Gå till innehåll

PLO med Jamton och hans vänner @ SVS


Jamton

Recommended Posts

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även jag joinar micro-plo-dagboken :D

 

Efter att förra månaden plussat ca. $10 över drygt 6,5k händer så är jag för tillfället nere i en svacka på 15 BI back över 5k händer den här månaden. Vilket inte är så jävla nice. Sanningen är att jag aldrig varit särskilt vinnande, så vet inte om jag kan kalla det svacka, lol.

 

Har börjat lägga ner betydligt mer tid på pokern nu och hoppas kunna vända backet. Förra månaden gick jag iallafall marginellt plus och försöker hitta tillbaka till den linjen igen.

 

Gogogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och softar på skolan, för ovanlighetens skull=) Har inte så mycket skola nu för tiden men just den här veckan har det vart mycket för på torsdag ska vi börja spela in filmen(PA100) så det har varit mycket förberedelser och imorn är det dags.

Pga detta har jag tappat lite pokertid men det ska vi nog kunna ta igen.

Hann med ett litet pass imorse innan jag begav mig hit. Det bestod av lite skottning på NL50, jag vet att jag inte ska lira där riktigt än men då är ju känd för min disciplin också:-D Spelade ganska bra och en del spel var jag riktigt nöjd med. Hinner inte spela så länge men slutar ca ett halvt inköp upp.

 

Ikväll är det tänkt att jag ska hinna med några timmars grind NL20 och inget annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj gott folk,

 

Satte mig ner för ett tag sedan och satte igång en session med 8 bord. Går väldigt fint till en början, men plötsligt börjar det ena bad beatet utlösa det andra. :shock:

 

Börjar med att jag får nöt färg på 1 ett bord och FI lyckas få en färgstege. Några händer senare kommer samma sak på ett annat bord.

 

Visst 2 inköp inte så farligt. Men sedan kommer triss över triss x antal gånger samt kåk över kåk och jag missar diverse monster drag. Slutar med att jag backar 10 inköp på ca 1 timma.:-(

 

Hade jag varit på högre nivå hade jag nog möjligen kunnat lägga någon triss över triss situation eller kåk över kåk men svårt äre på PLO10$.;-)

 

Ligger fortfarande plus men blev kraftigt less så jag tog en paus och idag ska jag grinda igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj gott folk,

 

Satte mig ner för ett tag sedan och satte igång en session med 8 bord. Går väldigt fint till en början, men plötsligt börjar det ena bad beatet utlösa det andra. :shock:

 

Börjar med att jag får nöt färg på 1 ett bord och FI lyckas få en färgstege. Några händer senare kommer samma sak på ett annat bord.

 

Visst 2 inköp inte så farligt. Men sedan kommer triss över triss x antal gånger samt kåk över kåk och jag missar diverse monster drag. Slutar med att jag backar 10 inköp på ca 1 timma.:-(

 

Hade jag varit på högre nivå hade jag nog möjligen kunnat lägga någon triss över triss situation eller kåk över kåk men svårt äre på PLO10$.;-)

 

Ligger fortfarande plus men blev kraftigt less så jag tog en paus och idag ska jag grinda igen!

 

Hur många händer? Ingen aning använder inte poker tracker som jag har på datorn :D! :o

 

10 inköp back på en timme svider rätt bra de! Som sagt är själv nere i en tråkig swing, men hoppas på att kunna jobba tillbaka nu!

 

Haha, börja använd PTO ffs :) Att kunna analysera sina stats osv är guld! Önskar att jag kommit på det tidigare :P

 

En timmes spel nu iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha alla i PLO micro gänget verkar vara inne i en elak varians kurva..

 

Är oxå där. Går mindre bra atm.

 

Spelade dock typ 250händer nyss och plussade 3inköp:)

 

Funderar oxå på att byta sida till VCpoker. kasst motstånd kapabelt med båda PTO och PA Hud och även 40% rakeback. Kan de vara nått?

 

är grymt less på redbet och boss faktist..

3timmars sömn inatt. funderar verkligen på att ta en powernap och bli människa igen.

 

Seee yaAaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog igen inköpet och lite till. för att sen förlora de:D

Slutar ett halvt inköp back och nu väntar skola till typ 22.00. Underbart. Not!

 

Skola till 22:00 är ju sick :o

 

Hade själv några dagar mellan 08.00 och 20.30 i våras, och det var ju bara sjukt deprimerande.

 

Har spelat drygt 1100 händer utspritt över idag och igår, som resulterat i ett inköp back. Ändå är jag verkligen nöjd med mitt spel och PokerEV visar att jag egentligen borde vunnit drygt två inköp. Känns som att jag börjar komma tillbaka till mitt spel som iallafall resulterade i +/-0 förra månaden, och det är väl ett steg i rätt riktning.

 

Har läst klart min Omaha-bok nu, och läste en hel del som jag verkligen inte tänkt på tidigare i Omaha. Boken är skriven av Rolf Slotboom och den går mest igenom shortstack spel men även en del deepstack. Har hittat en del riktigt intressanta delar och jag har börjat testa några av hans strategier lite smått. Jag ska läsa igenom några kapitel flera gånger så de verkligen sitter.

 

Blir inge mer spel ikväll, men imorgon ska jag försöka trycka in iaf 2k händer.

 

glhf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är fan lite jobbigt. men de är rätt ok.

 

Vi har öppet restaurangen vi har på skolan ( går hotell-restaurang programet) Och ikväll hade vi flamberingskväll... Fett coolt att stå och flambera oxfille inför gäster!;)

 

ska och hämta far min på¨flygplatsen vid 12 så kanske blir lite lir innan de..

