Gå till innehåll

Folda KK preflop? nlfr1000


Recommended Posts

Är det okej att hitta synen här. CO har jag på 14/12/5 med 3bett pre på 8%, detta över 1000 händer. Både jag, CO och SB har 3bettat varandra rätt hårt under kvällen. Notera stackdjupen.

 

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 30549

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $1108.68

Hero (BB): $1713.50

UTG: $1406.55

UTG+1: $1305.00

UTG+2: $891.00

MP1: $312.50

MP2: $1000.00

CO: $1531.25

BTN: $206.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with K :spade: K :diamond:

5 folds, CO raises to $30, 1 fold, SB raises to $100, Hero raises to $250, CO raises to $1531.25 all in, 1 fold, Hero calls $1281.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det okej att hitta synen här. CO har jag på 14/12/5 med 3bett pre på 8%, detta över 1000 händer. Både jag, CO och SB har 3bettat varandra rätt hårt under kvällen. Notera stackdjupen.

 

Ja är ju +EV så länge hans range är större än AA? Spec. om det är vanligt med 3bet pf.

 

Dock förstår jag inte riktigt hur du tänker när du väljer att skriva med magenta, annars wp.

 

Du har två kungar på handen

Som vanligt älskar jag katten. Giftas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du måste tänka på är att fi ger en image när han är sådär djup, dvs han shovear endast AA/KK i det läget.

 

Förutsätter vi att Fi är TAG med movekapacitet så kan han även göra samma spel med AKs/AKo/QQ och kanske även AQs. Detta är FR och inte SH, AA vs KK känns mer "standard" på FR än på SH, personligen kan jag faktiskt hitta fold men tycker inte det är fel att syna.

 

Beror helt på hur stor movekapacitet du tror han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du måste tänka på är att fi ger en image när han är sådär djup, dvs han shovear endast AA/KK i det läget.

 

Förutsätter vi att Fi är TAG med movekapacitet så kan han även göra samma spel med AKs/AKo/QQ och kanske även AQs. Detta är FR och inte SH, AA vs KK känns mer "standard" på FR än på SH, personligen kan jag faktiskt hitta fold men tycker inte det är fel att syna.

 

Beror helt på hur stor movekapacitet du tror han har.

Han höjer från CO, inte UTG. Chansen att just spelare X får en starkare hand bara för att han sitter vid ett bord med Y antal motståndare istället för Z antal motståndare finns inte. Hans hand är fortfarande slumpartad.

 

Det man får kolla på är hur hans stats ser ut från den aktuella positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att hans range är QQ+, AK så har han AK eller QQ ca 67% av gångerna.

Föresatt att han gör detta spel 100% av gångerna med alla dessa händer vilket jag personligen inte tror.

 

Han kan väl mycket väl se din 4b som en resteal om SB 3b light och därmed pusha en hyffsat bred range. Given syn tycker jag.

En stor poäng där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man ska inte folda KK någonsin i fullring? Trots att en TAG 5betts trycker över mig och 3bettarn 150BB djupa? Hur ofta har han AK/QQ här?

 

Givet att hans range är QQ+, AK så har han AK eller QQ ca 67% av gångerna.

 

Ungefär så jag menade, du är endast slagen av AA, visst det händer men tycker inte du kan hitta folden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjer från CO, inte UTG. Chansen att just spelare X får en starkare hand bara för att han sitter vid ett bord med Y antal motståndare istället för Z antal motståndare finns inte. Hans hand är fortfarande slumpartad.

 

Det man får kolla på är hur hans stats ser ut från den aktuella positionen.

 

Snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...