2009 Rapport Share Postad 17 Maj , 2009 Hur tänkte du nu? Vadå graf??? :ola: va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 18 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2009 Dagens! Om en heltidsarbetande smårbarnpappa kan frigöra sig från plikterna tisdag (19/5) kväll från kl 18 och framåt är han välkommen till det numera anrika och traditionella livegamet hemma hos mr tight, sista innan sommarpausen. Inga kändisar denna gång men Ludde kommer från Gävle iaf (om någon annan trevlig Uppsala-bo skulle råka läsa detta och vara intresserad går det mycket bra att skicka ett PM till mig) Va, inga kändisar? Vilka ska jag då frottera mig med? Småbarnsförälderplikterna imorgon innefattar besök på simskola på eftermiddagen så det är lite oklart om/när jag kan komma loss i tid för att hinna donera. Men om det går för sig att jag gör en miss’n’run (en något försämrad variant av hit’n’run) så ska jag göra vad jag kan för att fixa till ett kort besök åtminstone. Jag måste ju hinna håna dig för att du inte klarat att installera HH-converter till SvS innan det blir sommarpaus. Hahaha.Din uppdateringskartläggning var verkligen klockren. Jag har gått igenom alla dom där faserna och postade nyligen en graf efter några veckors slöskrivande. Blev tvungen att kolla datumet på inlägget för att försäkra mig om att det var postat innan min graf postades och således inte var en parodi på mig. Lite självcentrerat tänk kanske, men det var så klockrent att det var svårt att tänka annat. Jag ogillar såklart att göra mina läsare besvikna, men, nej, inlägget var tyvärr inte relaterat till just din dagbok. Jag brukar iofs ta en titt i den då och då, men det är för att jag väntar på att lösningen till GTO-gåtan ska presenteras där. ** I övrigt så var det en intensiv helg. Upp tidigt lördag, köra 40 mil, gå på bröllop, upp tidigt söndag, irra runt på ALV hela dan, köra 40 mil hemåt igen, spela poker och komma i säng för sent. Jag behöver en till helg. Sällan har en tredagarsvecka kommit lägligare. Och ikväll ska jag leka masochist igen. Dålig fotboll i dåligt väder. Brr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 18 Maj , 2009 Rapport Share Postad 18 Maj , 2009 Blev snarare glad än besviken när jag såg att inlägget var daterat för tidigt för att vara relaterat till mig. GTO gåtan kommer du alldrig få en lösnign på eftersom det bara är en massa bullshit och ingen spelar gto egentligen. Titta bara på resultatet so far. explodonk>Gtowanabe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2009 Så blev man lurad att vara med på homegame hos Mr Tight igår. Fyfan vad riggat. De sitter och höjer en massa idiothänder mot varandra bara för att beta bort mig. Collusion ffs. Och sen när man för en gångs skull har en hand, då ”råkar” de sitta på något bättre. Jojo. Jag hörde nog hur de snackade om cardtricks, märkta kortlekar och hur de skulle rigga händerna, men jag trodde inte att de skulle vara så fräcka att de verkligen genomför något sånt. Kan ju knappast vara en slump att det händer precis när jag vänder ryggen till för att ta en kopp blaskigt te ur mikron. ** Men simskolan innan var iallafall desto roligare. Inte själva skoldelen kanske, för då satt jag mest och halvsov bredvid bassängen. Efteråt däremot var kanon, då jag med giltigt alibi i form av femåring kunde besöka äventyrsbadet för första gången på jag vet inte hur länge. När jag blir riktigt jävla highstakesballa (dvs aldrig) så ska jag skaffa en vattenrutchbana till min privata pool. ** Och senare på kvällen hann jag äntligen, äntligen se ikapp NBA-kvartsfinalerna. Inte så speciellt bra matcher, men bara att jag numera kan läsa text-tv utan att behöva akta mig för spoilers är en befrielse. Jag har som tidigare sagts ytterst svårt att se hur något lag ska kunna slå Cleveland i bäst av sju. Och eftersom de har fått vila till nattens match medan Orlando precis gått sju matcher är 1,88 på Cleveland -8,5 närmast en gåva. ** Nu dags för långhelg. Suh-weeeeet! Jag tror fanimej jag ska falla för populismlöften nästa val. Det parti som vill införa tredagarsvecka får min röst. ** För er som nu sitter i chocktillstånd kan jag meddela att det första stycket såklart var i allt väsentligt lögn. Hemmagejmet var precis lika trevligt som vanligt. Alltid skoj att träffa på lite andra pf-are och spela lite kort och snacka lite skit. Även om det blev lite väl kort och intensivt med tanke på att