Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar


miata91

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens 3e set gav massivt plus.... 4 buck... Tjoho....

 

4e setet var back to business med back 28 buck. Bubbla 2st där det var ett par allin men kortisen lyckades hela tiden hitta klonken. Den ena torskar jag efter att synat chippiens raise från min BB med KQ, floppen kom Kxx. Jag dega in och han syna med AA.

 

Den andra låg jag sist i på BB400, när han som låg näst sist dega in. Hade inte mkt mer än 1200 så syna med QJ, sigge hade A7. Jag floppar Q men sigge träffar runner runner 4kortsfärg.

 

Får bli ett set till innan natten, hoppas jag samlat på mig att få lite marginaler på min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bra... Plockar upp AK på knappen och betar 250 efter 2 killar limpat. en limpare synar de andra lägger sig. Flopp 579, checkas. Turn 2, checkas. River K, han checkar jag betar 400, han raisar. Jag synar bara för är lite orolig att han setat. Nope han har 68 för floppad stege... heja....

 

Några händer senare ställer jag in QJc efter 3 spelare limpat in i. En sigge med 1,1k i stacken synar och idioten som syna med 68 i handen ovanför. Floppen kommer KJx. Kortisen ställer liter drygt 600 och idioten synar. Sigge har träff på K och idioten har Q9 för hålpipa. På turn sätter han sin hålpipa när T kommer, och bara för att tilta mig ordentligt kommer en Q som ger mig 2paret och potten om inte idioten skulle ha synat med hålpipan.

 

Den andra bustar jag på nåt radom sätt med en sämre A.

 

Den 3e torskar jag först en stor del av min stack när jag synar en push med AK mot typ 89. Några händer senare ställer jag in KQs och får syn av AA, men jag klonkar in färgen. Men det visade sig att det var bara ett trick för tilta mig lite mer. För strax därefter torskar jag med AK mot AJ som sätter A hög stege. Ställer sen in med AT som chippien synar med 9 hög och träffar givetvis.

 

Den 4e lyckas jag komma HU i, men torskar med TT mot AJ för vinst. Får kvar knappt 2k men segar mig upp till lika stackar med lite bra kort. Då får jag JJ och höjer upp floppen kommer 3 låga kort varav 2 klöver. Vi hamnar allin han har JTc och sätter färgen.

 

Så blev ytterligare ett -28 set.

 

FITTHEMUL

 

Slut på whinet för idag... I morgon blir det öl och tour de france för hela slanten. På kvällen blir det grillning och sen eventuellt ett krogbesök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad jag springer dåligt... Så här bustar man en 33a lite snabbt å smidigt.

 

Seat 1: EduSilva21 (1,320 in chips)

Seat 2: Urko76 (1,550 in chips)

Seat 3: Jay Kemp (2,105 in chips)

Seat 4: DR_Lympe (1,360 in chips)

Seat 5: -Zeta40- (2,875 in chips)

Seat 6: Djedie (810 in chips)

Seat 7: Flexibi (1,010 in chips)

Seat 8: Loser (1,720 in chips)

Seat 9: x TheMiMi (1,020 in chips)

Seat 10: MisterT33 x (1,230 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Jay Kemp posts blind (25), DR_Lympe posts blind (50).

 

PRE-FLOP

-Zeta40- folds, Djedie folds, Flexibi raises to 100, Loser raises to 225, x TheMiMi folds, MisterT33 x folds, EduSilva21 folds, Urko76 folds, Jay Kemp folds, DR_Lympe folds, Flexibi calls 225.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,Queen of Clubs,4 of Hearts ]

Flexibi checks, Loser bets 350, Flexibi raises to 700, Loser raises to 1,050, Flexibi calls 785 and is all-in.

 

TURN [board cards: 2 of Spades,Queen of Clubs,4 of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,Queen of Clubs,4 of Hearts,7 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Loser shows [ Ace of Diamonds,Ace of Spades ]

Flexibi shows [ Jack of Diamonds,Queen of Spades ]

Flexibi wins 2,095.

 

 

Sen följer man upp med denna ett par händer senare

 

Seat 1: EduSilva21 (1,320 in chips)

Seat 2: Urko76 (1,550 in chips)

Seat 3: Jay Kemp (2,080 in chips)

Seat 4: DR_Lympe (1,310 in chips)

Seat 5: -Zeta40- (2,875 in chips)

Seat 6: Djedie (810 in chips)

Seat 7: Flexibi (2,095 in chips)

Seat 8: Loser (710 in chips)

Seat 9: x TheMiMi (1,020 in chips)

Seat 10: MisterT33 x (1,230 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

DR_Lympe posts blind (25), -Zeta40- posts blind (50).

 

PRE-FLOP

Djedie folds, Flexibi folds, Loser raises to 150, x TheMiMi folds, MisterT33 x folds, EduSilva21 folds, Urko76 folds, Jay Kemp folds, DR_Lympe folds, -Zeta40- calls 150.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,8 of Diamonds,2 of Clubs ]

-Zeta40- checks, Loser bets 560 and is all-in, -Zeta40- calls 560.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,8 of Diamonds,2 of Clubs,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,8 of Diamonds,2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Loser shows [ Ace of Clubs,8 of Spades ]

-Zeta40- shows [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

-Zeta40- wins 1,445.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu blir det pokerpause till söndag då jag har en ticket till Championchip. Sista setet blev först 2 flipp torskar med AQ<55 och sen 88<AJ. 3e busta jag när jag ställde in K9 från SB, BB syna med AQ. Floppen kom K men river var givetvis A.

 

Sista lyckas jag komma HU i, Sigge hade taktiken att ställa 100% av händerna och eftersom jag ledde tänkte jag att jag väntar tills jag får ett A. När jag fick A7 åkte degen in men fick inte stå mot hans Q3. Men det var väl ganska väntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyfsad början på semestern. 3 dagars pruttfylla:-) Torsdag och fredag spontangrillade vi ihop med grannarna och igår var vi på en lite större sammankomst. Trevligt till tusen, men nu ska jag nog lugna ner mig lite. Igår fick jag för mig att jag kunde göra bakåtvolt på studsmattan i fyllan och villan. Gick ganska dåligt, landade på nacken och bet mig i tungan. Känns fortfarande idag, får nog bli en sväng till kiropraktorn. Har redan varit där 3 gånger i sommar, senast i tisdags:-(

Ska betala räkningarna nu för att se hur mycket semesterkassa det blir över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FITTHEMULEN

 

Busta ur championchip precis... Sitter på BB med KQ, SB höjer upp och jag pushar. Han synar med 66 som får stå. Blev typ 270a... Så jävla trist efter att spelat i över 3,5h.....

 

Hade behövt en boost av rullen då sng har gått så fruktansvärt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en liten RB turre.... Flytter på som vanligt

 

Seat 1: karol6970 (3,770 in chips)

Seat 2: Benna281 (4,020 in chips)

Seat 3: __Joker (8,560 in chips)

Seat 4: KlimDA (4,580 in chips)

Seat 5: LastiKo67 (7,650 in chips)

Seat 6: Comander2 (3,640 in chips)

Seat 7: rocky65 x (6,220 in chips)

Seat 8: steeel1978 (8,125 in chips)

Seat 9: Loser (7,520 in chips)

Seat 10: Martsa_k (4,340 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Loser posts blind (80), Martsa_k posts blind (160).

 

PRE-FLOP

karol6970 folds, Benna281 folds, __Joker folds, KlimDA raises to 400, LastiKo67 folds, Comander2 folds, rocky65 x folds, steeel1978 calls 400, Loser raises to 880, Martsa_k folds, KlimDA calls 880, steeel1978 calls 880.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,10 of Spades,Queen of Diamonds ]

Loser bets 2,080, KlimDA bets 3,700 and is all-in, steeel1978 bets 7,245 and is all-in, Loser calls 6,640 and is all-in.

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,10 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Spades ]

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,10 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Spades,King of Clubs ]

 

SHOWDOWN

steeel1978 shows [ Ace of Diamonds,Queen of Spades ]

Loser shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

KlimDA shows [ King of Hearts,Queen of Hearts ]

KlimDA wins 13,900, Loser wins 5,880.

 

 

Följer upp med denna direkt efter...

 

Seat 1: karol6970 (3,770 in chips)

Seat 2: Benna281 (4,020 in chips)

Seat 3: __Joker (8,560 in chips)

Seat 4: KlimDA (13,900 in chips)

Seat 5: LastiKo67 (7,650 in chips)

Seat 6: Comander2 (3,640 in chips)

Seat 7: rocky65 x (6,220 in chips)

Seat 8: steeel1978 (605 in chips)

Seat 9: Loser (5,880 in chips)

Seat 10: Martsa_k (4,180 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Martsa_k posts blind (80), karol6970 posts blind (160).

 

PRE-FLOP

Benna281 folds, __Joker folds, KlimDA folds, LastiKo67 folds, Comander2 folds, rocky65 x folds, steeel1978 bets 605 and is all-in, Loser calls 605, Martsa_k folds, karol6970 folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds ]

 

TURN [board cards: 2 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds,5 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

steeel1978 shows [ Ace of Diamonds,8 of Hearts ]

Loser shows [ Jack of Clubs,Ace of Clubs ]

steeel1978 wins 1,450.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur rb. Kortkall hela tiden. Donkade bort 1/3 del av stacken på ett långskott. Avslutade med 99<AT.

Har hunnit med 3 sng, otm i samtliga.

I ena gick jag från CL till att bubbla på tvä händer efter varandra.

JJ<AJ

AK<QQ och AT där jag täckte QQ men inte AT.

Har 3 sng igång men har ingen vidare känsla för hur det kommer sluta.

För mig funkar det inte att bara spela ibland, då får jag svårt att göra bra läggningar, spelar hålkorten alldeles för hårt.

Shit vad jag önskar att jag hade lite slaskpengar på Svs att bränna på cg......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...