Gå till innehåll

På rätt sida om verkligheten


Gladiator999

Recommended Posts

Blev misstänksam till slut, när USA’s regering gjorde online-pokern olaglig. Det är den mest effektiva alibin de kan ha skapat.

Nu börjar jag tänka: är onlinepokern egentligen ett påfund av regeringen, som till slut tröttnade på att betala ut en massa socialbidrag till puckade amerikaner?

 

När du efter år av spel, blivit så pass bra att du gång på gång får in dina pengar i potter där motståndaren har 2-6 outs, bara för att gång på gång se dina ledande händer demoleras av mirakelklonk, så verkar det inte helt otroligt, att staten till slut har hittat ett skitsmart sätt att lura sina vanliga medborgare att hålla svälten borta från imbeciler.

 

Det vore extremt enkelt för pokersajterna att registrera spelarnas statistik och därefter ”tilldela” 5%-25%-arna flera showdowns, så att de får dra ut mycket mer än den normala fördelningen.

 

När jag tittar mig omkring, verkar detta stämma bra, ju bättre en spelare är, desto färre showdowns vinner han oavsett hur mycket han leder. Samtidigt får (på pappret) sämre spelare bättre resultat, när pengarna åker in på fel sida om vinstprocenten.

Jag vet, för jag tillhörde den senare kategorin. Ju dummare spel jag gjorde, desto fler utdragningar föll till min fördel. Råkade jag få in degen med pockets mot högre pockets pf. drog jag ut ca: 50% av gångerna. Efter ett tag finslipade jag spelet till den grad att jag oftare och oftare ledde när markerna åkte in.

Gissa vad?

Utdragningarna tog slut de få gångerna jag fick in pengarna fel, vilket inte kunde förklaras av statistiken heller, (att händerna jag låg efter i var färre nu) eftersom jag spelade mer nu än förr och höll reda på statistiken längre tid. Dessutom började jag bli utdragen mer och mer.

De jag känner som fortfarande envisas med att spela bra & korrekt fortsätter att bli slaktade på helt nya fantastiska sätt varje dag av idioter – det börjar faktiskt bli riktigt löjligt.

 

Min egen väg att hitta tillbaka till det gamla, ”vinnande” spelet fortsätter.

Jag har en plan, som i korthet innebär att jag under en period försöker spela på samma sätt som förr, 5-10ggr. under min nivå. Får se om detta kan återställa mitt konto till ”rätt” sida om pokersajtens verklighet. Att bara spela sämre rakt av tar av naturliga skäl emot, då en del pengar är inblandade.

 

Till de som protesterar – nej, teorin motsägs inte av vinnande OCH bra, kända spelare – Gus Hansen, Patrik Antonius, durrr mfl. kan inte ens med vildaste fantasi räknas som socialfall – och de spelar dessutom uteslutande mot varandra.

 

Har någon mer liknande erfarenhet? Några andra teorier?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev misstänksam till slut, när USA’s regering gjorde online-pokern olaglig. Det är den mest effektiva alibin de kan ha skapat.

Nu börjar jag tänka: är onlinepokern egentligen ett påfund av regeringen, som till slut tröttnade på att betala ut en massa socialbidrag till puckade amerikaner?

 

Que? Poker - Regering? Samband? Utveckla.

När du efter år av spel, blivit så pass bra att du gång på gång får in dina pengar i potter där motståndaren har 2-6 outs, bara för att gång på gång se dina ledande händer demoleras av mirakelklonk, så verkar det inte helt otroligt, att staten till slut har hittat ett skitsmart sätt att lura sina vanliga medborgare att hålla svälten borta från imbeciler.

Bifoga underlag.

 

Det vore extremt enkelt för pokersajterna att registrera spelarnas statistik och därefter ”tilldela” 5%-25%-arna flera showdowns, så att de får dra ut mycket mer än den normala fördelningen.

Fakta?

 

När jag tittar mig omkring, verkar detta stämma bra, ju bättre en spelare är, desto färre showdowns vinner han oavsett hur mycket han leder. Samtidigt får (på pappret) sämre spelare bättre resultat, när pengarna åker in på fel sida om vinstprocenten.

Källa?

 

Jag vet, för jag tillhörde den senare kategorin. Ju dummare spel jag gjorde, desto fler utdragningar föll till min fördel.

 

Statistiskt underlag? Bifoga gärna 100k händer från PT. Stämmer detta måste jag ändra min vinnande spelstil.

 

Råkade jag få in degen med pockets mot högre pockets pf. drog jag ut ca: 50% av gångerna.

