Gå till innehåll

Bli bättre av att titta på poker?


svenskseal

Recommended Posts

Det du ser på TV är nästan endast final tables vilket skiljer sig enormt från allt annat än just final tables. Kanske lite självklart men värt att poängtera för dem som inte vet, skillnaden jämfört med allt annat är ENORM.

 

Grundteorin i spelet kan väl appliceras till det mesta turneringsspel på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan lära sig otroligt mycket genom att se på sofi-propp i Z-TVs celeb-poker... ;)

 

Skämt å sido, det är inte genom att titta på poker, utan att lyssna på en bra komentator som man lär sig något.

 

Exempel:

Hur många nybörjare tror du skulle upptäcka tells på spelarna om inte Ken påpelade det för dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att poker på tv snarare saboterar folks spel än hjälper det. Många får för sig:

 

:spade: De spelar så konstigt - det där kan jag göra bättre.

 

eller

 

:spade: Jaha, är det så man ska spela. (Och går sedan all-in med Q2o själv i början på nästa turnering.)

 

Båda slutsatserna är ju fel.

 

Anledningarna till den skeva bilden är två. Dels spelar de shorthanded (jag tänker på WPT nu och större delen av de flesta andra pokerprogram) med ganska stora blinds, dels får man se ett så litet urval av givarna. Man får inte se "raise - all fold"-händerna. Det är lättare att förstå varför en spelare reraise:ar all-in med Q2o om man vet att killen som höjde har höjt fem givar i rad utan att bli synad.

 

Poker på tv är underhållning i första hand. Vill man lära sig poker tror jag att det är bättre att använda tiden till att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att poker på tv snarare saboterar folks spel än hjälper det. Många får för sig:

 

:spade: De spelar så konstigt - det där kan jag göra bättre.

 

eller

 

:spade: Jaha, är det så man ska spela. (Och går sedan all-in med Q2o själv i början på nästa turnering.)

 

Båda slutsatserna är ju fel.

Så:

 

:spade: TV-poker har fått massor med människor att börja spela (och är till viss del ansvarigt för den nuvarande pokerboomen).

 

:spade: TV-poker får nybörjare att spela fel, vilket vi som spelar rätt tjänar på.

 

Jag kan inte se något fel i det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: TV-poker har fått massor med människor att börja spela (och är till viss del ansvarigt för den nuvarande pokerboomen).

 

:spade: TV-poker får nybörjare att spela fel, vilket vi som spelar rätt tjänar på.

 

Jag kan inte se något fel i det... ;)

 

Absolut inte. :D

 

Egentligen borde vi alla ha en stående överföring på $5 i veckan till Mike Sexton & Vince Van Patten. (Ja, jag är snål. ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

selvfølgelig blir man bedre av å se profesjonell poker. Har sett mye på WSOP og WPT, der ser man liksom hvilke kort man burde spille og når man burde prøve å bløffe og hvilken posisjon du burde raise før flop. Jo flere flopper du ser, jo bedre blir du. Men hvis du først ser poker på TV så syns jeg ikke at du skal inspireres av "celeb poker", det er liksom tvstjerner som spiller poker uten å kunne spillet. Var en kar som gikk all in på fourth street uten å vite at det kom et femte kort og gikk ut pga. det. Haha, sjanseløst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...