Gå till innehåll

AIK ur allsvenskan p.g.a poker!


Donner

Recommended Posts

Sitter och tittar i aftonbladet på morgonkvisten och läser detta.

 

 

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,631569,00.html

 

Spelarna sitter uppe och spelar poker hela nätterna, har skulder på 5-siffriga belopp och blir psykiskt instabila på planen. Litar verkligen inte på aftonbladet till 100% men det här luktar skandal lång väg.

Jävla idioter!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la faktiskt inte så mycket vikt vid artikeln, blev mest förbannad när jag läste den. Liknande saker har speglat AIKs trupp de senaste åren typ spelare ute o super i veckorna, inget intresse av att träna, vägrar sänka löner iom nedflyttning etc. Känns som det inte var nån skräll att det var just AIK som artikeln gällde.

 

Förstår nu iaf varför ingen ville gå med på lönesänkning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte artikeln brevid var ännu mer tröttsam

 

Spelberoendes Riksförbund rasar

 

- Att spelarna inte informerats om riskerna med poker är anmärkningsvärt, säger ordföranden Anne Nilsson.

 

Poker är ett spel som drar till sig unga män. Det är betraktat som ett skicklighetsspel vilket är förrädiskt.

 

Undrar när vuxna människor skall få ta eget ansvar för det minsta i detta landet... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech skrev:

Öh vad vet du om det?

 

Har spelat fotboll med de flesta utav dom, och känner dom rätt så bra.

 

Själv blir jag heller inte påverkad på planen om jag haft en dålig dag vid poker borden.

 

//Myt4z

 

Ja, tillsammans med din dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi så är det ju faktiskt ett indicium. Du har så rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech skrev:

Öh vad vet du om det?

 

Har spelat fotboll med de flesta utav dom, och känner dom rätt så bra.

 

Själv blir jag heller inte påverkad på planen om jag haft en dålig dag vid poker borden.

 

//Myt4z

 

Ja, tillsammans med din dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi så är det ju faktiskt ett indicium. Du har så rätt.

 

Vart har jag skrivit att jag har dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi?

 

Jag säger bara hur jag själv blir påverkad utav pokern i samband med fotbollen, samt att jag känner personerna i AIK och därför inte tror på det som står i artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser "chockrubriken" tror man ju att det handlar om någon som är på ruinens brant. 10000 kr, det är väl ingen summa att deppa över om man drar in så mycket kulor som spelarna i det där överbetalda laget? Om det inte är någon dåligt betald junior förstås :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech skrev:

Öh vad vet du om det?

 

Har spelat fotboll med de flesta utav dom, och känner dom rätt så bra.

 

Själv blir jag heller inte påverkad på planen om jag haft en dålig dag vid poker borden.

 

//Myt4z

 

Ja, tillsammans med din dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi så är det ju faktiskt ett indicium. Du har så rätt.

 

Vart har jag skrivit att jag har dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi?

 

Jag säger bara hur jag själv blir påverkad utav pokern i samband med fotbollen, samt att jag känner personerna i AIK och därför inte tror på det som står i artikeln.

 

Nu har du iofs gått ifrån att "det stämmer inte" till "tror inte på det"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech skrev:

Öh vad vet du om det?

 

Har spelat fotboll med de flesta utav dom, och känner dom rätt så bra.

 

Själv blir jag heller inte påverkad på planen om jag haft en dålig dag vid poker borden.

 

//Myt4z

 

Ja, tillsammans med din dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi så är det ju faktiskt ett indicium. Du har så rätt.

 

Vart har jag skrivit att jag har dubbelexamen i psykologi och idrottspsykologi?

 

Jag säger bara hur jag själv blir påverkad utav pokern i samband med fotbollen, samt att jag känner personerna i AIK och därför inte tror på det som står i artikeln.

 

Nu har du iofs gått ifrån att "det stämmer inte" till "tror inte på det"...

 

Ok, då ber jag om ursäkt för min formulering.

Jag formulerar om mig. Jag tror inte det som står i artikeln stämmer pga egen erfarenhet och det faktum att jag känner personerna i fråga.

 

Hoppas min syn på artikeln blev klarare nu.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många fotbollspelare lirar ganska mycket poker online. Tror dessutom att dom flesta är rätt kassa på det. Idrottsmän har väl inte sällan ett ganska taskigt läshuvud (självklart finns det ju undantag som ex Tobbe Gustavsson).

 

Tror dock inte att detta skulle ha påverkat särskilt mycket i jämförelse med andra saker som uselt tränarval, Derek-boateng-värvningar och taskig lagmoral (mycket beroende på dessa derek-boateng-värvningar).

 

Va nog också värre att så många bestämde sig för att va ute och kröka ofta mitt under säsong. Nuvarande lagkaptenen (!) Daniel "Chipspåsen" Tjernström va två dagar före ett derby så packad att han inte kunde gå utan fick ledas in i taxi av en nästan lika packad Daniel Hoch.

 

För mycket fokus las på andra saker än fotboll och den här pokergrejjen va säkert en av dom men borde inte varit särskilt avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många fotbollspelare lirar ganska mycket poker online. Tror dessutom att dom flesta är rätt kassa på det. Idrottsmän har väl inte sällan ett ganska taskigt läshuvud (självklart finns det ju undantag som ex Tobbe Gustavsson).

 

Själv tror jag att många idrottsmän är väldigt duktiga på många av sakerna dom sysslar med, däribland poker. Detta pga att dom är grymt målinriktade och fokuserade på det dom vill syssla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många fotbollspelare lirar ganska mycket poker online. Tror dessutom att dom flesta är rätt kassa på det. Idrottsmän har väl inte sällan ett ganska taskigt läshuvud (självklart finns det ju undantag som ex Tobbe Gustavsson).

 

Själv tror jag att många idrottsmän är väldigt duktiga på många av sakerna dom sysslar med, däribland poker. Detta pga att dom är grymt målinriktade och fokuserade på det dom vill syssla med.

 

Där föll ju hela AIKs trupp bort stenhårt! "grymt målinriktade" och "fokuserade på det dom vill syssla med" är ju inte direkt synonymt med AIK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många fotbollspelare lirar ganska mycket poker online. Tror dessutom att dom flesta är rätt kassa på det. Idrottsmän har väl inte sällan ett ganska taskigt läshuvud (självklart finns det ju undantag som ex Tobbe Gustavsson).

 

Själv tror jag att många idrottsmän är väldigt duktiga på många av sakerna dom sysslar med, däribland poker. Detta pga att dom är grymt målinriktade och fokuserade på det dom vill syssla med.

 

Där föll ju hela AIKs trupp bort stenhårt! "grymt målinriktade" och "fokuserade på det dom vill syssla med" är ju inte direkt synonymt med AIK.

 

Jag snacka inte om AIK utan idrottsmän i allmänhet. Ofta finns det en mycket god anledning att dom är duktiga på det dom sysslar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Trolldeg angående idrottsmäns målinriktning. Många utav mina kompisar som håller på med idrott på högre nivå och spelar poker är hyffsade spelare, vissa tom bra :lol:

 

Tror det kan ha mkt att göra med att man kämpat mkt för att nå mål inom sin idrott, och då överfört denna "stil" till pokern.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...