Hur kom du fram till den siffran?

Efter ett tag finslipade jag spelet till den grad att jag oftare och oftare ledde när markerna åkte in.

Gissa vad?

Utdragningarna tog slut de få gångerna jag fick in pengarna fel, vilket inte kunde förklaras av statistiken heller, (att händerna jag låg efter i var färre nu) eftersom jag spelade mer nu än förr och höll reda på statistiken längre tid. Dessutom började jag bli utdragen mer och mer.

De jag känner som fortfarande envisas med att spela bra & korrekt fortsätter att bli slaktade på helt nya fantastiska sätt varje dag av idioter – det börjar faktiskt bli riktigt löjligt.

 

QFT.

 

Min egen väg att hitta tillbaka till det gamla, ”vinnande” spelet fortsätter.

Har jag förstått dig rätt om det du anser vara ett vinnande spel är att få in pengarna som underdog och sedan dra ut?

 

Jag har en plan, som i korthet innebär att jag under en period försöker spela på samma sätt som förr, 5-10ggr. under min nivå.

 

Vilken nivå är det om man får fråga?

 

Får se om detta kan återställa mitt konto till ”rätt” sida om pokersajtens verklighet. Att bara spela sämre rakt av tar av naturliga skäl emot, då en del pengar är inblandade.

 

Till de som protesterar – nej, teorin motsägs inte av vinnande OCH bra, kända spelare – Gus Hansen, Patrik Antonius, durrr mfl. kan inte ens med vildaste fantasi räknas som socialfall – och de spelar dessutom uteslutande mot varandra.

 

Har någon mer liknande erfarenhet? Några andra teorier?

 

Ptjaa...

 

mvh

 

Mina svar är skrivna under den fetmarkerade texten i kursiv text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina svar är skrivna under den fetmarkerade texten i kursiv text.

 

LOL

 

Vill inte vara odrägligt kristisk tillbaka, men du ber om det omöjliga:

 

Bifoga 100 händer? Varför, jag sammantaffar, tror du mig inte? Isf. tror du väl knappast på händerna jag klistrar in.

 

Bifoga underlag.

Är du en politiker? Isf. förstår jag din reaktion.

 

Utveckla? Samband? Jag som slitit så för att sammanfatta detta så jag inte får folk att somna mitt i läsningen...

 

För att slå ihop allt detta: Jag förmedlar en sammanfattning av mina & mina vänners upplevelser av pokerspelet under en massa år.

Att kräva underlag, källa, fakta mm. inklistrat är ju inte riktigt passande, det inser du väl?

 

"...Min egen väg att hitta tillbaka till det gamla, ”vinnande” spelet fortsätter.

 

Har jag förstått dig rätt om det du anser vara ett vinnande spel är att få in pengarna som underdog och sedan dra ut?..."

 

Online? verkar nästan så. I riktig poker? Knappast. Försök att missförstå citationstecknen runt "vinnande"...

 

Och vännen, att komma fram till en siffra på "ca: 50%" är inte svårare än att man uppfattar företeelsen som hälften av gångerna.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL

 

Vill inte vara odrägligt kristisk tillbaka, men du ber om det omöjliga:

 

Bifoga 100 händer? Varför, jag sammantaffar, tror du mig inte? Isf. tror du väl knappast på händerna jag klistrar in.

 

Jo för 100händer är ju så väldigt många.

 

Bifoga underlag.

Är du en politiker? Isf. förstår jag din reaktion.

 

Utveckla? Samband? Jag som slitit så för att sammanfatta detta så jag inte får folk att somna mitt i läsningen...

 

För att slå ihop allt detta: Jag förmedlar en sammanfattning av mina & mina vänners upplevelser av pokerspelet under en massa år.

Att kräva underlag, källa, fakta mm. inklistrat är ju inte riktigt passande, det inser du väl? Så om jag sitter och skriver på en 60sidig uppsats så är det inte passande med källor och underlag som jag kan hänvisa till.

 

 

Och vännen, att komma fram till en siffra på "ca: 50%" är inte svårare än att man uppfattar företeelsen som hälften av gångerna. Åter igen så skulle man gärna vilja ha underlag på vad du bygger dessa 50% på.

 

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Gladiator999

LOL

 

Vill inte vara odrägligt kristisk tillbaka, men du ber om det omöjliga:

 

Bifoga 100 händer? Varför, jag sammantaffar, tror du mig inte? Isf. tror du väl knappast på händerna jag klistrar in.

 

Jo för 100händer är ju så väldigt många.

