Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

lol så tar det typ 10 händer

 

***** Hand History for Game 1004470416 *****

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 21, 09:14:00 ET 2009

Table Anna 7 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 4: snyggyngve ( $130.50 USD )

Seat 5: socrates-4 ( $45.62 USD )

Seat 1: flugfiskar ( $254.38 USD )

Seat 2: toony88 ( $247.84 USD )

Seat 3: solat ( $102.24 USD )

socrates-4 posts small blind [$0.50 USD].

flugfiskar posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to snyggyngve [ 6s 6c ]

toony88 folds

solat raises [$3.50 USD]

snyggyngve calls [$3.50 USD]

socrates-4 calls [$3.00 USD]

flugfiskar folds

** Dealing Flop ** [ 9d, 6h, 3d ]

socrates-4 checks

solat bets [$9.00 USD]

snyggyngve calls [$9.00 USD]

socrates-4 raises [$42.12 USD]

solat raises [$89.74 USD]

snyggyngve calls [$89.74 USD]

** Dealing Turn ** [ Kd ]

** Dealing River ** [ 4c ]

solat shows [Kc, Kh ]

solat wins $110.10 USD from main pot

solat wins $134.72 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol, FPS much?

 

Nja jag vet inte, tyckte jag spelade handen ganska bra.

Han var en nitfisk och jag trodde faktiskt att han hade ett överpar så jag blir ju inte utdragen på den brädan. Tänkte att jag skulle syna floppen och sen chippa på hans turnbet när han är committad. Jag vet inte riktigt men det känns som att det var ett helt ok spel mtp att jag hade honom på en range och ett tanke bakom spelet :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet ju inte vad han har för stats, men de flestas HD är lite vidare än överpar efter en öppenhöjning+cbet från knappen.

 

Sjukt många kort du inte vill se på turn som antingen stjälper dig eller blir actiondödare. Gillar heller inte synen pga en förmodligen lös BB bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummade igenom resten av din (er) dagbok och jag måste bara kommentera TT-handen som genererade så mycket diskussion:

 

Skrämmande (eller alldeles underbart, kanske, beroende på hur man ser det) hur många som tycker det är ok att raise/folda halva stacken för info; 4-bet/foldar ni KK pre-flop också eller? Jag håller med om att TT förmodligen inte står efter den action som var, men tough shit, vi ska inte höja öht om vi inte ska syna AI. Den som lyckas poker stova HD:s där vi inte har odds att syna efter flopphöjningen får priset som pf.nu:s störste nit.

 

Yngve,

 

Om du ska 3-beta TT där, gör det ordentligt. 12 funkar bara som en pottsweetner när så många har gått med, nån skrev 22 nånstans vilket låter bra. Bättre att setmina än att gå igen till 12.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummade igenom resten av din dagbok och jag måste bara kommentera TT-handen som genererade så mycket diskussion:

 

Skrämmande (eller alldeles underbart, kanske, beroende på hur man ser det) hur många som tycker det är ok att raise/folda halva stacken för info; 4-bet/foldar ni KK pre-flop också eller? Jag håller med om att TT förmodligen inte står efter den action som var, men tough shit, vi ska inte höja öht om vi inte ska syna AI. Den som lyckas poker stova HD:s där vi inte har odds att syna efter flopphöjningen får priset som pf.nu:s störste nit.

 

Yngve,

 

Om du ska 3-beta TT där, gör det ordentligt. 12 funkar bara som en pottsweetner när så många har gått med, nån skrev 22 nånstans vilket låter bra. Bättre att setmina än att gå igen till 12.

 

Orkar inte leta upp handen eftersom den säkert är 20 sidor bakåt så kommer inte ihåg exakt hur den utspelade sig men har för mig att floppen kom 842 (?) och jag typ shippade in när en kille donkade? Som jag ser det så är det enda som slår mig där just ett set. På en sån torr flop så är det väl inte speciellt troligt att någon hittar 2p och tror inte jag är uppe mot överpar heller. Känns som att jag leder tillräckligt ofta för att det ska vara vinnande. Å andra sidan så är det kallt om han stoppar in med typ A8 där vilket han förmodligen inte gör. Som den spelades vet jag inte om jag ska folda den floppen när det ligger så mycket i mitten.

