Cyntax Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Sambon däckad magsjuk, annars hade det ju vart bra.Jaha? Citera
weddie Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Sambon däckad magsjuk, annars hade det ju vart bra. --------------------------------------------------------- Fått ledigt 24-26 juni för EMOP (varnat för 29 juni om man kommer till FT). Tagit ledigt förmiddagen måndag 15 juni, ska ju lira Megasatten på Stars. Vilket hotell bor ni på? Citera
Skanke Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Jahopp, har degat in 500 på ett Ongameskin för att spela lite sng och mtt där. Kört ett set med 25 dollars +. Körde 8st reg 11-22 och en styck 33 don. I donen åkte jag med AJ vs AT verkar ha don förbannelse Ska skippa in lite deg på FT och Stars oxå för att lira lite MTT..... Citera
SouthEast Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Vilket hotell bor ni på? miata ska boka ikväll jag, hör av mig om vilket det blev när allt är klart. Citera
weddie Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 miata ska boka ikväll jag, hör av mig om vilket det blev när allt är klart. Det tycker jag absolut att du ska, jag kmr dra ner med icke pokerspelare så kommer nog utöva Prags nattliv så gott jag kan och busta första speldagen. Citera
Blattanfejan Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Sitter i Kroatien och saknar inte pokern ett dugg. Vadret har ar toppen och av det jag hittills sett ar det mycket mera sydlandskt an vad jag trodde. Branta berg som man kanstat upp sma byar i sluttningarna, stenstrander och vatten med minst 5 meters sikt i. Kaket ar ok, inte mer. Allt ar lite billigare, men inte jattebilligt. 3 hamburgare, en winersnitzel, en ol och 3 cola gick pa runt 250 sek, sa pengarna rinner helt klart ivag. Annars ar det jakligt avslappnande att vara har. HAr snart last ut forsta Stieg Larsson boken och har med mig del tva. Ar konstant lite smaberusar pa inhemsk ol for 10 sek flaskan. Livet leker, semester helt enkelt:-) For den som funderat att aka hit kan jag varmt rekommendera det. Iofs har jag inte mycket att jamfora med, men jag trivs som fisken i vattnet! Citera
SouthEast Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Det tycker jag absolut att du ska, jag kmr dra ner med icke pokerspelare så kommer nog utöva Prags nattliv så gott jag kan och busta första speldagen. Jag är för gammal för nattliv Sitter i Kroatien och saknar inte pokern ett dugg.Vadret har ar toppen och av det jag hittills sett ar det mycket mera sydlandskt an vad jag trodde. Branta berg som man kanstat upp sma byar i sluttningarna, stenstrander och vatten med minst 5 meters sikt i. Kaket ar ok, inte mer. Allt ar lite billigare, men inte jattebilligt. 3 hamburgare, en winersnitzel, en ol och 3 cola gick pa runt 250 sek, sa pengarna rinner helt klart ivag. Annars ar det jakligt avslappnande att vara har. HAr snart last ut forsta Stieg Larsson boken och har med mig del tva. Ar konstant lite smaberusar pa inhemsk ol for 10 sek flaskan. Livet leker, semester helt enkelt:-) For den som funderat att aka hit kan jag varmt rekommendera det. Iofs har jag inte mycket att jamfora med, men jag trivs som fisken i vattnet! Låter härligt... Här hemma regnar det, blåser snålt och är allmänt kallt. Citera
Cyntax Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Jag är för gammal för nattliv Snick snack. Det är ni 40-åringar som är dom vildaste nattlivsmänniskorna. Citera
