Gå till innehåll

Chipleader i sen turnering, åker ut, mår dåligt!


cazacu

Recommended Posts

Hejsan , lirade 4K guarantee'n på prima igår.

Gick riktigt bra, brukar aldrig gå bra för mig i MTT's , vid 15 pers kvar efter 4h lirande vart jag chipleader med 300K ( mitt rekord :)).

 

Så hände de att killar limpar in med AA o lurar en helt när man har TPTK, losar halva stacken, resten äts upp av blinds så får man tokchansa med A4s o trycka in o så..

 

Iallafall, jag kom på 13e plats när jag var chipleader o det sved otroligt mycket, jag var helt knäckt och mådde psykiskt illa och vart sjukt besviken, man ville bara gå och dö. hur hanterar man detta, just nu spelar jag bort hela min BR för att det ska kännas bättre..

 

/ cazacu :cry:

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du åker på en ordentlig nit, ta en paus från pokern några dagar och gör något annat... punkt slut

 

Sådant måste du lära dig hantera

 

(sorry, är mer rak en pedagogisk)

 

Jag rekomenderar också detta. När jag har åkt på en nit / bad streak och mår dåligt så man tänker att man kanske ska lägga av med pokern så brukar jag ta några dagar/en veckas paus. Jag läser lite pokerteori under tiden och sen kan jag komma tillbaka med mer självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände likadant för mej i en MTT för en vecka sen.

Iofs bara en $3 freezeout men ändå.

700 spelare var med, jag var chipleader vid finalbordet.

Sen hände det lite småt sjuka att 4 givar i rad fick småstackar

AA mot mina TPTK, sen fick man "chansa" med KK. Tryckte in,

A5o synar och klonkar såklart esset.

 

Kort och gott, bara ta nya tag. Vid finalbord när man är chipleader

händer det ju att man spelar för många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort och gott, bara ta nya tag. Vid finalbord när man är chipleader händer det ju att man spelar för många händer.

 

Jag tror det är största felet som sagt...att man spelar för många spekulativa händer som man inte skulle spelat annars. Detta gäller nog inte bara vid finalbord utan även tidigare. Det är i alla fall ett typiskt fel jag gör när jag har en stor stack att jag respekterar inte de som är short stack utan trycker på stenhårt mot dem och helt plötsligt får man en all-in emot sig...som man synar med A6o eller något och förlorar. Man blir väl för kaxig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan är nog den placering som känns värst att hamna på.

Det är till och med värre än att åka ut först ur en turnering på ett bad beat eller liknande.

 

Klart som tusan det är, om man suttit och lirat i 3-4 h och ryker precis innan pengarna så känns det fördjävligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan är nog den placering som känns värst att hamna på.

Det är till och med värre än att åka ut först ur en turnering på ett bad beat eller liknande.

 

Klart som tusan det är, om man suttit och lirat i 3-4 h och ryker precis innan pengarna så känns det fördjävligt

 

Ja, precis.

Även om det även kan kännas väldigt surt att åka ut ur en turnering man sett fram emot på första handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte ut på bubblan i en live tornery här för ett par dar sen, försökte stjäla blinds me A6 så hittar BB AA och flår mig levande. Det är bara att intala sig själv att man spelade bra, men att det inte räckte hela vägen. Om man ska börja sönderanalysera och hålla på fast man vet att man spelade bra så tror jag att det kan bli farligt. Man kan bli paranoid i nästa turnering å tro att alla har AA KK osv(det har hänt mig, ingte roligt)

 

 

Så slappna av, berätta för dig själv att du iallafall spelade bra för att komma så långt. Klanka inte ner på dig själv utan tänk positivt istället, det är mitt tips. :)

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna veckan var första gången jag mådde dåligt efter att ha spelat poker. Lirade en $100 super-satelit till WOSP med runt hundra deltagare, alltså är det bra första plats som vinner. Jag är chip-leader när vi tre spelare kvar. Då spelar jag bort platsen i WSOP genom att överspela två låga pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lattsama delen av mitt inlagg:

 

"Chipleader i sen turnering, åker ut, mår dåligt!"

