Gå till innehåll

Poker-SM LIVE, 2009 Tallinn - Officiell turneringstråd


Recommended Posts

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Få man spela i andra saitkläder än era samarbetspartner?

 

Om du är en sponsrad spelare eller på annat sätt måste/vill/ska spela sponsrad så är det ok oavsett om denna operatör är partner eller inte. Dock är det inte tillåtet för en operatör att anordna kval, satelliter eller på något sett använda Svepofs eller Live-SM som varumärke utan att vara partner till Svepof för SM.

 

Restriktioner för branding av enskilda spelare med icke samarbetspartners logotype:

 

Spelare för icke samarbetspartners kommer att tillåtas bära företags logotyp/märke förutsatt att följande restriktioner accepteras och åtföljs:

 

• En logotyp på bröstfickan som inte överstiger 70 cm2

• Två logotyper på tröjans överärmar som inte överstiger 25 cm2 (En på vardera ärm)

• Inga andra logotyper eller märken från sponsorer på andra klädesplagg eller på kroppen

• Basebollkepsar och kortväktare är dock tillåtna med logotyp

• Spelare kan endast vara sponsrade av ett företag innan turneringsstart, inga tillkommande sponsorers logotyper eller märken tillåts på spelaren efter turneringsstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en sponsrad spelare eller på annat sätt måste/vill/ska spela sponsrad så är det ok oavsett om denna operatör är partner eller inte. Dock är det inte tillåtet för en operatör att anordna kval, satelliter eller på något sett använda Svepofs eller Live-SM som varumärke utan att vara partner till Svepof för SM.

 

Restriktioner för branding av enskilda spelare:

 

Spelare kommer att tillåtas bära företags logotyp/märke förutsatt att följande restriktioner accepteras och åtföljs:

 

• En logotyp på bröstfickan som inte överstiger 70 cm2

• Två logotyper på tröjans överärmar som inte överstiger 25 cm2 (En på vardera ärm)

• Inga andra logotyper eller märken från sponsorer på andra klädesplagg eller på kroppen

• Basebollkepsar och kortväktare är dock tillåtna med logotyp

• Spelare kan endast vara sponsrade av ett företag innan turneringsstart, inga tillkommande sponsorers logotyper eller märken tillåts på spelaren efter turneringsstart.

 

Hej.

 

Tror det här blir mitt första inlägg efter 3 års nyfiket läsande. hehe

Jag har tänkt att lira SM, sponsrad. Men reagerade lite på vilkoren för kläderna då 70cm på bröstet knappast håller sig över bröstet och 25cm är väl vad XXL har i omkrets runt armarna typ? Sajten som jag representerar har en logga på ryggen som ni inte nämner något om, är det alltså förbjudet? :shock:

En sista fråga/fundering kommer det gå runt nån och mäta storleken på logotyperna? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill köpa in dig via NordicBet så fixar vi det! Kontakta patrik@nordicbet.com för mer info.

 

NordicBet kör igång med satelliter till Live-Poker SM 2009 den 2 mars med final 11 maj!

 

3 garanterade paket i "stora finalen" samt 1 paket garanterat i "andra chansen" ett par timmar efter.

 

Du kan kvala in från 0 SEK då vi kör även freeroll satelliter!

 

Vi mjukstartar idag med en freeroll kl 19:15 där vi garanterar 1 plats till den dagliga re-buy satelliten 2 mars (måndag). I freerollen finns även möjlighet att göra rebuys så det kan bli fler platser till den dagliga satelliten beroende på hur många som väljer att göra rebuys.

 

Freerollen hittas under "Scheduled Tournaments" och "Freerolls"

 

Ett ypperligt tillfälle att få vara med samma team som Peter "Nalle" Hedlund, Tomas Brolin och Tony Rickardsson!

 

 

Info om SM via NordicBet kommer upp på hemsidan inom 2-3 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller kvadratcentimeter och inte omkrets eller någon annan längd, så det verkar vara fullt rimliga storlekar ;-)

 

Jo jag kom på mig själv en stund efter att jag hade skickat, men 70cm2 är fortf. ett extremt tryck om man preciserar det till en bröstficka!

 

Och visst funkar det att be om ett annat plagg, men känns det inte lite larvigt om man skulle förbjuda ryggtryck? Har ingen förståelse för en sån regel isf. och skulle gärna höra hur de har tänkt kring det beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna regel gällde inte förra året va?