SouthEast Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Snick snack. Det är ni 40-åringar som är dom vildaste nattlivsmänniskorna. Då börjar jag röja nästa år då --------------------------------------------- 2x MTT och en $22 donturbo. Allt åt skogen. Nu hänger det på miata i en MTT om jag ska sova gott inatt Citera
miata91 Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 Är ITM i turren iaf. På SNG blev det +31 idag... Kunde blivit mer om inte idioten bestämt sig för att syna och träffa min push på bubblan. Seat 1: efesdark ($4,360 in chips) Seat 3: Samppa12 ($2,400 in chips) Seat 7: Hero ($3,240 in chips) Seat 8: kanard06 ($5,000 in chips) ANTES/BLINDS kanard06 posts small blind ($200), efesdark posts big blind ($400). PRE-FLOP Samppa12 folds, Hero bets $3,240 and is all-in, kanard06 folds, efesdark calls $2,840. FLOP [board cards: ,, ] TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN Hero shows [ , ] efesdark shows [ , ] efesdark wins $6,680. Citera
Skanke Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Började fint på Hollywood Poker med ca 130+ på ett gäng 11-22 sng. Däremot studsade mina betsafe pengar tillbaka de vile ha visakort, körkort, dopkort och printscreen på 350 banksidor innan de kunde släppa några pengar, fixat det iallafall så nu hoppas jag pengarna kommer innan helgen. 52 sek plus på lite omaha på svs oxå..... Citera
SouthEast Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Vilket hotell bor ni på? Vi tog ett billigt hotell: Capri 24-28 juni (om nån av oss är kvar Finaldagen får vi boka ett flott hotell). Flyg: Czech Airlines Kastrup-Prag Onsdag 24 juni, kl. 15.15 Prag-Kastrup Söndag 28 juni kl. 11.15 (ombokas ev. se ovan) Blir tåg tor Karlskrona-Kastrup Vi har reggat för att spela Dag 1b (dvs torsdagen, så vi har fredagen ledig) Citera
miata91 Postad 10 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2009 Är lite orolig för hotellet... Enligt omdömen på nätet varierar det från bra till lopphotell. Men men, funkar säkert. Citera
Skanke Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Jobbade idag lite skumt. 08:25-13:00 15:30-17:00 Han hem och tog ett set sng då gick inte så bra. Efteråt har jag tagit ett set till tog tillbaka lite är back 25 idag ungefär. Lirade en satte till Stars Mega WSOP sattelit och efter handen nedan flöt det på bra och jag grejade en plats. PokerStars Spel #29212907868: Turnering #169965632, $73+$7 Holdem No limit - Omgång VII (125/250) - 2009-06-10 19:38:44 CET [2009-06-10 13:38:44 ET] Bord '169965632 2' 9-max Plats #9 har knappen Plats 1: dcldcl (6161 i marker) Plats 3: -Skvizi- (10140 i marker) Plats 6: sirbluffmeno (8500 i marker) Plats 8: nevestatreff (3181 i marker) Plats 9: Skanke (3065 i marker) dcldcl: lägger ante 25 -Skvizi-: lägger ante 25 sirbluffmeno: lägger ante 25 nevestatreff: lägger ante 25 Skanke: lägger ante 25 dcldcl: lägger lilla mörken 125 -Skvizi-: lägger stora mörken 250 *** HÅLKORT *** Utdelat till Skanke [As Ks] sirbluffmeno: lägger sig nevestatreff: höjer 750 till 1000 Skanke: höjer 2040 till 3040 och är all-in dcldcl: lägger sig -Skvizi-: lägger sig nevestatreff: synar 2040 *** FLOPP *** [Js 2s Ts] *** TURN *** [Js 2s Ts] [9s] *** RIVER *** [Js 2s Ts 9s] [Jd] *** VISNING *** nevestatreff: visar [Kc Ac] (par i knektar) Skanke: visar [As Ks] (färg, ess hög) Skanke vann 6580 frånpott *** SAMMANFATTNING *** Total pott 6580 | Avgift 0 Bord [Js 2s Ts 9s Jd] Plats 1: dcldcl (lilla mörken) lade sig innan Flopp Plats 3: -Skvizi- (stora mörken) lade sig innan Flopp Plats 6: sirbluffmeno lade sig innan Flopp (satsade inte) Plats 8: nevestatreff visade [Kc Ac] och förlorade med par i knektar Plats 9: Skanke (knappen) visade [As Ks] och vann (6580) med färg, ess hög Citera
