Gå till innehåll

Maffia V Speltråd! Game Over!


kraclob

Recommended Posts

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådärja, då var vi igång och efter en smaskig middag med påföljande promenad känner jag mig väldigt sömnig. Dock hörde jag något tveksamt rykte om att maffia intagit våran sköna by? Ack ack ack... Detta rykte måste undersökas mer!

 

Oväsen utanför min dörr, och inte så lite heller, återkommer strax med vad det var, men lät som ett främmande språk. Drar då kopplingen till Saint_Bjorn.

 

Därför vill jag lyncha Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så jävla sick. Här har man äntligen fått ett hus i byn och det första som händer är att popuquee vill lyncha mig!

 

Sådana galna utspel tyder oftast på egen skuld. Jag vill inte dra några förhastade slutsatser. Det är rätt stor sannolikhet att vi lynchar en bybo nu när paniken sprider sig.

 

Vidare tror jag att vi alla ska ge vår syn på saken och den som håller sig utanför diskussionen är med stor sannolikhet en mafioso!

 

Jag slår till med någon som ännu inte har skrivit och vänder den andra kinden till mot popuquee: Jag vill lyncha Juggler79!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är välkänt att de största maffiafamiljerna kommer från Syditalien eller öarna Sicilen och Sardinien. Det är, hörde jag, två maffiosos i vår lilla by. Jag är därför helt övertygad om att det är Juggler79 som är den ena, han bor ju på någon av öarna strax utanför byn... och den andra borde logiskt sett vara Jennez, eftersom han bosatt sig i vår bys sydliga utkant.

 

Jennez lagade dock en god falukorv senast vi pratade mat, så jag är lite osäker...

 

Jag vill lyncha Juggler79!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör och häpna och gott folk! Jag har fått tagit del utav information som jag kanske inte bör ha fått reda på. Men det är så här att vi har maffia i byn! Utanför min villa så hittar jag denna lilla lapp!

 

 

5985boarding.jpg

 

 

Mina misstankar om att GruGloG skulle kunna tillhöra maffian bara växer, men varför skulle han bara slänga den utanför mitt hus. . Jag fortsätter med att kolla vidare på det här och väljer att förfölja GruGloG under en dag.

 

SNAP! Tror ni inte GruGloG går till stans enda affär med äkta italiensk spaghetti, jag har även turen att se att han tappar ett kvitto när han står där och fifflar med sin ovanligt tjocka sedelbunt... En revisor brukar väll inte ha runt 2000€ i kontanter i plånboken så nära löning. Tillbaka till kvittot då som jag även den har lyckats skanna in.

 

1385kvitto.jpg

 

Kvittot tycker jag talar för sig!

 

 

Jag vill lyncha GruGlog!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafalls, maffia i vår gemytliga by. Jag har förvisso under en längre tid misstänkt att det kunde vara så illa ställt eftersom jag har fått kork i ölet, pasta i bratwursten och hästskor fastspikade under dasslocket! Till råga på allt har en dov doft av unket rödtjut lagt sig över min granne GruGlogs residens och till råga på allt hittar Nice Hand GG damning evidence.

 

Det vet väl alla att man inte plockar brysselkål med AK47 och handgranat :shock: Det är ju försåtsminering och klassisk pistolwhipping som gör biffen

 

Nä, något luktar illa från granntomten och jag misstänker att något fuffens är i görningen!

 

Lyncha GruGlog!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att knyta ann till det jag tidigare berättade om oväsendet utanför min dörr så var det tyvärr som jag trodde och jennez stångades utanför. Mycket tråkigt att någon som lagar så god pasta visar sig vara mafioso, hoppas att fler inser det innan han förpestar våran by med några illdåd! Dock kan du få lämna lite pastasås innan du åker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha hört alarmerande nyheter om fingerade bevis som vill göra gällande att jag skulle vara spagge, ger jag mig ut på byn för att höra vad det är som händer.

 

Mycket riktigt visar det sig att rykten om att maffian skulle ha kommit till våran vackra by sprider sig. Då folk konfronterar mig med en mycket bra förfalskning av ett kvitto och ett boardingpass blir jag säker på att dessa rykten stämmer.

Då maffian är de enda som skulle kunna åstadkomma något sådant här, men alldeles för smarta för att vara de första att påpeka det, förstår jag att någon har planterat dessa bevis för att lura byborna.

 

En man i våran by har varit mycket snabb med att hoppa på anklagelserna mot mig efter att "bevisen" har hittats, typiskt maffiabeteende.

 

Därför vill jag lyncha Totalfarsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lömska typer, de där pastsörplande gipskatterna. Det är väl därför de smälter så bra in här i byn. Men de lämnar sina spår...

 

Juggler har med sådan värme delat med sig av sina pengar runt byns spelbord, så jag kan omöjligt tro honom vara mafioso; en gipskatt skulle aldrig tolerera dylika förluster.

