Gå till innehåll

PLO med Jamton och hans vänner @ SVS


Jamton

Recommended Posts

Sitter på ersboda och måste säga att jag börjar bli full:P Men det e bara nice,, har inte vart en så jätte bra dag pokermässigt. Har backat några inköp så nu blir det att gå ner i nivå för att nötgrinda ett tag. Vi får hoppas att det vänder,, ha det nu gött alla vänner!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att det går bra för någon! Haha, säg nu vad resultatet blev!

 

Själv är jag drygt 4 inköp ner på 187 händer, NICE! Skulle inte äns satt mig för att spelat egentligen, vara bara stressigt och väldigt onödigt.

 

faKK

 

Tyvär;)

 

Låter inte kul.. Men de vänder. Så småning om, bara grinda på och få jävel i rakeback;)

 

GLGL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på ersboda och måste säga att jag börjar bli full:P Men det e bara nice,, har inte vart en så jätte bra dag pokermässigt. Har backat några inköp så nu blir det att gå ner i nivå för att nötgrinda ett tag. Vi får hoppas att det vänder,, ha det nu gött alla vänner!!!

 

 

 

LOOOOOL!!!!:lol:

 

WT full, Har fått uppleva de en gång och de var en upplevelse de ska ni veta mina vänner!:D

 

Thats what im saying, Du är INTE reg på NL50 fisk;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semibubbla ofc i PLOturren...

 

Sick att ja inte träffat...

 

PokerStars Game #24981166901: Tournament #139359842, $10+$1 Omaha Pot Limit - Level XI (400/800) - 2009/02/15 23:17:04 CET [2009/02/15 17:17:04 ET]

Table '139359842 7' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: zibanchik (14160 in chips)

Seat 2: Wumster (9990 in chips)

Seat 3: Softy25 (4820 in chips)

Seat 4: XROMOY (6110 in chips)

Seat 5: lzearl (1790 in chips)

Seat 6: Karn071 (10965 in chips)

Seat 7: elmoSzczur (8155 in chips)

Seat 8: coolhand161 (6955 in chips)

Seat 9: jAAmton (4525 in chips)

Karn071: posts small blind 400

elmoSzczur: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to jAAmton [:9h::8h::6s::5s:]

coolhand161: folds

jAAmton: raises 2000 to 2800

zibanchik: folds

Wumster: folds

Softy25: raises 2020 to 4820 and is all-in

XROMOY: folds

lzearl: folds

Karn071: folds

elmoSzczur: folds

jAAmton: calls 1725 and is all-in

Uncalled bet (295) returned to Softy25

*** FLOP *** [:9s::Qh::7b:

*** TURN *** [[:9s::Qh::7b::3b: :

***RIVER*** [:9s::Qh::7b::3b::Kg:]

*** SHOW DOWN ***

jAAmton: shows [:9h::8h::6s::5s:] (a pair of Nines)

Softy25: shows [ [:Qs::As::Ks::Ag:] (two pair, Kings and Queens)

Softy25 collected 10250 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 10250 | Rake 0

Board [:9s::Qh::7b::3b::Kg:]

Seat 1: zibanchik folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Wumster folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Softy25 showed [:Qs::As::Ks::Ag:] and won (10250) with two pair, Kings and Queens

Seat 4: XROMOY folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: lzearl (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Karn071 (small blind) folded before Flop

Seat 7: elmoSzczur (big blind) folded before Flop

Seat 8: coolhand161 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: jAAmton showed [:9h::8h::6s::5s:] and lost with a pair of Nines

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv Biggest pot ever for me!!:D

 

 

layers(max 6):

kwasekzorr (EUR 26.61 in seat 1)

Izmekyar (EUR 34.30 in seat 2)

HanBanJan (EUR 77.41 in seat 3)

jAAmt0n (EUR 42.19 in seat 4)

Hilikus (EUR 42.25 in seat 5)

xveins (EUR 19.70 in seat 6)

 

Dealer: xveins

Small Blind: kwasekzorr (0.10)

Big Blind: Izmekyar (0.20)

 

jAAmt0n was dealt: :Tb: - :9g: - :8b: - :Ks:

 

HanBanJan Fold

jAAmt0n Raise (0.70)

Hilikus Call (0.70)

xveins Call (0.70)

kwasekzorr Fold

Izmekyar Call (0.50)

 

Flop :7b: - :6g: - :Jb: -

 

Izmekyar Check

jAAmt0n Bet (2.90)

Hilikus Raise (11.60)

xveins Fold

Izmekyar Fold

jAAmt0n Call (8.70)

 

Turn :7b: - :6g: - :Jb: - :Qs: -

 

 

jAAmt0n Bet (26.10)

Hilikus All-In (29.95)

jAAmt0n All-In (3.79)

Hilikus Payback (0.06)

 

River :7b: - :6g: - :Jb: - :Qs: - :2b:

 

jAAmt0n shows: :Tb: - :9g: - :8b: - :Ks: (a flush, jack high)

Hilikus shows: :Jg: - :2g - :Th: - :Jh: (three of a kind, jacks)

 

jAAmt0n wins: EUR 82.88 (with a flush, jack high)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2009-02-16 00:33:59 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Have no fear, snygg veteranen är tillbaka.

 

Ja säger inget annat förutom att jag har 230$ i rulle just nu och ca 40$ i rakeback på det.

