fredde80 Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 FI är ganska sugen på att semibluffa/bluffa... synar vi i det här läget? ***** Hand 944748465 ***** 7.50/15.00 Omaha (PL) - den 13 februari 2009 14:20:22 Frida 6 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: saftpoker (1933.30) Plats 3: fiskfredde (1368.94) Plats 1: habanero1 (1973.30) saftpoker lägg LM 7.50 fiskfredde lägg SM 15.00 ** Giv ** saftpoker [N/A, N/A, N/A, N/A] fiskfredde [9s, Kh, 10h, 9r] habanero1 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** habanero1 Höj till 52.50 saftpoker Lägg fiskfredde Syna 52.50 *** Flop(Board): *** : [9h, 7k, Knr] *** Bet Runda 2 *** fiskfredde Passa habanero1 Passa *** Turn(Board): *** : [9h, 7k, Knr, 8h] *** Bet Runda 3 *** fiskfredde Satsa 84.37 habanero1 Höj till 365.61 fiskfredde Syna 365.61 *** River(Board): *** : [9h, 7k, Knr, 8h, 5r] *** Bet Runda 4 *** fiskfredde Passa habanero1 Satsa 843.72 Citera
pwned Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jag viker,Däremot om du har en bra read på han så kan ju en syn va motiverad.Du vinner inte i längden på att syna ner han där ialf. Citera
döfiskdö Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 All in turn , ganska exakt flipp om han visar Q10 vet inte om ja foldar eller synar river, din hand e ju alltid J hög stege och alldrig Q stege så han pushar alltid den rivern Citera
dextor Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 jag är förvisso en omahafisk men jag undrar också vad som får dig att bara syna hans raise på turn istället för att få in stacken här? att hitta fold mot någon som är "ganska sugen på att bluffa/semibluffa" finns ju inte. synar du verkligen för att folda om du inte träffar kåk på river? vad gör du om river kommer hjärter som inte är A eller parar brädet? när du väljer att syna turn och dessutom har honom som benägen att bluffa ser jag inte hur du kan vika river även om du inte förbättrar din hand. får man in pengarna på turn så slipper vi ju både beslutet på river och (den förmodligen minimala) risken att fi lägger sitt missade drag. Citera
grebgokz Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Jag skulle ha betat flop. Som spelat kan man ju anta att en stege är rätt så given här. Du kan ju syna turn med kåkdrag och hålstegedrag. Men river är ju check fold tycker jag. Om han verkligen bluffar skitmycket så kan man ju syna men hans check på flop tyder ju på antingen slowspelad nöt (i linje med bluffstollespel) alternativt hålstege som han isåfall satte på turn. Citera
Hero86 Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Jag tror att jag hade tagit denna syn av ett par anledningar. *3handed, du har second nuts och blocker till nöten. *Han gillar att bluffa. *Du kommer att få massor av information som du kan utnyttja senare, Om han nu har nötstegen så får du veta att han checkar nötdraget i position på farlig bräda(Som motståndaren har svårt att syna hans semibluff på.) har han inte nöten får du se att han är redo att dega av med suckerstr8 och re-raisar med den osv. Det här är en hand som även om du losar denna gång kommer att ge mer pengar tillbaka senare. Citera
Recommended Posts