 

Var det inte typ rundsyn fram till mig på sb eller bb? Isf håller jag helt klart med om att 12bb var alldeles för lite.

 

Schysst att du tar dig tid =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja lite resultat:

Backade ~250 på svs igår men plussade 650 på europeisk mark.

+600 hittills idag på svs

 

Backade typ 100-200 på starsturrar igår också. Bubblade den ena på monsterdåligt spel.

 

Andra fick jag in det med AQ v A7. Turn A river 7 så det var tråkigt. Tror jag hamnade 10 platser från itm i den så det var lite segt. Drog kallt hela turren och fick inget spelbart så inte så mycket att göra åt. Får se om jag orkar köra lite turrar ikväll, inte sovit inatt så tror jag power-nappar i 5-6 timmar så är jag redo för grind igen

 

Tycker för övrigt jag har spelat bättre än nånsin idag. Har nog deadinside att tacka för det. Har hjälpt mig en hel del, uppskattas som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är handen:

 

 

BossMedia Game #967891347: Table Anna 112 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 21:28:19 - 2009/03/09

Seat 1: Tegselit (kr168.25)

Seat 2: Face (kr388.20)

Seat 3: snyggyngve (kr111.50)

Seat 5: badcall (kr61.26)

Seat 4: ahlbad (kr112.44)

Face posts the small blind of kr0.50

snyggyngve posts the big blind of kr1.00

Tegselit is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve 10 of Spades10 of Diamonds

ahlbad raises kr3.50

badcall calls kr3.50

Tegselit calls kr3.50

Face calls kr3.50

snyggyngve raises kr12.00

ahlbad calls kr12.00

badcall calls kr12.00

Tegselit calls kr12.00

Face calls kr12.00

*** FLOP *** 8 of Hearts4 of Diamonds3 of Spades

Face bets kr16.00

snyggyngve raises kr48.00

ahlbad folds

badcall folds

Tegselit goes all-in with kr156.25

Face calls kr156.25

snyggyngve goes all-in with kr99.50

*** TURN *** 8 of Hearts4 of Diamonds3 of SpadesAce of Clubs

*** RIVER *** 8 of Hearts4 of Diamonds3 of SpadesAce of ClubsAce of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot kr460.21 | Rake kr11.79

Board: 8 of Hearts4 of Diamonds3 of SpadesAce of ClubsAce of Diamonds

Face won (kr0.00), mucks

Tegselit won (kr460.21), showed 8 of Clubs8 of Diamonds

snyggyngve won (kr0.00), mucks

ahlbad won (kr0.00), mucks

badcall won (kr0.00), mucks

 

 

 

Som spelat (efter att du höjer floppdonken) måste du definitivt stacka av, men jag hade inte höjt där om jag bara 3-betat till 12 och fått med mig hela bordet. Bristen på drag och 2-parskombinationer gör det ju snarare troligt att du är uppe mot nötter eller någon ganska svag hand vilket i så fall skulle tala för att spela handen lite passivare iom att du då är WA/WB. Dock är ju hela bordet med i handen och det ligger mycket i potten så det kanske inte är helt fel att höja, du lär dock inte få syn/bli ställd av många sämre händer, men kan för den sakens skull givetvis inte lägga dig när du blir det med halva stacken inne.

 

Som jag ser det är det pre-flopmisstaget som gör att du sätter dig i en svår sits.

 

 

Schysst att du tar dig tid =)

 

Äsch, det är väl det minsta jag kan göra efter att ha dragit ut dina 66 med mina KK. Brukar inte larva mig så i chatten (brukar inte ens ha den på), men jag kunde inte hålla mig efter att du kallade mig turbög. Är varken det, född 90, eller nitfish på 12vpip (sample size ftw :) ). Tyckte jag kände igen ditt nick härifrån så jag blev tvungen att kolla om du skulle lägga upp handen.