 

Spelar du PLO10$ och du får varken action eller vinst?

-Börja bli aggressiv, potta utta helvete på knappen samt om du har en bra starthand någon annanstans på bordet.

 

Har märkt att mina motståndare foldar 50% oftare samt jag plockar hem mer potter i övrigt.

 

Jag har varit för lite aggressiv...

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från skolan är ja sicken trött efter endast 3h sömn inatt. Jobbigt läge.

 

Blir en powernap nu och sen drar vi igång lite grind sen iväg och träna sen grind igen efter som ja har sovmorgon till halv 2;)

 

Har dock 2hemuppgifter och ett hemprov som tyvär måste göras i dagarna men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen ligger nu på 290$, dvs en ökning på 6 inköp sedan förra inlägget.

 

Känns bra detta, Ivey sitter på thunderdome å börjar känna sig osäker...

 

"Phil Ivey (Observer: )That mr vet guy seems to be climbing pretty good better quit before he reaches the dome lol"

 

:lol:

 

340$ med rakeback. Rullen ska ligga på 500$ När månaden nått sitt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen ligger nu på 290$, dvs en ökning på 6 inköp sedan förra inlägget.

 

Känns bra detta, Ivey sitter på thunderdome å börjar känna sig osäker...

 

"Phil Ivey (Observer: )That mr vet guy seems to be climbing pretty good better quit before he reaches the dome lol"

 

:lol:

 

340$ med rakeback. Rullen ska ligga på 500$ När månaden nått sitt slut.

 

Haha, ojoj Ivey får passa sig!

 

Skönt att du är igång igen, du låter lite mer taggad nu än när vi hade vårat depptalk på msn :D haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag, efter en hemsk och helt bedrövlig månad, nu haft hela TVÅ gröna dagar!

 

Jag har bytt nätverk från FTP till iPoker och ett skin som heter BetMost Poker. 35% RB, många fiskar som gillar att stacka med näst bästa handen och godkänt mycket action.

 

Den nya siten kändes som en nystart och jag lämnade iallafall tilten kvar på FTP. Jag började spela riktigt bra, men hade fortfarande en hel del oflyt och gick ner mig sex inköp över drygt 2k händer. Men jag kände att jag spelade bra och min EV-kurva visade tydligt att jag borde legat plus och inte minus om oddsen hade varit lite lydigare.

 

Jag fortsatte att spela bra och har nu sakta men säkert över drygt 1,900 händer en profit på +$50. Ett inköp ifrån +/0 på nya nätverket, alltid något.

 

Mina senaste 4k händer har känts riktigt bra och det ser ut som att det äntligen börjar ge resultat. Hoppas det fortsätter såhär nu så jag kan snygga till siffrorna lite iallafall.

 

Jag är för tillfället 31 inköp ner på PLO10 under feb, men hoppas på att kunna vinna tillbaka iallafall tio till innan månaden är slut. Resten får RBn sköta, som jag hoppas kommer landa på runt $200 för den här månaden.

 

Går planen som jag hoppas kommer jag alltså gå +/-0 med hjälp av RBn, woho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag, efter en hemsk och helt bedrövlig månad, nu haft hela TVÅ gröna dagar!

 

Jag har bytt nätverk från FTP till iPoker och ett skin som heter BetMost Poker. 35% RB, många fiskar som gillar att stacka med näst bästa handen och godkänt mycket action.

 

Den nya siten kändes som en nystart och jag lämnade iallafall tilten kvar på FTP. Jag började spela riktigt bra, men hade fortfarande en hel del oflyt och gick ner mig sex inköp över drygt 2k händer. Men jag kände att jag spelade bra och min EV-kurva visade tydligt att jag borde legat plus och inte minus om oddsen hade varit lite lydigare.

 

Jag fortsatte att spela bra och har nu sakta men säkert över drygt 1,900 händer en profit på +$50. Ett inköp ifrån +/0 på nya nätverket, alltid något.

 

Mina senaste 4k händer har känts riktigt bra och det ser ut som att det äntligen börjar ge resultat. Hoppas det fortsätter såhär nu så jag kan snygga till siffrorna lite iallafall.

 

Jag är för tillfället 31 inköp ner på PLO10 under feb, men hoppas på att kunna vinna tillbaka iallafall tio till innan månaden är slut. Resten får RBn sköta, som jag hoppas kommer landa på runt $200 för den här månaden.

 

Går planen som jag hoppas kommer jag alltså gå +/-0 med hjälp av RBn, woho!

 

Har du fått RBn automatiskt av det där ipokernätverket? Det ända jag hittade var någon VIP cash club typ.:S Anledningen varför jag frågar är för att jag funderat ett tag på gå över till ipoker också men känns ovärt utan rakeback,spelar mest HU på lite lägre nivåer så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite nu på morgonen och en fisk plockade av mej ett inköp med att köpa ut mej på rivern sen började han berätta hur bra han var och att ja sög och allt. Men tanke på hur kasst han spelade var ja ju tvungen att ha snoppmätat tävling med han..

 

HU4 RoLZ ofc!!!:D

 

Blev PLO50 vilket är deras lägsta.. Plockade av han hans halva inköp på 7-8min bara sen drog han. De räddade plusset idag hittils:)

 

Thank god for fishes!:D

 

Skola nu.. Bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...