SouthEast Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Snyggt Skanke Gött med sällskap i natten.... Citera
SouthEast Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 AK<AT ai pre, floppen TT9 ridå i RK-holiday. Citera
Skanke Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Haha denna PLO hand från svs är rätt skoj.... ***** Hand 1045261789 ***** 0.50/1.00 Omaha (PL) - den 10 juni 2009 21:53:55 Anna 93 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: TopiC (149.03) Plats 3: jonlin0517 (195.50) Plats 4: berra8 (381.83) Plats 5: zacraz (159.69) Plats 1: SötHjördis (185.50) zacraz lägg LM 0.50 SötHjördis lägg SM 1.00 ** Giv ** TopiC [N/A, N/A, N/A, N/A] jonlin0517 [N/A, N/A, N/A, N/A] berra8 [N/A, N/A, N/A, N/A] zacraz [N/A, N/A, N/A, N/A] SötHjördis [10s, Knh, 9s, 7r] *** Bet Runda 1 *** TopiC Höj till 3.50 jonlin0517 Lägg berra8 Syna 3.50 zacraz Syna 3.50 SötHjördis Höj till 17.50 TopiC Syna 17.50 berra8 Lägg zacraz Syna 17.50 *** Flop(Board): *** : [6s, 5h, Dh] *** Bet Runda 2 *** zacraz Passa SötHjördis Satsa 56.00 TopiC Syna 56.00 zacraz Lägg *** Turn(Board): *** : [6s, 5h, Dh, 3h] *** Bet Runda 3 *** SötHjördis All-in 112.00 TopiC All-in 75.53 *** River(Board): *** : [6s, 5h, Dh, 3h, 4h] *** Showdown *** : Rake: 7.97 Totalpott: 311.09 TopiC [10r, 8s, 2s, Ds] Par i damer 8,5,4,3,2 Vinst: 311.09 jonlin0517 Lägger mig Vinst: 0.00 berra8 Lägger mig Vinst: 0.00 zacraz Lägger mig Vinst: 0.00 SötHjördis [10s, Knh, 9s, 7r] Högsta kort dam Vinst: 0.00 Citera
SouthEast Postad 11 Juni , 2009 Rapport Postad 11 Juni , 2009 Gick marginellt bättre i RK-added för $40, insats $5,50. Slutade gårdagen +$10,50 Hittade aldrig Eurosuperpokers turre kl. 20 i lobbyn, trodde den inte skulle spelas, men kollade senare på kvällen och såg den bland avslutade.... trist. Citera
miata91 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Gick skit igår. Spela 9x22 och lyckades bara få 2st 3.e platser. Torskade 4 gånger med bättre A. Iofs gjorde jag 2 fina utdragningar enagången med A6>A7, men det var bara i en pott på 700. Jag satt på BB200 och syna för 150till. Visade vara meningslöst ändå du jag åkte ut med AQ<A6 på bubblan sedan. Sen gjorde jag en viktig utdragning på bubblan, när jag låg sist med KK. Lyckas få in all deg på en tillsynes ofarlig flopp, men sigge visar upp AA. Men klonkar K på rivern och dubblar upp. Åkte även i denna sen med ett bättre A på 3e platsen. Gårdagens badbeat var ändå att jag var på ett MLM-möte igår. En gammal kompis från högskolan som jag har lite kontakt då och då hörde av sig i början av året och ville jag skulle komma på ett "möte". Jag fick dåliga vibbar direkt då han inte ville precisera vad det gäller så jag har tackat nej ett par gånger tidigare. Men igår var det då dags, åkte mest för att en annan som jag plugga ihop med skulle komma och han var jag sugen på att träffa. Tyvärr visade det sig att han varit förståndig och meddelat förhinder. Var iaf fall ett ganska obehagligt möte där alla verka lätt hjärntvättade. Jag höll på att tilta loss men gjorde det inte. Kändes inte som man kunde ställa de rätta frågorna när man inte var påläst om hur det funka. Måste ta ett snack med killen och prata förstånd med honom. Fattar inte att han kan hoppat på nåt så korkat, en smart kille. Citera
MikeTime Postad 11 Juni , 2009 Rapport Postad 11 Juni , 2009 MLM = Mycket Luriga Metoder. Btw - tror jag ska lira 25:- på dig miata för lastlonger-betet inför lördagen. Är det ett bra spel? Citera
