eurythmech Postad 8 Februari , 2009 Rapport Postad 8 Februari , 2009 6-max event alltså? Ser ut som en ganska solklar trebet/syn-linje preflop. Jag slår om till ca 8k. Postflop blir ju beslutsträdet rätt stort*, men jag tror inte jag famlar i mörkret särskilt ofta med en pottbet i stacken, liksom. *= dvs med tanke på nyansskillnader mellan olika floppar osv. Citera
mr-flow Postad 8 Februari , 2009 Rapport Postad 8 Februari , 2009 Intressant. Jag hade nog trebetat till typ 6500ish och kräkts lite mot 4 bet slagit mig själv på kinden och foldat. Fan, inte hundra. Känns som man skulle kunna få in det här, 28bb är jävligt tråkigt att 3betsfolda 6bb. Oj missade helt att det var 6max. In med det. Citera
Antisk Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 3bet-syna AI känns superstandard. Jag hade sagt någonting runt 6-7k Citera
AAisking Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Det beror på om fi har FE till en 3-bet eller om du ska ta instapush eller calldownlinje här. Tar du instapush så måste du gå all in pre utan tvekan, något annat kan inte komma ifråga. Om FI har FE kan du pusha och ta linjen innan du shovar pre. Mot en LAG ska du nog instapusha mot en TAG samma sak men mot en CS är det inte lika givet men TT håller nog upp där med, enda gången du bör höja ögonbrynen och instafolda är om en WT går AI pre eller post då han kan ha setminat. Citera
eurythmech Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Du kanske borde koncentrera dig mindre på att klassificera motståndarna och mer på själva spelet. Varför inte ge en LAG chansen att fyrbeta AI med en range vi mår bra mot t.ex? Citera
sulla Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Får du in det här ligger du oftast marginellt efter hans range. Det du bör ta hänsyn till är bara hur ofta du kan få honom att vika mot trebet. Jag tar oftast raise här till 8k typ och mixar upp det med en syn ibland. Vid syn är tanken att jag ska raisa/reraisa de flesta floppar och få in det där. Citera
Rebonius Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 3betssyn>shove>flat>fold>3betsfold Citera
Hjort Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 5betsvik › 3betssyn>shove>flat>fold>3betsfold Citera
psykologas Postad 9 Februari , 2009 Rapport Postad 9 Februari , 2009 Det beror på om fi har FE till en 3-bet eller om du ska ta instapush eller calldownlinje här. Tar du instapush så måste du gå all in pre utan tvekan, något annat kan inte komma ifråga. Om FI har FE kan du pusha och ta linjen innan du shovar pre. Mot en LAG ska du nog instapusha mot en TAG samma sak men mot en CS är det inte lika givet men TT håller nog upp där med, enda gången du bör höja ögonbrynen och instafolda är om en WT går AI pre eller post då han kan ha setminat. Citera
Recommended Posts