Gå till innehåll

HELGPYSSEL! VEM VINNER? (Pris till rätt förklaring)


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alternativ A..

jag vill ringa min polare i japan då jag ser A8 som hålkort (+81 för att ringa till japan, 1=A)..

 

Flop kommer 882 då Ludvig III avlider år 882..

Turn är Q (Q-magazine)

River kommer 2 eftersom basen i det binära talsystemet är 2.

 

Eftersom brädan är 882 Q 2 så har vi kåken 88822 och högre än fi's kåk då han har uran (29) = 22288

 

SHIP IT HOLA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och din motståndare har skojigt nog exakt samma antal marker kvar när blinds och mörkar är lagda.

 

Öh, du har väl inte alls vunnit om fi sitter BB? Då har han ju en sb kvar även om du vinner handen...

 

Nej det är lugnt, du behöver inte ge mig något pris.

 

:shock:

 

 

Edit: Jag är trött. Fan. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, du har väl inte alls vunnit om fi sitter BB? Då har han ju en sb kvar även om du vinner handen...

 

Nej det är lugnt, du behöver inte ge mig något pris.

 

Det var det första jag tänkte på också å att det var nån sorts kuggis med det, sen orka ja inte tänka nå mer å gick å hackade lök istället :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Glimne hade AA (stoppsignal = S, x2 = SS = Ess-Ess). Rivern är en knekt = jack, som Stangertz spelade i filmen (som utspelar sig på 70-talet).

 

Resten vet jag inte.

 

Imponerande. En semipackad skåning som både har två rätt av två och ett rätt av två...På samma gång så att säga.

 

HAHAHA, satt i fem minuter och funderadu hur fan ni fick in Japanska nummer och Franska kungar innan jag såg att frågan var utbytt....

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamaicanen hade sån flyt att han kände dealern varpå dealern gett honom tre kort istället för två, därav ena anledningen till vår reaktion till kameragubbarna. Jamaicanen hade oturligt nog fått 27off och ett kårleg som ger honom billigare öl i baren efter finalbordet är avklarat.

 

Glimnes fold är ju egentligen rätt solklar, det har han gjort hela turneringen, han vet att hans AA ligger rätt dåligt till mot en Jamaican med 3 kort och en skitförbannad pf-are med en QJ <-- Vår andra anledning till att vi är skitsura är ju såklart att en dam kan ju omöjligt idka otukt med en knekt eftersom knekten är hennes och kungens son, incest är fan det värsta vi vet.

 

Jag är likt Jennez inne på att Göran Stangertz värde är J av den enkla anledningen att Görans initialer bildar förkortningen GS vilket man härleder till Jesus och med sina 70-tals kläder vill han modernisera den gamla bilden av Jesus i sin konfirmandkåpeliknande utstyrsel till att likna de klädda korten i en Öbergskortlek.

 

Hur hade det gått då?

Floppen kommer Q 2 7

Glimne skitsur

Turn en drinkbiljett

Varpå Jamaicanen går och hämtar en öl och sen när rivern kommer slänger sig Stangertz på bordet för att med lite flyt få lite bärs av Jamaicanen.

Glimne hade mycket riktigt blivit utdragen men alla blev glada ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...