jag som ansvarstagande samhällsmedborgare måste komma sent och dra tidigt. Att jag inte kände mig helt övermatchad även bland folk som spelar högre än jag var också uppmuntrande. Resultatmässigt var det en smärre besvikelse förstås eftersom jag lämnade stället fattigare än när jag kom, variansen är hård men orättvis ibland, men annars trevligt helt enkelt. Helt ok te också, inte alls blaskigt. Radiokanalen lite sisådär dock. Åter till resultatet, jag måste få whina lite. Första gången jag lyckades bränna ett inköp hade jag JT96 på floppen JJ8. Ludde som spelar varje hand som stål lyckas just den här gången hitta den absoluta toppen av sin range och sitter på AK88. Inte så mycket att säga om när man torskar en 42/58 med pengar i potten. Sen försvann nästa inköp ett tag senare när jag fick in rubbet med KKJ3s med färgdrag på T85-floppen. Mr Tight hittar synen med topptvå + hålpipa QT98 vilket är ganska exakt 50/50. Och det får stå eftersom det var en sån kväll. Och därefter avvek jag. Jag hade en mental stoploss på tusenlappen där, och uppenbarligen var det inte min afton så det var ett bra läge att slänga in handduken. Men jag kommer att återkomma, var så säkra. Nu har jag ju innestående karma, och inte fick jag det utlovade hubbabubbat heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 Maj , 2009 Rapport Share Postad 20 Maj , 2009 ....och inte fick jag det utlovade hubbabubbat heller. Förstår att inga ursäkter på jorden på riktigt kan gottgöra denna miss....Men: For what its worth så lovar jag att det kommer finnas rikligt med Hubba Bubba till te:t i höst Som alltid kul att du kom över Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 28 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2009 Hej på er. Det var ett tag sen sist. Det är tur att man har bättre saker för sig än att sitta och skriva dagboksinlägg när det är långhelg. Som att sitta uppe för länge på kvällarna och spela poker till exempel. Här kommer iallafall en något osammanhängande sammanfattning. Grannens 50-årsskiva. Begynnande förkylning. Dagisrevision. NBA-semifinaler (jag är usel på att tippa btw). Ducka barnkalas. Grillning. Schyffert. Mer förkylning. Dubbel tvättstuga. Tillbaka till saltgruvan. Fortfarande förkyld. Fotboll. Ännu mer förkyld. Jobbar hemifrån. Riktigt ordentligt dunderförkyld. Ni vet hur en kille är när han är förkyld? That would be me. Och så poker on top. Jag försöker låta bli att spela medan min dotter är vaken/hemma, så det blir framför allt sena kvällar. Ibland lite för sena. Jag har nämligen en svaghet. Jag hatar att förlora. Och det har blivit några dagar av den varan på sistone, så jag sitter kvar och gnetar, och gnetar. Inte för att det går bättre för det. Så otroligt dumt. Förlusterna är inte jättelika, jag kör fortfarande med stoploss, men all tid som går åt däremot. Inte bra alls. Jag har åkt på ordentligt med stryk på SvS på sista tiden. Mycket nästnöt mot nöt. Allmänt dålig pottkontroll från min sida. Och dåligt spel rent generellt på grund av att det går dåligt. Lite småtilt helt enkelt. Så jag löste problemet genom att byta sida och kliva upp en nivå. Den nivån där de respekterar raisar ni vet. Klassisk money management. Lite skrajsna pengar i början, men jag börjar vänja mig. Allt över noll känns helt ok, så hittills har det gått över förväntan. Nu tillbaka till näsdukarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 28 Maj , 2009 Rapport Share Postad 28 Maj , 2009 Först: Tack för en suverän DB! Har du kollat upp hur mycket du rakear på 100-nivån. Jag räknade ut att jag rakear bort runt 7-8 PTBB på PLO50. Funderar på att gå upp i nivå bara av den anledningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2009 Nu är jag så jävla förkyld att jag fått storhetsvansinne. Lirar sex bord 1/2 samtidigt för att härda mig. Ner ett inköp ungefär. Go me! