Gå till innehåll

World Series of Poker 2009


EverestPoker

Recommended Posts

Som ni säkert vet så är Everest Poker åter igen officiell huvudsponsor av World Series of Poker. Everest Poker är ett utav de bästa ställena att säkra din plats i världens största pokertävling – WSOP 2009.

 

Våra steg i “WSOP Sit & Go” är en serie med progressiva Sit & Go turneringar, exklusiva för våra spelare. Du kan vinna ett prispaket till WSOP 2009 Main Event värt $13.000 eller ett prispaket till ett sidoevent värt $3.500 genom att klättra hela vägen till toppen genom våra steg, med start på endast $3 eller 750 Summit Points.

 

Så här fungerar det:

• Spela i valfri WSOP Sit & Go turnering – Starta på steg 1 eller hoppa direkt in högre upp i stegen.

• En 1:a eller 2:a plats i steg 4 ger dig alternativet att fortsätta klättra till Main Eventet genom steg 5 eller spela om en plats i sidoevent 54 med en buy-in på $1.500.

För mer information besök vår WSOP-sida!

 

NYHET!

Everest Poker kommer också att matcha alla vinster till alla spelare som kvalificerat sig till WSOP Main Event genom Everest Poker med upp till 1 miljon dollar. Även om du åker ur turneringen i ett tidigt skede så blir du alltså en vinnare. Baserat på förra årets siffror så innebär det att alla de 62 Everest Poker spelare – oavsett hur snabbt de åkte ur turneringen – skulle ha fått $20.000 VARDERA!

 

Uppdaterat 22:a april: Totalt har nu 64 spelare kvalificerat sig till WSOP Main och Side event. Gör det du med!!

 

Lycka till!

 

MVH,

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hm... min första fråga ser jag inget svar på, och den andra möjligen en antydan till svar på (om man får en "pollett" även till WSOP ME-inköpet), men knappast något säkert. Läser jag slarvigt?

 

Observera:

 

1. WSOP Steps-polletterna är endast giltiga som inköp till WSOP-turneringar.

 

2. WSOP Steps-polletterna kan inte föras över till andra spelare.

 

3. WSOP Steps-polletterna kan inte bytas mot kontanter eller annat.

 

 

Dock finns inget svar på din första fråga. Sry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock finns inget svar på din första fråga. Sry.

 

Såg också utläggningen om polletterna, men för att de reglerna ska vara relevanta bygger det ju på att man får pollett även som inköp till WSOP ME (och inte bara stepsturrarna). Dock misstänker jag att det är tvingande inköp, vill mest bekräfta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Everest,

 

Hur många seats beräknar ni "ge ut" i år?

Kommer man bli inköpt direkt, eller få cash som man sedan kan välja hur man vill spendera?

 

Hej dlinder,

 

Det är svårt att säga hur många spelare vi kommer att kvala in i år men förra året kvalade vi in runt 50 spelare och jag gissar att vi kommer att kvala minst lika många spelare i år.

 

Ja, eftersom Everest Poker är sponsor av WSOP så kan vi köpa in spelare direkt. Sen kommer resterande pengar att betalas ut till ditt spelarkonto för resekostnader.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vunnit någon WSOP-token, råkade anmäla mig till fel SNG. Vad kan jag göra med den här tokenen (Den borde vara värd ungefär 50$)?

 

Eftersom det angavs i den här tråden att tokens/poletter endast var giltiga i wsop-turneringar, inte fick överlåtas och inte går att byta mot kontanter eller annat så är en inte allt för vågad gissning att spela nästa nivå på SnG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där sidevent-grejen... Jag är inte så pigg på att spela "tvåkorts hållidom", men däremot hade jag tänkt mig spela en hel drös andra sidevents (2-7 no-limit. lilla hästen och så vidare).

Går det att samla på sig en bunt sideevents och "byta"?

 

Hej!

 

När du vinner ditt första paket till ett sidevent i WSOP Steps är det sidevent 54 som gäller men om du vinner ytterligare paket så får du $3500 insatt på ditt spelarkonto och du kan då själv välja om du vill köpa in till fler sidevent eller göra något helt annat för pengarna. :-)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När du vinner ditt första paket till ett sidevent i WSOP Steps är det sidevent 54 som gäller men om du vinner ytterligare paket så får du $3500 insatt på ditt spelarkonto och du kan då själv välja om du vill köpa in till fler sidevent eller göra något helt annat för pengarna. :-)

 

Mvh

 

Om jag (mot förmodan) skulle vinna ett sådant paket, och måste boka allt själv. Är det någon som kollar om jag faktiskt åker dit och spelar eller om jag behåller pengarna och gör ngt annat för dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...