Så om jag klistrar in 1000 händer så är trovärdigheten ännu högre?

 

Bifoga underlag.

Är du en politiker? Isf. förstår jag din reaktion.

 

Utveckla? Samband? Jag som slitit så för att sammanfatta detta så jag inte får folk att somna mitt i läsningen...

 

För att slå ihop allt detta: Jag förmedlar en sammanfattning av mina & mina vänners upplevelser av pokerspelet under en massa år.

Att kräva underlag, källa, fakta mm. inklistrat är ju inte riktigt passande, det inser du väl? Så om jag sitter och skriver på en 60sidig uppsats så är det inte passande med källor och underlag som jag kan hänvisa till.

Men nu är ju det här ingen uppsats och jag bryr mig ärligt talat inte om du har problem att lita på folk, speciellt när du inte har något att förlora på det och jag inget att vinna.

 

Och vännen, att komma fram till en siffra på "ca: 50%" är inte svårare än att man uppfattar företeelsen som hälften av gångerna. Åter igen så skulle man gärna vilja ha underlag på vad du bygger dessa 50% på.

Suck... min uppfattning är ca: 50% och underlaget är att ca: varannan gång drog jag ut & varannan gjor jag det inte. Detta bygger jag på mina minnesanteckningar och du kan lita på att man inte glömmer de gångerna pocketpar är all-in pf. Glöm att jag tänker slösa bort tid på att leta genom alla händer och redigera in dem. Återigen - har du problem med att lita på folk så är det inte mitt problem.

 

Jobbar du och Tottyville i skift, eller är ni en & samma person. Om vi nu ändå inte skulle lita på varandra här...

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att dra ut när man har bäst hand all in. Under vissa perioder kan man dra ut/bli utdragen mycket. Man snackar om motriggsperioder och medriggsperioder. Men tänker man på det och trackar sina resultat så har jag svårt att tro att man i det långa loppet skulle kunna vinna med 50% av sina underpar oavsett spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att dra ut när man har bäst hand all in. Under vissa perioder kan man dra ut/bli utdragen mycket. Man snackar om motriggsperioder och medriggsperioder. Men tänker man på det och trackar sina resultat så har jag svårt att tro att man i det långa loppet skulle kunna vinna med 50% av sina underpar oavsett spelstil.

 

LOL blev just utslagen ur en turnering efter 4 timmar, 88 mot 77, 7 på floppen.

 

Icke desto mindre drog jag ut ca: hälften (eller 50%) av gångerna på den tiden jag spelade sämre.

Inte heller blev jag, lika ofta som nu, utdragen själv när jag hade högre pocketpar. Man måste inse att antalet all-in potter pf. med pockets mot pockets inte blir så olika beroende på spelstil, statistiskt sett. När man väl kommit dit (oftast i en turnering) så är det ju rena lotteriet i alla fall.

 

Men i övrigt växlade perioderna du skriver om iom. förändringen av spelkvaliten - märkbart. Inte bara för mig.

 

Att någon regering skulle vara inblandad skrev jag med ironi, men någon form av manipulering existerar definitivt inom onlinepokern.

 

Det existerar ett samband mellan spelskicklighet/resultat och på sikt snedvridning av sannolikheten. Det märks mer och mer ju fler man pratar och jämför resultat med.

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att dra ut när man har bäst hand all in. Under vissa perioder kan man dra ut/bli utdragen mycket. Man snackar om motriggsperioder och medriggsperioder. Men tänker man på det och trackar sina resultat så har jag svårt att tro att man i det långa loppet skulle kunna vinna med 50% av sina underpar oavsett spelstil.

 

Lol, bra jobbat Gladiator999, men vad kommer hända nu när konspirationen är avslöjad?

 

Blev 9/11 konspirationen avslöjad bara för att dokumentären "9/11 Loose change" kom ut?

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju kolla ditt EV på olika statistik program t ex Hold'em Manager, lovar att ditt EV kommer vara väldigt jämnt efter ca en miljon händer. Testa själv.

 

Har aldrig påstått att jag misstänkte manipulering av samtliga utdelade händer i olika potter.

Det verkar vara begränsat till fördelningen vid showdowns, när stackarna åker in pf. eller på floppen och som du säkert vet så räcker det med 1-3 sådana händer per turnering för att göra sorti.

Då blir det underlaget värdelöst, då du har spelat 100-tals händer först, utan att vara all-in och/eller få till showdown.

Man märker detta först efter många turneringar och de flesta gångerna förlorar man dessa 80-20 eller bättre lägen mot märkbart dåliga spelare.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...