 

Vänner ändå?

 

/solat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, det är väl det minsta jag kan göra efter att ha dragit ut dina 66 med mina KK. Brukar inte larva mig så i chatten (brukar inte ens ha den på), men jag kunde inte hålla mig efter att du kallade mig turbög. Är varken det, född 90, eller nitfish på 12vpip (sample size ftw :) ). Tyckte jag kände igen ditt nick härifrån så jag blev tvungen att kolla om du skulle lägga upp handen.

 

Vänner ändå?

 

/solat

 

Haha precis innan så hade min A5 blivit utdragen av A9 på A58 flop så var tiltad :-)

 

Tror jag har dig på 12/4 så att sätta dig på överpar var nog inte helt fel av mig. Ska sova nu, ta igen lite krafter så jag slipper tilta sönder på dina äckliga utdragningar ikväll igen :-)

 

Edit: Det var du som drog ut mig med A2 också? Har funderat på den handen en del. Det var tråkigt att du fick dra ut men jag tror mitt spel i den handen var bra. Tror en raise flop eller turn är ganska dålig. Jag låter dig bluffa dig igenom alla gator, vilket du gjorde, och om jag raisar får jag aldrig syn av sämre. Mtp dina stats (var visserligen fel antar jag men dem jag får utgå ifrån) så slår jag inga av dina J som du förmodligen har i din range utan det enda värdet jag kan få ifrån dig är när du hänger dig själv.

 

Discuss

 

Edit: Inte så mycket att diskutera utan HH. Ska slagga som sagt och är för trött för att leta rätt på den, har du lust att slänga upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A2-handen:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (Button) ($125.69)

BB ($74.80)

UTG ($107.05)

SB ($166.74)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, 2heart.gif

Hero bets $3.50, SB calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($8.50) Jdiamond.gif, 4club.gif, 5spade.gif(2 players)

Hero bets $5.50, SB calls $5.50

 

Turn: ($19.50) Jclub.gif(2 players)

Hero bets $14, SB calls $14

 

River: ($47.50) 3spade.gif(2 players)

Hero bets $34, SB calls $34

 

Total pot: $115.50

 

Results:

Hero had Aheart.gif, 2heart.gif (straight, five high).

SB didn't show

Outcome: Hero won $112.62

 

 

Vet inte vad du hade iförsig. Antar typ 66-99 efter att du synade turn. Brukar i princip aldrig skjuta igen på turn, särskilt inte när knekten parade (då den blir mer svår-reppad), men jag antog att du var rätt tiltad på mig och kunde floata floppen med typ allting :). Ger upp river 100% om inte 3an eller möjligen Q/K (knappast bra läge att försöka bluffa dig dock) kommer FWIW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag håller nog med om att du inte får syn av många sämre händer om du höjer nånstans.

 

Vet inte om jag hittar en fold om du skulle höja river och jag har KK/AA med tanke på tiltfaktorn, men särskilt många sämre Jx finns det väl inte. Typ J9s/J8s kanske. Skulle väl inte gilla att syna med dem heller, men jag kanske skulle bli tvungen.

 

Vet inte om jag gillar pf-synen med JT dock, finns inte så jättemånga bra floppar för dig att få betalt på, särskilt inte om jag är väldigt nitty och spela oop är ju aldrig så skojigt.

 

Edit:

Det är något fel på din HH btw. Tror du var utg och jag btn

 

Nix den är rätt. Nitfisken höjer väl inte A2 utg :)

 

Edit 2: eller iförsig, du har rätt. Om du är sb kan ju inte jag vara först att agera. Använder HH converter för att få in i PT och sedan flopturnriver som verkar ha problem med 5max eller nåt. Har lyckats slängt den riktiga HH från svs, du kanske har kvar den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst vad äckligt mongotiltad jag är idag! SÅ sjukt trött på alla setups

 

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, April 22, 03:06:53 ET 2009

Table Anna Turbo 10 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: snyggyngve ( $472.66 USD )

Seat 5: tvatakt ( $58.82 USD )

Seat 1: Robbon ( $126.33 USD )

Seat 2: saa_waa_de ( $112.42 USD )

tvatakt posts small blind [$0.50 USD].