Men Jennez flyger till synes helt oprovocerat på Juggler med beskyllningar och Ola hakar på. Väääldigt smart sen Ola, att sprida förvirring genom att så en liten misstanke om Jennez också. Smidde ni planen över falukorvsmiddan? Falukorv förresten, vi kände nog vitlöksångorna svepa över bygatorna. En siciliansk variant, måhända?

 

Det är ytterst svårt att veta säkert, men min magkänsla ringar tveklöst in Jennez och Ola som huvudmisstänkta. Jag känner mig lite mer säker på Jennez än på Ola, så...

 

jag vill lyncha Jennez!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag rätt övertygad om att både popquee och Saint_Bjorn är mafiosos.

 

Bevisen är följande:

1. popquee började direkt anklaga mig (utan några som helst grundläggande bevis

2. INGEN förutom Saint_Bjorn hoppar på och han gör det dessutom i det första inlägget han skriver

 

Jag ska villigt erkänna att situtionen är liknande för mig och gdaily. För det första tycker jag inte att min och gdailys närhet till varandra ska ligga oss i fatet. Vad vuxna människor gör bakom lyckta dörrar är väl deras ensak? Right? :shock:

Dessutom anklagade jag Juggler bara för att han är frånvarande. Jag har ju varit ytterst drivande i att återuppbygga byn och välja Kraclob till borgmästare men det får man alltså ingenting för. Jag passar på att be om ursäkt till Juggler.

 

Hur som helst, nu kan jag alltså inte låta anklagelserna från poquee gå obemärkta förbi.

 

Jag ändrar min röst till.

Lyncha popquee (kan alltså också tänka mig att lycha Saint_Bjorn om någon känner sig manad och har ett rep till hands),

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Skrivet innan Jennez inlägg.

 

Lynchningsstämming känns tungt i stan. Dock är medborgarna väldigt ovissa om vem som verkligen tillhör maffian.

 

Med vilt spridna anklagerser har byborna delat upp sig i tre läger alla stensäkra på vem som är orsaken till allt elände i byn.

 

Jennez 2

Gruglog 2

Juggler 2

 

Gruglog förvredgad över anklagelsarna som kommit mot honom står dock stolt och ensam pekande på TotalFarsa som den riktiga maffioson i byn

 

Bakom hörnet står thestonk och Juggler och smysslar. Vet de något som ingen annan vet eller väntar de bara på resterande röster för att få makten att lägga det slutgiltiga beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med gråten i halsen går jag så över till GruGlog och faller tårfyllt i hamns famn och ber om förlåtelse för min hastiga beskyllning! Det torde stå klart för envar att denna hedersknyffel inte är en mafioso utan en rakryggad medborgare som inte luktar surt rödvin utan snarare mustig sauerkraut!

 

Fridens liljor över dig GruGlog!

 

Lyncha Juggler! Typiskt mafiosobeteende att lurka i skuggorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu j*vlar:( Anklaga en hederlig människa för att vara mafioso! Nej du Jennez om det nu är ditt riktiga namn? Ikväll blir sista gången jag äter din mat!

 

Det hoppas jag verkligen. Jag hoppas nämligen att vi hederliga bybor tillsammans och i samförstånd kan hänga dig högt som den vidriga mafioso du är!

 

Har nog aldrig varit så säker på min sak som att du och Saint_Bjorn är i maskopi för att döda oss stackars bybor.

Fast, jag ser faktiskt en liten brist i mitt eget resonemang. Det kan vara så att popquee bara slängde ur sig en anklagelse för att få igång karusellen. Däremot är det ju otvetydigt att Saint_Bjorn är en mafioso som hoppade på tåget det första han gjorde. Å andra sidan kan ju detta vara en listig taktik; popquee slängde ur sig en "oskyldig" anklagelse och Saint_Bjorn hoppar på. popquee ser oskyldig ut och Saint_Björn fortsätter hälla bensin på brasan.

 

Nä, jag står fast vid min röst tills jag har lyckats fiska fram fler ledtrådar kring era skumraskaffärer.

 

Edit: jag har ju faktiskt ändrat min röst nu för att visa att jag och gdaily inte är i maskopi med varandra. Bara kopuli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om den snabba helomvändningen ter sig något suspekt, så kan mitt blödiga hjärta inte göra annat än godta totalfarsas ursäkt.

 

Jag har mina misstankar om vilka som är de riktiga rötäggen men jag bestämmer mig för att ägna ett tag till åt att observera innan jag kastar iväg mina beskyllningar, rykten säger att det är något på gång i byn, och man vill ju inte riskera sin egen säkerhet genom att kasta misstankar åt alla håll.

 

Jag drar tillbaka min röst om lynchning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ser man på ser man på... Maffian var nära att lura mig och helt oskyldigt anklaga jag GruGloG. Får be som hemskt mycket om ursäkt. För på bevisen hitta jag nya bevis!

 

10870kvitto_finger.jpg

 

 

6108boarding_finger.jpg

 

Det som inte gick ihop var varför det stod GruGloG namn på boardingpasset tydligen var detta en fake biljett! Allt för att vecka oro i våran by!

