Mattzon Postad 8 Februari , 2009 Rapport Postad 8 Februari , 2009 Var på MC mässan i Stockholm för ett par veckor sedan och såg min drömhoj, en Triumph Street Triple R, matt orange. Säljarn sa att det var det första exemplaret som kommit till Sverige. Jag blev helt såld och beställde en ny från en handlare i Göteborg redan dagen efter:roll: När jag gjorde beställningen var jag noga med att påpeka att jag inte ville ha ett utställningsexemplar som 100 tals pers har kladdat på. Säljaren sa att jag givetvis skulle få en sprillans ny dirket ifrån England och att den troligtvis skulle anlända i månadskiftet februari/mars. Nu har den redan kommit till försäljningstället och jag har varit och kollat på den. Blev dirket misstänksam då det första jag såg på den var ett likadan repa som jag såg på utställningsexemplaret. Misstankarna minskade inte när säljaren sa att dom behandlat lacken med något polermedel. Vem fan polerar en matt lack om man inte vill dölja något? Kollade iaf upp hojen på transportstyrelsen igår. Ägare/Brukare Namn: TRIUMPH MOTORCYCLES AB Adress: BOX 6036 Postnr: 141 06 Förvärvsdatum: 2009-01-29 Ort: KUNGENS KURVA Nu kan det ju faktiskt vara så att jag fått en helt ny hoj direkt ifrån England och jag tänker inte anklaga någon innan jag kan visa att det är ett utställningsex. Men det är lite väl många oklarheter för att jag ska känna mig lugn. *Likadant märke på samma ställe kan vara en tillfällighet *Dom kanske behandlade lacken bara för att vara schysta *Jag hade tur och det stod en splirrans ny hoj i England och bara väntade på att bli skeppad till Sverige så fort telefonen ringde *Triumph i Stockholm står som ägare på alla nyimporterade trajjor Har tänkt ringa Triumph i Stockholm och säga att jag är sugen på den oranga trajjan som jag såg på mässan och fråga vart den befinner sig nu. Några andra förslag på hur jag ska gå vidare? Citera
Recommended Posts