Gå till innehåll

FTP och skattemyndigheten.


Almtom

Recommended Posts

Det finns massvis med trådar om samma sak.

 

Banker i Sverige har en lagstadgad plikt att anmäla alla utlandsöverföringar över 150k. Dessutom ska de rapportera alla överföringar som verkar misstänkta, typ pengatvätt och annat skoj. Gör du massvis med överföringar precis under det lagstagdade beloppet så är det inte så svårt att gissa vad som kommer att hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[reklam]

 

Men är det skatt på FTP-vinster då?

Jag är tveksam...

 

Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år!

 

I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte.

 

Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig!

 

/Cyntax

 

[/slut reklam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[reklam]

 

Men är det skatt på FTP-vinster då?

Jag är tveksam...

 

Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år!

 

I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte.

 

Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig!

 

/Cyntax

 

[/slut reklam]

 

 

Jag ska bara börja vinna på den där #"!"¤"D#%GF#%¤"&" siten också, möjligt jag återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
[reklam]

 

Men är det skatt på FTP-vinster då?

Jag är tveksam...

 

Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år!

 

I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte.

 

Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig!

 

/Cyntax

 

[/slut reklam]

 

 

Hur kan FTP vara skattefritt när inte Stars är det, är inte båda utanför EU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Om du aldrig planerar att ha pengarna på ditt bankkonto så är risken nog så nära noll den kan komma ja. Lite trist vision dock?

 

Så du menar att om jag cashar ut från B2B-sajten kan de köra nån backtrack och upptäcka att insättningen mer eller mindre kommit utifrån ett uttag från FTP? Känns osannolikt.. Det här borde väl vara en ganska säker väg att kringgå de största riskerna (dvs en insättning på banken märkt Full Tilt Poker)? Är långt ifrån nån skatteexpert så vet inte exakt hur SKV jobbar och huruvida de anstränger sig i den grad som behövs för att upptäcka dessa typer av åtgärder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att om jag cashar ut från B2B-sajten kan de köra nån backtrack och upptäcka att insättningen mer eller mindre kommit utifrån ett uttag från FTP? Känns osannolikt.. Det här borde väl vara en ganska säker väg att kringgå de största riskerna (dvs en insättning på banken märkt Full Tilt Poker)? Är långt ifrån nån skatteexpert så vet inte exakt hur SKV jobbar och huruvida de anstränger sig i den grad som behövs för att upptäcka dessa typer av åtgärder..

 

Skattemyndigheterna behöver inte köra någon backtrack utan det är DIN skyldighet vid eventuell granskning att redovisa hur pengarna kommit in till ditt B2B-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du drygar dig, men visa all transaktionshistorik från de sidor som är inblandade och som SKV frågar efter är väl en start.

 

Men hur intresserade är de egentligen när det inte rör sig om miljontals kronor utan snarare tiotusentals. Jag kan ju också ha frirullat mig till pengarna för att sedan spelat upp rullen? Kan inte tänka mig annat än att detta rör sig om oerhört sällsynta stickprov från SKV och att genvägen via moneybookers (som alltså inte resulterar i att pengar cashas in på banken från FTP vid något tillfälle) är +EV m.a.p. risk and reward? Hur skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...