benknackan Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2009 Jo känns lite så måste raisa ngt. Och sen väl där är man commitad. mhrm, aja väntar lite ytterliggare kommentarer om jag mot förmodan skulle få det. Har vart en riktigt fin dag idag. Plussat på fint ca 2k $ idag, Har sprungit bra på båda sidorna. Spelat tre sessioner till sen jag skrev sist. Plussat 1k på merge, sen senare hitta jag 700 $ plusset på ongame. Flöt på okej men flaxa fint i slutet bland annat med en välförtjänad klonk i 300 BB potten med en 30/70. Spelade nyss en till session på merge också. Blev en riktigt kort session det på 20 min. Kom helt fel in i en HU match som börja bra. Men sen fick hug på alla cb och äckelhanden QxQh på JhXhXh som tröks in på flop då fi naturligtsvis fått in färgen. Som håller efter det så har han momentum på mig så jag väljer att sluta. Tur var så han jag klonka in en pott med 96s på 2/4 med 125 BB. 3b i pos flop As9xXs turn 9x åkte skiten in mot AQ. Rivra färgen men spelade ingen roll heh . Så blev lillplusset där med. I alla fall väldigt skönt att äntligen vara + på båda nätverken för året. Kommer återigen bli spelledigt för mig ett tag nu över helgen. Återkommer på söndag kväll/ måndag. Citera
benknackan Postad 16 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2009 Hmm precis spelat färdigt första sessionen för veckan. Gick riktigt fint hitta nästan +3bi. Tappade dock nästan ett bi i slutet. Men inte så mycket att göra åt. Överlag nöjd med spelet en hand jag är ngt missnöjd med typ annars inte så mycket. Tänkte kanske lite för lite aktivt också genom sessionen tyvärr vilket är ett stort problem. Allt för mycket är på auto pilot så att säga . Spelade denna på ongame, ska nog börja titta på att lägga in lite 2/4 bord också på ongame. Kommer nog göra det när jag ser fiskiga markeringar från det lilla jag lirat där innan. Sen så tyvärr har BBJn på merge gått utan att jag var med. Så blir nog mer fokus på ongame nu framöver. Men får se kan bli så att jag lägger allt 2/4+ spel där. Och fortsätter grindar 1/2 på ongame vi får se hur det utvecklar sig. Citera
benknackan Postad 16 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2009 Spelade lite 2/4 nu på ongame och 1/2. Skulle man inte gjort förstås. Hitta 1.5k backet direkt. 1k på 2/4 med EV på 0. Trots att ett inköp åkte toptvå mot set på turn. Äckligt riggat var vad det var för en. Hade två st midpp mot två halvstackar som förstås har högre pp ai pre. Och allmänt skit. Sen på de så hade jag set mot stege på 1/2. QQ mot KK, som jag kanske borde ha kommit undan. Vidrigt är va det varit... Aja postar en graf istället: Citera
benknackan Postad 16 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2009 Har spelat en hel del mer har fortsatt i samma stil bläääääääääää är lite händer som saknas. Är väl 500 mer back. Så blir nog inge mer lir idag. -2k idag då Citera
benknackan Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 Fortsatt piss gåre usch. Tror jag inte fått vunnit en ai på hela dagen igår och idag typ. Vann tydligen två på hela dagen igår drygt 3k händer heh. Men jobbigast är att alla halvstackar klonkar mot mig . Hand som är ganska typisk för hur det känns som att de går: No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Hero (Button) ($203.40) SB ($36.25) BB ($205.75) UTG ($136.40) MP ($222.90) Preflop: Hero is Button with K:diamond:, J:spade: UTG calls $2, 1 fold, Hero raises $9, 2 folds, UTG calls $7 Flop: ($21) 8:heart:, J:diamond:, K:club: (2 players) UTG checks, Hero bets $14, UTG calls $14 Turn: ($49) Q:spade: (2 players) UTG checks, Hero bets $30, UTG raises $60, Hero raises $150.40 (All-In), UTG calls $53.40 (All-In) River: ($275.80) 6:spade: (2 players, 2 all-in) Total pot: $275.80 Citera
