Gå till innehåll

1400bb pot.


dafvor

Recommended Posts

Hej.

 

Är det någon mer som gör denna synen? Eller är det folk som jag som kallas fiskar. Fi är mycket dålig(imo) och har i princip spelat alla händer i alla pos. Vi har haft en del strider och det är han jag vunnit 6 inköp av.

 

Jag vet att han inte gör så med en bra hand som set, stege. Hade spelat mot honom i några timmar.

 

Det är inte lönt att kommentera mitt preflop spel då jag vet att det är sjukt kallt att limpsyna med J10 utg..

 

 

** Hand # 2413366477 starting - 2009-02-11 07:05:54

** Overdrive [Hold 'em] (0.02|0.04 NL - Cash Game) Real Money

 

Tim-Taler sitting in seat 1 with €3.66

yannou666 sitting in seat 2 with €59.01

dafv sitting in seat 3 with €27.82

udikaz sitting in seat 4 with €7.81

Eydalvur-660 sitting in seat 5 with €3.94

johnnycee sitting in seat 6 with €4.24[Dealer]

Tim-Taler posted the small blind - €0.02

yannou666 posted the big blind - €0.04

 

** Dealing cards to dafv: 10s, Js

dafv called - €0.04

udikaz raised to €0.24

Eydalvur-660 called - €0.24

johnnycee folded

Tim-Taler folded

yannou666 called - €0.24

dafv called - €0.24

 

** Dealing the flop: Qs, 8s, 10d

yannou666 went all-in - €58.77

dafv went all-in - €27.58

udikaz folded

Eydalvur-660 folded

 

** Dealing the turn: Qh

 

** Dealing the river: Ac

yannou666 shows: 7h, Qd

dafv mucks: 10s, Js

dafv mucks: 10s, Js

yannou666 wins €56.04 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Är det någon mer som gör denna synen? Eller är det folk som jag som kallas fiskar. Fi är mycket dålig(imo)

 

 

Iyo är är fi mycket dålig. Han har trots sina dåliga skills grindat ihop 15 inköp vilket JAG (inte imo)tycker verkar som att han är ganska duktig för nivån. Kanske dina reading skills som har missklickat?

.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killar & tjejej, detta är nl4. Fi är sjukt kass (och antagligen jag också iochmed att jag spelar där). Ni ser ju själva vilken hand han shovar med med 3 personer bakom. Tidigare vann han en 800 bb pot utg med 10 3.

 

Jag har väntat på att sätta dit honom ordentligt i 3h och tänkte att det inte var dags nu.

 

Men det är kul att vissa förespråkar syn precis som jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iyo är är fi mycket dålig. Han har trots sina dåliga skills grindat ihop 15 inköp vilket JAG (inte imo)tycker verkar som att han är ganska duktig för nivån. Kanske dina reading skills som har missklickat?

.....

Klart som fan att han är mycket dålig, har du ens läst handhistoriken? Han synar 6bb med computerhand och donkdegar sen 700bb med floppat tpnk.... Han är genomusel, alternativt bryr sig inte om pengarna på denna nivå och bara slaskar för skojs skull.

 

Jag tycker du gör rätt som synar. Med din read att han förmodligen inte skulle gjort såhär med set eller stege så bör du väl ha runt 60% mot hans range. Ett sånt läge tar jag alla dar i veckan.

 

Visst har de andra en poäng i att du förmodligen inte kommer kunna vinna tillbaks pengarna om du förlorar denna handen. Men jag har aldrig gillat detta argument. Det kan ta lång tid innan du får en bättre hand än den du har. Sen måste han ju samtidigt ha något han är villig att stacka av med. Och viktigast av allt, han kan när som helst lämna bordet. Dessutom, om vi tar det jag tror är en 60%are nu och vinner, så blir det större chans att vi även får resten sen eftersom vi nu täcker honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iyo är är fi mycket dålig. Han har trots sina dåliga skills grindat ihop 15 inköp vilket JAG (inte imo)tycker verkar som att han är ganska duktig för nivån. Kanske dina reading skills som har missklickat?

.....

 

Eeh, nej det är en superfisk som spelar varje hand och har klonkat friskt inget annat.

 

Jag hade nog foldat även om det är en flip eftersom det antagligen kommer bättre lägen där han kommer att ge bort pengarna. Motståndare som dessa är gratis pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade foldat, rent av dumt att ta en flip med mojligt lite lite plus ev for 6 inkop. Om jag daremot suttit med... tja 40 inkop pa bordet eller liknande sa skulle jag nog ta synen for da skulle jag slippa bygga upp en stack om jag forlorar for att vinna tillbaks pengarna av fisken. Kommer sakerligen battre lagen dar du vet att du verkligen leder och inte har en allman flipp. Syn kmr medfora -ev i langden gentemot att folda draget har skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det finns ingen övre gräns stackmässigt för hur mkt du är villig o syna med kombo?

Det finns ju faktiskt en chans att vårt flushdrag är totalt värdelöst här.

 

Det här är ju som att syna 6500 euro till i nl1000.

 

Antingen blir du levlad eller så levlar du. Och då betyder det att jag blev levlad. Lewl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens enklaste syn.

Ni som säger fold hur fan tänker ni?

 

Märkväl vilken sinnesjukt tight range fi har här ändå leder vi.

Om man sen ska ta op på orden att fi alldrig gör så här med set eller stege och sedan lägger till en hel mängd svagare händer som jag inte tagit med som diverse fds och tp så har vi fis range fullständigt krossad.

 

Board: Qs 8s Td

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 50.090% 49.16% 00.93% 22386 425.00 { JsTs }

Hand 1: 49.910% 48.98% 00.93% 22304 425.00 { TT+, 88, AsKs, AdQd, AhQh, QTs, Q8s, T8s, QTo, Q8o, T8o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm.. Om vi vet att han inte har monster (set/stege) och i övrigt befinner oss i ett vakuum är det rätt sanslöst att förespråka fold.

 

Seriöst, vi leder mot det mesta och leder apstort mot nästan alla drag.

 

Det som ev. kan rättfärdiga är väl just det faktum att vi kan hitta ett bättre läge så länge vi har stacken kvar. Men om han nu är så handikappad är risken stor att någon annan hyvlar honom 100bb i taget istället, innan vi hinner få ett sånt här läge+ igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...