På vilket sätt kommer ni efterleva dessa regler (diskning etc?).

 

Jag var nog otydlig i mitt förra inlägg gällande branding. Detta regelverk gällande branding gäller enbart icke samarbetspartners.

 

Spelare för samarbetspartners får sätta logotyper var dom vill, kläder, kepsar, eller dylikt....;)

 

Regler kommer att efterlevas då vi helt enkelt kommer att plocka av otillåtna logotyper och annan branding på spelare som spelar för icke samarbetspartners.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog otydlig i mitt förra inlägg gällande branding. Detta regelverk gällande branding gäller enbart icke samarbetspartners.

 

Spelare för samarbetspartners får sätta logotyper var dom vill, kläder, kepsar, eller dylikt....;)

 

Regler kommer att efterlevas då vi helt enkelt kommer att plocka av otillåtna logotyper och annan branding på spelare som spelar för icke samarbetspartners.

 

Haha.. fan va kul, jag får meddela min sajt att bli samarbetspartner om de vill ha tillgång till att marknadsföra sig på min rygg eller se till att skicka lite nya kläder. :-D

 

Jag tackar hur som helst för förtydligandet.

 

Och hoppas samtidigt innerligt att sajten inte väljer att utnytja varenda cm av de 70cm2 man hade rätt till på bröstet, det skulle se riktigt latjo ut. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju faktiskt lite fjantigt att ha massa regler för sponsring mm.

 

Får man fråga vem som kommit på denna regel?

 

Skillnad om dom sk samarbetspartnerna betalade allas inköp men så länge ens sponsor får betala fullt inköp så tycker jag att dom ska få synas på lika villkor som alla andra..

 

 

Är detta tillåtet enligt lag? (finns ju fan reglemente för allt inom EU idag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna regel finns för att skydda dom samarbetspartners och sponsorer som vi jobbar med. Den har inte tillkommit för att göra livet svårare för enskilda spelare, utan för att undvika mer eller mindre spektakulära PR-kupper som annars skulle kunna genomföras av bolag som inte är samarbetspartners.

 

Exakt samma regler gäller för övrigt exempelvis på alla EPTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förstå att såna här regelverk finns i EPT mm för där är det arrangörer inblandade som ska tjäna maximalt med pengar. Svepof poker-sm ska ju vara folkets/spelarnas sm.

 

Sen att icke samarbetspartners inte får ha sattar m. tycker jag också är löjligt. lika löjligt som att tex svenska spel förbjuder nätpokersajter att arrangera sattar till svenska spels liveturrar.

 

Trodde att svepof försökte jobba för att öppna upp pokermarknaden istället för att öka regleringen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du kan få branding på tröjor att ha något med reglering att göra förstår jag inte. Tidigare år så finns det sponsorer som inte direkt uppskattat att spelare från andra aktörer ens har fått vara med och spela. Vi vill inte stoppa spelare, men tycker detta är en utmärkt kompromiss. Vi skyddar turneringen i sig samt en del värde åt våra samarbetspartners.

 

Anledningen till att inte icke samarbetspartners får köra satelliter är ekonomisk. Evenemanget hade inte gått runt om alla fritt fått köra satelliter. Det är inte direkt en lysande ekonomisk affär att arrangera en pokerturnering utomlands. Vår prognos på årets arrangemang ligger på en liten vinst.

 

Skulle vi använda oss av en exklusiv sponsor så skulle denna sponsor högst troligt vilja arrangera alla satelliter själv.

 

Har du en lösning på problematiken angående ekonomi, satelliter samt öppenhet för alla, så är du mer än välkommen att höra av dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej,

 

Vi är stolta att annonsera följande aktörer som helt klara partners till Poker-SM. Flera av våra partners gör en storsatsning på Poker-SM, satelliter är igång på ett antal av dom.

 

Betway

Pokerducks

Unibet

Potraiser

Full Tilt

NordicBet

Red Kings

Betfair

5050poker

Betsson

Expekt

RedBet

 

Mediapartners:

Poker Magazine

Poker.se

Prosharks.com

 

Det förhandlas fortfarande med flera partners, och fler kommer tillkomma redan inom några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...