benknackan Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 Såja första plus sessionen på fem st. Känns skönt hitta ett okej plus också +3.5 inköp. Sket sig dock en del i slutet, men över EV i alla fall så ska inte klaga lol. Ska sakta men säkert grinda på nu får vi se hur det går. Har för övrigt en riktigt tilt idag och har fått ett rejält svullet ögonlock. Vilket inte är så jävla kul, hoppas att det går över snart. Citera
benknackan Postad 18 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2009 Spelat en session nu, började åt helvete flöt på riktigt fint för att sluta skit igen så blev typ BE usch. Spelade dock ganska bra tycker jag finns dock fortfarande plats för förbättring såklart. Lite osäker på denna hand, SB är fisk så vill gärna låta han fortsätta beta. BU vet jag inget om direkt men verkar vara rätt okej på de extremt få händerna jag hade på fi. Så frågan är vad gör vi när fi checkraisar en såpass torr flop som denna ? Känns vekt och lägga då vi trots allt har TPGK i en trebettad pot lr ?: No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop SB ($236.35) Hero (BB) ($220.40) UTG ($582.05) MP ($210.90) BU ($264.95) Preflop: Hero is UTG with K:spade:, Q:diamond: 2 folds, BU raises $6, SB calls $5, Hero raises $24, BU calls $20, SB calls $20 Flop: ($78) Q:heart:, 5:spade:, 3:diamond: (3 players) SB bets $18, Hero calls $18, BU raises $80, 1 fold, Hero ?? Citera
benknackan Postad 19 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2009 SASdasdasdsad varför ska det alltid fucka sig i varenda jävla hand. Försökt mig på att fixa ramdisk idag för att få HM att plocka upp händer på ongame bättre. Men har ändå missat en hel del händer. Har gått helt okej och bara ngn liten missad hand fram tills sista sessionen nu då allt fuckar sig blääää. Blir totalt lilplusset på 1 bi ändå. Ligger -1k på ongame sofar denna månad över 17k händer vidrigt. Har ev på minst +1k $ Vill sig inte alls som vanligt. Sjukt att man skulle tro ngt annat egentligen. edit: Ska fixa handen Citera
benknackan Postad 19 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2009 Hitta en okej session plussa stabila 4 inköp. Med ev på mer. Gick riktigt stabilt överlag egentligen, är väl typ ngn hand som jag är ngt missnöjd med men överlag väldigt nöjd med spelet. Hade en lite tiltande hand i slutet. Hade battlat med fi som lira 32/25/4 typ jobbig typ. Vi båda hade 200 BB vi trebettar en del fram och tebax. Blir bara dåliga spots och tappar 50 BB på dem. När jag äntligen då faktiskt träffar potten i en 3b pot. AK på K5T brädan så har han förstås träffat set med 5 or. Så där åker mina resterande 130 BB in Aja. Ska ta och posta en hand också, gäller att lita på magkänslan ibland ... : No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Button ($216.95) SB ($200) BB ($429) UTG ($224.75) Hero (MP) ($232.60) Preflop: Hero is MP with K:heart:, 10:heart: Hero raises $7, Button calls $7, 3 folds Flop: ($17) 6:heart:, 6:club:, 10:spade: (2 players) Hero checks, Button bets $12, Hero calls $12 Turn: ($41) 3:diamond: (2 players) Hero checks, Button bets $31, Hero calls $31 River: ($103) A:heart: (2 players) Hero checks, Button bets $166.95 (All-In), Hero calls $166.95 Total pot: $436.90 Citera
