popquee Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Har några småproblem som jag hoppas få hjälp med.. Köpte en Fujitsu-Siemens Amilo Si 3655 idag, har kommit hem och fixar i ordning datorn, gör recovery-skivor etc. Det är Windows Vista som jag aldrig haft förut utan bara kört xp. Följande två problem inträffar: 1. Jag kan inte ansluta till mitt trådlösa nätverk, säkert bara någon dum pryl som jag har glömt att aktivera men så vitt jag kan se så har jag aktiverat basic sakerna, någon som har en idé på vad det kan vara för problem? 2. I xp så kommer en varningsruta upp när batteriet börjar ta slut och energinivån börjar bli låg, den vet jag hur man ställer in och ändrar. Nu i Vista så kommer ingen sådan ruta upp, hur gör jag för att ställa in den? Hjälp uppskattas! Mvh popquee EDIT: Prob 1 löst, 2an kvar. Citera
Crappy Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Är det inte den som man måste aktivera med en f-knapp? Citera
popquee Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Är det inte den som man måste aktivera med en f-knapp? Något nytt för mig, vad menar du? EDIT: Tröck fn+f1 så funkade det utmärkt, tack för den! Prob 2 kvar dock, men funkar att köra utan, fast störande:P Citera
TotalFarsa Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Här kommer ett riktigt n00b-svar. Hade liknande problem en gång. Sambon kom dock till min räddning då laptopen hade en fysisk knapp som man var tvungen att trycka på för att den öht skulle kunna ta emot trådlösa signaler. Vem vet, kanske har din nya en likadan feature? Citera
Crappy Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Har för mig att det finns en f-knapp för att aktivera det trådlösa nätverkskortet (Vilket för övrigt måste göras varje gång man använder det) Men jag kan vara ute och segla här Va f-n då hade jag rätt :=) Citera
popquee Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Här kommer ett riktigt n00b-svar. Hade liknande problem en gång. Sambon kom dock till min räddning då laptopen hade en fysisk knapp som man var tvungen att trycka på för att den öht skulle kunna ta emot trådlösa signaler. Vem vet, kanske har din nya en likadan feature? Haha då är vi på samma nivå, var det som va felet som Crappy skrev innan, tack! Har för mig att det finns en f-knapp för att aktivera det trådlösa nätverkskortet(Vilket för övrigt måste göras varje gång man använder det) Men jag kan vara ute och segla här Va f-n då hade jag rätt :=) Yes you had, du kan inte tvåan också? Citera
Crappy Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Prövat högerklick i aktivitetsfältet och bockat i föstås Citera
popquee Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2009 Prövat högerklick i aktivitetsfältet och bockat i föstås Yes, Högerklickat på aktivitetsfältet och valt egenskaper, där finns det inte vad jag ser? Citera
Recommended Posts