SouthEast Postad 11 Juni , 2009 Rapport Postad 11 Juni , 2009 Gick skit igår. Spela 9x22 och lyckades bara få 2st 3.e platser. Torskade 4 gånger med bättre A. Iofs gjorde jag 2 fina utdragningar enagången med A6>A7, men det var bara i en pott på 700. Jag satt på BB200 och syna för 150till. Visade vara meningslöst ändå du jag åkte ut med AQ<A6 på bubblan sedan. Sen gjorde jag en viktig utdragning på bubblan, när jag låg sist med KK. Lyckas få in all deg på en tillsynes ofarlig flopp, men sigge visar upp AA. Men klonkar K på rivern och dubblar upp. Åkte även i denna sen med ett bättre A på 3e platsen. Gårdagens badbeat var ändå att jag var på ett MLM-möte igår. En gammal kompis från högskolan som jag har lite kontakt då och då hörde av sig i början av året och ville jag skulle komma på ett "möte". Jag fick dåliga vibbar direkt då han inte ville precisera vad det gäller så jag har tackat nej ett par gånger tidigare. Men igår var det då dags, åkte mest för att en annan som jag plugga ihop med skulle komma och han var jag sugen på att träffa. Tyvärr visade det sig att han varit förståndig och meddelat förhinder. Var iaf fall ett ganska obehagligt möte där alla verka lätt hjärntvättade. Jag höll på att tilta loss men gjorde det inte. Kändes inte som man kunde ställa de rätta frågorna när man inte var påläst om hur det funka. Måste ta ett snack med killen och prata förstånd med honom. Fattar inte att han kan hoppat på nåt så korkat, en smart kille. Cut the crap..... Det intressanta är ju hur mycket du satsade!? Citera
miata91 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 MLM = Mycket Luriga Metoder. Btw - tror jag ska lira 25:- på dig miata för lastlonger-betet inför lördagen. Är det ett bra spel? Typ så nära surebet du kan komma... Btw... jag har ett affärsförslag jag tänkte ta med dig på lördag.... Citera
Skanke Postad 11 Juni , 2009 Rapport Postad 11 Juni , 2009 Började dagen med att jobba 7:45-13:00 efter det blev det ett set sng slutade plussssssssssss. Sedan bar det iväg på bio med en tjej jag strulade lite med när jag var ute på krogen sist. På vägen dit frågade hon varför det blev just hon då på krogkvällen. Hur fan svarar man då, kan ju inte gärna säga att -jo jag var full och kåt och du stod närmast... Vi kollade iallafall på Änglar och demoner, helt ok film, och vi hamnade sedan hemma hos henne. Så nu har man ställt till det igen och gud vet hur man ska komma undan,,,,, Citera
miata91 Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Haha... Skanke... E fan 10000kr frågan... SNGs gick hyffsat idag. Spela 7st och fick +35 på dem... Blir så trött bara. Gör en skit fin klonk på rivern med KK och slår ut sigge som har AA. Ett par händer senare får jag KK igen och skickar in degen... Får syn av AT. Pang A på floppen och så sitter man med 350marker kvar på bubblan. Behöver väl inte säga hur det sluta. MTT gick helt åt skogen RK Holiday Finalen åkte jag med AK<AT allin pre. Bordet kom KTx x T. Suck Nordic Satten på stars åkte jag med KK mot 75... Sigge tyckte 75 var nöten att syna en reraise med och det gjorde han rätt i eftersom floppen kom Q75, och degen åkte in. Körde även 80k gtd på stars åkte med AJ mot AQ så helt ok. Spela handen kostigt (läs odugligt). Gjorde nog alla fel man kan göra, men utgången så här i efterhand hade blivit den samma. Citera
MikeTime Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 På vägen dit frågade hon varför det blev just hon då på krogkvällen. Hur fan svarar man då, kan ju inte gärna säga att -jo jag var full och kåt och du stod närmast... Näe, du var väl oärlig och drog till med att det berodde på hennes vackra ögon, fina linjer eller något annat sliskigt....? Vore dock skoj om du varit ärlig... Citera
Recommended Posts