Theelch Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Jag beställde lite grejer från fullt tilts shop och dessa varor hamnat i tullen. Jag har fått hem ett brev som det står att jag ska skicka kvitto eller liknande till tullen. Men nåt sånt har jag ju inte. Nån annan som varit med om detta? Vad kan man göra? //Mattias Citera
eurythmech Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Full Tilts support har kanske varit med om det? Citera
Cyntax Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Tullen vill ha moms på prylarna. Skriv att det är en gåva och att inköpspriset för dig är 0 kr. Prylarna skickas från .... ??? (utanför EU iaf) Citera
raptorjr Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Tullen vill ha moms på prylarna. Skriv att det är en gåva och att inköpspriset för dig är 0 kr. Prylarna skickas från .... ??? (utanför EU iaf) Går dom på den enkla? Citera
Antisk Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Går dom på den enkla? Det är väl sant? Citera
Cyntax Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Går dom på den enkla? Jag gissar att det är elektronik eller dylikt som fastnat hos tullen. Skriv bara sanningen. Förklara att det är en gåva från FT för att du spelar poker där. Bifoga länkar till deras VIP-shop. Jag kan inte garantera att det blir momsfritt, men man tycker ju det. Det är ju en form av rakeback och SKV har sagt att rakeback är skattefritt. FullTilt är förresten troligen en skattefri sajt. Bara det att deras prylar från vipshoppen skickas från USA? Citera
raptorjr Postad 3 Februari , 2009 Rapport Postad 3 Februari , 2009 Det är väl sant? Vad jag vet om tullverket så är det enda som är sant för dom ett papper/intyg på varan och dess värde från avsändaren. Sen spelar det ingen roll vad man själv säger och lovar att det man säger är sant. Citera
JohAAn1 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Postad 3 Februari , 2009 Vet inte villkoren för shoppen men är det inte meningen att FT ska stå för alla kostnader för att få hem varan till dig? Citera
Recommended Posts