benknackan Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 ARghsh tredje dagen irad jag hittar backet på sista sessionen för dagen. Både igår och idag har jag tappat 80 % av dags vinsten på sista sessionen typ så extremt jävla tiltande varför ?!?. Spelade genomgående rätt så jävla uruselt sessionen igenom dock och tilta hårt så förtjänade att backa hårt denna session. Skämms över hur förjävligt dåligt jag spela och hur jag inte kunde kontrollera mig själv var verkligen hemskt. Hade naturligtsvis en del set-ups dessutom. Hand som jag nog bör kommit undan ifrån eventuellt. BB passiv fisk, så skriker problem redan där men kan nog leda där fast det är nog flip om QQ eller AA. MP är en okej reg. Men när han flattar sen efter checkat och fått bet och raise innan så borde man väl nog ha sett sig slagen No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop SB ($200) BB ($183) UTG ($386.85) MP ($205.40) Hero (Button) ($242.15) Preflop: Hero is Button with K:club:, K:heart: 1 fold, MP raises $6, Hero raises $20, 1 fold, BB calls $18, MP calls $14 Flop: ($61) J:spade:, 9:club:, 2:diamond: (3 players) BB checks, MP checks, Hero bets $25, BB raises $80, MP calls $80, Hero raises $197.15 (All-In), BB calls $83 (All-In), MP calls $105.40 (All-In) Turn: ($594.80) Q:spade: (3 players, 3 all-in) River: ($594.80) 8:diamond: (3 players, 3 all-in) Total pot: $594.80 Dagens spel graf: Månaden hittils, ser inte allt för hemskt ut egentligen om man tittar på evet dock inte särskilt bra men men... Hade ju vart kul om man var i närheten av det.: Citera
bigdwarf Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Sjukt att dina winnings är sådär höga i nonshowdown bluffas mkt antar jag!? Citera
benknackan Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 Sjukt att dina winnings är sådär höga i nonshowdown bluffas mkt antar jag!? bluffar aldrig Heh ne men det händer väl, inget extremt dock egentligen. Citera
benknackan Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 aSsasdajcbm back 500 $ på en timme. Bara äckel händer, ngn som eventuellt kunde ha undviktis. Men generellt sett riktigt äckligt missflyt. Två st 3b potter där jag har AT mot AQ resp KJ mot KQ dryga set-ups bara ... Sen två äckelhänder där jag blir utdragen resp ett set jag inte får betalt för. Efter fi har raisat flop jag synar check synar turn. Och pushar river, tycker de aldrig brukar beta river också ... Men fi viker såklart ... Och mina två utdragningar AJ på JTXX brädan mot TQ med färgdrag. Rivrar T... Höjd pot med QJs fyrvägs. Flop T9X med backdoor färgdrag. Fi pottar typ syn, turn J. Fi pottar igen typ höjer får in det mot 96. River 6. Så jäääääävla kul att spela poker när det är så här Citera
benknackan Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2009 Har inte spelat sen jag sist skrev typ. Februari hamna på ca +3.6k på spelet och ca 2.6k på rb så +6.2k $. Vilket är ok, jobbigast att jag tappa 1.2 k sista dagen på NL200 . Nyss spelat första sessionen för månaden gick åt helvete förstås vad annars liksom. Citera
benknackan Postad 2 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2009 Hmm ca 800 $ upp idag rätt okej. Men kunde vart mycket mer, vet dock tyvärr inte hur mycket mer det borde varit. Då hm/ong krånglat varenda session idag. Inte fått en session cleant in i hm utan dbn i ongames programvara har dött varje gång bläääääääääääääää. Ska ta och titta om jag hittar ngn intressant hand. Nix hittade inget så aja var väl allt för denna gången då heh Citera
benknackan Postad 3 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2009 Riktigt fin dag pokermässigt. +2.8k $ ca, haft riktigt fina träffar osv överlag. Har blivit rejält mycket utdragen på NL200 dock. NL400 har jag flaxat fint, men ändå ganska prick på ev resultatet. I alla fall ca 600 $ till från evet eller så. Men jag ska inte klaga, tänkte eventuellt spela mer nu men för trött för det dessutom känns det dumt att riskera dagsplusset så tar sängen istället. Försöker ta mig upp hyfsat imorrn så får det bli mycket lir då förhoppningsvis. Ska ta och bjuda på ett par händer från dagen tänkte jag. Rätt svår hand mtp stackdjup, ingen direkt read på fi extremt aggro på de få händerna jag har på han dock (ca 100). Så visste inte riktigt vart jag skulle ta för linje riktigt känns vekt att lägga den på flop i alla fall turn är väl diskuterbart minst sagt. River spelar väl sig själv dock ganska mycket: No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Button ($974.65) Hero (SB) ($691.10) BB ($301.40) UTG ($406) Preflop: Hero is SB with A:club:, J:spade: 1 fold, Button bets $12, Hero raises $44, 1 fold, Button calls $34 Flop: ($96) 7:club:, A:spade:, 9:diamond: (2 players) Hero bets $40, Button raises $128, Hero calls $88 Turn: ($352) 8:diamond: (2 players) Hero checks, Button bets $188, Hero calls $188 River: ($728) 10:heart: (2 players) Hero bets $329.10 (All-In), Button calls $329.10 Total pot: $1386.20 Main pot: $1386.20 between Button and Hero, won by Hero Riktigt mycket magkänsla på denna + hög af på river från fi gjorde att man tog rätt beslut här. Men synen satt väldigt långt inne ska dock medges, men kändes riktigt bra när man ser fis kort heh : No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop BB ($719.10) UTG ($1521) Hero (MP) ($400) Button ($412) SB ($394) Preflop: Hero is MP with A:spade:, A:heart: Hero bets $14, 3 folds, UTG calls $10 Flop: ($30) J:club:, 6:diamond:, 4:spade: (2 players) UTG checks, Hero bets $20, UTG calls $20 Turn: ($70) 8:spade: (2 players) UTG checks, Hero bets $45, UTG calls $45 River: ($160) Q:spade: (2 players) UTG checks, Hero bets $111, UTG raises $1442 (All-In), Hero calls $210 (All-In) Total pot: $802 Main pot: $802 between UTG and Hero, won by Hero Citera
benknackan Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2009 Spelat första sessionen för dagen, flytet från igår är fortsatt i ryggen så gick riktigt fint. Postar en hand jag funderar lite över liknande den som rooney posta fast på en rejält dragig bräda. Handen då, Fi lirar 25/16 ganska aggro. Foldar bara 30 % mot 3b !. Så blir väldigt lustigt läge känns det som, väljer att checksyn linje och behöll den på turn. Beroende på hur fi sizar. Nu när han sizar såpass stort känns det inte som jag kan syna längre, så då är frågan push eller fold ? Jag får känslan av stål eller drag eller ngn bluff vilket jag inte tror fi gör.: No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($431.20) Hero (UTG) ($1939.90) Button ($978.20) SB ($822.50) Preflop: Hero is UTG with K:spade:, K:diamond: 1 fold, SB bets $12, 1 fold, Hero raises $42, SB calls $34 Flop: ($94) J:heart:, 9:club:, Q:club: (2 players) Hero checks, SB bets $70, Hero calls $70 Turn: ($234) 3:heart: (2 players) Hero checks, SB bets $180, Hero ??? Citera
ebisumaru Postad 4 Mars , 2009 Rapport Postad 4 Mars , 2009 Ser inte varför vi inte kan syna igen i KK handen (konvertern har gjort nåt skumt med positionerna) . Vad hade fi i AA handen? Citera
benknackan Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2009 Ser inte varför vi inte kan syna igen i KK handen (konvertern har gjort nåt skumt med positionerna) . Vad hade fi i AA handen? Känns som att sågott som alla kort är dåliga kort på rivern förutom en blank T. Så vill inte behöva ta ett till svårt beslut. Mest det som gör att det känns så. Klart man kanske kan syna också. AA handen visade fi 99. Citera
