Gå till innehåll

Vad gör jag här? MTT LL 250 startande ITM


Recommended Posts

Behöver råd om rätt spel i denna hand.

 

Turneringen är en låg buyin rebuy med ca 250 startande. Top 20 får betalt men egentligen får bara topp tre något att tala om.

 

Vi är ca 15 kvar. Blindsen är 1.5K/3K. Jag har ca 40k (plats fem ungefär) och sitter på lilla blind. Alla har lagt sig fram till mig när jag tittar ner på AQs. Jag höjer till 9K. Stora blind har över 100K och ställer.

 

Vi har båda anständiga stackar och lägger jag mig har jag fortfarande en god chans att nå finalbordet. Samtidigt känns det som AQs krossar hans range.

 

BB har möjligen spelat lite löst men definitivt ingen maniac.

 

Auto call eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du slår om där. Du är i ett bra steal-läge och FI är i ett bra bully-läge, lätt för honom att sätta dig på en sämre range. Lägger du dig kommer du antagligen måsta trycka in markerna med en mycket sämre hand.

 

Ja precis så tänkte jag. Synade utan större tvekan och sprang in i KK som höll... :evil: IGHN, thats poker. Tack för era kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde nog att det hade slutat på det sättet. Det har hänt förr och kommer hända igen. "That´s poker". Att få en monsterhand när man sitter i bb kan ofta bli riktigt lönsamt...

 

Tycker dock att du ska ställa där direkt när du är i liknande läge nästa gång. Den enda gången jag inte hade ställt är om jag sitter med monster (typ AA, KK). Då hade jag "fulhöjt" och hoppats att bb lackar ur och ställer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...