Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har absolut INGEN info om fi atm, spelat 20 händer och han lirar 25/20 men det säger absolut nada imo. Jag tycker min hand ser ut exakt som en (semi)bluff och är jävligt underreppad. Jag försöker vba mot JJ-QQ eller AT o dylika händer, borde kanske checkat bakom men jag gillar inte den superpassiva linjen. Bättre än 1:2 i odds på river, jag tror han bluffar ganska frekvent här; no-brainer syn eller enkel fold?

Full Tilt No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($826.70)

SB ($1028.40)

BB ($543.30)

UTG ($841.40)

MP ($1402.30)

Hero (CO) ($867)

Preflop: Hero is CO with 7heart.gif, Kheart.gif

2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, BB raises to $40, Hero calls $28

Flop: ($82) 10diamond.gif, 4spade.gif, Kdiamond.gif(2 players)

BB bets $60, Hero calls $60

Turn: ($202) 6club.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

River: ($202) 5club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $125, BB raises to $443.30 (All-In), Hero ?

Postad
bara jag som foldar pre?

Nej.

Som den är spelad nu så skulle jag nog inte värdebeta river för det är ett klassiskt zeroplay (för att använda B Greenstein terminologi). Hade jag varit i handen hade jag förbannat att jag betade och foldat.

Men om man trots allt synar pre får man nog vara beredd att spela sin K vid träff och inte vara så passiv genom handen.

Postad

Jag förstår inte varför du synar pre här utan info, kan vi anta att en randoms 3betrange ser ut ungefär såhär: 99+/KQ+/AQ+ och en del SC's, lägre PP's och ngn/några random händer? Dom händer du slår är då 99/JJ/QQ/AQ/89, JJ och QQ har jag svårt att se att någon vill göra om till bluff här då dom har bra SDV, även 99 har ju SDV. Kvar är 89/AQ typ och han kommer självklart bluffa dom ibland och det finns säkert en massa fler händer i hans range som kanske bluffar men jag tror inte att han gör det tillräckligt ofta för syn. Vad är det som får dig att tro att han bluffar ganska frekvent här?

Jag skulle checka river här bara för att jag har så svårt att folda när just detta händer men skulle tro att det här är ett väldigt bra betfold läge då du som du säger säkert kommer få syn av QQ/JJ och kanske AT.

Rangen jag satte upp där är nog alldeles för tight när jag tänker efter men jag står fast vid fold :)

Men som sagt, jag tror bara det är dumt att syna med din hand pre.

Postad
Jag förstår inte varför du synar pre här utan info, kan vi anta att en randoms 3betrange ser ut ungefär såhär: 99+/KQ+/AQ+ och en del SC's, lägre PP's och ngn/några random händer? Dom händer du slår är då 99/JJ/QQ/AQ/89, JJ och QQ har jag svårt att se att någon vill göra om till bluff här då dom har bra SDV, även 99 har ju SDV. Kvar är 89/AQ typ och han kommer självklart bluffa dom ibland och det finns säkert en massa fler händer i hans range som kanske bluffar men jag tror inte att han gör det tillräckligt ofta för syn. Vad är det som får dig att tro att han bluffar ganska frekvent här?

Jag skulle checka river här bara för att jag har så svårt att folda när just detta händer men skulle tro att det här är ett väldigt bra betfold läge då du som du säger säkert kommer få syn av QQ/JJ och kanske AT.

Rangen jag satte upp där är nog alldeles för tight när jag tänker efter men jag står fast vid fold :)

Men som sagt, jag tror bara det är dumt att syna med din hand pre.

Hmm kan inte förklara det på något klockrent sätt men såhär gick min tankegång på river:

Jag: 100 drag missade, jag bettar för att ragga syn från random pps

Han: Wow den korkade svensken tänker "100 drag missade jagförsöker få värde ur en hand med showdownvärde men som inte går att värdebetta" lolaments lets ship it, för han viker alltid ändå

Jag: Fan nu sköt jag mig själv i huvudet, timebanka kolla opr. Doh är ju cg, fuck vad fan gör man här :@

Ungefär så tänkte jag lol. Preflop är ganska marginellt men jag tror jag kan plocka ner många potter post, vi sitter nästan 150bb djupt och jag får hyfsat vettigt pris. Standard 3bet vid bordet var 50ish, jag vet att det är en lös och ganska dålig syn men men.

Väntar lite med resultat men keep up med svaren är bra att bli flamad då och då

Postad
Hmm kan inte förklara det på något klockrent sätt men såhär gick min tankegång på river:

Jag: 100 drag missade, jag bettar för att ragga syn från random pps

Han: Wow den korkade svensken tänker "100 drag missade jagförsöker få värde ur en hand med showdownvärde men som inte går att värdebetta" lolaments lets ship it, för han viker alltid ändå

Jag: Fan nu sköt jag mig själv i huvudet, timebanka kolla opr. Doh är ju cg, fuck vad fan gör man här :@

Ungefär så tänkte jag lol. Preflop är ganska marginellt men jag tror jag kan plocka ner många potter post, vi sitter nästan 150bb djupt och jag får hyfsat vettigt pris. Standard 3bet vid bordet var 50ish, jag vet att det är en lös och ganska dålig syn men men.

Väntar lite med resultat men keep up med svaren är bra att bli flamad då och då

Ok, jag förstår ditt resonemang och din slutsats är då alltså att han reraisar dig på river för att du inte kan reppa någonting annat än missat drag och då vill du syna honom för att du tycker inte han kan reppa någonting heller. Jag tror att detta är att ta det lite för långt med en random ärligt talat, hade du skrivit att det var en duktig reg så är det väl en annan sak. Detta handlar väl mest om vilken "level" FI är på och det har du ingen aning om, jag tror inte random FI ställer för bluff där särskilt ofta. Jag gillar spelet om du foldar men inte om du synar :P

I all ärlighet, preflop är inte marginellt det är värdelöst. Som spelat tror jag du måste syna, men jag gör som Opteron och knackar bakom på river.

Jag foldar också preflop och jag checkar också bakom. Men varför måste han syna som spelat? Ställer en random FI verkligen tillräckligt ofta för att det ska vara +ev att syna?

Jag vill inte såga någon, jag spelar lägre än er så berätta gärna varför jag tänker fel isf :)

Postad

Jag vill inte såga någon, jag spelar lägre än er så berätta gärna varför jag tänker fel isf :)

HEROs linje och bet på river ser väldigt mycket ut som ett tunt värdebet.

FI linje är väldigt skum och hans range är extremt polariserad.