Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad

Det blev lite livelir igår, vi var bara 6-7st men kul som satan var det. Vi spelade två sittar med 100 kronors inköp i båda, jag kom två båda gångerna och dubblade mina pengar....

Vi hade inga problem med ventilationen:)

img0061lhh.jpg

img0062w.jpg

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Berättade förut om tjejen jag träffade ute sedan gick på bio med och råkade hamna hemma hos henne för lite hankypanky. Jag undrade sedan hur jag skulle komma undan henne. Det ordnade sig genom att hon tröttnade på att jag aldrig hade tid att träffas så hon tyckte vi lika gärna kunde skita i det....

I fredags var det Trosa stadslopp och en jävla massa folk på stan. Jag och kusinen + syrran och några kompisar till henne åke in och gick på krogen. Sedan skulle vi ha efterfest vid poolen. Vi fick med oss två tjejer och en kille extra hem och vi efterfestade från 03:00 till runt 07:30. Bastu, pool och skumpa det är grejer det...

07:30 följde jag med en av de extra två tjejerna hem och vi snackade + lite gos, inget sexande, nån timme vid nio rycket satte jag mig i en solstol och sov nån timme innan resten av gänget vaknade till liv. Dagen efter tog jag och tjejen en promenad och ska på bio såfort båda har barnfritt....

Postad

Trevligt värre för mina db kompisar. Fast frågan om inte Skankes utepokerkväll är mer åtråvärd än emop...

Själv lirar jag inget alls. Är inte sugen, sitter på altanen och dricker öl och läser böcker istället. Känns som jag tar sommarlov från pokern, iaf så länge vädret varar:-)

Postad

Idag blev det sovmorgon för att sedan jobba några timmar. Efter det drog jag först en hink på ranchen för att senare ta nio hål när det hade svalnat lite.

Gick väl ok handicap mässigt sätt men tycker jag borde kunna bättre.

Sol via Iphone kamera:

img0051n.jpg

Postad

Jahopp, så var helgen över. I fredags jobbade jag till halv sex sedan blev det hem till en kompis vi drack lite pilsner och spelade lite sng på hans svs konto. Det visade sig att han skulle till Kumla och spela golf på lördagen och han fixade så jag oxå fick följa med.

Upp vid sex rycket på lördagmorgon och vi började att hämta upp en snubbe i Nyköping efter det åkte vi till Katrineholm för att möta upp några till. Jag gick i sista boll och det tog ta mig fan hela dagen att ta sig runt 18 hål, fyfan vad segt :). Totalt var det 15 man med och jag tror jag klarade mig från att komma sist.

På kvällen blev det mat i Hallsberg hemma hos anordnaren mycket trevligt även om jag fick nog vid tolvrycket då jag knappt kunde hålla ögonen öppna.

Gårdagen ängandes åt Wimbledon och allmänt slöhäng i soffan. Idag ska jag till Katrineholm för att se polaren spela proam tjofräs där. Heja han.....

Postad
Jahopp, så var helgen över. I fredags jobbade jag till halv sex sedan blev det hem till en kompis vi drack lite pilsner och spelade lite sng på hans svs konto. Det visade sig att han skulle till Kumla och spela golf på lördagen och han fixade så jag oxå fick följa med.

Upp vid sex rycket på lördagmorgon och vi började att hämta upp en snubbe i Nyköping efter det åkte vi till Katrineholm för att möta upp några till. Jag gick i sista boll och det tog ta mig fan hela dagen att ta sig runt 18 hål, fyfan vad segt :). Totalt var det 15 man med och jag tror jag klarade mig från att komma sist.

På kvällen blev det mat i Hallsberg hemma hos anordnaren mycket trevligt även om jag fick nog vid tolvrycket då jag knappt kunde hålla ögonen öppna.

Gårdagen ängandes åt Wimbledon och allmänt slöhäng i soffan. Idag ska jag till Katrineholm för att se polaren spela proam tjofräs där. Heja han.....

Jaha, det är därför du varit osynlig på msn. Jag och Alva som hade tänkt komma ner till Södermanland idag och testa poolen.

Postad
Jaha, det är därför du varit osynlig på msn. Jag och Alva som hade tänkt komma ner till Södermanland idag och testa poolen.

Idag hade nog varit den sämsta dagen fan vad det har rengnat här..... :)

Postad
Idag hade nog varit den sämsta dagen fan vad det har rengnat här..... :)
Ajdå. 9 mil från Rotebro till Västerljung och här har det inte kommit en jävla droppe H2O idag.
Postad

Har inte blivit så mycket poker den senaste tiden... Bara lite CG och nån strö turre. Så här slutade ongames 20k gtd.