benknackan Postad 5 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2009 Blah kört min längsta cg session ngnsin precis. Jagat back obv. Hjälpte inte att jag lirade 2 timmar till låg sluta likväl lika jäkla mycket back. Allmänt sjuka set-ups idag. Ett underset, två set mot stegar osv... Överpar mot stegar osv som sagt, sen så tror jag inte att jag fått betalt för ngt överpar. Så i princip har man fått betala för händerna man bör få betalt i jävligt kul lol. Hitta stabila backet på 3.5k $ eller 8.5 bi. Men det var väl på sätt och vis väntat efter att man för första gngen på ett år har fått springa ganska bra i två dagar . Det riktigt sköna idag var dock faktiskt att jag kunde kontrollera mig själv hyfsat trots att det gick så apdåligt sen lär man ju ha rejkat en del vilket alltid är skönt Tar och postar en semiwhinehand, eller std hur sessionen såg ut helt enkelt.: No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown MP ($767.20) Hero (Button) ($511.50) SB ($602.90) BB ($430) UTG ($343) Preflop: Hero is Button with 3:club:, 3:spade: MP bets $14, Hero calls $14, SB calls $14, 2 folds Flop: ($48) 3:diamond:, K:heart:, 4:spade: (3 players) MP bets $36, Hero calls $36, 1 fold Turn: ($120) J:heart: (2 players) MP bets $90, Hero calls $90 River: ($300) 2:diamond: (2 players) MP bets $224, Hero raises $371.50 (All-In), MP calls $147.50 Total pot: $1043 Results: Hero had 3:club:, 3:spade: (three of a kind, threes). MP had J:club:, J:diamond: (three of a kind, Jacks). Outcome: MP won $1040 Citera
benknackan Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Ett tag sen man skrev här nu men det beror på att det knappt vart ngt spel under helgen som vanligt. Men har spelat lite sporadiskt då och då. Just nu har jag lirat ca 4h sen jag sist skrev typ och plussat 2 inköp. Bara blivit spel på NL200 då jag kör på laptopen och internet inte varit perfekt + att huden på hm inte är likadan som på stationära hemma. Ligger till så i alla fall att det fortsatt kommer vara sporadiska uppdateringar från mig fram tills 21/22:a typ. Då jag kommer hem från åre, har lite annat att ta hand om tills jag åker med familjen den 14:e också. Så men uppdaterar när det är aktuellt. Citera
benknackan Postad 24 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2009 Nu har det inte kommit en uppdatering runt 21/22. Men det beror bara på i princip att jag inte orkat då det vart tunga dagar tebax i arbetet och jag inte orkat skriva av mig då. Inte mycket att orda om heller så. Idag i varje fall har man klonkat fint och spelat fint flyt med korten osv. Så hittat fint plus idag på drygt 3k $ på varierat spel mellan 1/2-2/4 $/€. Dessutom har jag satt min andra royal ngnsin idag. Var ett tag sen sist ett par år sen i alla fall lol, det roliga med det var att man dessutom fick betalt i handen inte ofta man får det. Ska ta och bjuda på hhn, vackert på ongame också med deras text som står vad man har blev bara stora bokstäver och ett utropstecken lol. Fi spelar exlemplariskt lol: No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($479.80) Button ($64.60) SB ($621.80) Hero (BB) ($464) Preflop: Hero is BB with K:heart:, J:heart: UTG bets $16, 2 folds, Hero raises $54, UTG calls $42 Flop: ($118) 10:heart:, Q:heart:, A:heart: (2 players) Hero checks, UTG bets $120, Hero calls $120 Turn: ($358) J:diamond: (2 players) Hero checks, UTG checks River: ($358) 2:spade: (2 players) Hero bets $286 (All-In), UTG calls $286 Total pot: $930 Results: Hero had K:heart:, J:heart: (royal flush). UTG had 8:heart:, K:club: (straight, Ace high). Outcome: UTG won $930 Citera
Metaddict Postad 24 Mars , 2009 Rapport Postad 24 Mars , 2009 Arbetet? Wtf knackan Börjat jobba? Citera
Recommended Posts