 

Detta var alltsa ingen morgonturnering ;)

 

 

Till seriosa: Shit happens. Det ar bara att bita ihop. Ju mer du spelare desto konstigare saker kommer att handa t.ex. att du har bara en bb kvar i en turnering nar 10 spelare ar kvar, men du lyckas dubbla, o dubbla igen tills du vinner skiten.

 

Du skall inte behova ma daligt.

 

Dock om du anser att du spelade daligt skall du analysera vad du gjorde for fel, och forsoka battra pa dig. Tank positivt.

 

Nar det galler ditt spel. Sa har brukar jag spela nar vi ar nastan finalbord:

 

Chipleader eller stor stack: Tar det ratt lugnt. Shortstackarna borjar bli desperata och kommer borja trycka all in med samre hander. Vanta ut dina lagen. Jag gar sallan in i kamp med en storstack. Nar vi ar ner pa 5 man brukar jag bli riktigt aggressiv.

 

Small stack: sen position, trycker in med nastan allt om ingen agerat fram till mig. Annars trycker in med alla pp, och Ax x>J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej dags för mig o bekänna lite här då, för ett halvår sen ungefär (tror jag?) så spelade jag primas 100K Guarantee, nog om det.. efter många timmars spelande är vi 13 kvar.. jag har AVG stack, höjer upp lite bluffande med JT suited ifrån mid pos, får en syn, flop 872, ligger färgdrag(inte min färg), jag höjer upp pot för det känns som han sitter på overcards och antagligen respektar min bet... , han synar, turn 3, jag går all-in, han blixtsynar och täcker mig med typ 2 marker och visar AQ i spader dvs flushdraget, river 4 i klöver... båda missar.. han vinner på high card...

 

 

Här mina vänner.. kan jag meddela att tilten svämmade över, inte nog med att jag klantat bort en AVG stack på 13:e plats.... där man i princip kan check/folda sig till 7:e plats.... nejdå.. jag gör det på en stone cold bluff... där jag förlorar mot high card.... RIDÅ!.

 

 

Nog om mina problem.

 

Lämna datorhelvetet direkt när du åkt ut! Jag vet hur det är, man slaskar bort buyin efter buyin för o på något inverterat sätt hitta ur tilten... om du sedan tänker på incidenten med turneringen dagen efter ska du låta bli o spela då också.. upprepa tills du inte längre tänker på den utan bara på poker i allmänhet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att lära av misstaget. Har aldrig fattad varför man spelar aggressivt om man är chipleader. Ofta kan man folda sig till en bra placering och när man får bra kort så har man en god chans att slå ut någon eller dubbla upp om man inte leder.

 

Jag har sett dylika scenarion många gånger och brukar bara sitta och skaka på huvudet. Speciellt i satelitter när chipleadern har en garanterad plats. Så jävla amatörmässigt. Själv åkte jag ut som chipleader en gång i en viktig master satellit. Men då hade jag först big slick och sedan pocket åttor mot pocket damer. Grämde mig som faan men det var knappast dåligt spelat. Inte big slicken i alla fall. Nästa gång foldar jag ett dåligt pocketpar.

 

Du kan ju vara glad över att det inte var en 500k turnering i alla fall. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Small stack: sen position, trycker in med nastan allt om ingen agerat fram till mig. Annars trycker in med alla pp, och Ax x>J

AK och AQ med andra ord, men inte AJ?

 

Det är bara att lära av misstaget. Har aldrig fattad varför man spelar aggressivt om man är chipleader. Ofta kan man folda sig till en bra placering och när man får bra kort så har man en god chans att slå ut någon eller dubbla upp om man inte leder.

 

Jag har sett dylika scenarion många gånger och brukar bara sitta och skaka på huvudet.

Jag antar att du menar i mellanfasen av turneringen, innan mörkarna blir alltför stora? Då det är finalbord med ett par stycken borta förväntar jag mig aggressivt spel av chipleadern. Spelar han passivt brukar jag sitta och skaka på huvudet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja brukar gå steget längre.

först förlorar ja en fin pot eller åker ut i en turnering på ett riktigt surt bad beat.. blir helt galen skriker å hoppar, stänger ner pokerklienten å tänker att ja ska avreagera mej med lite counterstrike.

 

sätter mej å lirar å folk som inte vet hur man köper vapen dödar en hur lätt som helst, eller nån träffar en hoppandes med awpn från 1000 meters håll.

 

Ja blir ännu mer rasande, stänger av datorn å slänger mej i soffan alldeles kokandes.

Givetvis har fjärrkontrollen gått sönder i en tidigare dust med flickvännen och en vägg så ja har batteriet i ena handen och fjärren i andra å försöker träffa polerna i mörkret.

När de väl lyckas upptäcker ja att de enda på tv är big brother. Blir ännu mer tokig, studsar upp å ner i soffan å skriker diverse fula ord om adam alsing, nån av dom blonda bimbosarna som ligger skumpandes under täcket me valfri kille eller svär över att viasat sport och discovery bara sänder till kl 3 på nätterna.

 

Sen går ja å lägger mej och ligger å funderar över hur ja imorgon ska kunna slå nya rekord i ilska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det är bara att lära av misstaget. Har aldrig fattad varför man spelar aggressivt om man är chipleader. Ofta kan man folda sig till en bra placering och när man får bra kort så har man en god chans att slå ut någon eller dubbla upp om man inte leder.

 

Jag har sett dylika scenarion många gånger och brukar bara sitta och skaka på huvudet. Speciellt i satelitter när chipleadern har en garanterad plats. Så jävla amatörmässigt. Själv åkte jag ut som chipleader en gång i en viktig master satellit. Men då hade jag först big slick och sedan pocket åttor mot pocket damer. Grämde mig som faan men det var knappast dåligt spelat. Inte big slicken i alla fall. Nästa gång foldar jag ett dåligt pocketpar.

 

Du kan ju vara glad över att det inte var en 500k turnering i alla fall. 8-)

 

Anledningen till att man spelar aggressivt som large stack är att man hela tiden har det psykoligska övertaget - om jag vinner över dig är du ute! Du som är "psykolog"borde väl veta detta om någon. Annars är det bara att fråga Chan eller Lederer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att man spelar aggressivt som large stack är att man hela tiden har det psykoligska övertaget - om jag vinner över dig är du ute! Du som är "psykolog"borde väl veta detta om någon. Annars är det bara att fråga Chan eller Lederer. :P

 

När jag pratar aggressivt så pratar jag om att limpa in i varje pott eller höja varannan. Men då kanske vi pratar halvberserk. :)

 

Är mörkarna mycket höga säg 3000 och chipleadern har 30 000 så blir det väldigt kostsamt att spela skitkort. Jag grundar det bara på erfarenhet när man dubblat upp på grund av bluffar. Folk tror de är Gus Hansen men han spelar i sin egen division. Sen är det självklart att man skall använda sig av sitt psykologiska övertag om man har en stor stack. Men allt handlar om att välja rätt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, Själv åkte man ut igår på primas 10K $ rulle, var 3800 pers, top 50 betalda. jag låg typ 5a eller nåt, det var ungefär 90-100 pers kvar, bra fart på bordet men jag får bara sheit så jag kan inte sno deras blinda fördet liras för mkt, jag väntar o väntar och får bara crap, sen får jag QQ och raisar hårt mot en loose-aggro kille och ställer honom all-in (hans stack var typ 25 och min kanske 65, BB 6), han callar och visar upp KK, jag stönar tungt, why me? =). Sen försöker en annan loose aggro spelare sno min blind när han sitter på knappen och sätter mig all-in, jag har återigen plockat upp QQ och callar honom med hela min stack, han lägger upp 47s. Jag flinar glatt, då fångar han 4an på floppen och en till 4a på turn. Jag åker ut på plats 52. Seeeegt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu spelar jag bort hela min BR för att det ska kännas bättre..[/i]

 

Menar detta på det snällaste sätt det går att mena det, men det är nog bra om du spelar bort / tar ut din BR, imo så låter det inte som att ditt psyke är fit for fight for poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...