Seat 1: Jarkkari (69,230 in chips)

Seat 2: ali3122 (10,580 in chips)

Seat 3: masterbuga10 (110,530 in chips)

Seat 4: cr3nshinibon (15,166 in chips)

Seat 5: Loser (27,768 in chips)

Seat 6: Emmchen13 (53,133 in chips)

Seat 7: spurs-dk (14,303 in chips)

Seat 8: killerass (39,340 in chips)

Seat 9: Xafaba (43,142 in chips)

Seat 10: Cosak (77,085 in chips)

ANTES/BLINDS

Loser posts ante (160), Emmchen13 posts ante (160), spurs-dk posts ante (160), killerass posts ante (160), Xafaba posts ante (160), Cosak posts ante (160), Jarkkari posts ante (160), ali3122 posts ante (160), masterbuga10 posts ante (160), cr3nshinibon posts ante (160), Loser posts blind (800), Emmchen13 posts blind (1,600).

PRE-FLOP

spurs-dk folds, killerass folds, Xafaba folds, Cosak folds, Jarkkari folds, ali3122 bets 10,420 and is all-in, masterbuga10 folds, cr3nshinibon folds, Loser bets 27,608 and is all-in, Emmchen13 folds.

FLOP [board cards: 4 of Clubs,3 of Spades,9 of Spades ]

TURN [board cards: 4 of Clubs,3 of Spades,9 of Spades,3 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 4 of Clubs,3 of Spades,9 of Spades,3 of Diamonds,7 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Loser shows [ 10 of Diamonds,10 of Spades ]

ali3122 shows [ 9 of Diamonds,9 of Clubs ]

ali3122 wins 24,040.

Några händer senare bustar jag med denna:

Seat 1: Jarkkari (75,070 in chips)

Seat 2: ali3122 (28,040 in chips)

Seat 3: masterbuga10 (109,370 in chips)

Seat 4: cr3nshinibon (14,006 in chips)

Seat 5: Hero (23,188 in chips)

Seat 6: Emmchen13 (49,373 in chips)

Seat 7: spurs-dk (10,143 in chips)

Seat 8: killerass (40,180 in chips)

Seat 9: Xafaba (38,982 in chips)

Seat 10: Cosak (71,925 in chips)

ANTES/BLINDS

Jarkkari posts ante (200), ali3122 posts ante (200), masterbuga10 posts ante (200), cr3nshinibon posts ante (200), Hero posts ante (200), Emmchen13 posts ante (200), spurs-dk posts ante (200), killerass posts ante (200), Xafaba posts ante (200), Cosak posts ante (200), Jarkkari posts blind (1,000), ali3122 posts blind (2,000).

PRE-FLOP

masterbuga10 folds, cr3nshinibon raises to 12,000, Hero bets 22,988 and is all-in, Emmchen13 folds, spurs-dk folds, killerass folds, Xafaba folds, Cosak folds, Jarkkari calls 22,988, ali3122 folds, cr3nshinibon calls 13,806 and is all-in.

FLOP [board cards: 7 of Clubs,2 of Clubs,King of Diamonds ]

TURN [board cards: 7 of Clubs,2 of Clubs,King of Diamonds,6 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 7 of Clubs,2 of Clubs,King of Diamonds,6 of Diamonds,2 of Spades ]

SHOWDOWN

Hero shows [ 7 of Diamonds,7 of Hearts ]

Jarkkari shows [ King of Clubs,King of Spades ]

cr3nshinibon shows [ 9 of Spades,9 of Hearts ]

Jarkkari wins 45,418, Jarkkari wins 18,364.

Hojta som fan när 7.an kom men lyckan var kortvarig...

Postad

Har hänt lite sen Prag, men det skiter vi i.

Har semester från den här veckan och totalt 4 veckor.

Lek, bad och bus på dagarna och på kvällarna plågar jag mig med poker.

Ett startfält på 5000 deltagare och jag slutar på 27e plats

AQ<A2, 2a på floppen

och handen efter

KK<46c, turn 4, river 4

....ordnade biffen

JÄVLA PUCKOPOKER

Blir en vända till Katrineholm och Stockholm nästa vecka. 8-)

Postad

Jobbar, jobbar och jobbar, ända fram till v 31. Men det är ok, hade ju en veckas ledighet tidigare och det är ganska lugnt på jobbet nu när alla andra är lediga.

Fortfarande inget pokersug, läser böcker istället.

Var lite sugen härom kvällen men då åskade det satan.

Postad

Jag spelar så bra jag kan!!

(har lirat en halv säsong på näst lättaste med Inter och leder efter att ha vunnit alla matcher)

Sonen leder med 2-1 på övertid.

Sonen: "Nu gör jag självmål!"

Jag: "Varför det?"

Sonen: "För jag vill det" *illmarigt leende*

Jag: "Vill du ha övertid och straffar?"

Sonen: *flinar*

*Sonen gör självmål för 2-2 och övertid*

*vi spelar övertid och han gör 3-2 i sista minuten av övertiden*

Sonen: "Jag står stilla med mina spelare, så kan du dribbla och göra mål!"

*sonen ler stort*

Jag: Jasså!?

Vi spelar vidare och jag lyckas med nöd och näppe göra 3-3.

Det blir straffar och jag låter honom vinna!

Postad

(har lirat en halv säsong på näst lättaste med Inter och leder efter att ha vunnit alla matcher)

*sonen ler stort*

*pwned*

Postad

*sonen ler stort*

:mrgreen:

Postad

Blir så trött på poker ibland....

Seat 1: l-a-s-k (7,452 in chips)

Seat 2: Loser (39,901 in chips)

Seat 3: michaela70 (43,960 in chips)

Seat 4: x_obiwan (20,798 in chips)

Seat 5: paliopaido (29,188 in chips)

Seat 6: meloo82 (25,156 in chips)

Seat 7: Foghorn1971 (82,588 in chips)

Seat 8: tablecapta57 (52,436 in chips)

Seat 10: llanero440 (36,205 in chips)

ANTES/BLINDS

l-a-s-k posts ante (160), Loser posts ante (160), michaela70 posts ante (160), x_obiwan posts ante (160), paliopaido posts ante (160), meloo82 posts ante (160), Foghorn1971 posts ante (160), tablecapta57 posts ante (160), llanero440 posts ante (160), l-a-s-k posts blind (800), FrolundaHC posts blind (1,600).

PRE-FLOP

michaela70 raises to 3,200, x_obiwan calls 3,200, paliopaido folds, meloo82 folds, Foghorn1971 calls 3,200, tablecapta57 folds, llanero440 folds, l-a-s-k folds, Loser raises to 14,400, michaela70 folds, x_obiwan bets 20,638 and is all-in, Foghorn1971 folds, Loser calls 20,638.

FLOP [board cards: 10 of Clubs,Queen of Hearts,3 of Clubs ]

TURN [board cards: 10 of Clubs,Queen of Hearts,3 of Clubs,6 of Hearts ]

RIVER [board cards: 10 of Clubs,Queen of Hearts,3 of Clubs,6 of Hearts,Ace of Hearts ]

SHOWDOWN

x_obiwan shows [ King of Hearts,Ace of Spades ]

Loser shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

x_obiwan wins 49,916.

Postad

Så vart man bust.... Ställde in med KQs fick syn av JJ... inte fan kan man träffa. Handen innan hade jag AA och då fick man bara blinds. Spela 4h och få tillbaka dubbla inköpet suger...

Postad

Idag var det nära att datorn åkte ut genom fönstret...

Var chippie med 8k på bubblan. Börjar med att torska 1,2k när jag synar kortisen som ställer på SB på min BB med AT<KJ på bordet AKJ J T.

Några händer senare får jag AA, chipp 2an höjer upp och jag dubblar hans bet. Han synar. Floppen kommer KQx, han betar och jag sätter honom allin. Han synar med JT. Turn är givetvis A som ger han stegen, och rivern hjälper mig inte. Nåja... ligger ändå 2a.

Plockar upp KK och trycker in... får syn av AQ som hittar A på rivern... Tilt. Hursom helst lyckas jag komma 3.a iaf, annars hade nåt gått sönder.

Blev typ 15-20 dollars plus iaf.

Nu är det dags att gå ut och käka, sen blir det en liten krogsväng.

Postad
Idag var det nära att datorn åkte ut genom fönstret...

Var chippie med 8k på bubblan. Börjar med att torska 1,2k när jag synar kortisen som ställer på SB på min BB med AT<KJ på bordet AKJ J T.

Några händer senare får jag AA, chipp 2an höjer upp och jag dubblar hans bet. Han synar. Floppen kommer KQx, han betar och jag sätter honom allin. Han synar med JT. Turn är givetvis A som ger han stegen, och rivern hjälper mig inte. Nåja... ligger ändå 2a.

Plockar upp KK och trycker in... får syn av AQ som hittar A på rivern... Tilt. Hursom helst lyckas jag komma 3.a iaf, annars hade nåt gått sönder.

Blev typ 15-20 dollars plus iaf.

Nu är det dags att gå ut och käka, sen blir det en liten krogsväng.

Vad var inköpet i den turneringen och hur många spelade?

Vad ska han ha liksom?! :roll: