Hjoelsson Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Tjena Vad rekomenderar ni för poker böcker för den som verkligen vill bli en bra pokerspelare? Jag kan så klart grunderna och så. Jag vill som sagt plugga,plugga och plugga poker så ge tips på bra böcker! Obs : No limit! Citera
MrPer Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 David Sklanskys bok the theory of poker. Ruggigt bra poker tycker jag, hjälpt mig en hel del. Den finns på svenska också. Citera
Hjoelsson Postad 25 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2009 David Sklanskys bok the theory of poker. Ruggigt bra poker tycker jag, hjälpt mig en hel del. Den finns på svenska också. Okej, tips på bra sida man kan inhandla den ifrån? Tack för tipset Citera
Applefish Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 supersystem, theroy of poker, the poker mindset.. osv.. finns massor på http://www.amazon.com eller vad det är Citera
The Grand Bark Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Alla på svenska, billigare kan du knappast hitta. http://www.girogate.net/projekt/fp/index.html Böcker > Poker Citera
Hjoelsson Postad 25 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2009 Alla på svenska, billigare kan du knappast hitta. http://www.girogate.net/projekt/fp/index.html Böcker > Poker Är alla de böckerna på svenska? Tack! Citera
Mobiero Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Är alla de böckerna på svenska? Tack! Det ser så ut. Citera
The Grand Bark Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Är alla de böckerna på svenska? Tack! Devalanteriel här på forumet har översatt No Limit Holdem teori och praktik (den gröna) till svenska, Ola Brandborn, tillika forumit, har faktagranskat ett flertal av de andra. Citera
Hjoelsson Postad 25 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2009 Devalanteriel här på forumet har översatt No Limit Holdem teori och praktik (den gröna) till svenska, Ola Brandborn, tillika forumit, har faktagranskat ett flertal av de andra. Okej, vilken av just de böcker tycker ni ska bli min första?? Citera
Herveao Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 the poker mindset är fantastiskt bra om du har tiltproblem. Det är nog den boken som hjälpt mej mest. Annars har jag lärt mej mest av vids Citera
Upgrade Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Supersystem (men det är viktigt att veta att man inte ska ställa AI med suitedconnectors exakt varje gång osv, diskutera innehållet i boken med någon erfaren och duktig spelare) Pot Limit & Big bet poker av Reuben Theory of poker - när du har spelat ett tag. Annars vill jag varmt rekommendera The Poker Mindset också. Är en bok som man måste läsa om man siktar på en någorlunda lång poker karriär och har tilt-problem. Citera
Opteron Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Eftersom nästan alla böcker är dåliga kan man säga att böcker generellt är överskattade... All vettig info finns på nätet. Citera
MacDaddy Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Theory of poker är dyrt dasspapper. NL teori o praktik är ett ok köp. Sen kan vi väl bestämma oss för o sluta med att förkorta boknamn, vad fan är vids tex?! HAr väl läst 10-15 böcker och enda jag känt att detta är guld är en shorthanded bok i limit av 2st internetspelare, minns inte namnet på den dock och orkar inte gå 2m för att titta efter i bokhyllan. Dessutom är limit inget du vill spela. Dock ett bra sätt att lära sig poker, du får spela turn o river väldigt mer ofta än i NL. Citera
Upgrade Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Theory of poker är dyrt dasspapper. NL teori o praktik är ett ok köp. Sen kan vi väl bestämma oss för o sluta med att förkorta boknamn, vad fan är vids tex?! HAr väl läst 10-15 böcker och enda jag känt att detta är guld är en shorthanded bok i limit av 2st internetspelare, minns inte namnet på den dock och orkar inte gå 2m för att titta efter i bokhyllan. Dessutom är limit inget du vill spela. Dock ett bra sätt att lära sig poker, du får spela turn o river väldigt mer ofta än i NL. hjälpfullt inlägg. Hursomhelst, jag håller med några tidigare skribenter när de säger att det absolut bästa sättet att lära sig är att kolla videos (vids). Det är sjukt mkt mer lärorikt än böcker. Citera
valterego Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Sen kan vi väl bestämma oss för o sluta med att förkorta boknamn, vad fan är vids tex?! Videos skulle jag tippa. Som i formatet "videoklipp", och inte någon boktitel. EDIT: Sorry, läste inte posten före tillräckligt noga. Citera
Hjoelsson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Vad har vi kommit fram till nu då? Många olika svar här.. btw ; jag kollar mycket på WSOP och andra turneringar.. Men vill gärna ha en lärorik bok, tack! Citera
Journey74 Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Jag kan starkt rekomendera Harrington on Hold 'em Expert Strategy for No Limit Tournaments serien. Kolla på Amazon där du kan läsa reviews om böckerna. Citera
edison Postad 29 Januari , 2009 Rapport Postad 29 Januari , 2009 Super System I, Harrington on Hold'em (alla) samt Poker För Vinnare är riktigt bra böcker om man vill lära sig cashgames (även om HoH egentligen är en turneringsbok). Citera
Opteron Postad 29 Januari , 2009 Rapport Postad 29 Januari , 2009 Vad är målet med din poker? Vill du bara undvika att vara riktigt kass och gå ungefär break even? Plussa lite ibland och ibland förlora pga "tilt" så du kan intala dig att du är bra? Eller vill du bli bra på riktigt och lägga ner mycket tid på det? Citera
Recommended Posts