Robbon posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to snyggyngve [ Qh Kh ]

saa_waa_de folds

snyggyngve raises [$3.50 USD]

tvatakt folds

Robbon calls [$2.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 4h, Tc, 5c ]

Robbon checks

snyggyngve checks

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Robbon bets [$5.00 USD]

snyggyngve calls [$5.00 USD]

** Dealing River ** [ 2h ]

Robbon bets [$17.50 USD]

snyggyngve raises [$88.88 USD]

Robbon raises [$100.33 USD]

snyggyngve calls [$28.95 USD]

Robbon shows [8h, Ah ]

Robbon wins $246.84 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde tilta så här oftare. Så typiskt svs att mitt cpdåliga spel skulle löna sig

 

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, April 22, 03:12:35 ET 2009

Table Anna 115 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: robert33 ( $101.62 USD )

Seat 5: snyggyngve ( $184.74 USD )

Seat 2: ALKO5 ( $394.38 USD )

Seat 3: karpen ( $255.01 USD )

Seat 4: bajo ( $163.23 USD )

snyggyngve posts small blind [$0.50 USD].

robert33 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to snyggyngve [ 6d 4d ]

ALKO5 calls [$1.00 USD]

karpen raises [$4.00 USD]

bajo raises [$10.00 USD]

snyggyngve calls [$9.50 USD]

robert33 folds

ALKO5 folds

karpen calls [$6.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, Ad, Js ]

snyggyngve checks

karpen checks

bajo checks

** Dealing Turn ** [ 5s ]

snyggyngve checks

karpen checks

bajo bets [$10.00 USD]

snyggyngve calls [$10.00 USD]

karpen folds

** Dealing River ** [ 8s ]

snyggyngve bets [$164.74 USD]

bajo calls [$143.23 USD]

bajo shows [As, Ah ]

snyggyngve shows [6d, 4d ]

snyggyngve wins $21.51 USD from main pot

snyggyngve wins $330.00 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummade igenom resten av din (er) dagbok och jag måste bara kommentera TT-handen som genererade så mycket diskussion:

 

Skrämmande (eller alldeles underbart, kanske, beroende på hur man ser det) hur många som tycker det är ok att raise/folda halva stacken för info; 4-bet/foldar ni KK pre-flop också eller? Jag håller med om att TT förmodligen inte står efter den action som var, men tough shit, vi ska inte höja öht om vi inte ska syna AI. Den som lyckas poker stova HD:s där vi inte har odds att syna efter flopphöjningen får priset som pf.nu:s störste nit.

 

TT-diskussionen var det roligaste ever. Särskilt Aaaah som låtsades vara gud och aldrig kom med något konkret alls. Man får väl hoppas att han levlade.

 

För övrigt är det inte svårt att stova HD:s där vi inte har odds.

 

Fi1 [88]

Fi2 [TT]

 

Done. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT-diskussionen var det roligaste ever. Särskilt Aaaah som låtsades vara gud och aldrig kom med något konkret alls. Man får väl hoppas att han levlade.

 

För övrigt är det inte svårt att stova HD:s där vi inte har odds.

 

Fi1 [88]

Fi2 [TT]

 

Done. :-D

 

Wat?

 

Jag är gud btw haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid sett han som Pf's största fisk, exkluderat mig själv förmodligen så det gjorde det mycket roligt indeed.

 

Det är väl du och jag då :rolleyes:

Har jag spelat mot dej?

Vad heter du på SvS?

 

Vet inte vilken hand ni pratar om men:

När man raisar en hand och får en all-in och vet att man är slagen, synar ni då med endast 2outs utan några potodds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl du och jag då :rolleyes:

Har jag spelat mot dej?

Vad heter du på SvS?

 

Vet inte vilken hand ni pratar om men:

När man raisar en hand och får en all-in och vet att man är slagen, synar ni då med endast 2outs utan några potodds?

 

Ja, det är coolt att dra ut river med sin 2outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...