 

Glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #10590877501: Table Serrano (6 max) - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha Hi - 16:28:54 ET - 2009/02/12

Plats 1: Speck ftw ($10.60)

Plats 2: jlang2124 ($3.15)

Plats 3: bambou54 ($4.75)

Plats 4: jAAt0n ($10)

Plats 5: palamino-philly ($10)

Plats 6: rborder182 ($6.50)

bambou54 lägger den lilla mörken på $0.05

jAAt0n lägger den stora mörken på $0.10

Knappen är på plats #2

*** HÅLKORT ***

Gett till jAAt0n [5d Jh 5h Js]

rborder182 synar $0.10

Speck ftw lägger sig

jlang2124 synar $0.10

bambou54 lägger sig

jAAt0n passar

*** FLOPP *** [Jc Kh Tc]

jAAt0n satsar $0.15

rborder182 höjer till $0.30

jlang2124 lägger sig

jAAt0n synar $0.15

*** TURN *** [Jc Kh Tc] [Kc]

jAAt0n passar

rborder182 satsar $0.10

jAAt0n höjer till $0.65

rborder182 höjer till $2.90

jAAt0n synar $2.25

*** RIVER *** [Jc Kh Tc Kc] [6d]

jAAt0n passar

rborder182 satsar $3.20 och är all-in

jAAt0n synar $3.20

*** SHOWDOWN ***

rborder182 visar [Ac 2c Qc Qh] en royal flush

jAAt0n muckar

rborder182 vinner potten ($12.15) med en royal flush

jAAt0n lägger till $6.50

*** SAMMANFATTNING ***

Totalpott $13.15 | Avgift $1

Lista: [Jc Kh Tc Kc 6d]

Plats 1: Speck ftw satsade inte (lade sig)

Plats 2: jlang2124 (knappen) lade sig efter floppen

Plats 3: bambou54 (lilla mörken) lade sig före floppen

Plats 4: jAAt0n (stora mörken) muckade [5d Jh 5h Js] - kåk med Jacks och Kings

Plats 5: palamino-philly står över

Plats 6: rborder182 visade [Ac 2c Qc Qh] och vann ($12.15) med en royal flush

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du hade en tung kväll igår Jamton, hoppas du kommer igen. :)

 

Själv har jag spelat 450 händer idag och för första gången den här veckan plussat, woho! $35+ landade jag på tillslut, vilket känns helt sjukt skönt. Hoppas det håller i sig nu bara.

 

Nu blir det lite mer grind, sen träning och sen lite ytterligare grind hoppas jag. :) plussaplussaplussa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har de gått bättre:) plus 3inköp plus bonus.

 

Tog ut rullen nyss och ska dra in på stars och förhoppningsvis klonka 25miljarde handen;) Vore sicken nice:D

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/25-billion/#re_bonus?utm_id=5'

 

Sen drar vi vidare till iPoker är planen:)

 

 

Men nu lite kaffe, toffife och nHL09

 

The grind is on:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade planer!!

 

Efter att ha varit in och lirat lite PLO20€ på redbets B2B klient (brukar spela på deras BOSSklient) insåg jag att inte fan kan jag ju lämna denna guldgruva?

Och lägg till en riktigt bra deal för en microlimit fisk så vore de rent utav självmord att lämna redbet.

 

Vorde bara skönt med en rulle oxå. har lite deg på stars atm under deras kampanj och när den är slut så borde ja hunnit grinda inhop en rulle där oxå.

 

Men nu ska ja göra lite citron kyckling med pommes och sicken nice sås;)

 

GLGL too me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 inköp upp för idag oxå.

 

Och kvällen är fortfarande kvar.

Ska dock och döma en träningsmatch kl9 ikv. div 3 herr. Spännande. sen blir de B2B för hela slanten:D

 

uppe i 6k händer den här månaden vilket är rekord och de har inge ens gått halva månaden...

 

BTW

Hur fan gör man för att lägga upp bilder utan att behöva stoppa in dom i nån hemsida?

 

 

 

Jam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice med plus, å att du slipper byta site å greja. :]

 

Själv tappade jag de tre inköp jag plussade, och dagen slutar istället -$5. Känns helt okej med tanke på att jag låg -$40 mot slutet, men fixade det någorlunda iaf till -$5 som sagt.

 

Blir nog inge spel i helgen, imorgon är det toffla för bruden som gäller och på söndag ere hockey. Är dock ledig från skola/praktik nästa vecka, så då blir sick med grind! ;)

 

Hur går det för Veteranen en dag som denna?

 

gl ikv grabbs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekord dag blev de idag.

 

Funderar på att skriva resultat med rädsla för att jinxa mej själv är för stort. Kan bara säga att ja aldrig har plussat så här mkt på en dag. Sweet:D

 

Även hunnit med 1,3k händer idag som oxå är rekord.. Nice nice.

 

PLO20€ är ju förfan en guldgruva:D

 

Men nu ska ja slagga. upp vid 11 för att fara och döma innebandy. Alla kan ju inte va pkr proffs:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekord dag blev de idag.

 

Funderar på att skriva resultat med rädsla för att jinxa mej själv är för stort. Kan bara säga att ja aldrig har plussat så här mkt på en dag. Sweet:D

 

Även hunnit med 1,3k händer idag som oxå är rekord.. Nice nice.

 

PLO20€ är ju förfan en guldgruva:D

 

Men nu ska ja slagga. upp vid 11 för att fara och döma innebandy. Alla kan ju inte va pkr proffs:(

 

Kul att det går bra för någon! Haha, säg nu vad resultatet blev!

 

Själv är jag drygt 4 inköp ner på 187 händer, NICE! Skulle inte äns satt mig för att spelat egentligen, vara bara stressigt och väldigt onödigt.

 

faKK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...