bigga_slicken Postad 29 Januari , 2009 Rapport Postad 29 Januari , 2009 vlmmaster spelar 20 procent av händerna tight agr jag känner mig som en n00b. tänkte representera A på flop, men det blev mer en probe bet. på turn tänkte jag väll att han skulle reraisat på flop med A, så lägger en till bet. hur skulle ni spela? Full Tilt Poker Game #10323477929: $5 + $0.50 Sit & Go (78113150), Table 8 - 40/80 - No Limit Hold'em - 17:27:56 ET - 2009/01/29 Seat 1: sroberie (2,775) Seat 2: rafale22 (12,795) Seat 3: Caseypigen (2,325) Seat 5: vlmmaster (2,095) Seat 6: kid-of-poker7 (3,400) Seat 7: jbutro (2,850) Seat 8: SirMeyer (3,000) Seat 9: StoraSlicken (3,830) kid-of-poker7 posts the small blind of 40 jbutro posts the big blind of 80 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to StoraSlicken SirMeyer folds StoraSlicken raises to 240 sroberie folds rafale22 folds Caseypigen folds vlmmaster calls 240 kid-of-poker7 folds jbutro folds *** FLOP *** StoraSlicken has 15 seconds left to act StoraSlicken bets 240 vlmmaster has 15 seconds left to act vlmmaster calls 240 *** TURN *** StoraSlicken has 15 seconds left to act StoraSlicken bets 480 vlmmaster raises to 1,615, and is all in StoraSlicken has 15 seconds left to act StoraSlicken: shoudlve checked it StoraSlicken folds Uncalled bet of 1,135 returned to vlmmaster vlmmaster mucks vlmmaster wins the pot (2,040) *** SUMMARY *** Total pot 2,040 | Rake 0 Board: Seat 1: sroberie didn't bet (folded) Seat 2: rafale22 didn't bet (folded) Seat 3: Caseypigen didn't bet (folded) Seat 5: vlmmaster (button) collected (2,040), mucked Seat 6: kid-of-poker7 (small blind) folded before the Flop Seat 7: jbutro (big blind) folded before the Flop Seat 8: SirMeyer didn't bet (folded) Seat 9: StoraSlicken folded on the Turn Citera
Playboy Postad 29 Januari , 2009 Rapport Postad 29 Januari , 2009 Det är bara esset dom skrämmer dig på den brädan. Det finns inte särskillt många drag som du måste se upp med inför turn och river. Därför behöver du inte skydda din hand, utan kan spela passivt. Alltså checka flopp och utvärdera sen. Citera
Kristoffer Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Risken är tyvärr väldigt stor att FI har A här. Det är låg nivå på turren, any A spelas hela vägen till river och synas med pre mot any raise, typ. Jag hade betat mer pre, då du är ur position, och 3/4 pott på floppen. Hade nog blivit en check/fold på turn, tyvärr, och en enkel fold mot omslag på floppen. Bara att inse att KK är lika usel som 22 när A ligger på brädan och det blir action. På högre nivå kan man tänka sig att FI floatar med skräp och agerar på turn när både A, stege och färgdrag finns ute, men jag ser inte sannolikheten som särskilt stor på denna nivå. Vidare bör du inte skriva i chatten hur du borde ha spelat. Ge dem ingen info ö h t, särskilt inte sådan som kan tolkas till din nackdel. Citera
Opteron Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Risken är tyvärr väldigt stor att FI har A här. Det är låg nivå på turren, any A spelas hela vägen till river och synas med pre mot any raise, typ. Jag hade betat mer pre, då du är ur position, och 3/4 pott på floppen. Hade nog blivit en check/fold på turn, tyvärr, och en enkel fold mot omslag på floppen. Bara att inse att KK är lika usel som 22 när A ligger på brädan och det blir action. På högre nivå kan man tänka sig att FI floatar med skräp och agerar på turn när både A, stege och färgdrag finns ute, men jag ser inte sannolikheten som särskilt stor på denna nivå. Vidare bör du inte skriva i chatten hur du borde ha spelat. Ge dem ingen info ö h t, särskilt inte sådan som kan tolkas till din nackdel. Vad var ditt argument för att betta flop? Om du får syn så kan du vara riktigt säker på att han har ett A? Om han foldar så ledde du? "betta för info" Citera
Steel Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Vad var ditt argument för att betta flop? Om du får syn så kan du vara riktigt säker på att han har ett A? Om han foldar så ledde du? "betta för info" Vilket alternativ tycker du är bättre än att betta flopp då? Checkfold är sjukt vekt då vi leder stort över hans range och han kommer beta i princip hela sin range om vi checkar. Checksynar vi har vi i princip berättat vilken hand vi har och att vi kommer vika om han skjuter turn. Checkraisar vi förvandlar vi vår hand till en bluff. Nej jag tycker nog skjuta flopp för att sen checkfolda om vi får mothugg är det minst dåliga alternativet i detta trista läge vi hamnat i. Citera
DocLame Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 skjuta flopp för att sen checkfolda om vi får mothugg Så hade jag också spelat. Citera
sulla Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Vad var ditt argument för att betta flop? Om du får syn så kan du vara riktigt säker på att han har ett A? Om han foldar så ledde du? "betta för info" Vi vill alltså att FI ska veta att om vi checkar flopp är vi tomma och om vi bettar har vi en hand? Är din linje att checka ner handen då eller? Nej, Cbetta ut typ 80% av flopparna vi öppnat med pre oavsett bräda och checka bara ifall vi ligger hopplöst efter typ att vi har 55 med AKJflopp suited o 5 synare. Det finns så många skäl att betta flopp. Har FI QQ o vi spelar handen slappt kommer det finnas risk att vi senare får vika bästa handen när FI fattat att vi inte har A. Vi vill inte spela handen efter styrka, då blir vi sjukt lättlästa. Vi har säkert nån % FE med rätt betsize på floppen, samt att det är galet mycket bättre att skapa en TAGIG image av sig själv på bordet än att skapa en vek image. Många som möter en spelare som öppnat pre och checkar flopp samt turn skjuter av en salva på turn och att syna den kontra att Cbetta flopp är så sjuuukt dåligt. Det blir galet mycket dyrare i längden. Citera
bigga_slicken Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2009 tack för tankarna. men om vi väljer att cbetta floppen, hur mycket är en lagom bet? 3/4 pot? Citera
Kristoffer Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Jag tycker som sagt 3/4 pott är en bra c-bet. 1/2 pott skriker IMO att man är rädd för A men cb:ar bara för att "man måste", alternativt att man har ett monster och verkligen vill ha med FI. 3/4 pott säger ingenting. Citera
Mr.Lajban Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 När ni skjutit på 3/4 pott på floppen och till er förskräckelse fått syn. Hur agerar ni på turn när den kommit blank? Check? Citera
sulla Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Jag tycker som sagt 3/4 pott är en bra c-bet. 1/2 pott skriker IMO att man är rädd för A men cb:ar bara för att "man måste", alternativt att man har ett monster och verkligen vill ha med FI. 3/4 pott säger ingenting. Betta som du hade bettat med Ax. Men håller med om att ett för mesigt bett antingen skriker superstyrka eller tom. Jag gillar 3/4 pott. Mitt favvomove är fö att med rätt stackar reraisa den Cbet som känns för liten. Förvånande många fattar inte att betsize berättar vilken hand de har. Citera
sulla Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 När ni skjutit på 3/4 pott på floppen och till er förskräckelse fått syn. Hur agerar ni på turn när den kommit blank? Check? Ja, då checkar du, har du FI slagen hoppas vi att han ska checka ner i tron att han inte kan stjäla potten iom att du visade styrka. Har han oss slagen är det inte troligt att vi kan få honom att vika. Bettar han viker vi. Det är bara om vi har en tell om att FI floatar mycket vi kan dra öronen åt oss annars är floppsyn och turn/river bet från FI oftare en hand än en stöld. Citera
dekutree Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Har bara läst topic, så mitt spel blir checkraise allin! Citera
Runnerx2 Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Checka flopp Hmm.. utveckla gärna ditt resonemang då jag vet att du är duktig. Blir vi inte jävligt lättbluffade om vi checkar allt utom TP? Citera
Rebonius Postad 30 Januari , 2009 Rapport Postad 30 Januari , 2009 Hmm.. utveckla gärna ditt resonemang då jag vet att du är duktig.Blir vi inte jävligt lättbluffade om vi checkar allt utom TP? Typ bästa handen vi kan ge gratiskort med, betta tex TT istället. Citera
Runnerx2 Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Typ bästa handen vi kan ge gratiskort med, betta tex TT istället. Men vilken linje föreslår du? check-->syn, check-->fold eller check-->raise... Citera
sulla Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Typ bästa handen vi kan ge gratiskort med, betta tex TT istället. Antingen fattar jag jävligt trögt eller så tänker jag att du vill få värde med KK mot händer som viker en bet från oss men som kan betala senare. Typ KQ som får träff om vi checkar o tar något kort till. Problemet är bara hur lyckas skilja på den handen och en hand som A9 när du senare får en bet mot dig på turn. Jag menar även handen med KQ kommer troligen kunna läsa din hand som att den inte innehåller ett A varför hans river bet kommer kunna bli lika stort oavsett om han har KQ eller A9. Om man kan få ur dig ett stycke analys av en hand som denna tror jag flertalet skulle uppskatta det då vi vet att vi troligen har att lära. Citera
eurythmech Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Men vilken linje föreslår du? check-->syn, check-->fold eller check-->raise... check/raise så klart. Citera
njdeg2 Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 Bet 2BB för att repr. en stark hand sedan checka turn och river Lägg märke till att det är tidigt i turneringen. Det är osannolikt att du kommer kunna vinna en större mängd chips från din motspelare. Sitter han på TT,JJ,QQ så kommer esset skrämma honom med, och du kan möjligtvis vinna potten. Sitter han på triss, TPTK, 2par eller något annat kommer du bara bli utdragen. Sjukt onödigt att kasta in för mkt deg i en osäker pott i denna fas av turren. Citera
heltok Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 blir sugen på att lira mer mtt när jag läser svaren i denna tråden... openfoldar hellre AA på knappen än bettar denna floppen. Citera
KolliMong Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 blir sugen på att lira mer mtt när jag läser svaren i denna tråden... openfoldar hellre AA på knappen än bettar denna floppen. lol....Håll dig till PLO lr vad du nu lirar Citera
Rebonius Postad 31 Januari , 2009 Rapport Postad 31 Januari , 2009 lol....Håll dig till PLO lr vad du nu lirar Är du dum på riktigt? Citera
bigga_slicken Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 så ni säger att man checkar den här floppen ur position med i många fall den bästa handen? checkar man vet ju motståndaren att man missat flop. då betar han för info och vad gör man då? syn? Citera
Recommended Posts