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2009 Uj, slutar ner fyra inköp. Inte bra alls. Tar nog ett tag att smälta. Jag har rulle för det, men ändå utanför min komfortzon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2009 Jaha, då var bankrullen i det närmaste gul. (paus så läsekretsen hinner komma ur sitt chocktillstånd) (ta djupa andetag, andas, andas) Nej, det har ingenting med gårdagens smärre debacle att göra. Jag har varken tiltskottat eller bränt pengarna på vin, kvinnor och sång. Däremot fick jag domen från min inofficielle bilmekaniker idag. Pendlarbilen är tillräckligt körd i dubbel bemärkelse. Eventuellt ska jag till och med vara glad att jag lever med tanke på hur ett av däcken satt fast. Dvs nästan inte alls. Det var nånting med hjullager och spindelled och nånting annat som jag inte heller vet vad det är. Så nu blir det till att antingen laga det gamla skrället eller införskaffa en ny(are) bil och vad har man annars en bankrulle till? ** Frågan om hur mycket rejk man betalar vill jag helst inte tänka på. Eftersom jag spelar mest hi-lo blir det väl ännu mer på grund av alla splittade potter. Jag får återkomma när jag vågat se efter. ** Än är inte rullen tom. Har plockat tillbaka två av gårdagens fyra förlorade inköp. Känns mycket välbehövligt. Jag är piggare idag och spelar bara fyra bord. Kan eventuellt ha något med saken att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 30 Maj , 2009 Rapport Share Postad 30 Maj , 2009 Så nu blir det till att antingen laga det gamla skrället eller införskaffa en ny(are) bil och vad har man annars en bankrulle till? Ah, den gamla irl-beaten på bankrullen. Been there! Frågan om hur mycket rejk man betalar vill jag helst inte tänka på. Eftersom jag spelar mest hi-lo blir det väl ännu mer på grund av alla splittade potter. Jag får återkomma när jag vågat se efter. Jag spelade 0.25/0.50 för några månder sedan för att komma tillbaka i matchen igen efter viss frånvaro. På HU snittade jag 9.5 PTBB/100, och betalade...9 PTBB/100 i rake. Yay. Jag klev upp i nivå av ren princip när jag råkade se det (vilket var bra timing eftersom jag haft en minirush efter det). Än är inte rullen tom. Har plockat tillbaka två av gårdagens fyra förlorade inköp. Känns mycket välbehövligt. Jag är piggare idag och spelar bara fyra bord. Kan eventuellt ha något med saken att göra. My man! Men du vet att det är ganska varmt och fint ute idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 2 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Juni , 2009 Ah, den gamla irl-beaten på bankrullen. Been there! [pokeranalogi] Asch, jag har varit rungood ganska länge så det var bara en tidsfråga innan jag skulle bli ordentligt utdragen. Har varit ofokuserad också vilket gjort situationen värre. Visst, jag skulle kunna reloada, men efter det här känns klienten lite småriggad, så jag tror faktiskt att jag ska göra slag i saken och byta sajt helt. Min affe får stänga det här kontot åt mig och är redan på jakt efter ett nytt bonuserbjudande som inte kräver en extremt stor insättning. [/pokeranalogi] I översättning: Bilen har funkat ett bra tag, och går nog att laga om det kniper, men jag vill hellre skaffa en ny begagnad bil som inte kostar skjortan. För att inte bli komplett pokerskadad har jag intalat mig själv att det faktiskt inte är ett självändamål att bygga och ha en bankrulle. Kommer det en irl-beat så ryker rullen. Tog ut mer än halva igår, så nu blir det till att kliva ner igen. Det gäller att inte sticka under stolen varför man spelar poker. Jag gör det till en inte obetydlig del för att vinna pengar så att jag (dvs familjen, man gör ju ingenting för sig själv längre egentligen) ska kunna ta en monetär irl-beat utan att få panik. Eller om dylika beats uteblir, kunna sätta en liten, liten guldkant på tillvaron. Plus att jag använder rätt så blygsamma pokervinster som rational för att slippa fokusera på att ”göra karriär” i alltför stor utsträckning. Sen skadar det inte att poker även är kul ibland även utan pengar inblandade. Men som jag säkert nämnt tidigare, om jag bara skulle spela för att ha skoj eller fördriva tid, skulle jag hellre grinda blixtschack på ICC. My man! Men du vet att det är ganska varmt och fint ute idag? [insert pic with owl saying O RLY? here] Det är ett härligt sammanträffande att den värsta förkylningen jag haft på fem år sammanfaller med en värmebölja. Verkligen underbart. Och nu när jag börjar karta på mig efter helgen så återgår vädret till det normala för början av juni. Tolv grader och duggregn. En irl-beat som ingen bankrulle i världen rår på. ** NBA har äntligen nått finalen. Jag är usel på att tippa så om ni tänkt satsa pengar är det väl bäst att backa Orlando för jag har väldigt svårt att se hur Lakers ska förlora detta (precis som jag hade svårt att se hur Cavs skulle förlora...). Håller en liten tumme för Magikerna iallafall. Start på torsdag. Jag kommer inte sitta bänkad tyvärr, men lär se alla matcher i efterhand, så