Henkiee5 Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 Ja ser i min graf på HM att man kan välja att visa all-in EV i grafen.. men vad betyder egentligen detta och vad innebär det för ens spel om man ligger under respektive över grafen all-in EV-grafen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fsvo Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 utan att veta gissar jag att det är vilken vinst du hade gjort om alla händer du spelat vore all in preflop. Man bör alltså ligga en bit över den grafen och den bör vara en ganska bra mätning på sitt postflop-spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 utan att veta gissar jag att det är vilken vinst du hade gjort om alla händer du spelat vore all in preflop. Man bör alltså ligga en bit över den grafen och den bör vara en ganska bra mätning på sitt postflop-spel Nej Den visar hur mycket pengar du borde ha tjänat/förlorat. Grafen förändras enbart när du eller din motståndare är all-in innan rivern. T ex är ni all-in preflop där du har AK och din motståndare QQ, båda degar in 100$ var. Procenten att du ska vinna preflop med AK mot QQ är nästan exakt 50% (á la coinflip) och därför kommer ditt EV att vara på 0$ hur det än går i handen. Vinner du handen kommer ditt resultat ligga 100$ dollar över EV:et eftersom du kommer få 100$ extra som du "inte förtjänar". Förlorar du potten kommer du ligga 100$ under EV:et och du har alltså haft oflyt. Därför kan du t ex att välja att kolla enbart på EV grafen om du vill veta hur bra du spelat eftersom den räknar bort all tur/otur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 Nej Den visar hur mycket pengar du borde ha tjänat/förlorat. Grafen förändras enbart när du eller din motståndare är all-in innan rivern. T ex är ni all-in preflop där du har AK och din motståndare QQ, båda degar in 100$ var. Procenten att du ska vinna preflop med AK mot QQ är nästan exakt 50% (á la coinflip) och därför kommer ditt EV att vara på 0$ hur det än går i handen. Vinner du handen kommer ditt resultat ligga 100$ dollar över EV:et eftersom du kommer få 100$ extra som du "inte förtjänar". Förlorar du potten kommer du ligga 100$ under EV:et och du har alltså haft oflyt. Därför kan du t ex att välja att kolla enbart på EV grafen om du vill veta hur bra du spelat eftersom den räknar bort all tur/otur. Och resultatet av icke-all-in-händer läggs till på båda graferna, eller? Hur som helst så räknar den ju inte bort all tur/otur eftersom man kan klonka en massa som gör det möjligt för en att betta på och sno en massa potter, där man inte blir all-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 Jag ligger ~20 inköp under All-in EV senaste 18k händerna. Har jag spelat som en idiot eller haft ett riktigt jävla oflyt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Är du dum i huvet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Är du dum i huvet eller? Då kan väl en smart kille som du svara på min fråga då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Därför kan du t ex att välja att kolla enbart på EV grafen om du vill veta hur bra du spelat eftersom den räknar bort all tur/otur. Nja, den räknar bor all tur/otur när man är all-in. Att ha KK mot AA eller floppa underset mot överset x ggr i rad är en typ av otur som inte ger utslag i EV-grafen, men som kostar rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
movitz1 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Och resultatet av icke-all-in-händer läggs till på båda graferna, eller? Hur som helst så räknar den ju inte bort all tur/otur eftersom man kan klonka en massa som gör det möjligt för en att betta på och sno en massa potter, där man inte blir all-in. 1. Exakt. 2. Exakt. Och dessutom kan man ju tycka att det är "otur" om man höjer upp med 77, syn bakom av en spelare med 88. Flopp J72. Du bet. Han syn. Turn 8. Du bet, han all in, du syn. I det fallet visar EV-grafen nästan lika mycket minus som du går minus (2,5% mindre för din enda out) men du har ju ändå haft "otur". Naturligtvis gäller också det omvända. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 ååh kolla min ev graf visar att jag haft fett med otur men ändå e jag plus... åh vad duktig jag e,.. dra helvete Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beirut_kid Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Har för mig jag läst ngnstns. att ev beräkningarna är buggiga då de kan visa mer ev om non-showdown winnings är negativa och tvärtom, om NSDW är positiva. Ngn. som kan kommentera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hoppamera Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Hur blir det på svs där man endast får se hålkorten om fi sitter ur poss och måste visa först? Känns som det blir rätt skevt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ypsil0n Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Hur blir det på svs där man endast får se hålkorten om fi sitter ur poss och måste visa först? Känns som det blir rätt skevt?! Japp det funkar inte där iom att FI kan mucka sina kort dom gånger du drar ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Jag ligger ~20 inköp under All-in EV senaste 18k händerna. Har jag spelat som en idiot eller haft ett riktigt jävla oflyt? oflyt i all-in-situationer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 4 Februari , 2009 Rapport Share Postad 4 Februari , 2009 Hur blir det på svs där man endast får se hålkorten om fi sitter ur poss och måste visa först? Känns som det blir rätt skevt?! Vad som händer är att All-in EV alltid är negativ då den endast visar de händer där båda korten syns. Dvs om du pushar och blir synad och förlorar medan de gånger du pushar och blir synad och vinner inte blir med i grafen då fi inte visar sin hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts