Gå till innehåll

Chipleader i sen turnering, åker ut, mår dåligt!


cazacu

Recommended Posts

Känner igen det där från en turnering jag spelade igår, dock en låg buy in. 3.50 rebuy 4000guarantee by prima. Klarade mig första timman utan en enda rebuy bara en liten söt addon. Låg som chipleader efter första timman, efter andra med... och 3:e.. När vi var 20 kvar låg jag som tvåa, första pris var 1300dollar, rätt ok endå med tanke på buy in. Allt gick jättebra tills jag tittade ner i KQ, en ordentligt ofta överskattad hand. Men jag höjer ungefär 10.000 och jag sitter på 135000, får en all in mot mig, ca 90000 och jag beslutar att folda. När jag handen efter får 9-9, höjer upp ca 16000 och får två all in mot mej beslutar jag att folda igen.. (A-A mot J-J) den handen.. Några blinds senare, min stack är nu på 60.000 och jag får A-Q, en kille går all in med 30000 och jag synar och han har A-K, nu är stacken 30.000.. (17 man kvar), ser A-10 suit och går all in, får två syn, en från A-K och en från 10-10.. hejdå PhantomJoker =)

 

Klarade mig från tilten.. eller, jag tilta bort en polares pengar istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Denna veckan var första gången jag mådde dåligt efter att ha spelat poker. Lirade en $100 super-satelit till WOSP med runt hundra deltagare, alltså är det bra första plats som vinner. Jag är chip-leader när vi tre spelare kvar. Då spelar jag bort platsen i WSOP genom att överspela två låga pocketpar.

 

Tiltar bara jag hör det för övrigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...