det blir återigen tvunget att ducka nyheter och sportsidor ett tag framöver. Apropå basket så har jag hittat min förebild. Den här multimiljonären som har säsongskort till två lag och reser land och rike kring för att kolla på så många slutspelsmatcher han hinner. Som bonus har han ett riktigt coolt hus med utsikt över LA och som figurerat i ett flertal filmer (Charlie’s Angels, Big Lebowski mfl). Fler länkar: i ny reklamtappning. Snyggt. Inte lika snyggt. Men ganska kul. Den här postade herr Tajt i en numera låst tråd, och för att den inte ska falla i glömska kör jag en repris. Ett bergssäkert sätt att förbättra sin winrate. Ännu en stulen länk. Denna gång från Beardo som tipsar om att man kan (och bör) se Schyffert på nätet. Lite mer kultur skadar väl inte ett gäng pokerdegens. Häromdan hörde jag ett intressant program i P1 om Keith Jarretts kölnkonsert. Tyvärr har ingen annan letat fram länken åt mig så ni får hålla tillgodo med ett youtubeklipp så länge: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 2 Juni , 2009 Rapport Share Postad 2 Juni , 2009 [insert pic with owl saying O RLY? here] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Juni , 2009 Är det verkligen så bra att ha ett spam-filter i sin mail? Jag tror att man går miste om en mängd guldkorn. Se bara på det här fantastiska budskapet som jag fick äran att ta del av. Life-changing! james elliot (xxxxxxx@hotmail.com) How much money do you need? Are you satisfied with your salary? We know that you aren’t. That’s why you should to select more profitable way of making money. Online-casino, for example. Those people, who can’t win at online-casino, are losers. Don’t be like them, register and win! Click selwyn saith Låt oss bryta ner mailet i sina beståndsdelar för att tydligare åskådliggöra dess briljans. james elliot (xxxxxxx@hotmail.com) Namnet skrivet endast i gemener och skickat från en hotmailadress. Mycket förtroendeingivande. How much money do you need? En fråga som jag såklart alltid undrat över. En jättebra rubrik som gör att jag genast vill öppna och ta reda på hur mycket pengar jag verkligen behöver. Eller är det så att de vill veta hur mycket pengar jag vill ha och därefter tänker skänka dessa till mig? Are you satisfied with your salary? We know that you aren’t. Alltså, här har jag gått omkring och varit lite småmissnöjd med min lön, och det håller james elliot reda på. Vilken kille. Notera användandet av ’we’ som innebär att det är flera som håller koll på mig. Också förtroendeingivande tycker jag. Och det väcker nyfikenhet. james elliot och vem mer? That’s why you should to select more profitable way of making money. Oj, de har även lösningen. Ett lönsammare sätt att tjäna pengar! Tell me more, bwana. Online-casino, for example. Ah, där har vi det. Nätcasino. Så enkelt. Och det är bara ett exempel. De har fler grejer i bakfickan. Men varför är online-casino så bra? Those people, who can’t win at online-casino, are losers. Don’t be like them, register and win! Ah, såklart. Kan man inte vinna så är man en förlorare. Vilken logik. Och självklart är jag inte en av ’those people’ som är ’losers’. Alltså kommer jag att vinna. Det enda jag behöver göra är att registrera mig. Det här är ju fantastiskt. Här har jag pluggat på högskola helt i onödan när det enda jag behövde göra var att registrera mig på ett nätcasino så kommer jag att vinna och dra in mer pengar än min nuvarande undermåliga lön. Var ska jag registrera mig? Var? Var? Click Jaha på sidan xxxxxxx.xx.cz. Tjeckien? james elliot från Tjeckien? Det låter rimligt. Och sidan heter ingenting med casino heller. De vill väl inte dra åt sig för mycket uppmärksamhet utan bara välja ut sådana som är missnöjda med sin lön. Det kallar jag målgruppsselektering i världsklass. Jag är alltså utvald. Tack james & Co. selwyn saith Aha, här kommer förklaringen. Det är james och selwyn som är ’we’. Vilket teamwork. selwyn skickar mailen från james adress så man ska förstå att båda ligger bakom. Även han skriver bara med gemener för att visa att han är en man av folket. Grabbarna grus i nätcasinobranschen. Om inte det här konceptet slår igenom och blir världsledande så visar det bara på att folk generellt är ’those people’ och ’losers’. Nu ska jag bara registrera mig hos james&selwyn och sen gå in till chefen och säga vad jag egentligen tycker. Later, folks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts