Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Jag är faktiskt skeptisk till att han klarar det. All cred i världen för att han försöker iallafall. Sen kan man ju knappast säga att det räcker att vara "duktig" för att dra in dessa summor. Spacegravy är ju inte en duktig spelare utan ett jävla monster vad gäller att få in volume samt behålla en något sånär hög winrate även om inledningen av detta vadet inte varit särskilt imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad fan är ditt problem? Hur många gånger ska jag behöva säga att jag formulerade mig fel. Försöker du skapa intriger så ska du komma in med spydigheterna INNAN man postat 2(!) inlägg där man erkänner att man hade fel.

 

Hoppas du gular i speldjävulens fasta & bestämda grepp gubbe!

Tagga ner torsk, varför så upprörd? Var det nåt i mitt inlägg som var störigt eller felaktigt? Läs din formulering igen:

Du whinar som om det vore någon personlig tragedi vilket ändå får ses som ganska komiskt när man spelar microsng´s :-D Det vänder i rappet ska du se!

Försöker du inbilla någon att din avsikt inte var att vara nedlåtande och hånfull?

 

Ska dock erkänna att jag inte läste inläggen som kom efter det inlägg jag svarade på, vet inte varför men ibland blir det så. My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med vill jag säga att jag är glad, för att inte säga överväldigad, över responsen jag fått i dagboken den sista tiden. Allt jag gör är i princip att gnälla över hur dåligt det går, och jag får tillbaka nyanserat ris och ros, stöttande kommentarer, alla möjliga former av förslag - både pokermässiga och annat.

 

Tack!

 

Okej jag inser nu att det kanske inte ska benämnas som micro men vad nivån kallas (micro,smallstakes bla bla..) var inte min poäng. Jag tror nog att det swingar mer i $50 sng än vad det som regel gör på NL50 men jag tvivlar starkt på att det skulle vara svårare att slå $50DoNS än vad det är att slå NL50 i ringgames. Jag tror att man som du själv har sagt, slår nivån efter några timmars bra coaching om man är helt grön på turneringar sedan tidigare. När allt kommer omkring så rör det sig bara om standardsituationer.

 

Det var så länge sedan jag över huvud taget satt ner vid ett cashgamebord, annat än som randomslask, så jag kan egentligen inte kommentera svårighetsskillnaden.

 

Jag tycker ju att DoN är lätt - men det är ändå en ganska klar nyansskillnad mellan någon som marginellt slår nivån och nivåns bäste spelare. Avser alltså inte mig själv med endera, men du förstår.

 

Det var detta jag hade i antydan med mitt första inlägg där jag råkade felformulera nivån. Det handlar ju som sagt bara om varians och har du inte rulle som klarar av variansen utan att du mår dåligt så tycker jag att du borde levla ner i nivå och hämta upp backet innan du fortsätter på din vanliga nivå. Enkel moneymanagement imo.

 

Visst, money management i all ära. Så får man göra. Men...jag kan liksom inte bara skaka av mig det här som varians. Det handlar om så lång tid, så många turneringar. Så löjligt långt över vad som verkligen bör vara ett ungefärligt EV.

 

Det hjälper så klart inte att älta "buuhuu varians", men jag känner mig helt paralyserad inför det här.

 

Efter att ha sharkscopat dig så stämmer nog det där snacket om att springa 40 inköp för dåligt. Imponerad av hur många games du kört. Slutade du med vanliga sng när du nått magiska 10k gränsen?

 

Den här DBn fick mig att bli lite Sharkscope addict.

 

Hehe, se till att inte scopa folk medan du spelar på Stars bara :)

 

Slutade jag med vanliga precis vid 10k?

 

Lycka till, hoppas på snar bättring.

 

"Till slut måste jag ställa in", måste du verkligen det? Med en sådan här stack brukar jag se mig som "beyond the point of no return", dvs FE har försvunnit. Om BB betraktar det som cash game och antar att du pushar ATC har han odds att syna med ATC och du är utslagen direkt i 40% av händerna. Foldar du i stället är du visserligen shortie men du har flera händer på dig att få en bra hand och twistedbeats hamnar snart i blindsen.

 

Jag kan inte mycket om DoN och har ingen aning om vad som är rätt, detta var bara en tanke.

 

Det är en vettig synpunkt. Du har absolut rätt. Jag var bara så färgad av att visst, twisted hamnar snart i bb - men för mina motståndare är det inget bekymmer, det blir ju ändå alltid walks osv. Dvs jag spelade inte på topp.

 

I just den här handen är det break-even om bb synar ca 58%.

 

Svårt att säga om han gör det. Jag menar, det är ju jättedåligt att syna så brett - men folk bryr sig ofta in när de har väldigt fin stack trots torsk. Dvs, man får räkna med att både regs och dåliga spitesynar här.

 

hur mycket tjänar man på sng50 isf?

 

Tja, när jag spelar nio bord hinner jag med ca 13 turneringar i timmen. Om vi räknar på 5% ROI blir det $33.80/h. Jag tror absolut man kan tjäna mer än så.

 

Jag tror heller inte att han klarar det, men jösses, killen spelade ju en session på över ett dygn med 20+ bord igång hela tiden. Det var...sjukt. Kul att söka på stars efter honom dock.

 

Det är så sanslöst. Hur hälsosamt kan det vara liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, när jag spelar nio bord hinner jag med ca 13 turneringar i timmen. Om vi räknar på 5% ROI blir det $33.80/h. Jag tror absolut man kan tjäna mer än så.

 

Om 5 ROI är någonstans där du kommer att ligga totalt efter en massa spelade turneringar och du således tjänar ~33$/h så tror jag nog att folk som lirar 12-16 bord på NL50 tjänar mer om dem är solida och duktiga.

 

Om du har svårt att skaka av dig detta som varians kanske du ska ta nån veckas pause från borden. Göra något lite trevligare med din lediga tid och komma tillbaka starkare än nånsin? Det kan ju faktiskt vara så att du fått spöken på hjärnan och kanske gör en och annan dålig push som du annars inte skulle göra? Sånt kan ju faktiskt påverka resultatet väldigt mycket om man får in hög volume.

 

Ärligt talat så vad än Björn säger så hoppas jag att du vänder på steken snart, och är övertygad om att du kommer att göra det.

 

Mvh

 

/Efterr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så vad än Björn säger så hoppas jag att du vänder på steken snart, och är övertygad om att du kommer att göra det.

Då är vi två som håller tummarna för det, så vi kan sluta tjafsa om nåt som kanske bara berodde på missförstånd.

 

Ikväll ska jag äntligen bryta en nästan 6 veckor lång vit period. Har inhandlat favoritbärsen, favoritwirren och en flarra okänt rött.

Passar redan nu på att be alla om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, kanske lite musikdryfterier framåt kvällen då? ;)

Försöker faktiskt i viss panik hitta en specifik dvd-konsert (Rush, Snakes & Arrows), men irl-skivbutiker är ju inte riktigt på tapeten och åka in till stan en fredag em vägrar jag. Jävla förortsutbud.

 

Ska dock verkligen anstränga mig att inte posta massa skit här av respekt för eury. Får leta upp andra trådar eller restarta min egen db, för jag kommer garanterat få trängande behov av att övertyga mänskligheten om min utsökta musiksmak. ;-)

 

 

Kör du ikväll, eury? Det är väl bäst värde ikväll/inatt som för alla andra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också absolut att det är möjligt att man kan tjäna mer på NL .25/.50 än 33 i timmen. Å andra sidan är ju det knappast någon övre gräns för $52 DoN för Stars heller, jag låg över 8% ganska länge t.ex.

 

Dessutom, kan man lira 12-16 bord cashgame måste man väl kunna lira 20 st DoN? Då börjar vi plötsligt prata om timlöner i intervallet $50-$100.

 

Igår kväll tog jag en paus från borden. Faktiskt från min kära sambo också. Det är lite tråkigt att sova utan henne, men jag har tagit två dagar hemma hos farsan för att kunna få lite lugn och ro (lol, febrig femåring) och koncentrera mig på diverse inlämningsuppgifter. Dessutom har hon en sexårig son som gärna tar en kväll eller två ensam med mamsen ibland.

 

Jag ska antagligen ta en runda poker ikväll/natt, men jag känner mig inte tvingad. Jag är sugen på att spela, men hittar jag något mer meningsfullt att göra så kan pokern glömma mig.

 

Är fredag kväll bästa tiden alltså? Jag har aldrig riktigt funderat på det där, jag tycker liksom att folk alltid suger. Dock gick det bra förra lördageskvällen. Men det är i regel sällan jag spelar fredag/lördag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fredag kväll bästa tiden alltså?

 

Ja fan, på alla amerikatunga sajter är mig veterligen natten till lördag rena gåvostunden och det bör väl vara lika på de europatunga sajterna också. Jag har helt klart bäst resultat under den tiden, inräknat de sessioner jag själv är drängfull. :-)

Bör väl inte minst gälla ett så "enkelt" spel som DoN:s, där fyllskallar väldigt ofta bör komma fram till genidraget att "med minst 50% sannolikhet dubbla medelst skottning" alternativt bara tillfredställa nåt pokerbehov till lagom risk-reward.

 

Btw, hade nästan glömt hur vansinnigt god en lagom kyld Löwen är. Funderar på att redan nu boka in oktoberfest.

66-Lowenbrau.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så klart vettigt. Vi får hoppas att det stämmer. Och att farsans nät håller - för nu jävlar spelar jag!

 

Kall öl låter ohygglilgt gott, men har jag klarat två veckor vita ska jag väl klara två till. Eldprovet blir alltså i morgon kväll.

 

Jag mailade Annika Norlin och bad henne rappa på med spelningen så att vi hinner till bords i tid innan köket stänger, men den fan har inte svarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sgt Pepper hade sin "A Day in the Life", OK Computer sin "Paranoid Android" och Hunky Dory sin "Life on Mars?".

 

3.00 a.m. Serenades hade också sin självklara höjdpunkt - själva skapelsens essens. Jag är mer och mer övertygad om att det är en av 2000-talets tio bästa låtar. Än så länge.

 

 

Då måste du ha missat detta såväl poetiska som fantastiska mästerverk:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fan, på alla amerikatunga sajter är mig veterligen natten till lördag rena gåvostunden och det bör väl vara lika på de europatunga sajterna också. Jag har helt klart bäst resultat under den tiden, inräknat de sessioner jag själv är drängfull. :-)

 

Det här är ju mest för de som har barn och vaknar vid udda tider på helgerna, men mellan 06:00 och 08:00 är det en pengapress på Full Tilt och PokerStars. Idealet är att spela HU, men även 6-max går an. Runt 08:00-08:30 ser man hur de som är stuck eller har gulat går och lägger sig och ersätts av morgonpigga europeer, så man måste vara observant på den förändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...