 

Detta är taget från hemsidan där man generar denna biljett

This website was forced taken offline by my ISP after being contacted by TSA and the FBI in January of 2009. A copy of the takedown order can be found here. Shortly after, TSA and the FBI both initiated investigations, which they both later dropped.

 

Days after the FBI took down my page, an anonymous person (going by the name John Adams) created a similar NWA boarding pass generator. It is still available on line, has has not been taken down by the feds. It can be seen here.

 

While my generator is down, per a request from the FBI, I have restored the original introduction page for historical and educational purposes.

 

You may also be interested in a research paper that I wrote analyzing this and other airport security flaws in depth: Insecure Flight: Broken Boarding Passes and Ineffective Terrorist Watch Lists.

 

Men idag har vi lite tur bybor! Ni kommer kanske ihåg min 40års fest och att alla personer på festen fick ett glas med sitt namn på! Det är så att dom har stått odiskade här i snart 2 dagar!

 

Så jag tog fram lite puder och tejp och börja inspektera... kolla vad jag hittar!

 

7745glas_proof.jpg

 

Jag som inte hade så mycket att göra tänkte googla på popquee och kolla vad det här är för snubbe. Till min fasa får jag syn på det här:

 

50bevis_2.jpg

FBI, CIA, SETUPS fyfan stinker mafioso hela vägen till Jokkmokk!

 

 

Jag ändrar mig och vill nu lyncha popquee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stod på perrongen och såg tåget åka. Cikadornas gnässande ljud gav en skön sommarkänsla åt situationen. En gås vaggade förbi och nickade inställsamt.

"Sluta fjäska ditt kräk.", väste jag åt äckeldjuret.

"Ni kallar mig servil, min bäste herre?", sade gåsen som stannat till och vänt sig om.

Jag stod som förfrusen. En gås som talade?

"Aah, yeah, bring it on baby, 1-87 is the key if you're lazy", skrek jag högt så det ekade mellan stationens byggnader. Azy azy azy.

"Vilket jäkla eko eko eko eko.", sade gåsen med uppspärrade ögonbryn.

"Varför sade du eko fyra gånger?", frågade jag snabbt.

"För att förstärka effekten av ekot i texten."

Jag förstod precis vad gåsen ville säga. Popquee och Jennez var i trätomål. I denna stund kändes båda minst lika misstänkta, någon av dem måste ju vara mafioso?

"Jag hoppas att någon anbringar en polygraf till edra båda...bringor. Jag vill veta vem som talar sanning och ej!"

Far du med oförrätter i ditt bagage, älskade Delila? Det blir 50 dollar för övervikt.

Jag gick in i stationshuset. En apparat bredvid ingången fångade mitt intresse.

50 CENT FÖR ATT SKÅDA IN I FRAMTIDEN

Ah, vad fasen. Ett halvt maffiamynt kan man väl hosta upp för en tågstationsprediktion. Jag stoppade in en femtiocentare. Apparaten började spela en sång, som hämtad från en positivhalarföreställning i 1920-talets Köln. Usch. På en skärm började en filmsekvens spelas upp.

"För bövelen, flytta på dig!"

En golvkosmetiker knuffade undan mig från min miniföreställning. Jag gav honom en rejäl smäll på käften och återtog min plats framför skärmen. Jag möttes av meddelandet 'Naturligtvis är det han som är mafioson, eller hur?', varefter skärmen slocknade. Jag suckade högt. Jag hade missat budskapet.

Istället famlar jag mentalt vidare i mörkret. Jennez...popquee...jennez...popquee.

"All we are saying is give Jennez a chance."

Ska jag lita på Lennonrösterna i mitt huvud?

Ja, jag gör väl det. Och om Jennez har fel får han ryka imorgon. Muahahaa.

Jag vill lyncha popquee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrar mig och vill nu lyncha popquee

 

Bra forskat där Nice Hand Gil Grissom!

 

Om jag har räknat rätt så är det fortfarande endast popquee och Saint_Bjorn som har gett sig på mig och de har fortfarande inte ändrat sina röster. Kära bybor och grannar! Den här rundan blev enklare än jag trodde. Jag föreslår att vi lynchar ett av dessa maffiasvin idag och låter sedan polisen plocka in den andre till förhör. Mina vänner, vi kommer att segra med denna taktik!

 

MVH

Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra forskat där Nice Hand Gil Grissom!

 

Om jag har räknat rätt så är det fortfarande endast popquee och Saint_Bjorn som har gett sig på mig och de har fortfarande inte ändrat sina röster. Kära bybor och grannar! Den här rundan blev enklare än jag trodde. Jag föreslår att vi lynchar ett av dessa maffiasvin idag och låter sedan polisen plocka in den andre till förhör. Mina vänner, vi kommer att segra med denna taktik!

 

MVH

Jennez

 

Att denna mycket bra förklädda mafioso lyckas grundlura hela staden är inte bra!

 

Jag har, har aldrig haft och kommer aldrig ha samröre med maffian! Och jag kommer därför aldrig mer att ha samröre med jennez lynch!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...