Gå till innehåll

Hur många speltimmar för en pålitlig analys?


Magnum

Recommended Posts

Och som vanligt har jag ingen aning om denna hamnat rätt

:D:D

Hur många timmar skall man ha loggade för att kunna avläsa om man är en vinnande spelare eller inte ??

 

Ex jag har bokfört på pokercharts ca:120 timmar sen den 5 juni och jag tjänar ca: 15 dollar i timmen vilket jag är ganska nöjd med då det är ca: 100 timmar på 0,25-0,50 NL och nu har jag klivit upp till 1,0-2,0 NL, eller har jag hoppat upp för tidigt ??

 

* Pillar lite på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt svar blir liknande thrasher's. Det är BR som avgör vilken nivå du skall spela i det avseendet. Däremot behöver inte NL200 vara mer lönsamt per timme (för dig) men det är något du märker. Och om du inte tagit ut pengar så har du i all fall en hygglig rulle som tillåter ett par inköp på den nivå du spelar (beroende på vilken site du spelar).

 

120 timmar är inte så himla mycke när allt kommer omkring men det ger dock en fingervisning och om inte annat så har du gjort en del pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

120 timmar är inte så himla mycke när allt kommer omkring men det ger dock en fingervisning och om inte annat så har du gjort en del pengar.

120 timmar är inte så mycket om man tittar på resultaten, men det bör ju vara mer än tillräckligt för att avgöra om man är en vinnare om man är någorlunda erfaren och kan spelet. Man tittar helt enkelt på om det är man själv som spelar ut folk eller om det är andra som spelar ut en själv. Vet man inte vad som pågår så är det ju rätt säkert att man inte är någon stor förväntad vinnare iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
  • 3 months later...

Om du ligger pluss totalt än så länge så räcker det med 3-4 timmars spel totalt för att komma fram till att du är en vinnare. Om du däremot ligger back så behövs det åtminstone 10 års spel för att koma fram till att det beror på att du suger på poker och inte bara har otur.

 

Har själv 20 års erfarenhet så jag borde veta ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ligger pluss totalt än så länge så räcker det med 3-4 timmars spel totalt för att komma fram till att du är en vinnare. Om du däremot ligger back så behövs det åtminstone 10 års spel för att koma fram till att det beror på att du suger på poker och inte bara har otur.

 

Har själv 20 års erfarenhet så jag borde veta ;-)

 

woord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ligger pluss totalt än så länge så räcker det med 3-4 timmars spel totalt för att komma fram till att du är en vinnare. Om du däremot ligger back så behövs det åtminstone 10 års spel för att koma fram till att det beror på att du suger på poker och inte bara har otur.

 

Har själv 20 års erfarenhet så jag borde veta ;-)

 

Shit va du är gammal, gå hem med dej :roll:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...